«Radical» centīsies pārspēt Biķernieku trases rekordu 31

11.augusts 2004 0:12

Septembra sākumā ar kompānijas Siemens SIA atbalstu Rīgā ieradīsies pie mums vēl neredzētas sacīkšu automašīnas Radical, lai labotu Biķernieku trases apļa rekordu.



Līdz šim speciāli ātruma rekordu braucieni Biķernieku trasē nav notikuši; iepriekšējie apļa rekordi uzstādīti sacīkšu laikā. Tātad Radical misija Rīgā būs unikāls notikums Latvijas autosporta vēsturē.

Radical ir pasaulē populāras ļoti ātras sacīkšu automašīnas, kas tiek izgatavotas Lielbritānijā un ir brīvi nopērkamas katram interesentam. Ar tām kopš 1996. gada notiek monomarkas sacīkšu sērijas 17 pasaules valstīs, kas raksturīgas ar samērā zemām izmaksām. Šobrīd Radical ir visstraujāk attīstošais sacīkšu seriāls pasaulē, bet Radical Enduro Championship izturības braucienu sacīkstes tiek uzskatītas par pašu ātrāko vienas markas sporta auto čempionātu. Automašīnu straujā dinamika kopā ar to lielisko pieejamību padara Radical par tiešām radikālu inovāciju motoru sportā.

Svarīgākie fakti par Radical: - Radical izskatās līdzīgs mazliet samazinātam Lemānas 24 stundu izturības braucienu prototipam un konstruēts pēc līdzīgiem principiem - jaudīgākā Radical modifikācija ātrumu 100 km/h no vietas sasniedz 3,1 sekundē, pārspējot tādus slavenus superkārus kā 612 ZS jaudīgo Porsche Carrera GT vai 660 ZS jaudīgo Ferrari Enzo - atkarībā no modifikācijas, Radical lietderīgā jaudas un masas attiecība var sasniegt 600 ZS uz tonnu (Porsche Carrera GT šis rādītājs ir tikai 444 ZS uz tonnu masas, Ferrari Enzo – 485 ZS uz tonnu) - Radical cena svārstās no 27 000 sterliņu mārciņu līdz vismaz 55 000 sterliņu mārciņu - eksistē arī divvietīga Radical modifikācija, kas sertificēta braukšanai pa koplietošanas ceļiem - Radical ir britu spēkratu žurnālistu rīkotā konkursa Trackday Car Of The Year 2004 uzvarētājs, pārspējot tradicionālos Lotus Elise, Caterham Super Seven un Ariel Atom automobiļus - Radical jaunākā inovācija ir unikāls V8 cilindru dzinējs, kas izstrādāts uz superbaika motora bāzes - modelim Radical SR3 Turbo pieder Nirburgringas trases Nordschleife apļa rekords production car klasē Autoritatīvākie automobiļu žurnāli par Radical: - Braukt ar jebkuru Radical vienmēr ir milzu pārdzīvojums. (Evo Magazine) - Brīvi nopērkamās sacīkšu mašīnas nemēdz būt ātrākas, labākas vai aizraujošākas par šo. (Autocar) - Salīdzinājumā ar šo auto, Lotus Elise šķiet kā resns bastards. (Car Magazine)

Vēsturiska uzziņa: Līdzšinējo Biķernieku 3,662 km garā ātrumapļa rekordu šī gada 9. maijā notikušajās Baltijas čempionāta un FIA NEZ kausa 1. posma sacīkstēs uzstādīja Igaunijas pilots Erko Valbaums ar Formula-Baltic klases automašīnu Bowman BC4-VW 1600, apli veicot vienā minūtē un 19,487 sekundēs (vidējais ātrums aplī 165,854 km/h).
 
Visi komentāri
 
135333. viesis 11.augusts 2004 9:43
0 0 Atbildēt

kaut viena bildīte .........

135334. viesis 11.augusts 2004 9:44
0 0 Atbildēt

radical ir kautkada marka vai nocitam markam salikta mashiina?

135335. viesis 11.augusts 2004 9:48
0 0 Atbildēt

reaali- tieshaam bija tik gruuti kaut nelielu bildiiti vai linku uz maajas lapu ielikt... fuj autoram, kas pliki paardrukaa plikas reliizes.

135339. viesis 11.augusts 2004 9:58
0 0 Atbildēt

G.T.: Radical ir kaut kas starp formulu un vieglo auto. Vairāk līdzinās formulai, nedaudz atgādina 24 stundu braucienu mašīnas. Nu īstenībā interesants paskats uz tādiem divvietīgiem ne īpaši simpātiskiem braucamajiem, kuru svars ir, ja nemaldos ap 500 kg, 1.3l motora jauda ap 130 zs, un 1.5l - ap 250 zs.

135340. viesis 11.augusts 2004 10:00
0 0 Atbildēt

G.T.: bet pats raksts gan nedaudz liekas uzpūsts, nu kā jau mūsu prese to pieprot :)

135342. viesis 11.augusts 2004 10:09
0 0 Atbildēt
135343. viesis 11.augusts 2004 10:12
0 0 Atbildēt

G.T.: jaunākajai Radical versijai SR4 dzinēja tilpums ir 1.2l un pilnā sacensību komplektācijā maksā tikai 22 000 sterliņu mārciņu un ja Lielbritānijā ar to grib startēt pilnu sacensību sezonu (12 posmus), tad jāpiemaksā vēl apmēram 10 000 sterliņu mārciņu :)

135344. viesis 11.augusts 2004 10:14
0 0 Atbildēt

Te ir vēl

www.stohr.com/

135346. viesis 11.augusts 2004 10:15
0 0 Atbildēt

lapā minēts 1300ccm motors gan :)

laikam jau šausmīga šujmašīna, kas griežas pāri 9000rpm, bet 1.3 motoritis .......... Porche, Ferrari, 600Zs, gy gy gy Radical mega rulzis :DDDDDDDDDD

135347. viesis 11.augusts 2004 10:16
0 0 Atbildēt

tāds ļoti labs kartings vien ir

135350. viesis 11.augusts 2004 10:18
0 0 Atbildēt

G.T.: Cik zinu, tad dažs labs lv sacīkšu braucējs ar jau kādu laiku met acis uz to. Un, domāju, ka visai drīz tāds auto Baltijā brauks brīvajā klasē :)

135355. viesis 11.augusts 2004 10:21
0 0 Atbildēt

G.T. to vzinis: nu tā arī dažs labs autosportists par to ir izteicies

135358. viesis 11.augusts 2004 10:22
0 0 Atbildēt

vzinis taču zin, ko runā :)

135361. viesis 11.augusts 2004 10:24
0 0 Atbildēt

G.T.: nu G.T. jau ar zin ko runā ;), bet īstenībā aicinu visus uz BKSB to mazo monstriņu arī novērtēt

135362. viesis 11.augusts 2004 10:26
0 0 Atbildēt

20tk Ls - par dārgu manām izklaidēm :)

135363. viesis 11.augusts 2004 10:27
0 0 Atbildēt

G.T.: nu vismaz paskatīties ta atnāksi

135366. viesis 11.augusts 2004 10:29
0 0 Atbildēt

septembra sākums? a konkrēta datuma nav, kad Bikernieki šiem rezervēti?

135391. viesis 11.augusts 2004 10:57
0 0 Atbildēt

G.T.: Vispār konkrēts datums vēl nav zināms. Bet atklāti runājot tas pats pasākums vēl dziļā miglā tīts :)

135399. viesis 11.augusts 2004 11:23
0 0 Atbildēt

vzinis [?] 11.08.2004 10:15

lapā minēts 1300ccm motors gan

laikam jau šausmīga šujmašīna, kas griežas pāri 9000rpm, bet 1.3 motoritis...

============

Ja jau Tu mums esi tik liels speciaalists gan rallijaa gan kriminaalajaa biznesaa, tad tomeer pats vareeji arii apskatiities teh. datus

IMHO [email protected],000 rpm pie masas

135408. viesis 11.augusts 2004 11:40
0 0 Atbildēt

es jau apskatījos un tieši to uzrakstīju :)

raimondo, Tev problēmas ar uztveri vai redzi?

135413. viesis 11.augusts 2004 11:44
0 0 Atbildēt

To: vzinis

labi, ka Tev nav probleemu....

;)

---------

Labi, netaisos kasiities, lai nolaistos liidz Tavam liimenim...

135414. viesis 11.augusts 2004 11:45
0 0 Atbildēt

50ccm šperiņu ar var salikt, ka skrien gandrīz 200km/h, bet liekas jaudas viņam tāpat nav, tb jaudas rezerve=0

135415. viesis 11.augusts 2004 11:47
0 0 Atbildēt

raimondo, Tev arī virzieni ir sveši - nolaisties vai pacelties, tāpat kā labā un kreisā puse nav viens un tas pats .....

135423. viesis 11.augusts 2004 12:04
0 0 Atbildēt

vzinis [?] 11.08.2004 11:45

50ccm šperiņu ar var salikt, ka skrien gandrīz 200km/h, bet liekas jaudas viņam tāpat nav, tb jaudas rezerve=0

==============

Prieks dzirdeet iista speciaalista viedokli...

Es savaa naivumaa iedomaajos, ka svariiga ir jaudas/masas attieciiba.

Izraadaas, ka visaam sporta mashiinaam ir jaudas rezerve, nez kam tā tiek glabāta...

:)

135426. viesis 11.augusts 2004 12:14
0 0 Atbildēt

raimondo, Tev tiešām liekas, ka sporta auto visu laiku trasē brauc ar apgriezieniem pie kuriem Hp ir max? :)

135442. viesis 11.augusts 2004 13:04
0 0 Atbildēt

G.T. to vzinis: ko tur ņemt veeraa kaadu kursh pilnīgi neko nesaprot. Varbūt raimondo liekas, ka pa ielu autiņi arī brauc ar max jaudu un max ātrumu :)

135451. viesis 11.augusts 2004 14:03
0 0 Atbildēt

Radical_SR3.vs.Aerial_Atom.avi

135462. viesis 11.augusts 2004 15:00
0 0 Atbildēt

viesis 11.08.2004 13:04

G.T. to vzinis: ko tur ņemt veeraa kaadu kursh pilnīgi neko nesaprot. Varbūt raimondo liekas, ka pa ielu autiņi arī brauc ar max jaudu un max ātrumu

========

Protams, ka es neko nesaprotu.

Es aizmirsu, ka te iet runa par vizinaashanos pa ielaam nevis Bikjernieku trases rekordu...

Varbuut kaads pateiks, kaadas priekshrociibas buutu lielai, smagai mashiinai ar "jaudas rezervi" Bikjerniekos, kur garaakaa taisne ir knapi >500m...

135470. viesis 11.augusts 2004 15:38
0 0 Atbildēt

raimondo:

1. šis būšot pirmais gadījums, kad trases rekordu uzstādīs ārpus sacensībām

2. beidz pārkopēt tekstus, jeb tev ar vienu reizi nepielec?

3. liela smaga formula tomēr būtu ātrāka :)

135476. viesis 11.augusts 2004 15:57
0 0 Atbildēt

To: vzinis

Ko Tu uzskati par "smagu" formulu??? F1 ir ~600 kg masa un 900 BHP jauda, protams, ka tā būs ātrāka jo jaudas/masas attieciiba ir krietni lielaaka, bet pirms tam jau runa gaaja par Porshe un Ferrari ar krietni shvakaakiem rādītājiem...

Vai Tev TIESHAAAAAAM NEPIELEC, ka textus paarkopee taapeec, lai saprastu, uz kuru no Taviem nekonsekventajiem komentaariem atbildu...

Viss noriebies, nevaru diskuteet ar cilveeku, kas vienkaarshi katreiz noliek visu ko ierauga, izteelojoties no sevisis visu zinoshu guru, bet pats pats nespeej pat iebraukt teemaa...

135482. viesis 11.augusts 2004 16:30
0 0 Atbildēt

klausies dārgais raimondo, tad jau pēc tavas loģikas tāds labi salikts P205 vai VW G1 ir ātrāks par angļu lolojumu? labi labi

man tiešām nepielc, kāpēc nevar šādi: raimondo [?] 11.08.2004 15:57 - vietu neaizņem, acīs nekož :)

un vai tiešām tev nepielec, ka tik gudriem kā tu nav ko sēdēt netā un glupi bazarēt, bet jādodas uz savu Bahamu villu baudīt pasaulīgos labumus?

Līdz dziļai domai ir jānolaižas... :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 3

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 7

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk