Lasītājs pret 10. tramvaja vadītājiem 25

 
18.augusts 2004 0:03

Man šķiet, to zin visi Rīgas autovadītāji un man liekas, ka viņi visi lamā 10. tramvaja vadītājus. Tātad aprakstu - krustojums pie Uzvaras pieminekļa, kur no Uzvaras bulvāra atdalās Bāriņu iela.

Galvenais ceļš (ja skatās virzienā no Rīgas centra) ir taisni: Uzvaras bulvāris -> Bāriņu iela. 10. tramvajs nogriežas pa kreisi ... un pagaidām katru dienu redzu, ka autovadītāji ir spiesti bremzēt, jo vadītājas, kam ir tramvaja vadības kloķi un, galvenais, zvana poga, uzskata, ka viņām ir priekšroka.



Varbūt es neorientējos satiksmes noteikumos, bet neatradu, ka šeit tramvajam būtu priekšroka. Es būtu ļoti priecīgs, ja kāds no CP varētu komentēt šo krustojumu, un ja man ir taisnība, tad es būtu priecīgs, ja tās tramvaju vadītājas mazliet sodītu gan par avārijas situāciju, gan skaņas signāla lietošanu.

Galu galā mēs katru dienu avīzēs lasām par traumām sabiedriskajā transportā, bet šeit - ja kāds tramvaju nepalaiž, vadītājas cērt bremzi (un arī zvanu) grīdā un visi tramvaja pasažieri sabirst pie vaditājas kājām...

bambalans, iAuto lasītājs


iAuto redakcijas atbilde: 10.maršruta tramvajam, braucot Centra virziena, noteikti nav priekšroka, jo tas nav vienādas nozīmes krustojums. Savukārt tramvajam, kas nāk no Centra puses ir priekšroka, jo galvenais ceļš "maina virzienu". Ja galvenais ceļš maina virzienu, tad pa galveno braucošiem savstarpēji jāuzvedas kā uz vienādas nozīmes krustojuma. Un tur tad arī tramvajiem ir priekšroka.

Tas ir viss, kas CSN teikts par neregulējamiem krustojumiem:

12.2. Neregulējami krustojumi
146. Nevienādas nozīmes ceļu krustojumā transportlīdzekļa vadītājam, kurš brauc pa mazāk svarīgu ceļu, jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas krustojumam tuvojas pa galveno ceļu.
147. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš tā transportlīdzekļa vadītājam, kas tuvojas no labās puses.
148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
149. Ja galvenais ceļš krustojumā maina virzienu, transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa galveno ceļu, savstarpēji jāievēro vienādas nozīmes ceļu krustojuma pārbraukšanas noteikumi. Šie noteikumi savstarpēji jāievēro arī transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa mazāk svarīgu ceļu.
150. Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa vienādas nozīmes ceļu pretējā virzienā taisni vai nogriežas pa labi. Šie noteikumi savstarpēji jāievēro arī tramvaju vadītājiem.
151. Transportlīdzekļa vadītājam, kas uz galvenā ceļa nogriežas pa kreisi vai apgriežas braukšanai pretējā virzienā, jādod ceļš transportlīdzekļu vadītājiem, kas uzsākuši apdzīšanu.
152. Ja pirms krustojuma nav uzstādītas priekšrocības ceļa zīmes, kā arī ja uz šķērsojamā ceļa pirms krustojuma nav uzstādīta 206. vai 207.ceļa zīme un vadītājs nevar noteikt, vai ceļam ir segums (diennakts tumšajā laikā vai ja ceļu
klāj dubļi, sniegs u.tml.), transportlīdzekļa vadītājam jāuzskata, ka viņš atrodas uz mazāk svarīga ceļa.
 
Visi komentāri
 
136151. viesis 18.augusts 2004 0:33
1 0 Atbildēt

jaa un tramvaju vaditaji lasa iauto. varbut kads var uzrakstit par kuteriishu satiksmi daugavaa? :D

136152. viesis 18.augusts 2004 0:37
2 0 Atbildēt

Raksta autoram:Paskaties CSN it īpaši pievērs uzmanību sabiedriskam transportam minētajos noteikumos un Tev pviss kļūs skaidrs.

136153. viesis 18.augusts 2004 0:40
1 0 Atbildēt

Nav pareizi.

Tramvajam, braucot no centra, ir priekšroka. CSN:

149. Ja galvenais ceļš krustojumā maina virzienu, transportlīdzekļu vadītājiem,

kas brauc pa galveno ceļu, savstarpēji jāievēro vienādas nozīmes ceļu

krustojuma pārbraukšanas noteikumi.

148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā tramvaja vadītājam neatkarīgi no

tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu

vadītājiem.

Galvenais ceļš maina virzienu -> tramvaja vadītājam braucot no centra ir priekšroka pret visiem pārējiem. Tramvaja vadītājam, kas brauc no Pārdaugavas priekšrokas nav, jo viņam ir zīme "dot ceļu"

136155. viesis 18.augusts 2004 0:43
0 0 Atbildēt

gh, gh iauto lazhu laikam ielaidis :))

136165. viesis 18.augusts 2004 7:32
0 0 Atbildēt

Bleg! Lohi! Ibio!

Tramvajam tur ir PRIEKŠROKA!

136166. viesis 18.augusts 2004 7:33
0 0 Atbildēt

Vispār šitādu lohu (bambanu), kas domā ka viņiem visur priekšroka, dēļ jau arī Rīgā ir tik stulba braukšana.

Redaktors 18.augusts 2004 8:54
0 0 Atbildēt

Nē, tādu bambalānu dēļ nekas slikts nenotiek, jo viņš pajautā un turpmāk zinās.

136188. viesis 18.augusts 2004 9:25
0 0 Atbildēt

Rezultāts ir 1:0 tramvaju labā :)

136191. viesis 18.augusts 2004 9:39
0 0 Atbildēt

Ievērosim konsekvences!

CP te nav nekādas daļas un nekādas atbildības par satiksmes organizāciju, kustības drošību un to pareizibu!

136194. viesis 18.augusts 2004 9:41
0 0 Atbildēt

Hi, hi...kāpēc ielu ar bulvāri sajauci? :-)

136221. viesis 18.augusts 2004 10:20
0 0 Atbildēt

Tur jau ir taa shtelle, ka viss atkariigs kuraa virzienaa tas tramvajs tur brauc. Bet viens aapat ir skaidrs, ka lielaakajiem (stirpraakajiem" taapat vienmeer taisniiba. :P

136257. viesis 18.augusts 2004 11:37
0 0 Atbildēt

nu tramvaja vadiitaaji jau ir atsevishkja suga. Vinji laikam jau piedzimushi ar to zvana pogu. Kaa kautkas taa tauree. Cik reizes nav gadiijies uz Matiisa ielas pir krustojuma ar teerbatas ielu, kur salikti autinji pie Da Sergio restoraana tajaa pusee. Tur citrezi sanaak taa ka starp tramvaju un malaa staavosho autinju nav vietas, taapeec biku sanaak aiznjemt sliedes arii. Priekshaa staav jau 10mashiinas un tad brauc visuvarenais zvanoshais tramvajs kuram par visu varu vajag tikt liidz luksaforam lai tur gaidiitu kad iedegas zaljais. TAs nekas ka priekshaa staavoshajiem nav kur sprukt.

136270. viesis 18.augusts 2004 12:35
0 0 Atbildēt

Vispar TTP vodilas ta ir tikpat atsaldeta suga ka mikrobu vodilas, tikai ar lielaku masu.

Ko dara tie trolu vaditaji uz Bikernieku ielas. Pec nogriesanas no Brivibas ielas siem pietura ir tada ka apendiksa un siem izbraucot no ta ara ir jalaiz pa Bikernieku ielu braucosie, bet tie kuces berni vienkarsi nem uz masu un pec tam Struktoru ielas pietura nejedzot iebraukt sava kabata bremze visu satiksmi.

Man ta liekas, ka problema ar TTP ir tur, ka viniem ir savs Kustibas dienests, kurs tos vaditajus (parsvara izskatas, ka tur strada individi ar 8 klasu izglitibu) piesedz un viniem ir radusies pilniga visatlautibas sajuta... Es vel saprastu, ka tas tiek darits to lauzu varda, kuri sez saja transporta lidzekli, bet cik ir dzirdets, tad vinu brauksanas stils ir atbilstoss kartupelu nevis cilveku parvadasanai...

RIGAS DOMES IEREDNELIM: Deretu nevis spriedelot par CSN, bet padomat par domes parzina esosa uznemuma kadru politiku un stradajoso intelekta limeni...

136281. viesis 18.augusts 2004 13:22
0 0 Atbildēt

Nu ko, ņemam CSN noteikumu grāmatiņu un mācāmies vēlreiz ;)

ja reiz nezin, kuram tad īsti ir priekšroka :P

136282. viesis 18.augusts 2004 13:25
0 0 Atbildēt

kak govoril moi batja - tramvai vsegda prav :)

136320. viesis 18.augusts 2004 15:57
0 0 Atbildēt

SAbiedriskais jalikvidee ,jo ta suga man vienkarsi izbesi,es izturos ta pat ka vini pret mani,nekad nelaizu vinus ,un nelaidisu,un man vins tur var trillinat no rita lidz vakaram ,vel pa spiti pastavesu.

136323. viesis 18.augusts 2004 16:03
0 0 Atbildēt

Labāk jau tramvaju ir palaist.

Man gan šķiet, ka tramvajs T veida krustojumā griežas pa kreisi.

136334. viesis 18.augusts 2004 18:19
0 0 Atbildēt

Man vislabaak patiik "viesis 18.08.2004 00:40" komentaars :). Or mosh tad veel nebij iesniegta "Iauto atbilde"?

136338. viesis 18.augusts 2004 19:41
0 0 Atbildēt

heh nu tu iekriti cilveecinj :]

136341. viesis 18.augusts 2004 20:14
0 0 Atbildēt

White_Trash: bija gan ;)

136342. viesis 18.augusts 2004 20:16
0 0 Atbildēt

ah, tikko pamaniiju, ka iauto komentaars ir mainiits. Nu tagad viss sakriit ar manis teikto ;)

136494. viesis 19.augusts 2004 14:49
0 0 Atbildēt

Vot lohs autors!!! Nezin noteikumus, bet spreegaa!!! Diemzheel taadu lohu pie mums ir daudz... Te arii atbilde uz jautaajumu: "Kaapeec tik daudz avaariju?" :(

136516. viesis 19.augusts 2004 16:06
0 0 Atbildēt

Nu domaaju, ka te darbojas likus.. kas lielaaks tam taisniiba ;)

136704. viesis 20.augusts 2004 16:05
0 0 Atbildēt

BTW cik ceļi šeit krustojās !? Esot bulvāris un ielā.... vai nu ceļu neesot trīs gabali !? Bet krustojums paliek viens un tas pats neatkarīgi no iebraukšanas tajā virziena, vai nē.

Kas mums ir. Viens krustojums kurā krustojās trīs ceļi, viens no kuriem atzīmēts ar attiecīgo ceļa zīmi ka mazāk svarīgs.

Tātad esot pamats uzskatīt ka tas NEESOT "Vienādas nozīmes ceļu krustojums", jo krustojās divi galvenie ceļi ar venu NEgalveno. Un 149. pants nedarbojās visa šā krūstojuma teritorijā !

Vei nē !?

136739. viesis 21.augusts 2004 23:45
0 0 Atbildēt

ASV grūtos krustojumos parasti bez ceļazīmēm vēl uzstāda paskaidrojošus uzrakstus, piemēram, «Nogriežoties pa kreisi, palaid garām pretimnākošos» utml. Reizēm šādi uzraksti derētu arī pie mums, vismaz šajā minētajā krustojumā, kur vismaz 50% vadītāju nezina, ka tramvajam ir priekšroka. Uzraksts «Dodiet ceļu tramvajam, kas nogriežas pa kreisi» ļautu izvairīties no daudzām nepatikšanām šajā vietā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti