Vai nākotne piederēs šauriem automobiļiem? 27

24.augusts 2004 0:03

ASV kompānija Commuter Cars Corporation paziņojusi, ka jau šā gada sākumā tā sāks tirgot savus automobiļus. Tie tomēr nebūs vienkārši auto - tie būs pasaulē šaurākie. Mašīnas platums būs tikai 99cm.



Automobilis ar nosaukumu Tango tiešām ir unikāls. Tā virsbūve izgatavota no mūsdienīgiem materiāliem, bet enerģiju, lai tas tiktu uz priekšu, dos akumulatori. Tomēr interesanti ir ne jau šie fakti. Pārsteidz mašīnas platums - mazāk par 1 m. Salīdzinājumam - lielākā daļa automobiļu ir 1,7...1,9 m plati. Pie tam Tango varēs ietilpt pat divi cilvēki. Viņi gan nevarēs sēdēt viens otram blakus, jo to sēdvietas ir izvietotas tandema veidā.

Tango garums būs aptuveni tāds pats, kā motociklam. Pats šaurākais auto pasaulē būs aprīkots ar sevišķi jaudīgu elektrodzinēju un ietilpīgu akumulatoru. Šāda konstrukcija līdz 100 km/h ieskriesies nieka 4 sekundēs. Tango maksimālais ātrums - 240 km/h. Nav maz, vai ne? No uzpildes līdz uzpildei tas var braukt trīs stundas.



Pēc šiem fantastiskajiem datiem, gribas jautāt: bet cena? Jā, cena būs atbilstoša - 85,000 USD. Tomēr Commuter Cars Corporation pārstāvji apgalvi, ka Tango tik dārgs būs tikai top-modeļa izpildījumā ar lepnu ādas un koka apdari. Savukārt pēc dažiem gadiem tirgū parādīsies mazāk jaudīgas Tango versijas, kas maksās ap 19,000 USD.



Jāatzīmē, ka savulaik jau bija mēģinājumi sākt ražot un tirgot šādus šauros auto, kurus nebiedētu sastrēgumi uz ceļa. 60-gadu sākumā tika izlaists automobilītis Peel P50 - garums 134cm, platums 99cm. Šī agregāta īpatnība bija trīs riteņi un 49 cm3 dzinējs, ar kuru pietika, lai ieskrietos līdz 64 km/h. Mašīnas masa bija tikai 59 kg. Interesanti, ka šim auto nebija atpakaļgaitas - ražotāji uzskatīja, ka vadītājs to var viegli apgriezt saviem spēkiem - paceļot aiz bampera. Diemžēl, tika uzbūvēti tikai 100 tādi auto, bet vienalga Peel P50 modelis iekļuva Ginnesa rekordu grāmatā kā šaurākais auto pasaulē.
 
Visi komentāri
 
136922. viesis 24.augusts 2004 0:09
0 0 Atbildēt

Kaut kaa neizskataas kaardinoshi... Tad jau labaak braukt ar moci.

136929. viesis 24.augusts 2004 1:22
0 0 Atbildēt

aizdomas, ka taads uz saanu aatri apgaaziisies

136932. viesis 24.augusts 2004 4:13
0 0 Atbildēt

Nu jaa par to apgaazhashon ir bail bet gan jau nav tik traki, tomeer ja apskatamies tehniskos raadiitaajus mani tie vairaak kaa paarsteidz iet jau labi redzees vai pirks arii.

136936. viesis 24.augusts 2004 7:57
0 0 Atbildēt

Ja naakotne pieder shauriem auto, tad tam puikinjam pa labi fochenee naakotnes nav! :D

136952. viesis 24.augusts 2004 9:08
0 0 Atbildēt

ha ha ha - ar taadu blusu uz 240 gaazt !

Paatrinaajums un max speed ir ieguuts uz vieglaas virsbuuves reekjina ... bet cik drosha ir taa mashiina (kuras svars ir nieciigs) pie aatruma 240 km/h ???

Mashiina ir augsta un shaura - taatad - smaguma centrs atrodas augstaak - ir lielaaka iespeeja apgaazties.

Kas notiek piemeeram, ja pilseetas apstaakljos kaads (nu, piemeeram, audi A6) ar 40 km/h ieskrien taadam knislim saanos ?

Audi pat puleejums nebuus sabojaats, bet tajaa konservu kaarbaa seedoshie turpinaas celju guljus staavoklii, vai nu uz slimniicu, vai arii uz morgu ...

136953. viesis 24.augusts 2004 9:09
0 0 Atbildēt

imho pepelacs tikai pilseetai un maziem aatrumiem. ar tik shauru atstatumu starp vienas ass ritenjiem vinjam stabilitaate nekaada imho,un pie 200 vinsh imho sen jau buus graavii....bet pashai idejai par akku un elektrodzineeju protams perspektiiva ir....nez,kaa taadaa ar droshiibu? ;)

137002. viesis 24.augusts 2004 10:47
0 0 Atbildēt

Padodiet man šito priekš aļņa testa:D:D:D

137007. viesis 24.augusts 2004 10:54
0 0 Atbildēt

Ja A6 sānos ieskries (nu, piemēram lokomotīve) ar 40 km/h, tad lokomotīvei pat spainis nenokritīs.

137021. viesis 24.augusts 2004 11:31
0 0 Atbildēt

smuks... dereetu izlaist gabalu... :)

137022. viesis 24.augusts 2004 11:36
0 0 Atbildēt

subaru - apgāzties varēs tikai tad, ja vadītājs nemācēs braukt. Stūre jau viņam tikai tāpēc, lai ir kur pieturēties, kad vadītājs pagriezienā šito megarulzu kā moci uz sāniem kantēs. Nekādu stūrējošo riteņu! :-D

137024. viesis 24.augusts 2004 11:43
0 0 Atbildēt

Uzņemam ātrumu pa kādu bāni un tad mainam joslas. Trenniņam labi der vietējie ceļi ar labi iebrauktām smago risām. Uzvar tas, kurš aizslīd tālāk...

137025. viesis 24.augusts 2004 11:43
0 0 Atbildēt

Pasaules gals vairs nav tālu...! ASV- plato un garo auto zemē- sāks braukt ar vel īpatnējākiem auto nekā Eiropā...:(

137054. viesis 24.augusts 2004 12:33
0 0 Atbildēt

3 stundas ar akkumolatoru varbuut var arii braukt - bet cik ,ja iesleedz apkuri, dreegnaa laikaa logu apsildi un kondishonu ( nesakiet man, ka US caram par shito cenu taa nav! ). Mozh 15 min kustees , tad meklee shtepseli.

137057. viesis 24.augusts 2004 12:48
0 0 Atbildēt

Hmm man nu galigi negribetos atrasties tajaa mashinaa kad vinjs bus uzkurinajis lidz 120, kur nu vel uz 240! Ists pashnavnieku auto!

137061. viesis 24.augusts 2004 13:04
0 0 Atbildēt

Marazm krepchajet :)

137068. viesis 24.augusts 2004 14:09
0 0 Atbildēt

Viennoziimiigi... Visa naakotne piederees shaadiem auto...

137107. viesis 24.augusts 2004 16:48
0 0 Atbildēt

kaatad, ka nebuus shim auto sastreegumi par shkjeersli.

ja katram taads plaanais auto buus, tad veel tikai truuka, ka parastaas pilseetas ielaas shitaadi slidinaasies garaam klasiskajiem auto gar abaam puseem un taisiis sastreegumus.

tad jau labaak mocis. Ja taads garaam izspiezzaas, un pielien priexaa, tad iedegoties zaljalam luxofora signaalam tas ir attaalinaajies jau pirmajaas sekundes desmitdaljaas un nevienam netraucee.

Imho, shos te pirks nejau deelj sastreegumu apbrauxanas eertiias, bet taadi, kam patiik taadi interesanti radiijumi, piem., Smart.

137137. viesis 24.augusts 2004 18:52
0 0 Atbildēt

Kas tā par *******ņu.Jūs pačekojiet tā amerikāņa kurš stāv pa labi no mašīnas pakaļu,un iedomājaties kā viņš ietilps tajā auto.

iedomājāties?Es nee!

137140. viesis 24.augusts 2004 19:10
0 0 Atbildēt

jaa - tas fatass vareetu arii nesatilpt pat pa 2 seedvietaam; tandeemaa vai blakus - pofig :)

137145. viesis 24.augusts 2004 19:50
0 0 Atbildēt

Nemasiina

137157. viesis 24.augusts 2004 21:43
0 0 Atbildēt

Un cik šis brīnums ir stabils uz ceļa? Pat Mercedes A klases braucamajiem bija problēmas ar to ka tie krita apkārt līkumos - rezultātā šo auto piekare tika piebāzta ar pārgudru elektroniku kas sadārdzināja jau tā ne pārāk lēto kroplīti.

Vispār autoindustrijā ir panesusies dīvaina tendence - radīt mazlitrāžas kropļus par nesamērīgi augstām cenām. Šie auto izskatās visai neadekvāti - tāda sajūta ka dizaineris paņēmis normālu auto, saspiedis no 4 pusēm un lielie onkuļi to palaiduši ražošanā. Piedevām neviens tā arī necenšas izvākt no šī "brīnuma" normāla auto bāzes konfigurācijā ietilpstošos navarotus. Nez kāpēc par katrām varītēm ir jārada luksusa klases mazlitrāžas un mazgabarīta auto limuzīna cenā. Tiem kas var atļauties tādas naudas izdot par ekstrām var atļauties nopirkt normāla izskata auto ar visām ekstrām. Bet tie kuriem šis mazmaz auto būtu interesants diemžēl šīs naudiņas nav un nebūs. Lai dzīvo "taburetkas" un zapiņi - tiem vismaz cena adekvāta.

137164. viesis 25.augusts 2004 0:17
0 0 Atbildēt

Pats šaurākais auto, ar ko esmu braucis, ir Suzuki Baleno. Standarta pilsētas krustojumā, kur ir taisnleņķa pagrieziens, tam jau pie kādi 20 km/h iekšējais pakaļrats cēlās gaisā. Domāju, ka pie kādi 30 km/h būtu uz sāniem. Ar normālu autiņu šitos manevrus var taisīt ar 30 - 40 km/h, ja drusku sprotiska tipa un ar cietāku piekari, tad pat vairāk. Un normālam platuma, starpasu atāluma un smaguma centra novietojuma autiņam dažkārt tīri netīšām kādā ektremālākā situācijā sanāk kāda sānslīde, kuru pie puslīdz normālām autovadīšanas iemaņām var kontrolēt un to auto savākt.

Bet šitais brīnums, ko te tagad prezentē, būs galīgi pa mežu. Var jau kruto piekari sabūvēt uz katru riteni atsevišķi un vēl katrai atsperei kompjūteru pielikt. Var jau to smaguma centru pazemināt un salikt visus akamulatorus pēc iespējas zemāk, bet maz ko tas dos. Ņemot vērā viņa max ātrumu, viegls tas brīnums arī ir. Tātad visa ceļa nelīdzenumi vai sānvēja rāvieni braukšanas trajektoriju spēj izmainīt diezgan spēcīgi. Sevišķi, ja brauc ātri un nedaudz pa struju parauj stūri, tad ir ...

Tai statistiskās stabilitātes salīdzināšanai varētu tas prezentētājs uzrakstīt, pie cik grādiediem šamais jāsagāž, lai būtu uz sāniem.

Salīdzinājumam varu pateikt, ka uz sava GAZ69 (ofroda variants) esmu redzējis kādus grādus 40 un neko. 4 x 4 umņiki saka, ka varot līdz visiem 45. Nezinu, palika bail mēģināt.

Rezumē

Manuprāt, nosaukt par pilsētas transporta līdzekli (līdzīgi skūteriem), elektroniski ierobežot max ātrumu ar kādi 40-50 km/h (lai tauta neapsitas) un saprast kā pilsētas kvadriciklu ar kabīni. Un vēl būtu nelaist uz autostrādēm (kā traktorus) un neļaut braukt pa ceļiem, kur nav ideaali gluda un liidzena asfalta seguma.

137181. viesis 25.augusts 2004 10:42
0 0 Atbildēt

Neticu, ka jebkād kāds amerikāņu hemingvejs vai foresters šadu auto pirks un iekšā tādā kāps ? Varbūt, studentu un skolēnu aprindās šis auto izraisīs interesi. Kad nesen biju ASV, ievēroju, ka pie viņu skolām, lielā skaitā stāv mazie eiropas un japāņu auto. Bet, vecie sirmie penši gan nelien laukā no lielajiem kadiljakiem un grand-viktorijām. Savukārt viņējie BIEZIE - banķieri, dakteri,advokāti un lidotāji ,braukā ar 700 sērijas BMW ( vēl joprojām daudz e-32) un s- klases meršiem (arī daudz W-126). Vienā autoplacī mani īpaši pārsteidza 86.gada 528. BMW cena - 5000 bakšu !!??

137183. viesis 25.augusts 2004 10:52
0 0 Atbildēt

Ideāls priekš pašnāvniekiem.

137186. viesis 25.augusts 2004 11:01
0 0 Atbildēt

Sviesc. Vidusmēra amerikānis viduklī ir platāks par šito izsmiekla vāģi. Crash test pret SUV vai 'kadiju' varētu būt interesants... ;-)

137213. viesis 25.augusts 2004 12:32
0 0 Atbildēt

2jaaniic: kautko tu dzen. suzuka baleno ir pusliidz normaals pepelacs - sierra klases,ja nemaldos...koleegjim taads ir,un nekaads superpupermini tas nu nav....

137636. viesis 27.augusts 2004 23:09
0 0 Atbildēt

Par shito bij kaut kur raksts (laikam ieksh Auto vai Auto Moto) paaris gadus atpakalj kaa par prototipu. Taga palaidushi redz razhoshanaa...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 1

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

UAZ uzsāk komerctransportlīdzekļa “Profi” tirdzniecību 4

Krievijas apvidus auto ražotājs “UAZ” uzsācis komerctransportlīdzekļa “Profi” (ПРОФИ) tirdzniecību. Bāzes versijā automobilis ar 1500 kg kravnesību maksās 649 000 rubļu (9527 eiro). Vēlāk sola hibrīda modeli, kas atbildīs arī ES ekoloģiskajām prasībām. Lasīt vairāk

 

Šī gada Top 12 ātruma pārkāpuma rekordi Latvijā; "Audi", "BMW" un pat "Opel" 5

No kuriem lielākais bija kāds šoferis Ventspilī, kurš apdzīvotā vietā traucies ar 226 kilometru stundā lielu ātrumu. Lasīt vairāk

 

BMW, Audi un Porsche ražo labākos sporta auto 9

Vācijas auto žurnāla „Sport Auto” lasītāju balsojumā par labākajiem atzīti četri BMW, kā arī pa trim Audi un Porsche modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti