Audi RSQ sagatavošana filmai «ES, ROBOTS» 22

26.augusts 2004 8:57

Filmas automobiļa izstrāde ir filigrāns dizainera darbs. Iespēja strādāt, nedomājot par tehniskajām prasībām, ir katra auto dizainera sapnis. Iespēja izmantot savu radošo potenciālu futūristiskas sporta kupejas radīšanā, kuru episkā filmā vadīs Holivudas zvaigzne – kas varētu būt vēl aizraujošāks auto dizainerim?

Stilīgs auto, stilīga nākotnes pasaule –
sporta auto kā skulptūra


• Sfēras riteņu vietā, tauriņveida durvis – bet nepārprotami tas ir Audi
• Audi inženieri radīja šo futūristisko sporta auto nieka desmit nedēļu laikā
• Filmas veidotāju un automobiļu izgatavotāju sadarbība - milzīgs entuziasms un profesionāla pieeja

Kad „Audi Design” tika piedāvāts līgumu par Audi RSQ konstruēšanu kinofilmai „Es, Robots”, kurā spēlēs Holivudas zvaigzne Vils Smits, noskaņojumu Audi nometnē varētu dēvēt par versmainu entuziasmu. Šīs ir pirmais vācu godalgotas automobiļu firmas speciāli kinofilmai izstrādātais auto.



Filmas režisora Aleksu Projasu (Alex Proyas) uzmanību piesaistīja 2003.gada konceptauto Audi Nuvolari quattro. Viņam tik ļoti patika četru gredzenu dizaina izteiksmīgums, ka viņš nolēma sazināties ar Audi AG. 2003.gada aprīļa sākumā Tims Mikše (Tim Miksche), atbildīgais par Audi AG produktu izvietošanu, un Martins Ertls (Martin Ertl), Audi dizaina menedžmenta priekšnieks, devās uz Vankuveru Kanādā, kur noritēja filmas sagatavošanās darbi. „Režisors, producenti, mākslinieki, galvenais operators un „Twentieth Century Fox” pārstāvji izrādīja mums visu filmas „Es, Robots” pasauli – visu, sākot ar milzīgajiem butaforijām un beidzot ar necilu rokas pulksteni,” atceras Mikše. Šī bija pasaule, kurā automobilim bija jāiederas.

Pēc divdesmit četrām stundām viņi noslēdza vienošanos. Audi pārspēja citu autokoncernu centienus un saņēma līgumu. Viņi to sasniedza nevis ar papildus finansējumu, bet gan piedāvājot pārliecinošu transporta līdzekļa kopējo koncepciju. „Kad mēs izlidojām no Minhenes lidostas, tā bija tikai iespēja. Bet, kad mēs tur piezemējāmies vienu dienu vēlāk, mūsu portfeļos atradās lielākais produkta izvietojuma projekts „Audi” vēsturē – un daudz darba nākotnē,” Mikše atceras.



Atlaisties krēslā un atpūsties nebija laika. Jau pēc divām dienām pirmais ceturtdaļmēroga RSQ modelis bija gatavs. Dizaineru grupa no „Es, Robots” ieradās Ingolštatē, lai kopā ar „Audi Design” grupu veselu nedēļu strādātu kopā. „Pēc tam,” stāsta Martins Ertls, „lielākā daļa dizaina jautājumu un tehniskie noteikumi bija jau pilnīgi skaidri.” Pēc četrām nedēļām Ingolštatē noritēja vēl viena tikšanās, kurā tika apspriestas formālas detaļas.

Automobiļa konstruēšanas laiks bija vismaz tik pat ātrs kā pats Audi RSQ. Dizaineriem, inženieriem un tehniķiem bija tikai desmit nedēļas, lai uzbūvētu konceptauto. Jūlija sākumā Audi RSQ tika nogādāts Vankuverā, kur tam bija lemts palikt vairākus turpmākos filmēšanas mēnešus. „Audi” nodrošināja arī Audi RSQ virsbūves modeli, lai to varētu izmantot avārijas ainām, un atsevišķu dabiskā lieluma interjera maketu, kas bija nepieciešams, lai varētu filmēt ainas auto iekšienē. Projekts uz saviem riteņiem – vai arī precīzāk būtu teikt „sfērām” – tika pabeigts tieši laikā.

Ir 2035. gads, Čikāga. Automobiļi nepārvietojas uz riteņiem, bet gan uz sfērām. „Pievienot šīs sfēras auto dizainam bija viens no grūtākajiem uzdevumiem, kas mums bija jāatrisina,” saka Džulians Honihs (Julian Honig) – atbildīgais par RSQ ārējo dizainu. Rezultāts bija divvietīgs sporta automobilis ar sfēriskiem riteņiem, kas ripo līdzīgi kā parastie riteņi. Honigs: „Šī detaļa patiesībā vēl vairāk izceļ automašīnas skulpturālo personību.”



Tā ir skulptūra, kas uz ceļa izskatās ļoti mežonīga. RSQ virsbūve, pārklāta ar mēness-zilganu sudraba krāsu, rada īpašu efektu: kad virsma ir pakļauta spēcīgai gaismai, zilganais sudraba krāsas spīdums kļūst zeltains.

„Šajā projektā mums ļoti patika izmantot lielāko iespējamo tehnisko prasību, ergonomikas un radošo brīvību – faktorus, kas citkārt ir ļoti ierobežojoši. Protams, mums bija jāiepazīstas ar īpašajām automobiļa prasībām, ko pieprasīja filmas stils. Galvenais mērķis bija radīt auto, kas ne tikai ideāli iederētos filmas futūristiskajā atmosfērā, bet arī vēl joprojām nepārprotami raksturotu Audi,” saka Džulians Honihs. Kopumā projektā iesaistīti tika piecpadsmit „Audi” dizaineri un modeļu inženieri.

Efektīgā šķautņainā virsbūves forma un auto priekšējo lukturu izteiksme veido RSQ profilu. Sānos ir gaisa dzesēšanas atveres. Viena no RSQ raksturīgajām detaļām ir tauriņa spārnu tipa durvis: kad vien Vils Smits iekāps vai izkāps no mašīnas, durvis ar aizmugurējām eņģēm atvērsies uz augšu kā tauriņa spārni un vienlaicīgi nedaudz sagriezīsies.



RSQ interjers ir lakonisks un tajā atstāti tikai nepieciešamie vadīšanas elementi. Vils Smits iesēžas automobilī it kā tā būtu lidaparāta kabīne. Centra konsole apņem „pilotu” vadītāja krēslā. Arī stūre ir veidota pēc lidaparāta analoģijas.

Īpašo kosmosa kuģa sajūtu, atrodoties šajā auto, pastiprina platais vējstikls, kas tiecas jumta pārsegumā. Stikla virsma stiepjas no abu durvju balstiem līdz kabīnes aizmugurei. Tas nodrošina plašāku redzesloku kā vadītājam, tā blakussēdētājam.

Visa ar auto vadīšanu saistītā informācija atrodama digitālajā displejā, izmantojot Audi MMI (Multi Media Interface) vadības sistēmu.

Materiāli un krāsas, kas izmantotas RSQ interjerā, ir daļa no funkcionālās, nedaudz kosmiskās atmosfēras. Krāsu spektrs īpaši sliecas tumšajos, daudz „tehniskākajos” toņos ar atsevišķiem sudrabainiem akcentiem. Apdare un materiāli ir vislabākās kvalitātes – kā jau Audi automobilim pienākas.

Neskatoties uz savu futūristisko izskatu, RSQ vēl joprojām skaidri atpazīstams kā Audi. Valters de Silva (Walter de’Silva), Audi markas dizaina grupas vadītājs, savai radošajai komandai teica: „Jums ir dota iespēja izmantot savas visneprātīgākās idejas, bet neaizmirstiet īpašības, kas raksturo tieši Audi” Auto priekšgals iezīmē tipiskus Audi vaibstus. Trapeces formas Audi režģis tika pielāgots tā, lai vislabāk atbilstu sporta automobiļa samēriem un proporcijām.

„Es domāju, ka Audi RSQ ir iespējama nākotnes vīzija, kas sākotnēji veidojusies fantāzijas pasaulē. Tā ir veidota balstoties uz Audi pamatvērtībām – sportiskumu, progresu, izsmalcinātību, - attīstot un pilnveidojot tās filmas „Es, Robots” pasaulē.” Valters de Silva secina: „Nākotnes „Audi” varētu izskatīties līdzīgi šim...”

Filma “Es, Robots” Latvijā būs skatāma no 3. septembra Coca Cola Plaza.

 
Visi komentāri
 
137275. viesis 26.augusts 2004 9:19
0 0 Atbildēt

labs designs...

137276. viesis 26.augusts 2004 9:21
0 0 Atbildēt

Sfēras riteņu vietā? Sen jau vajadzēja!:-)Ko tad mēt tādi lohi viu laiku riteņu liekam - vajag bumbas karināt!

Es ceru filmas beigās to aidi nesašķaidīs,neuzspridzinās, vai kā citādi neizdemolēs...

137277. viesis 26.augusts 2004 9:22
0 0 Atbildēt

Pirksti mani nav pamodušies...

137279. viesis 26.augusts 2004 9:29
0 0 Atbildēt

aptuveni 2 nedeeljas atpakalj jau paguvu noluureet divx formaa :P

137281. viesis 26.augusts 2004 9:30
0 0 Atbildēt

Visi jau sen to kino ir redzeejushi un RSq saspieda lupataas...

Laiciigi gan te iAuto tas raxts paraadaas...

137284. viesis 26.augusts 2004 9:32
0 0 Atbildēt

Šī ziņa nav domāta filmu pirātiem (lasi - zagļiem).

137287. viesis 26.augusts 2004 9:48
0 0 Atbildēt

viesis 26.08.2004 09:30

Tava IP adrese ir piefiksēta, tulīt pie Tevis ieradīsies ekonomikas policija.

Audi RSQ Special: www.rsqaudi.com/

137288. viesis 26.augusts 2004 10:12
0 0 Atbildēt

Sveetdien iepirku DVD un noskatiijos filmu-man patika! Uzreiz jau pieveersu uzmaniibu Audi-iisti futuurisks dizains, OK!

137345. viesis 26.augusts 2004 12:11
0 0 Atbildēt

filma redzeeta, audi labs, bet lupataas gan vinju nesasita, auto apmeta 20 kuulenjus, atsitaas pret visaam 6 sienaam un iekreshoja betona stabaa un nekas vinjam nenotika, protams visi izcilnji bija saplacinaati un viss kaars saskraapeets, bet formas faktors palika nemainiigs, man liekas pat stikli nebija izsisti.

137379. viesis 26.augusts 2004 13:55
0 0 Atbildēt

ups....es jau esmu noskatiijies!

137443. viesis 26.augusts 2004 20:15
0 0 Atbildēt

Sen redzeeta filma.

137456. viesis 26.augusts 2004 22:52
0 0 Atbildēt

reaals atstojs taa filma....un pacik "taads taadu atrod",tad audi koncerns arii aciimredzot :)

bmw vismaz ar taadaam leetaam filmaam nesaistaas...

137457. viesis 26.augusts 2004 23:04
0 0 Atbildēt

oj, njemagu!

kopsh kura laika draco atkal bembjiem *******a (izpuuteejaa) lien?

nu nav taa filma leeta...

kapec audi? - padomaajiet par to...

PS ar filmu zagshanu nav jaalepojas, frozen!

137471. viesis 27.augusts 2004 1:35
0 0 Atbildēt

ar pārlieku moralizēšanu ar nav jālielās :)

P.S. Zagt nav labi, nezagt zagļu zemē ir muļķīgi.

137473. viesis 27.augusts 2004 1:58
0 0 Atbildēt

no saniem TT

137484. viesis 27.augusts 2004 8:56
0 0 Atbildēt

shai gadiijumaa saliidzinu bmw ar audi ( audi tak uzskata sevi par bmw konkurentu itkaa?)

tak wot filma leeta un stulba. palasi Lema graamatas,varbuut radiisies kaada saprashanas dzirksts....pilniigs murgs un marazms uztaisiits...un jokelji veel leetie,denderjaanja liimenja tur ir...:)

137489. viesis 27.augusts 2004 9:12
0 0 Atbildēt

Nuuu, njiznaju...

Draco - "I, Robot" ir nothing to do ar Staņislavu Lemu. Tas ir Aizeka Azimova (Isaac Azimov) gabals - snelaikos ir pat tulkots latviski, ļoti elegants fanatastikas stāstu krājums, kas man ir ļoti mīļš. No šī viedokļa pilnīgi piekrītu - šī nosaukuma izmantošana šāi filmai ir Azimova pieejas nākotnes pasaulei ar robotiem pilnīga izvarošana, un pati filma ir mazliet 'paplakana'.

Ja runā par kāru - iedeja par lodveida ripuļiem ir incanta, bet kopumā pārējais ir visumā neizteixmīgā līmenī - tad jau mentu vāģis filmiņā, kur Stalloni atsaldēja no ķurķa, lai viņš atšautu citus atsaldeņus no tā paša krio-ķurķa (uz sitienu neatceros nosaukumu fiļmukam), bija krutāx - tas arī saprata balss komandas, gāja autopilotā, un pie kreša vismaz piepildījās ar putām, nevis ar prastu air-bagu, kā šitam RSQ... :-/

Vienīgais, kas šim aparātam ir manāms, ir exterjera dizains, un milzīga Audi pašreklāma, tas i viss IMHO... :-)

137492. viesis 27.augusts 2004 9:23
0 0 Atbildēt

2RXE:

sorry,tieshaam sajaucu. robotu impeerija un pozitronu smadzenes bija Azimova radiijums :)

par paareejo ar piekriitu...

137519. viesis 27.augusts 2004 10:37
0 0 Atbildēt

Viss, kas nav BMW ir reāls actojs...

Šodien atkal 3 sastrēgumos pēc kārtas redzēju kā REĀLĀS mašīnas aizbrauc visiem garām un nostājas 1. pie krusta - visiem actoiņikiem priekšā.

Es ar pirkšu reālo dampi. BMW jeah, pārējais = actojs, BMW jeah, zagti DVD jeah, smadzenes = actojs...

137538. viesis 27.augusts 2004 11:40
0 0 Atbildēt

par zagtiem dvd runaajot - man patiess prieks,ka taas filmas radiitaaji mani neizdraaza uz naudu. iedomaajoties,ka es par to ******* vareetu izteereet 3 vai cik tur ls iex forum cinemas vispaar slikti sametas. ja nu es maksaaju,es gribu kvalitatiivu produktu,nevis filmu amerikaanju tiinjiem kuras saakumaa jau guleet gribas,un slikti kljuust no filmaa skanoshajiem pliekanajiem jokeljiem...:(

137847. viesis 30.augusts 2004 15:53
0 0 Atbildēt

bet pats auto ir ok! ;) http://*******s.lv

139325. viesis 10.septembris 2004 12:48
0 0 Atbildēt

Ko Jūs te muldat, Audi ir reāli labs! Kā arī pati filma nav nemaz tik slikta...es pat teiktu, ka fantastikas cienītājiem pat ļoti patika šī filma. Arī man patika.

Un tie DVD pirāti jau nu varēja paklusēt!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 1

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

UAZ uzsāk komerctransportlīdzekļa “Profi” tirdzniecību 4

Krievijas apvidus auto ražotājs “UAZ” uzsācis komerctransportlīdzekļa “Profi” (ПРОФИ) tirdzniecību. Bāzes versijā automobilis ar 1500 kg kravnesību maksās 649 000 rubļu (9527 eiro). Vēlāk sola hibrīda modeli, kas atbildīs arī ES ekoloģiskajām prasībām. Lasīt vairāk

 

Šī gada Top 12 ātruma pārkāpuma rekordi Latvijā; "Audi", "BMW" un pat "Opel" 5

No kuriem lielākais bija kāds šoferis Ventspilī, kurš apdzīvotā vietā traucies ar 226 kilometru stundā lielu ātrumu. Lasīt vairāk

 

BMW, Audi un Porsche ražo labākos sporta auto 9

Vācijas auto žurnāla „Sport Auto” lasītāju balsojumā par labākajiem atzīti četri BMW, kā arī pa trim Audi un Porsche modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti