Latvijas čempionu tituli autošosejā izšķīrās Biķerniekos 5

30.augusts 2004 0:00

Biķernieku trasē 28. un 29. augustā vienlaikus ar FIA NEZ Kausa un Baltijas čempionāta autošosejā 5. posmu tika noskaidroti Latvijas čempionu titulu ieguvēji. Šīs sacensības ar negaidītiem rezultātiem pārvērta to par milzīgu intrigu.

Vislielāko intrigu visi gaidīja prestižajā Schenker B2000 klasē. Diemžēl ar sacensības šajā klasē sākās ar lietuvieša Kjaudijusa Jurkšas avāriju piektdienas brīvajos treniņos, bet naktī pirms kvalifikācijas braucieniem motorus savām automašīnām nomainīja Aivis Ohtla un Egidijus Dapšas. Kvalifikācijas braucienos "Honda Racing Spice Racing Team" sportists Ģirts Krūzmanis bija pārliecinoši ātrāks un uzrādīja labāko apļa laiku 1:29.663. Kvalifikācijas braucienu pirmajā pusē otrā labākā rezultāta īpašnieks bija vācietis Marks Simons. Pāris apļus pirms kvalifikācijas beigām Aivis Ohtla tomēr uzrādīja labāku laiku par vācieti, tomēr 0.025 sekundes sliktāku par Krūzmani.

Pirmā brauciena startā pārliecinoši vadībā izrāvās Ģirts Krūzmanis un, 2. aplī uzrādot jaunu šīs klases apļa rekordu 1:29.480, savas pozīcijas ar pārliecinošu pārsvaru noturēja līdz finišam. Krūzmaņa sīvākais konkurents Aivis Ohtla mēģināja cīnīties ar vācieti Marku Simonu, bet neveiksmīgi. Šis brauciens neveiksmīgs izrādījās arī Laurim Vīgantam, kurš trešā apļa līkumā aiz Motormuzeja nespēja ieslēgt 4. pārnesumā un izslīdēja no trases stipri sasitot savu automašīnu.

1. braucienā pirmie trīs finišu sasniedza Ģirts Krūzmanis; 2. Marks Simons +7.375; 3. Aivis Ohtla + 7.664;

Tieši tādā pašā secībā pirmais trijnieks stājās arī uz otrā brauciena starta. Arī šajā braucienā Ģirts Krūzmanis pierādīja, ka viņa Honda Civic Type-R ir pati ātrākā un ar katru apli arvien vairāk un vairāk atrāvās no sekotājiem. Pirmajos apļos notika cīņa par otro vietu starp Aivi Ohtlu un Marku Simonu, bet vācietis tehniska defekta dēļ no sacensībām izstājās. Tādejādi ļaujot Aivim Ohtlam finišēt otrajam, bet Martinam Merisāram trešajam. Latvijas čempionāta ieskaitē Jānim Horelikam bija nepieciešams tikai finišēt, lai kļūtu par čempionu, ko viņš godam arī veica, atstādams Krūzmanim vicečempiona laurus.

Abu braucienu summā par pārliecinošu uzvarētāju kļuva Ģirts Krūzmanis, kurš ar 173 punktiem ir atguvis savas līdera pozīcijas Baltijas Čempionātā un FIA NEZ Kausa ieskaitē. Uz pjedestāla otrā pakāpiena kāpa Aivis Ohtla, kurš čempionātā ar 151 punktu ieņem trešo vietu, no Jāņa Horelika atpaliekot par vienu punktu. Šampanieša laistīšanā uz goda pjedestāla piedalījās arī Martins Merisārs, kuram čempionātā ir 134 punkti un 4. vieta.

Hansa Leasing Baltic GT klase arī pirms sacensību starta pieredzēja zaudējumu. Kvalifikācijas braucienos smagi avarēja un no sacensībām izstājās viens no šīs klases līderiem Tonu Somers. Toties viņu aizstāja spēcīgs Vācijas sportists Haralds Mecke, kurš kopā ar klases līderi Rainu Pilvi un Vidas Čebatavičus veidoja līderu trijnieku, sadalot abu braucienu godalgas savā starpā, kaut arī abos braucienos no pirmās starta vietas startēja latviešu vecmeistars Rolands Dūda. Abu braucienu summā par uzvarētāju kļuva Vidas Čebatavičus, 2. – Rains Pilve; 3. - Haralds Mecke.

Šoreiz cīņa par uzvaru klasē Super 1600 pret lietuvieti Mariusu Miļevski bija pa spēkam gan igaunim Prītam Pobelam, gan "Honda Racing Spice Racing Team" komandas sportistam Oskaram Laiveniekam ar Honda Civic. Pirmā brauciena beigās Oskars gan kļūdījās un palaida garām Mariusu Miļevski, bet otrajā braucienā viņš šo kļūdu vairs neatkārtoja un finišēja 2. vietā, abu braucienu summā arī ieņemot 2. vietu. Šis spīdošais Oskara Laivenieka sniegums ļāva viņam kļūt par Latvijas čempionu Super1600 klasē.

Neveiksmes šoreiz vajāja arī neseno Gislaved Golf 1600 klases līderi "Honda Racing Spice Racing Team" sportistu Iļju Ballodu-Nagradovu. Pirmā brauciena sākumā viņš dzinēja defekta dēļ no sacensībām izstājās, un saprotot, ka dzinēju neizdosies salabot līdz otrajam braucienam, norakstīja iespēju kļūt par Latvijas čempionu, taču pirmā brauciena startā salūza viņa galvenā konkurenta Mārtiņa Majora automašīna. Līdz ar to Jorenam Uškānam radās iespēja finišēt pirmajā vietā Latvijas čempionāta ieskaitē. Šis pavērsiens sagrieza kājām gaisā visu matemātiku Latvijas čempionātā, un Iļjam Ballodam-Nagradovam summā bija tikpat daudz punktu kā Jorenam Uškānam – 166 punkti, bet Mārtiņam Majoram – 162 punkti. Līdz ar to, ņemot vērā Latvijas Čempionāta nolikumu, Iļja Ballods-Nagradovs kļuva par Latvijas čempionu Gislaved Golf 1600 klasē.

N1400 klasē pierādījās, ka mājās pat sienas palīdz – Biķerniekos abos braucienos par galvas tiesu pārāks bija Arvis Zārbergs, kurš abu braucienu summā arī kļuva par sacensību uzvarētāju, saasinot situāciju Baltijas čempionātā cīņā par otro vietu – 2., 3. un 4. vietas šķir pa vienam punktam.

Šoreiz Arvim talkā nāca viņa tautiete, Karlīna Štāla, kura abu braucienu summā ieņēma 4. vietu, kaut arī viņu iejauca tracī par grūstīšanos trasē. Protesti par vairākiem incidentiem trasē tika izskatīti vēl ilgi pēc sacensību finiša, tāpēc daudzi N1400 klases sportisti savus kausus un šampanieti tā arī nesagaidīja.

Formula Baltic klasē šoreiz pārsteigumu nebija – kopvērtējumā goda pjedestālu savstarpēji sadalīja Urmas Ūsnēms, Erko Vallbaums un Jāks Pipars. Tādejādi par čempionāta līderi ir izvirzījies Urmas Ūsnēms.

FIA NEZ Kausa un Baltijas Čempionāta pēdējais posms 25. un 26. septembrī notiks Viļņas trasē, kas ierīkota pa pilsētas ielām.

 
Visi komentāri
 
137928. viesis 31.augusts 2004 8:47
0 0 Atbildēt

www.no.21.lv/horeliks foto+rezultāti

137972. viesis 31.augusts 2004 10:28
0 0 Atbildēt

Sveiciens Horelikam ar LV cempi!!!!!

Pat Kruuzmanis ar savu superHondu shagad LV otrais....

Malacis Jaani!!

138000. viesis 31.augusts 2004 12:16
0 0 Atbildēt

Forshi uzvareet 4 sportistu konkurencee ... Latvijas cempionaats buutu jaakancelee - paaraak maz brauceeju vienaa klasee :)

138004. viesis 31.augusts 2004 12:50
0 0 Atbildēt

Tad varbūt vispār kancelēt autosportu

138033. viesis 31.augusts 2004 15:17
0 0 Atbildēt

Autosports nav jaakancelee, bet jaaskataas uz priekshu. Shobriid ir iespeeja starteet Baltijaa un shiis saciikstes bez shaubaam ir augstaa liimenii. Ja naakamgad tiks ruupiigi paarskatiits saciikshu kalendaars, izveidots taa, lai nepaarklaajas Somijas , Baltijas un Krievijas cempionaati, tad arii pie mums redzeesim vairaak aarzemnieku un tad jau kaa galvenaas izvirziit Baltic Sea Cup saciikstes...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 1

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

UAZ uzsāk komerctransportlīdzekļa “Profi” tirdzniecību 4

Krievijas apvidus auto ražotājs “UAZ” uzsācis komerctransportlīdzekļa “Profi” (ПРОФИ) tirdzniecību. Bāzes versijā automobilis ar 1500 kg kravnesību maksās 649 000 rubļu (9527 eiro). Vēlāk sola hibrīda modeli, kas atbildīs arī ES ekoloģiskajām prasībām. Lasīt vairāk

 

Šī gada Top 12 ātruma pārkāpuma rekordi Latvijā; "Audi", "BMW" un pat "Opel" 5

No kuriem lielākais bija kāds šoferis Ventspilī, kurš apdzīvotā vietā traucies ar 226 kilometru stundā lielu ātrumu. Lasīt vairāk

 

BMW, Audi un Porsche ražo labākos sporta auto 9

Vācijas auto žurnāla „Sport Auto” lasītāju balsojumā par labākajiem atzīti četri BMW, kā arī pa trim Audi un Porsche modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti