Īstenībā jau nekas jauns. Bet jautājumi kā ir, tā paliek. No 1.jūlija spekā stājas jaunie CSN, jaunie administratīvie sodi un punktu sistēma. Tā pat sākās "jauna" CP satiksmes drošības uzraudzības kārtība, un tā visa iespaidā jauna transporta līdzekļu vadītāju "iebiedēšanas" politika - nu tik ķersim, nu tik būs...
Bet turpinājumā es vēlētos kopā ar iAuto palīdzību uzdot jautājumus Rīgas Domes Satiksmes Departamentam, CSDD un CP vadībai dažus jautājumus attiecībā uz sabiedrisko transportu, par tā satiksmes drošību un CSN ievērošanas kārtību, kā arī par sabiedriskā transporta vadītāju atbildību.Jautājumi:
1. Kad sabiedriskā transporta vadītāji aizmirsīs padomju laiku tradīcijas izbraukšanai no pieturas.
KOMENTS: vēl joprojām ļoti daudzi autobusu un trolejbusu vadītāji, iebraucot pieturā, kopā ar durvju atvēršanas pogu vienlaicīgi ieslēdz kreiso pagriezienu, kas norāda, ka tas (autobuss; trolejbuss) uzsāks kustību, kaut gan tajā brīdī dotā transporta pasažieri vēl tikai kāpj āra no tā, nerunājot par to, ka iekšā kāpēji savu procedūru pat vēl nav sākuši. Rezultatā, man būtu jāapstājas un "jāpalaiž" šis *buss, tādejādi radot satiksmes plūsmas samazināšanos (ko gan parasti nedaru, jo izvērtēju situāciju un saprotu, ka tam nav jēgas, bet formāli taču esmu pārkāpis CSN)
2. Vai sabiedriskajam transportam, it sevišķi garajiem sastāviem, kāds ir devis speciālu rīkojumu no vienas pieturas līdz otrai "obligāti" braukt pa otro joslu, kaut arī bieži vien no vienas pieturas līdz otrai ir tikai viens kvartāls, un pirmo joslu neviens stāvētājs nav aizņēmis.
KOMENTS: nav jēgas runāt par Čaka ielu - tur tolejbusi to vien dara, kā no pieturas izbraucot momentāli ieņem otro joslu, lai pēc trīssimt metriem atgrieztos atpakaļ pirmajā joslā pie pieturas. Otra vieta ar šiem atgadījumiem ir Deglava iela - braucot Dreiliņu virzienā, pirms tilta ir pietura, no kuras visi *busi ieņem otro joslu, pārbrauc pāri tiltam, un atkal lien pirmajā joslā, jo tur atkal ir pietura. Šāda sabiedriskā transporta rīcība nevis uzlabo satiksmi, bet gan rada papildus sastrēgumus un avārijas situacijas, kā arī vairākkārtēju braukšanas joslu maiņu bez tam īpašas vajadzības, varētu uzskatīt par AGRESĪVU BRAUKŠANU...
3. Ļoti daudzās vietās ir izbūvētas *busu pieturas, kuras atdalas no pamatceļa ar "kabatu". Šīs vietas tiek būvētas par mūsu nodokļu naudiņu. Tikai bieži vien *busu vadītāji iedomājas, ka šajā "kabata iebraukt nav vajadzīgs, un var stāvēt pasažieru izlaišanai un uzņemšanai vienkārši savā joslā...
KOMENTS: nav pat ko komentēt, atliek pabraukt pa 15. trolejbusa maršrutu...
4. Cik maksā imunitāte pret CSN ievērošanu sabiedriskā transporta vadītājiem, un kur to var dabūt nesabiedriskā transporta vadītāji?
KOMENTS: nu neesmu redzējis un dzirdējis, ka tiktu apturēti, pārbaudīti un sodīti sabiedriskā transporta vadītaji, par ko liecina nesenais notikums, kad iereibis autobusa vadītajs ar pasažieriem pilnu autobusu pārkāpjot visus iespējamos CSN izraisa avāriju, un tikai tad - pēc konkrēta fakta, viņš saņems savu sodu. Bet līdz avārijai neviena CP viņam ceļā "netrāpījās", un uzmanību nepievērsa...
Un tādus uzskaitījumus varētu turpināt laikam bezgalīgi...
Zinu, ka neko jau jaunu nepateicu, un šo uzskaitījumu redz praktiski jeb kurš autovadītājs, un velta ne vienu vien stipru vārdu sabiedriskā transporta vadītājiem, bet jautajumi paliek atklāti...
Markiz2003, iAuto lasītājs
NU man liekas ka uz Čaka ielas pārsvarā ir viena josla.....