Brāļi Šimkus atstāj igauņus bez galvenās balvas 3

 
13.septembris 2004 8:48

Igaunijas rallija čempionāta 6. posms "Škoda Rally 2004", kurš notika 10. un 11. septembrī Igaunijas pilsētā Paide un tās apkārtnē, bija ļoti veiksmīgs "Honda Racing Latvia" ekipāžai Kaspars Šimkus / Armands Šimkus.

Lai arī startam šajā rallijā bija pieteikušās četras ekipāžas no Latvijas, bet startēja tikai divas, daudzajiem rallija faniem no Latvijas nenācās vilties, jo ekipāža Kaspars Šimkus / Armands Šimkus sasniedza rallija finišu kā uzvarētāji savā N2 (N3) klasē un F2 ieskaitē, atgūstot līderpozīciju Igaunijas rallija čempionāta F2 ieskaitē.

Papildus tam Kaspars Šimkus uzrādīja vislabāko laiku veiklības braucienā, kļūstot par pirmo Latvijas rallija pilotu, kurš kādā rallijā ir ieguvis galveno balvu automašīnu Škoda Fabia.

Cīņa par uzvaru F2 ieskaitē, kurā apvienotas visas A un N grupas automašīnas ar viena tilta piedziņu, kā jau ierasts pēdējos Igaunijas rallijos, risinājās starp trijām ekipāžām - Arvo un Martu Ojapervi ar A grupas Nissan Almera, "Honda Racing Latvia" ekipāžu Kasparu Šimkus / Armandu Šimkus ar N grupas Honda Civic Type-R un Marko Virkoju / Jānu Poldsepu arī ar N grupas Honda Civic Type-R. Pirmās sacensību dienas pirmos trīs ātrumposmus šīs ekipāžas veica salīdzinoši līdzīgi, bet 4. ātrumposma finišā latviešu ekipāža kļūdījās un zaudēja nedaudz vairāk kā desmit sekundes. Savukārt abas igauņu ekipāžas viena otrai bija ļoti tuvu. Izvērtējot šo situāciju pēc pirmās sacensību dienas, latviešu ekipāžas treneris Andris Šimkus pieņēma stratēģisku lēmumu, daudz neatpaliekot, ļaut abām igauņu ekipāžām sacensties savstarpēji, un sagaidīt notikumus šī rallija garākajā ātrumposmā, kurš bija otrās dienas otrais ātrumposms. Šī stratēģija izrādījās pareiza, jo 22,73 km garā ātrumposma tehniska defekta dēļ finišu nesasniedza Arvo un Marta Ojapervu ekipāža, bet Paides vietējā ekipāža Marko Virkoja / Jāns Poldseps finišā ieradās ar pārsistu riepu, zaudējot brāļiem Šimkus vairāk par trīsarpus minūtēm. Pēc šāda notikumu pavērsiena "Honda Racing Latvia" ekipāža turpināja sacensības, braucot bez lieka riska, jo arī pārējās konkurentu ekipāžas atpalika vairāk par trīs minūtēm. Kaspars un Armands Šimkus rallija finišu sasniedza 18. vietā absolūtajā vērtējumā, bet kā pārliecinoši līderi savā klasē un F2 ieskaitē. Šī uzvara "Honda Racing Latvia" ekipāžai ļāva ne tikai atgūt iepriekšējā rallijā zaudētās līderpozīcijas Igaunijas rallija čempionāta F2 ieskaitē, bet arī pirms pēdējā čempionāta posma ar 5 punktu pārsvaru atrauties no konkurentiem. Pēc neoficiāliem datiem brāļiem Šimkus F2 ieskaitē ir 35 punkti, kas patreiz ir lielākais punktu skaits visās klasēs, Marko Virkojam un Jānam Poldsepam ir 30 punkti, bet Arvo un Martam Ojaperviem ir 26 punkti.

No paša rallija starta asa cīņa izvērtās stiprākajā A6 (A8) klasē, kurā par uzvaru cīnījās Prīta Saluri / Indreka Lepa ekipāža un vietējā Paides, šogad neredzētā Lembita Nolvaka / Margusa Bolverka ekipāža. Lielākoties ātrāka bija otrā no minētajām, bet pārsvars reti sasniedza pāris sekundes. Diemžēl sacensību 11. ātrumposmā atteicās darboties Lembita Nolvaka Subaru Impreza ātrumkārba, un no sacensībām nācās izstāties, atdodot pirmo vietu klasē un rallija absolūtajā vērtējumā Prīta Saluri / Indreka Lepa ekipāžai.

Nemazāk spraigas cīņas notika N3 (N4) klasē, kur cīnījās divas igauņu ekipāžas un divas krievu ekipāžas. Sākotnēji pārliecinoši līderi bija čempionāta līderi - Martins Rauams / Pēters Poms, bet arī viņi kļūdījās rallija garākajā ātrumposmā, un spēja finišēt tikai piektie savā klasē. Savukārt liktenīgais ātrumposms palīdzēja izvirzīties vadībā Aleksandra Dorošinska / Dmitrija Balina ekipāžai, kura līderpozīcijas gan savā klasē, gan absolūtajā vērtējumā spēja noturēt līdz pēdējam ātrumposmam, kur, zaudējot deviņas sekundes, zaudēja uzvaru gan rallijā, gan savā klasē. 1. vietu klasē ieguva Andreja Žigunova / Igora Ter-Oganesjanta ekipāža, kura pēdējos trīs rallija ātrumposmus veica visātrāk. Savukārt 3. vietu klasē ieguva Jāna Moldera juniora / Tonu Vuna ekipāža. Sarežģīta situācija izveidojusies šīs klases čempionāta tabulā – visas augstāk minētās ekipāžas ieņem pirmās četras vietas, bet 1. vietu no 4. vietas šķir tikai 2 punkti. Kurš būs Igaunijas čempions N3 klasē? Tas, kurš "Saaremaa Rally 2004" finišēs pirmais. Diemžēl nepaveicās otrai latviešu ekipāžai Jurim Jevhutam / Arnoldam Revinam, kuri startēja šajā klasē – rallija 2. ātrumposmā neizturēja viņu automašīnas ātrumkārba, un viņi no sacensībām izstājās.

Rallija "Škoda Rally 2004" vislielākā intriga bija galvenās balvas Škoda Fabia izcīņa. Par to pēc rallija finiša Paides centrālajā laukumā cīnījās katras klases uzvarētāju ekipāža. Šajā izcīņā aci pret aci tikās šī rallija visstiprākie sportisti. Gan pilotiem, gan stūrmaņiem bija iespēja vienreiz veikt veiklības braucienu ar Škoda Fabia automašīnu. Starta kārtība tika noteikta izlozes kārtībā - Kaspars Šimkus startēja sestais, bet Armands Šimkus sešpadsmitais. Kaspars Šimkus finišējot uzrādīja vislabāko laiku, kuru neizdevās apsteigt nevienam no ļoti spēcīgajiem pretendentiem.

Kaspars Šimkus: „Līdz pēdējam brīdim es nespēju iedomāties, ka es vinnēšu to automašīnu. Manas priekšrocība bija tā, ka es ikdienā un rallijā braucu ar priekšpiedziņas auto, bet daudzi no konkurentiem nē. Par šo auto sacentās ļoti daudzi stipri sportisti, kuru vidū Andrejs Žigunovs, kas agrāk ar priekšpiedziņas auto ir braucis pat Eiropas čempionātā, bet veiksme uzspīdēja man. Tam gan es nespēju noticēt, līdz brīdim, kad saņēmu automašīnas atslēgas. Mēs šajā rallijā uzvarējām pēc maksimālās programmas.”

Sīkāku informāciju par ralliju "Škoda Rally 2004" iespējams atrast internetā www.rally.ee un www.auto.ee

Nākamais rallijs - Latvijas čempionāta autorallijā pēdējais, septītais posms rallijs "Latvija 2004" notiks 2. un 3. oktobrī Rīgā un tās pievārtē. www.autorally.lv
Nākamais un pēdējais Igaunijas čempionāta autorallijā posms "Saaremaa Rally 2004" notiks 15. un 16. oktobrī. www.saaremaarally.ee

 
Visi komentāri
 
139435. viesis 13.septembris 2004 10:38
0 0 Atbildēt

Malachi!!! Veelreiz apsveicu! Biju klaat un redzeeju kaa tiek novinneeta Skoda, traki fanojaam un tad arii suminaajaam vaininiekus un treneri;)

139524. viesis 14.septembris 2004 8:11
0 0 Atbildēt

Ideāls rezultāts, letiņi ir stiprākie! Malači!

139589. viesis 14.septembris 2004 11:41
0 0 Atbildēt

Viva forever!!!

Bravo bračkām!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 4

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti