Mēneša laikā, kopš sākusies Rīgas domes Satiksmes departamenta akcija "Pieklājīgais busiņš", saņemtas 155 Rīgas iedzīvotāju atsauksmes par maršruta taksometru vadītājiem.
75 atsauksmes ir pozitīvas, bet 80 – diemžēl negatīvas. Tā kā rīdziniekiem par maršruta taksometru vadītājiem to agresīvās braukšanas manieres un bieži vien nepieklājīgās uzvedības dēl par šo sabiedriskā transporta pakalpojuma veidu izveidojies ne visai pozitīvs iespaids, Satiksmes departamenta rīkotās akcijas "Pieklājīgais busiņš" mērķis ir apzināt tos Rīgas maršruta taksometru vadītājus, kuri pasažierus pārvadā, ievērojot Ceļu satiksmes noteikumus un korektas braukšanas principus."Tā kā iedzīvotājiem ne visai patīk maršruta taksometru vadītāju braukšanas maniere un uzvedība, organizējot šo akciju, mēs vēlējāmies apzināt tos vadītājus, kuri iedzīvotājus pārvadā droši, tas ir, ievēro Ceļu satiksmes noteikumus un ir pieklājīgi pret pasažieriem. Protams, Ceļu policija un Satiksmes departamenta Kontroles dienests turpina kontrolēt un sodīt noteikumu pārkāpējus, taču vienlaikus mēs vēlamies parādīt, ka maršruta taksometru vadītāju vidū ir arī pieklājīgi un korekti cilvēki," paskaidro Satiksmes departamenta direktors Ivars Zarumba.
"Kaut arī lielākā daļa atsauksmju ir negatīvas, tomēr mums ir prieks, ka 75 atsauksmēs iedzīvotāji vadītājus novērtējuši pozitīvi. Vispozitīvāk novērtēti tie maršruta taksometru vadītāji, kuri ievēro Ceļu satiksmes noteikumus, brauc mierīgi bez mikroautobusa raustīšanas un bez avārijas situāciju izraisīšanas, kā arī gājēju izlaišanas drošās vietās, nevis krustojumos vai no otrās braukšanas joslas. Interesanti, ka daudzi pasažieri vadītājos augstu novērtējuši tik vienkāršas lietas, kā pieklājību, sasveicināšanos, "lūdzu" un "paldies" lietošanu, anekdotes izstāstīšanu, atsaucību, paskaidrojot, kur jāizkāpj un tamlīdzīgus gluži cilvēciskas saskarsmes aspektus. Par to, cik pasažieriem ir svarīga tieši vadītāja elementāra pieklājība, liecina daudzās negatīvās atsauksmes par vadītāju nevērību, nepieklājību, rupjību, smēķēšanu mikroautobusā, skaļu uzmācīgu mūziku," stāsta Ivars Zarumba.
Vēl negatīvajās atsauksmēs pasažieri min vadītāju nevēlēšanos izsniegt braukšanas biļeti, pasažieru pārvadāšanu stāvus, kaut arī tas ir aizliegts, avārijas situāciju izraisīšanu, strauju braukšanu, braukšanu pie sarkanās gaismas un pat "sacensību" rīkošanu divu mikroautobusu starpā no pilsētas centra līdz Bolderājai.
Akcijas beigās Satiksmes departaments apkopos visas atsauksmes, protams, ievērojot atsauksmju autoru personas datu aizsardzību, un iesniegs apkopojumu visu to uzņēmumu vadībai, kas Rīgā organizē pasažieru pārvadājumus maršruta taksometros. "Mēs ceram, ka šo uzņēmumu vadība izdarīs pareizos secinājumus, izlasot to, ko atzinuši viņu pārvadātie pasažieri. Piemēram, tam, lai vadītājs būtu pieklājīgs, nav nepieciešamas ne investīcijas, ne kvalifikācijas celšanas kursi, viss ir atkarīgs no uzņēmuma un tā darbinieku attieksmes pret saviem pasažieriem. Neraugoties uz to, ka maršruta taksometri cenšas pasažieru pārvadājumus veikt ātri, tomēr akcijas laikā skaidri redzams, ka daudzi pasažieri labāk brauc lēnāk un mierīgāk, taču drošāk un bez kratīšanās," norāda Ivars Zarumba.
Akcija "pieklājīgais busiņš" joprojām turpinās un ilgs līdz šā gada 31. oktobrim. Akcijas laikā ikviens var zvanīt uz tālruni 8003600 vai rakstīt uz elektronisko pastu akcija@satdep.rcc.lv un nosaukt savu favorītu maršruta taksometra vadītāju, pastāstot par vadītāja labajiem, vai, tieši otrādi, to, kas nav paticis šā vadītāja rīcībā. Piedaloties akcijā, dalībniekam ir jānorāda laiks, kad fiksēta vadītāja pozitīva vai negatīva rīcība, mikroautobusa valsts reģistrācijas numurs, kā arī ziņas par sevi – par akcijas dalībnieku sniegtā informācija būs konfidenciāla un tiks izmantota akcijas "Pieklājīgais busiņš" laikā, lai nepieciešamības gadījumā tās organizētāji varētu sazināties ar akcijas dalībnieku. Akcijas laikā mikroautobusu vadītāji "krās" pilsētnieku pozitīvās (plus balsis) un negatīvās (mīnus balsis) atsauksmes, kā rezultātā tiks noteikts labākais vadītājs, kurš savam mikroautobusam saņems īpašu uzlīmi, kas gan tā pasažieriem, gan citiem rīdziniekiem norādīs, ka šis mikroautobuss ir drošs, jo pasažierus pārvadā, ievērojot Ceļu satiksmes noteikumus un pieklājīgas braukšanas principus.
Rīgas domes
Satiksmes departaments
Taksobusisti piezvaniija 75 reizes, paareejie iedziivotaaji 80 :D