Iedzīvotāji aktīvi piedalās akcijā «Pieklājīgais busiņš» 12

 
15.septembris 2004 12:39

Mēneša laikā, kopš sākusies Rīgas domes Satiksmes departamenta akcija "Pieklājīgais busiņš", saņemtas 155 Rīgas iedzīvotāju atsauksmes par maršruta taksometru vadītājiem.

75 atsauksmes ir pozitīvas, bet 80 – diemžēl negatīvas. Tā kā rīdziniekiem par maršruta taksometru vadītājiem to agresīvās braukšanas manieres un bieži vien nepieklājīgās uzvedības dēl par šo sabiedriskā transporta pakalpojuma veidu izveidojies ne visai pozitīvs iespaids, Satiksmes departamenta rīkotās akcijas "Pieklājīgais busiņš" mērķis ir apzināt tos Rīgas maršruta taksometru vadītājus, kuri pasažierus pārvadā, ievērojot Ceļu satiksmes noteikumus un korektas braukšanas principus.

"Tā kā iedzīvotājiem ne visai patīk maršruta taksometru vadītāju braukšanas maniere un uzvedība, organizējot šo akciju, mēs vēlējāmies apzināt tos vadītājus, kuri iedzīvotājus pārvadā droši, tas ir, ievēro Ceļu satiksmes noteikumus un ir pieklājīgi pret pasažieriem. Protams, Ceļu policija un Satiksmes departamenta Kontroles dienests turpina kontrolēt un sodīt noteikumu pārkāpējus, taču vienlaikus mēs vēlamies parādīt, ka maršruta taksometru vadītāju vidū ir arī pieklājīgi un korekti cilvēki," paskaidro Satiksmes departamenta direktors Ivars Zarumba.

"Kaut arī lielākā daļa atsauksmju ir negatīvas, tomēr mums ir prieks, ka 75 atsauksmēs iedzīvotāji vadītājus novērtējuši pozitīvi. Vispozitīvāk novērtēti tie maršruta taksometru vadītāji, kuri ievēro Ceļu satiksmes noteikumus, brauc mierīgi bez mikroautobusa raustīšanas un bez avārijas situāciju izraisīšanas, kā arī gājēju izlaišanas drošās vietās, nevis krustojumos vai no otrās braukšanas joslas. Interesanti, ka daudzi pasažieri vadītājos augstu novērtējuši tik vienkāršas lietas, kā pieklājību, sasveicināšanos, "lūdzu" un "paldies" lietošanu, anekdotes izstāstīšanu, atsaucību, paskaidrojot, kur jāizkāpj un tamlīdzīgus gluži cilvēciskas saskarsmes aspektus. Par to, cik pasažieriem ir svarīga tieši vadītāja elementāra pieklājība, liecina daudzās negatīvās atsauksmes par vadītāju nevērību, nepieklājību, rupjību, smēķēšanu mikroautobusā, skaļu uzmācīgu mūziku," stāsta Ivars Zarumba.

Vēl negatīvajās atsauksmēs pasažieri min vadītāju nevēlēšanos izsniegt braukšanas biļeti, pasažieru pārvadāšanu stāvus, kaut arī tas ir aizliegts, avārijas situāciju izraisīšanu, strauju braukšanu, braukšanu pie sarkanās gaismas un pat "sacensību" rīkošanu divu mikroautobusu starpā no pilsētas centra līdz Bolderājai.

Akcijas beigās Satiksmes departaments apkopos visas atsauksmes, protams, ievērojot atsauksmju autoru personas datu aizsardzību, un iesniegs apkopojumu visu to uzņēmumu vadībai, kas Rīgā organizē pasažieru pārvadājumus maršruta taksometros. "Mēs ceram, ka šo uzņēmumu vadība izdarīs pareizos secinājumus, izlasot to, ko atzinuši viņu pārvadātie pasažieri. Piemēram, tam, lai vadītājs būtu pieklājīgs, nav nepieciešamas ne investīcijas, ne kvalifikācijas celšanas kursi, viss ir atkarīgs no uzņēmuma un tā darbinieku attieksmes pret saviem pasažieriem. Neraugoties uz to, ka maršruta taksometri cenšas pasažieru pārvadājumus veikt ātri, tomēr akcijas laikā skaidri redzams, ka daudzi pasažieri labāk brauc lēnāk un mierīgāk, taču drošāk un bez kratīšanās," norāda Ivars Zarumba.

Akcija "pieklājīgais busiņš" joprojām turpinās un ilgs līdz šā gada 31. oktobrim. Akcijas laikā ikviens var zvanīt uz tālruni 8003600 vai rakstīt uz elektronisko pastu akcija@satdep.rcc.lv un nosaukt savu favorītu maršruta taksometra vadītāju, pastāstot par vadītāja labajiem, vai, tieši otrādi, to, kas nav paticis šā vadītāja rīcībā. Piedaloties akcijā, dalībniekam ir jānorāda laiks, kad fiksēta vadītāja pozitīva vai negatīva rīcība, mikroautobusa valsts reģistrācijas numurs, kā arī ziņas par sevi – par akcijas dalībnieku sniegtā informācija būs konfidenciāla un tiks izmantota akcijas "Pieklājīgais busiņš" laikā, lai nepieciešamības gadījumā tās organizētāji varētu sazināties ar akcijas dalībnieku. Akcijas laikā mikroautobusu vadītāji "krās" pilsētnieku pozitīvās (plus balsis) un negatīvās (mīnus balsis) atsauksmes, kā rezultātā tiks noteikts labākais vadītājs, kurš savam mikroautobusam saņems īpašu uzlīmi, kas gan tā pasažieriem, gan citiem rīdziniekiem norādīs, ka šis mikroautobuss ir drošs, jo pasažierus pārvadā, ievērojot Ceļu satiksmes noteikumus un pieklājīgas braukšanas principus.

Rīgas domes
Satiksmes departaments
 
Visi komentāri
 
139918. viesis 15.septembris 2004 12:45
0 0 Atbildēt

Taksobusisti piezvaniija 75 reizes, paareejie iedziivotaaji 80 :D

139919. viesis 15.septembris 2004 12:46
0 0 Atbildēt

Un 155 meenesha laikaa ir taa aktivitaate. Priecee ka vairaak kaa puse ir negatiivas jo taada ir arii reaalaa situaacitja ja pat ne veel suudiigaaka.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

139941. viesis 15.septembris 2004 13:41
0 0 Atbildēt

Ir jau arii kaadi normaali brauceeji to businju viduu, bet 90% vienkaarshi slaaniit gribeetos.......

139950. viesis 15.septembris 2004 14:00
0 0 Atbildēt

Man ari loti nepatik ka soferits smeke un dumi jaelpo visiem pasazieriem, uzskatu tas ir pilnigi nepienemami un amorali.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

139951. viesis 15.septembris 2004 14:02
0 0 Atbildēt

Mani shodien viens marshutnieks uz gaajeeju paarejas pie Slaavu tilta (Salaspils iela) ja nemaldos 08.25. gandriiz nolaida no kaajaam. HVZ vai tas ir pieklaajiigs vai nepieklaajiigs businja vadiitaajs. Esmu dzirdeejis ka taa esot norma it seviskji ja vinjsh (vadiitaajs redz sev priekshaa troleejbusu ,kas vareetu vinjam noslaukt klientuuru.

139958. viesis 15.septembris 2004 14:24
0 0 Atbildēt

Busisti dragreiseiri...:))

139994. viesis 15.septembris 2004 18:49
0 0 Atbildēt

Būtu jauki ja akcijas beigās publicētu sarakstu ar punktiem. Citādi ja informācija par sliktiem maršrutniekiem netiks publicēta busiņu īpašniekiem un vadībai būs slaidi nospļauties uz šiem rezultātiem - visu izšķir nauda. A ja sabiedrība zinās kuri ir sliktie busiņi tad sabiedrībai būs beidzot tiesības izvēlēties ka tikt no punkta A līdz punktam B - ar sirmiem matiem, vai labā garastāvoklī. A busiņu īpašnieki un vadītāji varēs aiz kauna zemē līst.

140000. viesis 15.septembris 2004 21:43
0 0 Atbildēt

Nezinu, cik dazhaadu mikrinju marshrutu Riigaa ir, bet droshi vien, ka vairaak par 50 un vareetu buut 75. Videeji taadad 2 atsauksmes par katru marshrutu. Nez vai tas ir pietiekami, lai kaut ko izveerteetu :)

140012. viesis 16.septembris 2004 9:30
0 0 Atbildēt

150 zvani no pilsētas kur dzīvo gandrīz miljons??? Un to sauc par aktīvu piedalīšanos???

140087. viesis 16.septembris 2004 14:23
0 0 Atbildēt

neko jau aktivitāte... :)

140091. viesis 16.septembris 2004 14:31
0 0 Atbildēt

Koks ar diviem galiem. Autovadītājus, protams, kaitina maršrutnieki, kas abrauc korķus un pēc tam lien visur, kur var ielīst, kā arī aptur, lai ielaistu vai izlaistu pasažierus visnepiemērotākajās vietās. Bet no otras puses, man reiz gadījās aizgulēties un pēc tam biju patiesi priecīgs, ka paspēju tikt no Imantas līdz dzelzceļa stacijai ātrās palīdzības cienīgā režīmā :) Ja kaut kur baigi jāsteidzas, vienmēr braucu ar mikriņu, un atviegloti uzelpoju, ka šoferis izvēlas sastrēgumu apbraukt pa pretējo joslu nevis tajā stāvēt.

140145. viesis 17.septembris 2004 9:41
0 0 Atbildēt

Marsrutnieki ir jalikvide ka suga, prioritatei jabut tikai un vienigi municipalitates sabiedriskajam transportam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti