Jaunajā Popes trasē svētdien, 19. septembrī risinājās gan Latvijas atklātais komandu čempionāts motokrosā, gan kluba „Venta Kross” balvu izcīņa apvidus karuseļrallijā.
Grieķu amfiteātrim līdzīgajā trasē, kur skatītāju simti izvietojas augstu galerijās un lieliski pārredz sacensību gaitu, automobiļu konkurencē uzvarēja Riga Rally-Raid Team pārstāvis Jānis Āzis ar prototipu OSCar.„Venta Kross” balvu izcīņa karuseļrallijā uzskatāma par ģenerālmēģinājumu nākamajā gadā Popes aplī paredzētajam Latvijas čempionāta posmam. Neskatoties uz „draudzības mača” statusu spēkošanās automobiļu konkurencē izvērtās ļoti aizraujoša, neredzēti spraiga. Absolūtajā vērtējumā, kā jau bija gaidāms, Jānis Naglis ar Mitsubishi Pajero vienatnē cīnījās pret diviem OSCar prototipu braucējiem Jāni Āzi un Igoru Skoku, bet aiz viņu mugurām ne mazāk asa spēkošanās izvērtās starp virkni T1 grupas braucējiem.
Pirmajā braucienā sešus no desmit veiktajiem apļiem ātrāk par sāncensi nobrauca J. Naglis, tomēr pašā pirmajā aplī pieļautās kļūdas dēļ, kad asā pagriezienā Pajero ielidoja trases apmalē, zaudētās 18 sekundes vairs atvinnēt neizdevās. Finišā J. Āzis bija nepilnas divas sekundes ātrāks. Vislabāko apļa laiku gan uzrādīja otrs OSCar pilots mājinieks Igors Skoks, taču pārsistas riepas dēļ nācās iegriezties pit-stop zonā, lai nomainītu riteni.
Apsteidzot pieredzējušos Modri Reinfeldu un Andri Lukstiņu, kā arī pārējos T1 grupas pilotus, trešajā vietā aiz J. Āža un J. Nagļa izvirzījās jaunais Nils Trapāns, kurš demonstrēja gan labu braukšanas stilu, gan pienācīgu ātrumu. Zaudējis vismaz divas minūtes, izmisīgā iedzīšanas rāvienā, uzstādot kārtējo apļa rekordu, metās I. Skoks. Viņa lidojums beidzās ar OSCar automobiļa „vāku”, jo vienā no trases asākajiem pagriezieniem, cenšoties apdzīt lēnākas mašīnas, tika pieļauta kļūda.
Otrais brauciens sākās pēc iepriekšējā scenārija – J. Naglis uzvarēja startu, bet jau apļa vidū pirmo pozīciju atdeva J. Āzim, jo radās īslaicīgas problēmas ar ātrumu pārslēgšanu. Braucienu J. Āzim izdevās veikt tā īsti neapdraudētam, jo finišā J. Naglis atpalika vairāk nekā pusminūti, bet Skokam pēdējā aplī radās problēmas ar auto un viņš zaudēja veselu apli. No sekotājiem ātrākais atkal bija Nils Trapāns, bet par otro un trešo vietu T1 grupā izvērtās nikna cīņa starp Guntaru Laugali, Modri Reinfeldu un Ivanu Bergmani. Finišā pirmo no trešā braucēja šķīra mazāk nekā 5 sekundes.
Trešais brauciens izvērtās par emocionālu kulmināciju, jo līderi demonstrēja bezkompromisa cīkstēšanos. Pirmajā pagriezienā vadību ieguva J. Āzis un divos apļos izveidojās gandrīz 15 sekunžu atstarpe ar J. Nagli. Šķita, ka cīņa izšķirta, taču tad Jānis Naglis strauji kāpināja tempu un pēc pāris apļiem cīņa atkal ritēja par katru trases metru. Jānim Āzim izdevās nosargāt līderpozīciju, bet par brauciena spraigumu liecina rezultāts: finišā pēc veiktiem 10 apļiem (aptuveni 30 km), līderus šķīra 69 sekundes simtdaļas.
Trešo vietu kopvērtējumā ieguva Igors Skoks. Nils Trapāns bija stabili ceturtais ātrākais dienas pilots un izcīnīja skaistu uzvaru T1 grupā, pārējos pjedestāla pakāpienus atstājot Guntaram Laugalim un Modrim Reinfeldam. N grupā cīņu izšķīra Raivja Zeltiņa UAZ, kas apstājās astotajā aplī, atdodot uzvaru grupā Andra Gaiļa rokās.
Ainārs Zariņš
Gde ti? Ja v POPE! ;)