SAAB rudens (s)tūre 2004 ir finišējusi! 14

 
22.septembris 2004 8:44

Sestdienas rīts (18.09.2004) – pamazām krastmalā pie Mego veikala sarodas SAABi – zināmi un nezināmi (piemēram, viens 900 OG it kā neviļus bija izlikts pārdošanai).

Nezināmie sapazīstas. Uz startu ieradies arī košsarkanais „SAAB Official car” – Normunds un Aigars šoreiz pavadītāju lomā, iedodot Kristapam arī “ceļa naudu” :).

Precīzi plkst.10.08 (13 min. kavējums) devāmies Daugavpils virzienā: kopā 5 SAAB (4 x 9000, 1 x 99) un 2 VOLVO (850). Ikšķilē kolonnai pievienojās Kaspars ar SAAB 900 OG, Ķegumā Juris ar SAAB 9000, bet pie Kokneses “Ragāļiem” “noķeram” Inesi ar tumšzaļo 900 OG, kurš aplīmēts pavisam smuki dāniski. Pēc īsas pauzes dodamies tālāk, priekšā „9k”, aizmugurē „9k”, apdzenot pirmais auto „rāda” pārējiem cik vēl tālu var apdzīt, savukārt, aizmugurē braucošais blakus joslā piesargā, lai citi nenesas garām – foršs, drošs komandas “fīlings”. Kolonnā uz laiku iefiltrējas arī balts VOLVO universāls ar Igaunijas VOLVO kluba uzlīmēm, pateicoties Jēkabpils apvedceļam, mēs to apdzinām 2x:)! Jau Daugavpils rajonā bagātinām rindas ar vēl vienu „vietējo” SAAB 900 OG – šoreiz gaišlillā.


Līksnā mūs sagaida galvenais pasākuma „vaininieks” Jānis un sākas programmas novadpētnieciskā daļa. Skolas muzejā uzzinām, ka Līksnā ir bijusi sava Žanna d’Arka (Emīlija Plātere) un ka Līksnas katoļu baznīca ir celta Gotikas stilā, lai neizskatītos pēc poļu baznīcas. Arī to, ka ērģeles un ķieģeļi tās būvei vesti no Polijas. Un tad brīdis dvēselei – meditējoša meitenes balss un baznīcas ērģeles tikai mums! Līksnas baznīca patiešām ir skaista un Romualds ir lielisks gids!

Tālāk programmā iekļauts pikniks vējainā muižas parka kraujā – tas vēderam. Jāņa ģimene parūpējusies par karstiem kartupeļiem, šašlikiem un garšīgiem salātiem un vēl un vēl... Bet sponsori – SIA „Mamas D” sarūpējuši limonādi un gardu Latgales alu. Pietika abām dienām! Paldies jums!


Priekšā ceļš uz Daugavpils cietoksni. Tur nu bija īsta iztēles un vēstures zināšanu pārbaude! “Kā jau mēs visi zinājām”, cietoksni cēla, lai aizstāvētu Krieviju pret Napoleonu (vietā, kur jau bijusi priekšā jezuītu ordeņa baznīcaJ. Bet īsti karot tur neesot sanācis, jo pirmajā reizē franči aizgājuši garām, bet otrajā – tajā nav bijis pašu krievu – tā kā frančiem tur atlicis tikai atpūtināt kājas. Bet toties Krievijas caram tur esot paticis, viņš braucis atpūsties un “ietusēt”. Kā nekā pilsētā valdījusi sava mentalitāte. Un vēl Andrejs Pumpurs cietoksnī strādājis par intendantu jeb sagādnieku. Vēlāk Latvijas laikā un arī krievu laikos cietoksnī ir bijušas armijas daļas. Un bijuši ģenerāļi, kas gan pamatā neesot bijuši latgaļi, bet latvieši no otra, bagātā Daugavas krasta (tur tagad atrodas Grīvas cietums). Cietoksnī iekšā ir vesela pilsēta! Katrā valnī ir eju, irigācijas un ventilācijas sistēmas. Ir pašiem savs agrāk modernais, bet tagad jau slēgtais hospitālis, kura mūri joprojām pa gabalu vēdī “slimnīcas smaržu”. Ir arī savs dzīvojamais rajons. Dzīvokļi tur kļūst pieprasīti, jo vieta ir ekskluzīva. Un būs vēl labāk, jo mirkli pirms SAAB kolonnas iebraukšanas pa cietokšņa vārtiem, pie tiem tika pacelts Eiropas kultūras mantojuma dienu karogs. Tai vietai ir nākotne!

Ekskursija turpinās pa Daugavpils pilsētu: baznīcu kalniņš ar 3 galvenajām (katoļu, luterāņu un pareizticīgo) baznīcām, pilsētas centrālais jeb Vienības laukums ar topošo “Reval Hotel Latgōla”, „Baltais gulbis” jeb otrs, jau stingrāka režīma cietums. Tiek apmeklēts arī vēl viens no Latgales simboliem - keramiķu darbnīca ar lielāko ar malku kurināmo krāsni. Mums izrāda skaistas tradicionālas un arī modernas māla lietas un “ugunsūdens” krānu. Tālāk Skatu tornis Daugavas lokos ar lielisku saulrietu (būs daudzās bildēs) un SAABi (OK, arī daži VOLVO) lejā ielokā. Paldies gidam Henriham par interesantajiem Daugavpils vēstures pastāstiem!


Tad seko nakts (tumsas) brauciens uz pierobežu 10 km caur meža "tuneli" uz nekurieni. Nekuriene, kas saucas „Jantarnaja”, izrādās ļoti kopta gleznaina Riča ezera mala, ar ļoti senām un rudens vēja pilnīgi caurpūstām vasaras mājiņām, toties mājīgu pirti un garšīgām vakariņām. Tiek ēsts un dzerts un pirtī iets.

....Guntars arī gāja pirtī. Un pazaudēja pulksteni. No rīta bija ļoti satraucies un visur to meklēja. Labi, ka atrada. Uz otras rokas. Par to viņam nācās publiski atzīt, ka VOLVO ir otrs labākais auto pēc SAAB. Savējie sapratīsJ.

Rīts dažiem iesākās ļoti agri – ar laivu ezerā vai sēņu grozu mežā. Zivis zem laivas bijušas redzamas jo dziļi, un arī sēnes ar nazi grieztas, bet uz brokastu galda gan nekas no tā neparādījās. No rīta tika apgūts arī volejbola laukums, kur Kaspars saslapināja kāju, par ko gan uzreiz arī aizmirsa. Pirmdienas rītā gan atcerējās, bet bija jau aizsmacis. Varētu turp trešdienās doties rīkot SAAB/VOLVO/MB turnīrus, ja vien nebūtu tās pierobežas rozā caurlaides tik sarežģīti jāgādā.

Rīta pirmais maršruts mūs meža “offroadā” aizveda uz tuvākajām mājām (~7 km bezceļa). Tur meža biezoknī slejas liela balta baroka stila muiža – Ilgas muiža, kur studenti vasarās tauriņus pēta. Būsiet tur, atklāsiet – skats diezgan sirreāls. Tur atklājām, ka pazuduši 5 SAABi, kurus pēc pusstundas laimīgi Osinovkas ceļmalā atradām. No Daugavpils prom devāmies pa Daugavas otra krasta dambi – lai redzētu pilsētu, cietoksni un skaistos upes palieņu skatus.


Un tad tikai sākās pasākuma nagla: riepu svilināšanas pasākums! Slēgtā trasē bija iespējas pārbaudīt sevi un savus auto divās disciplīnās. Visgrūtāk (un autiņam sāpīgāk) manuprāt bija „izzīmēt” „astotniekus” starp aplī un tā centrā saliktajām riepām. Pēc dažiem izmēģinājuma braucieniem jau sākās nopietnas sacensības. Riepas kauca, rokas bremzes čīkstēja un, jādomā, galvas griezās riņķī. Šajā „puķīšu zīmēšanas” uzvarēja roku meistarība, nevis tehnika, kaut gan daži minēja, ka baltajam VOLVO (240) ir iedzimtas manevrēšanas priekšrocības. Tikpat nopietni noritēja arī ātrumsacīkstes, kur galvenokārt sacentās tehnika. Kaut arī nenoliedzami bija jāzina, kuri pedāļi kurā brīdī lietojami un kad ātrumi slēdzami. Nepārspēts, protams, palika Aero, bet otrā, trešā un ceturtā vieta tika atdota Zintas & Co labi saskrūvētajam 9000 CS automātam. Mārtiņam diemžēl neatvērās turbīna, citādi arī 99-tais paliktu nepārspēts!J

Veiklības brauciena rezultāti:

Auto

Vārds

Labākais laiks

VOLVO 240

Guntars

48.18

SAAB 9000

Juris

48.25

SAAB 9000

Andis

48.28

VOLVO 850

Ivars

49.07

VOLVO 850

Ieva

49.44

SAAB 9000

Kristaps

50.12

SAAB 900

Inesis

50.56

SAAB 9000

Antons

50.91

SAAB 99

Mārtiņš

51.66

VOLVO 850

Ingus

52.53

SAAB 9000

Aivars

53.19

SAAB 900

Kaspars

53.88

SAAB 9000

Jānis

54.16

Kad adrenalīns norima, devāmies uz pasākuma pēdējo kopīgo pieturas punktu - Nīcgales akmeni. Tiešām milzīgs! Četru ceļu krustpunktā. Pikniks un sacensību uzvarētāju apbalvošana ar īstām novada balvām - jauko tumšo keramiku un vaska smaržīgajām svecēm.


Vēl pēdējā kopbilde uz lielā akmens un sekoja mājupceļš, kas dažiem veda caur Ērgļiem (esot ļoti labs ceļš ieklāts!), citam savukārt pa vienu vai otru Daugavas krastu, savukārt, daži pa taisno uz Poliju aizbrauca un tikai otrdien atgriezās! Statistikai - kopā nobraucām nedaudz virs 600 km, īslaicīgāk vai ilglaicīgāk pasākumā piedaloties 30 cilvēkiem ar 16 automašīnām (13 SAAB, 3 VOLVO).

Pasākums patiešām bija izdevies, liels paldies Jānim un Ritai par milzīgo entuziasmu un darbu, kas tika ieguldīts! Bija no visa pa tieši tik, cik vajag - gan sirdij, gan prātam, gan dvēselei, gan miesai, gan vēderam! Atliek mums visiem novēlēt, lai turpmākie SAAB pasākumi saturiski būtu tādi kā šis!

SAAB rulzzz!

Piedzīvoto atreferēja Zinta, cenzēja Kristaps

 
Visi komentāri
 
140783. viesis 22.septembris 2004 9:07
0 0 Atbildēt

Kopā ir ap 300 bildēm. Vakarā atlasīšu labākās un nosūtīšu Redaktoram.

140784. viesis 22.septembris 2004 9:20
0 0 Atbildēt

Nu sacensiibas gan raadaa ka SAAB ir otrais labaakais auto uzreiz aiz VOLVO :P

Crash

140790. viesis 22.septembris 2004 9:25
0 0 Atbildēt

->Crash

Jāatzīst, ka pagrieziena rādiuss 240 kudi labāk par lidmašinu, bet nu dragā 850tie bezcerīgi turbinatoriem zaudēja :)

140804. viesis 22.septembris 2004 9:52
0 0 Atbildēt

Šoreiz tā bija,baigi maz vietas tur bija atstāts.

140848. viesis 22.septembris 2004 11:49
0 0 Atbildēt

UUSAm zetons!!!!:)

140849. viesis 22.septembris 2004 11:51
0 0 Atbildēt

saab rulzz... :P :P

140851. viesis 22.septembris 2004 12:00
0 0 Atbildēt

tiem pieciem saabiem gan likaas, ka pazuduši ir visi paareejie.. :D :D un tad viņi pēc pusstunadas uzradaas... :D :D

140889. viesis 22.septembris 2004 14:58
0 0 Atbildēt

Ideāli!:) Tagad vēl lielāka škrobe, ka netiku, nebūtu labāk lasījis:(:)

Gugi

140891. viesis 22.septembris 2004 15:04
0 0 Atbildēt

svarīgi ir atzīmēt, ka "Rīgas putekļi" saorganizējās, tika rindā sastādīti un pierobežā ielaisti tikai pateicoties Yukki neatlaidīgajai uzstājībai. Sho teikumu viņš (nez kāpēc )izcenzēja :)

140923. viesis 22.septembris 2004 17:06
0 0 Atbildēt

yukki dara maz un reti bet līdz galam. kur dod tādu spīti?

141316. viesis 26.septembris 2004 9:06
0 0 Atbildēt

Patiesi, briiniskiigs pasaakums izdevies - ne tikai trula braukaashana, bet arii lieliski apskates objekti un vakara nodarbes. Zeel, kad man neizdodas piedaliities. Es esmu latvietis, kurs dziivo Vilnaa un braucu ar Volvo. Ja klubam ir interese, aicinu atbraukt uz leisu zemi. Es vareetu saorganizeet interesantus marsrutus ar interesantaam pieturas vietaam. Tieshaam buushu prieciigs sagaidiit daudz latvieshu Saab/Volvo pie sevis. Rakstiet man juris@lmva.lt

Ar draudziigiem sveicieniem, Juris

141354. viesis 27.septembris 2004 12:17
0 0 Atbildēt

rerēja pielikt linku uz galeriju kaut kur..

141360. viesis 27.septembris 2004 13:30
0 0 Atbildēt

Jurim laba ideja.... ko, metam pavasarī uz leišiem???

141631. viesis 29.septembris 2004 11:34
0 0 Atbildēt

B I L D E S :

www.iauto.lv/iautogallery....ir=159&start=1

Nezkāpēc jauktā secībā un bez linka rakstā, bet būs jau labi!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti