Kā zināms, pēc auto avārijām nereti uz ceļa paliek stikla lauskas, plastmasas detaļu fragmenti, kā arī tehnoloģiskie škidrumi – antifrīzs, dažādas eļļas. Raksta tēma ir – kas to visu savāc un par kādu naudu ?
Novērojumi krustojumā netālu no mājas liecina, ka parasti to visu savāc sētnieks. Kamēr sētnieks nav savācis stiklus, uz tiem var sagriezt kājas, kurpes, apavus un riepas. Braucošie auto samazina ātrumu, lai izlavierētu starp stikla lauskām, nebūt neuzlabojot satiksmi. Un īpašie gadījumi – kad uz ceļa paliek antifrīzs un eļļas. Pirmkārt, apkārtējā vide no tā nekļūst tīrāka. Otrkārt, jebkura eļļa uz cieta ceļa seguma samazina berzi, tātad, tas atkal samazina satiksmes drošību.Interesanti, kāpēc nav izveidots dienests, kas pēc avārijas savāktu visus avārijas pārpalikumus (tāpat, kā aizvelk automašīnas, kuras pašas nevar pabraukt)?
Kāpēc tas tiek uzkrauts uz sētnieku pleciem?
Šķiet loģiski, ka šie izdevumi būtu jāsedz OCTA apdrošinātājam, jo arī šajā gadījumā runa iet par zaudējumu novēršanu vai atlīdzināšanu pašvaldībai. Lai nepalielinātu OCTA polišu cenu, varētu izvirzīt regreso prasību pret vainīgo autovadītāju. Lai nu kā, bet autoavāriju sekas būtu jānovērš par pašu autovadītāju līdzekļiem.
Ko par to domā paši autovadītāji un atbildīgās instances ?
Ar cieņu,
iAuto lasītājs Reduktors
Doma laba. Vajadzētu speciālajam dienestam ar šo nodarboties. Nekādu regresu nevajag, lai maksā OCTApdrošinātājs.
Aleksandrs