«Saab 9-3 Sport Sedan» nebaidās no sānu triecieniem 24

 
6.oktobris 2004 12:53

“Saab 9-3 Sport Sedan modelis ir nopelnījis vislabākā auto titulu ASV veiktajos sānu trieciena drošības testos,” informē Raivo Saļms, SAAB oficiālā dīlera Latvijā “E&S Auto” direktors.

“Tas ir kā papildinājums pirms gada ASV “Insurance Institute for Highway Safety” IIHS piešķirtajam labākā auto nosaukumam frontālajos triecienos. SAAB 9-3 ir pirmais pasažieru auto IIHS vēsturē, kurš ieguvis visaugstāko atzinību gan frontālo, gan sānu triecienu drošības testos, tādejādi nopelnot titulu “Double Best Picks”,” stāsta Raivo Saļms.



Lieliskais drošības testu rezultāts ir sasniegts pateicoties Saab “ikdienas drošības” (“Real-Life Safety”) filozofijai un ilgstošajam zviedru autoražotāju inženieru darbam, izpētot reālus ceļu satiksmes negadījumus un tajos radušos SAAB automašīnu bojājumus.

Pēdējos IIHS sānu triecienu testos tika izmantoti astoņi vidējās klases auto. Saab 9-3 ir vienīgais vidējās klases auto šogad, kurš ieguvis labākā nosaukumu pēc veiktajiem testiem. Ļoti būtiski, ka šis rezultāts tika sasniegts, izmantojot auto ar standarta (bāzes) aprīkojumu. Saab 9-3 Sport Sedan standarta drošības aprīkojumā ir ietverts: divpakāpju priekšējie gaisa drošības spilveni, priekšējos krēslos iestrādāti sānu triecienu gaisa drošības spilveni, ar spriegotājierīcēm un slodzes ierobežotājiem aprīkotas drošības jostas, otrās paaudzes Saab aktīvie galvas balsti (Saab Active Head Restraint – SAHR 2). Aizmugurējo triecienu drošības testos apbalvojumu ieguvusī SAHR sistēma ir radīta, lai ierobežotu braucēju galvas kustību sadrusmes trieciena ietekmē un mazinātu kakla skriemeļu traumu iespējamību.

Papildus krēslos iemontētajiem sānu triecienu drošības gaisa spilveniem, Saab 9-3 Sport Sedan piedāvā sānu „aizkarveida” gaisa drošības spilvenus, kas iemontēti virsbūvē, lai pasargātu priekšā un aizmugurē sēdošos. Šie drošības spilveni aktivizējas sānu triecienos, kā arī īpaši spēcīgos frontālajos triecienos, kad tiek aktivizēti priekšējie gaisa spilveni otrajā līmenī. „Aizkarveida” gaisa spilveni darbojas līdz pat trīs sekundēm, aizsargājot pasažierus no stikla lauskām, un trieciena pret vidējo statni vai iekšējās apdares detaļām. Šī papildus drošības sistēma ir ļoti efektīva pie frontālajiem triecieniem ar nobīdi, kā arī IIHS veiktajos papildus testos – kad automašīna pēc sadursmes kūleņo.

“Mēs esam pateicīgi IIHS piešķirtajai dubultuzvarai Saab 9-3 modelim” saka Saab ASV pārstāvniecības prezidente Debra Kelly-Ennis. “Abos triecienu veidos (frontālajā un sānu) automašīnas daudzveidīgā drošības sistēma ir radīta, lai palīdzētu novērst traumas.”

Institūts sānu trieciena testos izmanto barjeru - 3300 mārciņu (1497 kg) smagu pikapam vai mazam apvidus auto līdzīgu šķērsli, triecot to testējamajā auto ar ātrumu 31 jūdzi/stundā (50 km/h). Katrā testējamajā auto tiek ievietoti divi datorizēti testa manekeni: viens ir novietots vadītāja vietā, otrs - aiz viņa.

IIHS frontālo triecienu ar nobīdi tests – auto tiek triekts šķērslī ar ātrumu 40 jūdžu/ h (64,4 km/h) un 40% pārklājumu vadītāja pusē pret šķērsli. Ievainojumu mērījumi tiek ņemti no vidēja auguma testa manekena – vīrieša, kas tiek nosēdināts vadītāja vietā.

Institūts (IIHS) novērtē automašīnu spēju pasargāt braucējus frontālo un sānu triecienu gadījumos, piešķirot sekojošus vērtējumus – labi, pieļaujami, kritisks un slikts. Mašīnām ar labāko novērtējumu tiek piešķirts “Best Pick” nosaukums, savukārt, ja automobilis ir labākais abos testos, tam tiek piešķirts “” nosaukums.

Kā apstiprinājums zviedru autoražotāja drošības sasniegumiem, visi SAAB modeļi - 2003.gada Saab 9-3 Sport Sedan, 2004.gada 9-3 Convertible un 2003.gada Saab 9-5 – ir ieguvuši piecu zvaigžņu novērtējumu (augstāko iespējamo) EuroNCAP (European New Car Assessment Program’s) frontālo un sānu triecienu testos. EuroNCAP ir Eiropas vadošā “crash” testu aģentūra, kas veic testēšanu dažādu veidu sadursmēs (frontālais trieciens ar pārklājumu un divu veidu sānu triecieni) Eiropas tirgum paredzētajiem modeļiem. Novērtējums tiek izteikts, apkopojot lielu daudzumu vadītāja un pasažiera drošības parametru.

IIHS “crash” testu rezultāti - www.iihs.org. Vairāk informācijas par EuroNCAP testa programmu var atrast - www.euroncap.com.

SIA "E&S Auto" ir jau 10 gadu pieredze jaunu automašīnu tirdzniecībā un apkopē. Kompānija dibināta 1993.gadā un sākotnējais firmas darbības virziens bija automašīnu apkopes un remonti, specializējoties uz "Saab" automašīnām. No 1996.gada SIA "E&S Auto" ir "Saab" vienīgais oficiālais izplatītājs Latvijā. 2004.gada janvārī durvis vēra jaunais “E&S Auto” salons G.Astras ielā 13, Rīgā. “E&S Auto” nodarbojas ar "Saab" un "Kia" automašīnu, rezerves daļu, remontu materiālu un piederumu tirdzniecību, kā arī ar automašīnu apkopi un remontu.

 
Visi komentāri
 
142763. viesis 6.oktobris 2004 13:07
0 0 Atbildēt

Tadel jau SAAB sak aizvien vairak pieversties Amerikas tirgum jo tur tautai sava un citu dzivibas ir dargas. Labak vairak sapikjot par droshu auto neka pec tam nomainit kadu leto papira auto pret koka penali vai invalidu ratiniem ...

142766. viesis 6.oktobris 2004 13:35
0 0 Atbildēt

Es ari esmu ar mieru maksat vairak lai varetu justies droshak. Zviedri jau sen ir visiem prieksha droshibas zinja, un tas ka vinji izpeta realas avarijas daudz ko dod.SAAB un Volvo rulz.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

142769. viesis 6.oktobris 2004 13:51
0 0 Atbildēt

SAAB jau kādu laiku nav īsts zviedru auto, un pat netiek tur ražots. :) Gan ar laiku arī konstruktoru biroju iznīdēs globalizācijas pavadā ejot.

Bet pārbaudīt šito praksē labāk nevajag, kaut mans Volvo savulaik šo testu izturēja godam. :)

142774. viesis 6.oktobris 2004 14:07
0 0 Atbildēt

SuperZigis, "presafe" vietā SAABos ir blīves starp sēdekli un stūri. Lielākā daļā gadījumu lieliski tiek galā ar savu uzdevumu:D:D:D

142775. viesis 6.oktobris 2004 14:09
0 0 Atbildēt

ucul: labs komentārs.. :)

142778. viesis 6.oktobris 2004 14:21
0 0 Atbildēt

No NCAP:

Saab 9-3 Front 13 (81%) Side 18 (100%) Belt Reminder 2 Overall 33 Pedestrian 7 (19%)

Peugeot 407 Front 15 (94%) Side 16 (89%) Belt Reminder 2 Overall 34 Pedestrian 15 (42%) Child Protection 39 (80%)

Toyota Prius Front 14 (88%) Side 18 (100%) Belt Reminder 2 Overall 34 Pedestrian 13 (36%) Child Protection 43 (88%)

Toyota Avensis Front 14 (88%) Side 18 (100%) Belt Reminder 2 Overall 34 Pedestrian 8 (22%)

Renault Laguna: Front 15 (94%) Side 18 (100%) Belt Reminder 1 Overall 34 Pedestrian 12 (33%)

Kā redzams SAAB nebūt nav līderis. Frontālās sadursmes drošība ir viduvēja. Sānu drošība nebūt nav augtstākā. Pār bērnu un gājēju drošību viņiem vispār labāk paklusēt.

Pēdējos 4 gadus tā saucamāie "zviedru drošības standartī" ir mīts. Un EuroNCAP sen jau vajadzēja 6 zvaigzni izdomāt, citādi drīz jau visiem lūzeriem beidzot būs tās 5 zvaigznes.

142780. viesis 6.oktobris 2004 14:24
0 0 Atbildēt

Es jau arī neko, tā grībējās pavilkt uz zoba.

142781. viesis 6.oktobris 2004 14:25
0 0 Atbildēt

DD fūū. esmu drošībā. un rupucis ir lūzeris! DD TAM skauž...

142782. viesis 6.oktobris 2004 14:40
0 0 Atbildēt

"rupucim" ir bišķi drošaks auto par 2003 gada SAABu, bet diggen lai jau jūtās droši savā '92 gada megarulzā.

142785. viesis 6.oktobris 2004 14:50
0 0 Atbildēt

Kādi gan testi ar 50km/h, tur tak nekas nenotiekās... vajag purns purnā 150km/h kā te daži jau datestējās...

142786. viesis 6.oktobris 2004 15:01
0 0 Atbildēt

DD "rupuci" : paldies par vēlējumu. Un lai dies stāv klāt visiem kojotiem.. DD pīs

142798. viesis 6.oktobris 2004 17:28
0 0 Atbildēt

Tuvaakajaa laikaa jauns auto nespiid, bet tie triecientestu rezultaati jau nu buutu peedeejais, uz ko skatiitos. Nepeerku auto, lai to sistu. Anyway, zviedri rullee.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

142804. viesis 6.oktobris 2004 21:12
0 0 Atbildēt

"rupucim" žetons :D par diggen auto :D Diggen turies! piis piis :D

142806. viesis 6.oktobris 2004 21:34
0 0 Atbildēt

rēcu par sābistu drošību

mētā pirkstus par savu drošību un puse tajā pašā laikā nesprādzējas.

142808. viesis 6.oktobris 2004 22:22
0 0 Atbildēt

SAABi ir ļoti izturīgi auto (gan ekspluatācijā, gan sadursmēs). Ticu, ka aplicējiem nav bijusi iespēja šo mašīnu iepazīt.

142838. viesis 7.oktobris 2004 9:35
0 0 Atbildēt

->Rupicii

Par DIGGENA AUTO :D

142843. viesis 7.oktobris 2004 9:49
0 0 Atbildēt

ja automobilis ir labākais abos testos, tam tiek piešķirts “” nosaukums.

KĀDS NOSAUKUMS???????????????????????

142847. viesis 7.oktobris 2004 9:59
0 0 Atbildēt

nu kurš no mums ir ar mieru piemaksāt tūkstoti (tik apmēram maksā vidēja autiņa drošības sistēmas ar visiem agrās sadursmes ķeršnas datčikiem visu drošības jostu spriegotājiem, kam manuprāt nahren nav vajadzīgi un 10 spilveniem) ja būtu iespēja to pašu autiņu nopirkt bez tā visa, cerībā, ka tad ja iemauksi grupkrašā tad moš paliksi dzīvs.

nu nav latvijā tādas vietas, kur kā vācijā, ja kautkas notiek uz autobāņa, tad 50 autiņi lupatās

142853. viesis 7.oktobris 2004 10:18
0 0 Atbildēt

redzi Pirmais - 22 vai 23 txt vairs nav liela starpība. rupucim - magarulzs ir 84 un nevienu vien citādāku paspējis nonest. lampas tik jāmaina... )))))

142857. viesis 7.oktobris 2004 10:27
0 0 Atbildēt

ja kas, SAABus veel joprojaam razho zviedrijaa... :)

R(P)upuci - shkjiet, ka Tu brauc ar pashu rulzzaako Renault, vai ne? :P neviens jau nesaka, ka tavs auto ir slikts, bet ir arii labaaki. :)))

142862. viesis 7.oktobris 2004 11:01
0 0 Atbildēt

Es nebraucu ar Renault, bet Renault manām vajadzībām un prasībām arī būtu daudz piemērotāks par SAAB (42KM pa pilsētu dienā, 2 pieaugušie, 1 knēvelis, lielveikala iepirkumi, mazs degvielas patēriņš, drošība, klimats).

142871. viesis 7.oktobris 2004 11:33
0 0 Atbildēt

:-D

142882. viesis 7.oktobris 2004 12:23
0 0 Atbildēt

Rupucii, :)) katram savas vajadzibas. Tev prieks 42 km pilseta ir savas vajadzibas, bet citam 2 pieaugusiem + 2 berniem, ratiem un pirkumumiem un 100 km diena pilseta + arpus tas, ir pavisam citas vajadzibas.

Ja man lidzekli atlautu un butu iespeja izveleties pilnigu vai daleju drosibas aprtikojumu, es nedomadams nemtu pilnigo, jo kas sevi sarga, to ari Dievs sarga.

PAT ZEMESTRICES LATVIJA NOTIEK !!!

143060. viesis 9.oktobris 2004 16:36
0 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 4

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 15

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 

Velosipēda vadītāja apliecība – bērniem jau 10 gadu vecuma. Kā to iegūt? (+ VIDEO) 5

Bērniem, kas pārvietojas ar velosipēdu, nepieciešams nokārtot velosipēda vadītāja apliecību. Šāda apliecība vai augstākas kategorijas apliecība, piemēram, autovadītāja tiesības, nepieciešama arī pilngadīgām personām, kas pārvietojas ar elektroskrejriteni. Kā iegūt velosipēdista apliecību, un kā sagatavoties eksāmenam? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti