“Saab 9-3 Sport Sedan modelis ir nopelnījis vislabākā auto titulu ASV veiktajos sānu trieciena drošības testos,” informē Raivo Saļms, SAAB oficiālā dīlera Latvijā “E&S Auto” direktors.
“Tas ir kā papildinājums pirms gada ASV “Insurance Institute for Highway Safety” IIHS piešķirtajam labākā auto nosaukumam frontālajos triecienos. SAAB 9-3 ir pirmais pasažieru auto IIHS vēsturē, kurš ieguvis visaugstāko atzinību gan frontālo, gan sānu triecienu drošības testos, tādejādi nopelnot titulu “Double Best Picks”,” stāsta Raivo Saļms.Lieliskais drošības testu rezultāts ir sasniegts pateicoties Saab “ikdienas drošības” (“Real-Life Safety”) filozofijai un ilgstošajam zviedru autoražotāju inženieru darbam, izpētot reālus ceļu satiksmes negadījumus un tajos radušos SAAB automašīnu bojājumus.
Pēdējos IIHS sānu triecienu testos tika izmantoti astoņi vidējās klases auto. Saab 9-3 ir vienīgais vidējās klases auto šogad, kurš ieguvis labākā nosaukumu pēc veiktajiem testiem. Ļoti būtiski, ka šis rezultāts tika sasniegts, izmantojot auto ar standarta (bāzes) aprīkojumu. Saab 9-3 Sport Sedan standarta drošības aprīkojumā ir ietverts: divpakāpju priekšējie gaisa drošības spilveni, priekšējos krēslos iestrādāti sānu triecienu gaisa drošības spilveni, ar spriegotājierīcēm un slodzes ierobežotājiem aprīkotas drošības jostas, otrās paaudzes Saab aktīvie galvas balsti (Saab Active Head Restraint – SAHR 2). Aizmugurējo triecienu drošības testos apbalvojumu ieguvusī SAHR sistēma ir radīta, lai ierobežotu braucēju galvas kustību sadrusmes trieciena ietekmē un mazinātu kakla skriemeļu traumu iespējamību.
Papildus krēslos iemontētajiem sānu triecienu drošības gaisa spilveniem, Saab 9-3 Sport Sedan piedāvā sānu „aizkarveida” gaisa drošības spilvenus, kas iemontēti virsbūvē, lai pasargātu priekšā un aizmugurē sēdošos. Šie drošības spilveni aktivizējas sānu triecienos, kā arī īpaši spēcīgos frontālajos triecienos, kad tiek aktivizēti priekšējie gaisa spilveni otrajā līmenī. „Aizkarveida” gaisa spilveni darbojas līdz pat trīs sekundēm, aizsargājot pasažierus no stikla lauskām, un trieciena pret vidējo statni vai iekšējās apdares detaļām. Šī papildus drošības sistēma ir ļoti efektīva pie frontālajiem triecieniem ar nobīdi, kā arī IIHS veiktajos papildus testos – kad automašīna pēc sadursmes kūleņo.
“Mēs esam pateicīgi IIHS piešķirtajai dubultuzvarai Saab 9-3 modelim” saka Saab ASV pārstāvniecības prezidente Debra Kelly-Ennis. “Abos triecienu veidos (frontālajā un sānu) automašīnas daudzveidīgā drošības sistēma ir radīta, lai palīdzētu novērst traumas.”
Institūts sānu trieciena testos izmanto barjeru - 3300 mārciņu (1497 kg) smagu pikapam vai mazam apvidus auto līdzīgu šķērsli, triecot to testējamajā auto ar ātrumu 31 jūdzi/stundā (50 km/h). Katrā testējamajā auto tiek ievietoti divi datorizēti testa manekeni: viens ir novietots vadītāja vietā, otrs - aiz viņa.
IIHS frontālo triecienu ar nobīdi tests – auto tiek triekts šķērslī ar ātrumu 40 jūdžu/ h (64,4 km/h) un 40% pārklājumu vadītāja pusē pret šķērsli. Ievainojumu mērījumi tiek ņemti no vidēja auguma testa manekena – vīrieša, kas tiek nosēdināts vadītāja vietā.
Institūts (IIHS) novērtē automašīnu spēju pasargāt braucējus frontālo un sānu triecienu gadījumos, piešķirot sekojošus vērtējumus – labi, pieļaujami, kritisks un slikts. Mašīnām ar labāko novērtējumu tiek piešķirts “Best Pick” nosaukums, savukārt, ja automobilis ir labākais abos testos, tam tiek piešķirts “” nosaukums.
Kā apstiprinājums zviedru autoražotāja drošības sasniegumiem, visi SAAB modeļi - 2003.gada Saab 9-3 Sport Sedan, 2004.gada 9-3 Convertible un 2003.gada Saab 9-5 – ir ieguvuši piecu zvaigžņu novērtējumu (augstāko iespējamo) EuroNCAP (European New Car Assessment Program’s) frontālo un sānu triecienu testos. EuroNCAP ir Eiropas vadošā “crash” testu aģentūra, kas veic testēšanu dažādu veidu sadursmēs (frontālais trieciens ar pārklājumu un divu veidu sānu triecieni) Eiropas tirgum paredzētajiem modeļiem. Novērtējums tiek izteikts, apkopojot lielu daudzumu vadītāja un pasažiera drošības parametru.
IIHS “crash” testu rezultāti - www.iihs.org. Vairāk informācijas par EuroNCAP testa programmu var atrast - www.euroncap.com.
SIA "E&S Auto" ir jau 10 gadu pieredze jaunu automašīnu tirdzniecībā un apkopē. Kompānija dibināta 1993.gadā un sākotnējais firmas darbības virziens bija automašīnu apkopes un remonti, specializējoties uz "Saab" automašīnām. No 1996.gada SIA "E&S Auto" ir "Saab" vienīgais oficiālais izplatītājs Latvijā. 2004.gada janvārī durvis vēra jaunais “E&S Auto” salons G.Astras ielā 13, Rīgā. “E&S Auto” nodarbojas ar "Saab" un "Kia" automašīnu, rezerves daļu, remontu materiālu un piederumu tirdzniecību, kā arī ar automašīnu apkopi un remontu.
Tadel jau SAAB sak aizvien vairak pieversties Amerikas tirgum jo tur tautai sava un citu dzivibas ir dargas. Labak vairak sapikjot par droshu auto neka pec tam nomainit kadu leto papira auto pret koka penali vai invalidu ratiniem ...