Kustības drošība: Esi uzmanīgs ar bremzēm! (+ foto) 49

11.oktobris 2004 10:57

Klasiska situācija: Uz Mūkusalas loka Mazdas vadītājam patraucēja BMW no labās puses, kuram nebija priekšroka. Mazda vadītājs (stipri) nospieda bremzes pedāli, riteņi šļūca, bet auto "lidoja" virzienā, kāds bija tam pirms riteņu bloķēšanās.









Nerunājot par vainīgo vai citiem avārijas situācijas izraisītājiem, viņš nezināja par "kustības drošību" - vajadzēja atlaist un pēc tam no jauna spiest bremzes pedāli un stabs nebūtu "jāšķiro"...

Foto/teksts: Ēriks Griģis

 
Visi komentāri
 
143134. viesis 11.oktobris 2004 11:02
0 0 Atbildēt

ABS te nodereetu

143137. viesis 11.oktobris 2004 11:02
0 0 Atbildēt

nedaudz samadzene ar noderētu

143138. viesis 11.oktobris 2004 11:05
0 0 Atbildēt

Tādā situācijā nez vai būs daudzi, kas to bremžu pedāli pumpēs pareizi...

Skāde

143139. viesis 11.oktobris 2004 11:06
0 0 Atbildēt

me ar par to uzrakstu iereeca :)

143140. viesis 11.oktobris 2004 11:08
0 0 Atbildēt

aha, labs tas "Šķiro, lai taupītu", stabam vaidzeetu pieshkjirt AMP goda biedra statusu par vienas mazdas likvideeshanu :)

143142. viesis 11.oktobris 2004 11:12
0 0 Atbildēt

Žēl mazdiņas, bet prātu tiešām vairāk prasās. Var jau protams visu novelt uz BMW:)

143143. viesis 11.oktobris 2004 11:16
0 0 Atbildēt

Man ir bijushi kopaa 3 gadiijumi, kad es buutu savu auto pilniibaa noshkjiilis, ja neatlaistu bremzhu pedaali. Adrenaliins paliidz smadzeneem atraak darboties un atbildigaa momentaa var pienjemt pareizo leemumu. Peec tam gan ir taada diivaina nepatiikama sajuuta un uz muguras auksti sviedri.

143144. viesis 11.oktobris 2004 11:18
0 0 Atbildēt

Tagad vēl ir mašīnas bez ABS???

143145. viesis 11.oktobris 2004 11:22
0 0 Atbildēt

viesi, shaadu gadiijumu deelj, jaunaakos auto ar bremzeem, kur nu ar abs vairs neapriiko.

143146. viesis 11.oktobris 2004 11:22
0 0 Atbildēt

Jāņem vērā arī šī rīta gaisa temperatūra, kas nospēlēja savu lomu. Vasarenēm tā jau ir par zemu, lai būtu laba saķere. Siltā vasaras dienā, varbūt būtu tikai apskādēts bufers, bet tagad izskatās stipri nelāgi.

143148. viesis 11.oktobris 2004 11:27
0 0 Atbildēt

Tāpēc es piektdien netiku uz darbu. Sastrēgums nereāls...

143149. viesis 11.oktobris 2004 11:28
0 0 Atbildēt

materiaals vecs :) tas bija pagajusho nedelj :) un nekads tur ledus vel nebija :) Bet shitam gudriitim pa ausiim vajadzeetu konkreeti taa izchakareet visu riitu - :((

143151. viesis 11.oktobris 2004 11:29
0 0 Atbildēt

TAS Elbruss ir gudrs džeks, bet savu rīcību stulbi nokomentēja. "Adrenaliins paliidz smadzeneem atraak darboties un atbildigaa momentaa var pienjemt pareizo leemumu".- PILNĪGI NEPAREIZS APGALVOJUMS. TIEŠI PRAKSĒ APGŪTĀS IEMAŅAS ĻAUS STRESA SITUĀCIJĀ NEPAKĻAUTIERS ADRENALĪNA RADĪTAM STRESAM UN RĪKOTIES PRETĒJI INSTINKTIEM UN - ATLAIST PEDĀLI.

143152. viesis 11.oktobris 2004 11:31
0 0 Atbildēt

Nu tad tā arī jāsaka, ka sen tas bij'. Bet šim konkrētajam ABS arī varbūt palīdzētu. Kaut gan ja esi ..., tad tur nekas nav līdzams.

143153. viesis 11.oktobris 2004 11:33
0 0 Atbildēt

Daudzi zina, ka ir jāatlaiž tas pedālis, bet atceras to tikai tad, kad sadursme jau ir notikusi. Pats esmu ziemā paņemis stabu, bet tikai pēc tam jau sāku domāt, pedāli vajadzēja talaist un pastūrēt, un viss būtu kārtībā.

lai uztrenētos tā lai šadā kritiskā situācij'atalisto to pedāli, es pat nezinu cik ilgi ir jāņemās, jo tādas situācijas nenotiek bieži, bet kaut kāda braukšana pa poligonu maz ko dos, jo tie tik un tā nav reālie apstākļi.

143154. viesis 11.oktobris 2004 11:33
0 0 Atbildēt

Ko jūs muldat par prātu? Ar to vien nepietiek, jo kritiskā situācijā prāts nepaspēs dot komandu kodarīt. Te vajag instinktus. Sanāk pirms braukt uz ielas, vajag kārtīgi uztrenēties, lai nedomājot varētu pareizi bremzēt.

143156. viesis 11.oktobris 2004 11:36
0 0 Atbildēt

Lai kaut ko tādu uztrenētu vajag speciālu poligonu, kur tev noliek pēkšni priekšā kaut kādu sienu vai tml. Lai tas tiešam būt reāls izbīlis, nevis lūk tur ir mietiņs un līdz tam tev no tās un tās vietas ir jāapatājas.

143158. viesis 11.oktobris 2004 11:43
0 0 Atbildēt

Šorīt gandrīz tāds pats gadījums ar mani notika uz 'Brīvīubas ielas. Pi** ar MB 124 w kuzovu nr. GK - 4 vai 7 Nu tīrākais atsaldenis. Agrseīva braukšana un vēls trauja joslu maiņa bez pagrieziena rādītājiem. P** ieraudzīšu aplauzīšu spoguļus.

143159. viesis 11.oktobris 2004 11:44
0 0 Atbildēt

gadās šad tad tā ekstrēmāk nobremzēt un tikai pēc tam mans prāts saprot ka būtu kur iešķīlis ja nebūtu pumpējis vidējo pedāli. Tā ka man vienkārši šī lieta darbojas kā labs mehānisms.

143160. viesis 11.oktobris 2004 11:44
0 0 Atbildēt

Un kas patraucēja ...

Jau atkal :)

Peace

143161. viesis 11.oktobris 2004 11:45
0 0 Atbildēt

juriz - kad pāris reizes poligonā būsi pašļūcinājis, ņemot kāju no bremzēm nost, arī reāla staba priekšā vieglāk būs noreaģēt un un nebremzēt šļūcot. Tic man!

143162. viesis 11.oktobris 2004 11:46
0 0 Atbildēt

Nee, es nepiekriitu, jo praksee man nebija taadu iemanju un adrenaliins pats par sevi stresu nerada, tas ir kaa katalizators smadzenju darbiibai. Pirmais gadijums bija kad mans auto staazhs bija mazaaks par gadu un aatrums ap 60km/h, noblokjeetiem shljuucoshiem ritenjiem pa rudens lapaam tieshi koka virzienaa. Mani tai bridii apdzina cits auto tapeec pa kreisi mest nevareeju, manaa joslaa staveeja auto bet pa labi no taa bija koks, kura virzienaa es shljuucu. Starp koku un maaju 90 graadu lenjkii(no mana celja) aizgaaja cits mazs celinjsh. Taas vienas sekundes man pietika lai noverteetu, ka tas ir mans vieniigais glaabinjsh tur traapiit, bet sture neklausiija.... es laikam paspeeju saprast kapeec tas taa notiek un iespiedu gaazes pedali gridaa. Apmeram 1-1.5m pirms koka izgrieztajiem ritenjiem paradijaas sakjere un mashiinai priekshu vienkaarshi ieraava tajaa mazajaa celinjaa. Es pats nobriniijos, ka tadaa atrumaa uz slapja celja var veikt 90 graadu pagriezienu.

143163. viesis 11.oktobris 2004 11:49
0 0 Atbildēt

Gadās arī tā ka visu izšķir milimetri, vienkārši nav iespējas bremzes laist vaļā un stūrēt. Vēl viens knifs, ja bremzes palaiž vaļā, ka riteņi jau sagriezti, mašīna momentā tiek stipri parauta riteņu pagrieziena virzienā, kurš tādā brīdī ir neprognozējams. Visi jau mēs teorijā gudri esam, bet praksē ne vienmēr tas izdodas.

143166. viesis 11.oktobris 2004 11:53
0 0 Atbildēt

Nekādu speciālo poligonu nevajaga!

Pietiek piemēram ar segu uz auklas kura imitē škēršli.....

Un protams vēlmi trenēties... Bet liekā daļa braucēju jau uzskata ka ir baigie assi un viņiem trenēties nevajag.

143170. viesis 11.oktobris 2004 11:57
0 0 Atbildēt

Soriit uz papiirfabrikas celja viens pasaats bija graavi ar ratiem uz augsu :(

143171. viesis 11.oktobris 2004 11:58
0 0 Atbildēt

Kaa mans teevs teica SLIDINIES UN TU NEPASLIIDEESI - nu ir regulari jaslidinaas ar auto svaadak nebuus iemanjas un neko tu neizdariisi arii vasaras viduu uz sausa asvalta :)

143174. viesis 11.oktobris 2004 12:03
0 0 Atbildēt

Šajā brīvdienās braucām 2 Volvo no Talsiem uz Ragaciemu pa zemes ceļu. Priekšā brauca mana mutere a otrā mašīnā es pats.

Iebraucām tādā normālā līkumā un māte uztrāpīja tālāk uz līkuma malas, kur sastumti akmentiņi - 2 skundēs mašīna bij sāniski grāvī iekšā un nedaudz trūka lai apgāztos.

Tika pieļautas 2 kļūdas - 1.Tiklīdz mašīnu sanesa tika paraute stūre pretējā virzienā, kurā arī tālāk sanesa un ienesa grāvī. 2. Netika spiests gāzes pedālis, kas izvilktu priekšpiedziņu.

Tā kā esiet uzmanīgi braucot pa zemes ceļiem un ziemā, jo visticimākais es arī nerīkotos kā vajadzēja šajā situācijā.

Par spīti tam ka grāvis bija kādu 1,5m dziļš visi sveiki un veseli, bet mašīna nekas vairāk par zāli diskos nav nodarīts.

143180. viesis 11.oktobris 2004 12:23
0 0 Atbildēt

Slidinaaties vajag un to es arii dariishu kad uzsnigs pirmais sniedzinsh. Nezina neviens kaadu labu vietu kur netrauceejot citus var "paslidinaaties" ar auto? Es domaaju tepat Rigaa, kaads placis, stavieta, mazlietots celja posms pa nakti utml.

143181. viesis 11.oktobris 2004 12:26
0 0 Atbildēt

NU man arii gadiijas ta atraak pabraukt lietainaa dienaa ,un mazliet "aizguleejos" un meegjinaaju iegriesties sev vajadziigajaa celja mazliet par aatru, tad nu arii sanaaca ta ka rati saaka shljukt, nu neko atri stuuri taisni un bremzes mazliet atlaistas. Diezgan normaal reakcija. Laikam paldies jssaka kartingiem, ar kuriem teik braukts tik cik tie speej vilkt. Reizeem arii shkjeersaam.

143186. viesis 11.oktobris 2004 12:36
0 0 Atbildēt

eh - bija man Scorpio! Ar pakaljas piedzinju - 2.9 motoriiti - kaifs gaidiju ziemu kaa mazs puika lai vareetu slidinaaties :) un visu ziemu to vien tik dariju kaa liku skjersaam pirms krustojuma :) lai smuki vareetu turpinaat braukt! - bet pac jaukakais bija paris deguni ar BMW kas bija mani piefiksejushi, ieseedas astee un mazhojaas liidzi - pirmais krustojums LABAIS 3 dzeki taa leenam bet pakalj nakoshais KREISAIS 3 - dzeki pakalj - bet nu jau labaak vinjiem sanaaca :) talaak LABAIS 2 - skats atpakalskata spoguliiti! - BMW + kupena = :)

ceru ka puikas nelikaas mieraa un iemaacijas braukt :)

143187. viesis 11.oktobris 2004 12:37
0 0 Atbildēt

ee ... a vinjam tai mazdai prieksheejo stiklu nevajag ?

man ir viens lieks garaazhaa !!!

143192. viesis 11.oktobris 2004 13:15
0 0 Atbildēt

taa jau vienmeer, ja kaads vodila memaak braukt un iebrauc stavaa, tad saka ka vainiigs kautkaads mistisks BMW, kursh izbraucis no nezinkurienes un pazudis nezinkur, visi jau zin, ka visu vainu vienmeer jaanoraksta uz BMW ;)

143195. viesis 11.oktobris 2004 13:41
0 0 Atbildēt

Gan jau ka BMW aizbrauca un mazda tagad pati sevi labos!

143206. viesis 11.oktobris 2004 14:57
0 0 Atbildēt

Nezinu gan par to ABS. Man kautkā nešķiet ABS baigi krutā lieta. Protams, ir situācijas, kad tas noder, bet ir situācijas, kad ABS palielina bremzēšanas ceļu. (piem. tikko uzlijis lietus, vai grants ceļš) Protams, auto ir vadāms, taču bremzēšanas ceļš ir garāks ...

143207. viesis 11.oktobris 2004 14:57
0 0 Atbildēt

To Elbruss. Labi var paslidinaaties no pelniem bagataja spices laukuma. Tur gan salikti pampaki bet gar talako malu ieskrienoties var mest pa kreisi ta ka nemetas. Sniegu gan vajag. Pagajusho ziem tur viens audis coupe reali ar sanu ieslideja apmales un nolauza pr ratu un izsita aizm tiltu. Ta ka uzmanigi.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143278. viesis 11.oktobris 2004 21:23
0 0 Atbildēt

Man paziņa brauca uz rallija trasi mācīties bremzēt ekstremālos apstākļos bez ABS. Piekrītu ka specam bez ABS labāk izdosies nobremzēt nekā ar ABS. Bet tādiem kā es ABS+priekšpiedziņa dzīvības glābj. Vairākas reizes ir gadījies tā ka pēc tam kājas trīc, nebūtu ABS - labs būkšķis būtu garantēts. Paldies Dievam vēl nav nācies iekulties situācijās kad izšķiras cilvēku dzīvibas.

P.S. - A pa granteni, starp citu, "ar galvu" jābrauc nevis ar ABS. :)

143284. viesis 11.oktobris 2004 21:49
0 0 Atbildēt

Pagaajushajaa ziemaa noleemu raut no Madonas uz Riigu caur Eergljiem. Izraadiijaas, ka celjsh tur nav kaisiits un vietaam tiirs ledus. Nu ko, vienreiz saaniski sniega valnii, otreiz (daudz maz apzinaati braucu ar palielu aatrumu, lai patreneetos bremzeeshanaa). Treshajaa reizee bij neliela nogaaze un gandriiz 90 graadu liikums. Nekaadas ABS bremzes pat nepaliidz. Kaa iet taisni, taa arii iet. Tiksi shoreiz jau meegjinaaju gan bremzes pilniibaa atlaist, gan arii uzgaazeet nedaudz. Nekas taapat iipashi nepaliidzeeja un ar nelielu aatruminju taapat iesliideeju uzbeerumaa (bez nekaadas skaades protams). Tachu sapratu vienu, ka pat ar paaris reizhu paslidinaashanos un padomaashanu, kas tika dariits nepareizi vai netika dariits, var uztreneet shaadus taadus refleksus.

Pirmajaas reizees vieniigais reflekss bija bremzhu pedaalja spieshana bezmaz vai no visa speeka un stuures grieshana gandriiz liidz galam :)

143305. viesis 12.oktobris 2004 8:22
0 0 Atbildēt

Nesen viena daamiite ar mersi bija tajaa pasaa aplii vienu stabu liidziigi paneemusi !

143327. viesis 12.oktobris 2004 9:13
0 0 Atbildēt

Kads var palidzeet. ka iziet uz sho saimnieku????

Loti vajag aizmugurejo labo durvi.Ljitakus arii nopirktu pa sapratigu cenu. Mans tel +3716467457

143328. viesis 12.oktobris 2004 9:14
0 0 Atbildēt

Nevis šķiro vadītājus, bet ATLAID BREMZES vajadzeetu rakstiit uz stabiem...

143329. viesis 12.oktobris 2004 9:16
0 0 Atbildēt

To Regbists:

nuka!

Ja zirgs ir paklupis, tad tas ir jāsadala!

143330. viesis 12.oktobris 2004 9:19
0 0 Atbildēt

Mazdas vadītājs vienozīmīgi ir vainīgs negadījumā, jo braucis ar neatbilstošu ātrumu konkrētai ceļa situācijai, un netika galā ar auto vadību.

143389. viesis 12.oktobris 2004 13:47
0 0 Atbildēt

to

Slowmo

a ar aatruminjiem nemeegjinaaji bremzeet ?

man kad bija Moskvich jamam bremzes vinaa jaukaa ziemas dienaa atteicaas un pa kalnu lejaa ripinoties ieraudziju Ikarusu slidinamies lejaa (taa nedabiski ar saaniem uz priekshu) nu i pirmais potams bremzes liidz galam neko neliidz tad metu pa robiem un apstaajos kalnaa kaadu 1m no ikara protams kaajas stiivas un mashiina jau ar nebij taa ko jaazheelo bet tiku sveikaa cauri, shajaa situaacijaa droshi ka paliidzeetu jamam atlaist bremzi. :)

143394. viesis 12.oktobris 2004 14:23
0 0 Atbildēt

Tanii aplii ir jābūt dzelzs barjerai ārpusē! Bet lai to sasniegtu ir jāiztērē 2 milijoni un jāgaida 6 gadi.

143466. viesis 13.oktobris 2004 11:00
0 0 Atbildēt

*******, vismaz bmw netiwk nodirsts :O jociigi, shite tada tendence ir :D btw izlasiiju 1mo lapu tikai, ja nu kas

143536. viesis 13.oktobris 2004 19:20
0 0 Atbildēt

Nu sorry, bet bremžu nepareiza spaidīšana ir 100% paša vaina, bet ja valdība grib aizsargāt sabiedrību, tad parasti liek bleķa/betona bortu, lai auto atsistos un slīdētu tālāk, nevis atdurtos pret stabu.

143769. viesis 15.oktobris 2004 20:07
0 0 Atbildēt

Nu man bij lidziga situacija ari no labas puses Audi izleca ar valsts numuru EA7287, nu bishki stabu panemam a tas kroplis aizlaidas, ta ka zinat ar sho mashinu brauc apdauzits idi..s, kuram neruo citu cilveku veseliba, ta luk mums vel labi izgaja bet te luk laikam ne tik labi mazdai sanaca...

147961. viesis 14.novembris 2004 17:00
0 0 Atbildēt

Mazdai vispar bremzes ir vai tikai gazes pedalis un rocene.Manam golfam ir tikai gazes pedalis un sony radio.Un protams turbine.Mazdinas vaditajs laikam bija aizklausijies radio ja vispar vinam tads vel ir.forsazalabs zurnals vistseviski 4. numurs.

149165. viesis 23.novembris 2004 9:09
0 0 Atbildēt

Ideāli, perfekti.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 1

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

UAZ uzsāk komerctransportlīdzekļa “Profi” tirdzniecību 4

Krievijas apvidus auto ražotājs “UAZ” uzsācis komerctransportlīdzekļa “Profi” (ПРОФИ) tirdzniecību. Bāzes versijā automobilis ar 1500 kg kravnesību maksās 649 000 rubļu (9527 eiro). Vēlāk sola hibrīda modeli, kas atbildīs arī ES ekoloģiskajām prasībām. Lasīt vairāk

 

Šī gada Top 12 ātruma pārkāpuma rekordi Latvijā; "Audi", "BMW" un pat "Opel" 5

No kuriem lielākais bija kāds šoferis Ventspilī, kurš apdzīvotā vietā traucies ar 226 kilometru stundā lielu ātrumu. Lasīt vairāk

 

BMW, Audi un Porsche ražo labākos sporta auto 9

Vācijas auto žurnāla „Sport Auto” lasītāju balsojumā par labākajiem atzīti četri BMW, kā arī pa trim Audi un Porsche modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti