Rallijs «Rīdze 2004» – atkal uzvar pieredze... 7

14.oktobris 2004 0:09

9.oktobrī Valdlaučos norisinājās standartauto rallijs „Rīdze 2004”. Kaut arī bija pieteikušies vairāk kā 50 dalībnieku, uz starta stājās 27. Piedalījāmies arī mēs – iAuto ekipāža.

Kaut arī pieņemts laicīgi „atteikties” no piedalīšanās, šoreiz daudzi pat pieredzējuši autosportisti neuzskatīja par vajadzīgu to darīt. Kauns! Rīts bija lietains, bet tas nespēja traucēt rallijam. Iespējams, tieši tas bija izbiedējis gandrīz pusi pieteikušos dalībniekus. Uzreiz pēc reģistrācijas mandātu komisijā sekoja „pārsteigums” – pamatīgas izmaiņas maršruta dokumentos. Stūrmaņiem bija, ko darīt – pārzīmēt tās savās leģendas grāmatiņās. Pēc tam notika pavisam īsa dalībnieku sapulce, pavisam īsa un „demokrātiska” tehniskā komisija, un visi devās gatavoties rallijam. Šoreiz gatavoties bija kam, jo šajā rallijā paredzētas vairākas režīma sacensības, tajā skaitā arī sinhronās regularitātes braucieni. Bez tam dalībniekiem bija jāveic īsi „dopi” – veiklības braucieni uz laiku.

Rallijs risinājās bez īpašiem starpgadījumiem, ja neskaita vienu „grāvi” un dažus pārsistus riteņus. Daži dalībnieki smaidīja, daži – tieši pretēji, jo nespēja saprast izmaiņas leģendā un režīmos. Pirmo reizi startējušiem dalībniekiem tiešām bija, ko pasvīst, lai spētu izdomāt, kā pareizi braukt (par laikiem). Tas vēlāk bija redzams arī rezultātos – daudziem nebija izdevies iztikt bez soda sekunžu simtiem. Uz šiem sodiem „uzrāvās” pat pieredzējuši autobraucēji.

Viens no režīma posmiem, kura laikā vajadzēja braukt ar ātrumu tieši 55 km/h, nesa īpašu pārsteigumu – viens attālums līdz orientierim kļūdaini bija ierakstīts par 300 m garāks (dabā tas bija īsāks) un nācās stipri piedomāt, kā braukt tālāk: kā aprēķināts vai pārrēķināt laikus pēc jaunajiem attālumiem. Nolēmām braukt pēc „tripa” vidējā ātruma, jo rēķināt braukšanas laikā nav īpaši ērti. Vēlāk izrādījās, ka censties nebija vērts, jo šis posms tika anulēts.

Pēc pēdējā RS posma ceļš veda uz rallija bāzi – finiša LK. Braucām mierīgi, pat neizmantojot iespējamo 10% apsteigumu (bet vajadzēja...). Šķita, ka tūlīt jau aiz diviem krustojumiem būs bāze un rallijs būs beidzies. Tā kā izskatījās, ka „dopu” laiki bija normāli un sodi uz LK nebija sapelnīti, bijām pilnīgi mierīgi – „viss būs OK” un būsim rezultātu saraksta augšgalā. Apspriedām ralliju, domājām par savējo, kas notiks 16. oktobrī. Priekšpēdējais orientieris – „krustojumā pa labi”. Pēkšņi stūrmanis kaut ko „nobubina”, ka atkal attālumi nepareizi. „Laikam Aperāns atkal kļūdījies” – un mēs dodamies tālāk, pagriežamies un esam finiša taisnē. (Pēc tik daudzām izmaiņām dokumentos nebija 100% pārliecības, ka kāda izmaiņa nav palaista garām.) Rezervē – (tikai!) viena papildus minūte.

Dažus metrus pirms finiša pamanām, ka rallija karodziņi kaut kā otrādi izskatās, tie izvietoti nepareizā secībā. Un pēkšņi saprotam, ka tie nav otrādi, bet gan esam piebraukuši finišam no otras puses! Strauji griežam atpakaļ un „lidojam” uz iepriekšējo orientieri. Izrādās, ka pirms „nepareizā” krustojuma bija arī „pareizais” – sīks celiņš, kuru nemaz nepamanījām. Metamies tajā iekšā un lidojam uz finišu. Labi, ka mūsu mašīna ir sagatavota tādām „atrakcijām”, taciņa bija stipri bedraina... Finišā (LK) ierodamies ar 2 minūšu kavējumu, par ko saņemam 20 sekunžu sodu. Kā vēlāk izrādījās, šīs 20 soda sekundes mums maksāja trešo vietu – saņēmām diplomus un balvas par piekto. Žēl, bet tā būs kārtējā mācība – rallijā jābūt modram līdz pat finiša karogam...

Rezultātus un apbalvošanu nācās gaidīt krietnu brīdi, jo organizatori dalībnieku protestu (tika atrastas aprēķinu kļūdas) dēļ vairākas reizes pārrēķināja rezultātus. Rallijā pirmo vietu ieguva Edmunds Ozols pieredzējušā Jāņa Tetera vadībā, otrās vietas kauss nonāca Edgara Janova un Valda Vertuļa rokās, savukārt trešās vietas balvas saņēma Pāvels Šudajevs un Ilze Aperāne. Apbalvošanā īpaši tika izcelta Alksnāju ekipāža, kura spēja nobraukt 1,3 km garo sinhronās regularitātes sacensības ar 0,4 sekunžu precizitāti.

Kaut arī no vairākiem dalībniekiem dzirdēju, ka rallijs ir bijis „garlaicīgs”, gribas atzīmēt, ka šoreiz tas bija interesants tieši stūrmaņiem. Pilota māksla tika prasīta tikai veiklības braucienos, kas bija izveidoti tā, lai visas jaudas mašīnas būtu līdzīgā konkurencē – attālumi starp slāpētājiem bija izteikti īsi un reizēm viss bija atkarīgs tikai no stūres griešanas ātruma. Arī šāds rallijs ir vajadzīgs! Ceram, ka piepildīsies organizatoru un šī rallija atbalstītāju solījumi, ka rallijs „Rīdze” vēl atkārtosies.

+ sacensību disciplīnu daudzveidība
+ demokrātiskas sacensības: var piedalīties jebkurš
- lielais dokumentācijas izmaiņu skaits
- vietām nedaudz par garu pārbraucieni līdz PS/RS

Paldies visiem, kas uzņēmās šo organizatorisko darbu – mēs, kā iAuto rallija organizatori, zinām, cik darba tas prasa.

Izmantošu iespēju paziņot – ja kādu iemeslu dēļ nepiedalījāties rallijā „Rīdze 2004”, nekas vēl nav zaudēts, jo šo sestdien (16.oktobrī) Dobelē notiks iAuto rallija 6.posms „Doblen 2004”. Mūsu rallija programmā līdzīgas disciplīnas, kā arī popularitāti ieguvušais saldais ēdiens – „auto orientēšanās”. Tuvāka informācija: rally.iauto.lv

E.Biele / J.Karašnieks
iAuto team, #20

 
Visi komentāri
 
143548. viesis 14.oktobris 2004 9:38
0 0 Atbildēt

es jau domaaju, kur tad palicis iauto komentaars par sho pasaakumu. :) Laba iespeeja organizatoriem maaciiities no citu organizatoru kluudaam. Tiksimies dobljen :)

143552. viesis 14.oktobris 2004 10:05
0 0 Atbildēt

Mjaa..., jebkuraa gadiijumaa tika guuta kaarteejaa pieredze, kas noteikti naax par labu turpmaakajaas sacensiibaas... . Visaa visumaa pasaakums bija OK. ;)

143558. viesis 14.oktobris 2004 10:50
0 0 Atbildēt

Pasākums bija labs,bet žēl tikai gala rezūltāts!!!

143566. viesis 14.oktobris 2004 11:29
0 0 Atbildēt

Nuuu..., par saveejo neko iipashi sliktu nevaru teikt, kaugan liidziigas kljuudas deelj, kaa Red'am, pazaudeejaam 4. vietu... :(

143568. viesis 14.oktobris 2004 11:33
0 0 Atbildēt

A bilzhu nav?

Redaktors 14.oktobris 2004 11:35
0 0 Atbildēt

Nu tā kā gan mēs, gan mūsu rallija fotogrāfs TheKid paši piedalījāmies, fotografēt nebija īsti laika. Varbūt kādam citam ir bildes, tad sūtiet uz [email protected]

143577. viesis 14.oktobris 2004 11:49
0 0 Atbildēt

It kaa dazhas ir ieskaitot to "graavi",bet pagaidaam taas vel atrodas ieks ziepjutrauka.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 5

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

UAZ uzsāk komerctransportlīdzekļa “Profi” tirdzniecību 4

Krievijas apvidus auto ražotājs “UAZ” uzsācis komerctransportlīdzekļa “Profi” (ПРОФИ) tirdzniecību. Bāzes versijā automobilis ar 1500 kg kravnesību maksās 649 000 rubļu (9527 eiro). Vēlāk sola hibrīda modeli, kas atbildīs arī ES ekoloģiskajām prasībām. Lasīt vairāk

 

Šī gada Top 12 ātruma pārkāpuma rekordi Latvijā; "Audi", "BMW" un pat "Opel" 5

No kuriem lielākais bija kāds šoferis Ventspilī, kurš apdzīvotā vietā traucies ar 226 kilometru stundā lielu ātrumu. Lasīt vairāk

 

BMW, Audi un Porsche ražo labākos sporta auto 9

Vācijas auto žurnāla „Sport Auto” lasītāju balsojumā par labākajiem atzīti četri BMW, kā arī pa trim Audi un Porsche modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti