Aiztur personas par TA uzlīmju nelikumīgu izdošanu 81

 
15.oktobris 2004 9:45

Valsts policijas darbinieki aizdomās par kukuļņemšanu aizturējuši vairākas amatpersonas, kas apmaiņā pret naudu vai kādām citām dāvanām, pieļāvuši iziet tehnisko apskati automašīnām, kam ir tehniski defekti.

Valsts policijas Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes Organizētās noziedzības apkarošanas pārvaldes Zemgales biroja darbinieki, operatīvās meklēšanas pasākumu kompleksa laikā, aizdomās par kukuļņemšanu aizturējuši trīs Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Tukuma nodaļas darbiniekus, vienu Tukuma rajona ceļu policijas darbinieku, kā arī vēl vienu agrāk vairākkārt sodītu vīrieti, kurš, iespējams, darbojies kā starpnieks kukuļdošanā.

Aizturētie CSDD darbinieki strādā CSDD Tukuma rajona transporta līdzekļu tehniskās kontroles nodaļā un ir tieši saistīti ar automašīnu tehnisko apskati.

Kā šobrīd noskaidrojuši kriminālpolicijas darbinieki, naudu, kā arī dažādas dāvanas gan CSDD darbinieki, gan CP inspektors saņēmuši, lai automašīnas, kurām ir tehniski defekti, varētu saņemt tehniskās apskates uzlīmi.

Par minēto likumpārkāpumu ierosināta krimināllieta pēc Krimināllikuma 230.panta 2.daļas "Par kukuļa pieņemšanu, tas ir, par materiālu vērtību, mantiska vai citāda rakstura labumu, to piedāvājuma prettiesisku pieņemšanu, ko izdarījusi valsts amatpersona vai ar starpnieku, par kādas darbības izdarīšanu vai neizdarīšanu kukuļdevēja vai kukuļa piedāvātāja, vai citas personas interesēs, izmantojot savu dienesta stāvokli, (2) - par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti vai lielā apmērā vai ja kukulis pieprasīts", kas paredz sodu ar brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz desmit gadiem un mantas konfiskāciju.

Aizturētie vīrieši ievietoti īslaicīgās aizturēšanas izolatorā.

Šobrīd apzinātas vairākas kukuļņemšanas epizodes, kā arī automašīnas, kuru īpašnieki šādā ceļā ieguvuši tehniskās apskates uzlīmes. Tas, ka nevienā no šīm automašīnām nebija avārijas trijstūra, aptieciņas un ugunsdzēšamā aparāta, ir tikai nebūtiskākie no pārkāpumiem un defektiem šajos transportlīdzekļos. Policijas darbinieku rīcībā ir informācija, ka ar aizturēto personu palīdzību tehniskās apskates talonu ieguva automašīnas ar būtiskiem defektiem. Augstākminētie CSDD darbinieki, lai novērstu pārējo kolēģu aizdomas, tehniskās apskates vietā imitēja automašīnas tehnisko pārbaudi, tādejādi pieļaujot tehniski bojātu automašīnu ekspluatāciju uz Latvijas ceļiem un tā rezultātā pakļaujot riskam ne tikai šo automašīnu vadītājus, bet arī pārējos satiksmes dalībniekus.

Valsts policijā paralēli krimināllietas izmeklēšanai, tiks veikta arī dienesta pārbaude, kuras laikā Tukuma rajona ceļu policijas darbinieks tiks atstādināts no dienesta pienākumu pildīšanas.

 
Visi komentāri
 
143633. viesis 15.oktobris 2004 9:47
0 0 Atbildēt

Vai tiešm arī jums vajadzēja šo sviestu publicēt ???

143634. viesis 15.oktobris 2004 9:49
0 0 Atbildēt

veel vajadzetu parbaudit ogres TA

143635. viesis 15.oktobris 2004 9:49
0 0 Atbildēt

lielie gudrīši aplaužušies

143640. viesis 15.oktobris 2004 10:13
0 0 Atbildēt

drīz visas CSDD nodaļas būs tukšas :))

143644. viesis 15.oktobris 2004 10:18
0 0 Atbildēt

Es arii vienmeer uz tehnisko skati braucu ar konfekteem un ziediem. Un nereizi man nav prasiits ugunsdzeeshamais, trijstuuris un aptiecinja. Vienreiz gan prasiija iesleegt neesoshos miglas lukturus. Varbuut arii manam 2002 gada auto uzliime ir nelikumiigi izdota?

Interesanti: kaa var ar atpakaljejoshu datumu konstateet, ka nevienam no miineetajiem autinjiem nav bijusi aptiecinja, ugunsdzeeshamais vai trijstuuris?

143650. viesis 15.oktobris 2004 10:25
0 0 Atbildēt

90% tagad braukas bez apskatem.

143651. viesis 15.oktobris 2004 10:29
0 0 Atbildēt

diezgan sviestiigi pare tiem ieprieks izgaajushajiem autiniem jo pieraadiit ta to var vieniigi tam kuru jau piekjeera un tas ir 1 autinsh ? man taa doaat.

143652. viesis 15.oktobris 2004 10:31
0 0 Atbildēt

vaig paarbaudiit arii riigas TA un juurmalas TA, visus TA, jo shitaa djeela notiekaas visur :) atshkjiraas tikai $ un kaa tas nonaak no auto iipashnieka liidz apskates veiceejam :)

143655. viesis 15.oktobris 2004 10:41
0 0 Atbildēt

sestdien jaaiet uz tehnisko apskati, nedaudz stuures stienis tek. kaads nezin, ku var masiinu no apaksas nomazgaat ?

143656. viesis 15.oktobris 2004 10:46
0 0 Atbildēt

labi, ka tas nenotika riigaa :)

143658. viesis 15.oktobris 2004 10:57
0 0 Atbildēt

Interesants fakts ,ka policistu privātauto ar defektiem iziet skati,tikai tāpēc ,ka ir policists ! ! !

143662. viesis 15.oktobris 2004 11:04
0 0 Atbildēt

Un noteikti jau policists to uzliimi savam auto meegina dabuut saadaa celaa ne jau taapeec, ka negribeetu savest savu auto kaartiibaa, bet gan jau vienkaarsi finansiaalu apsveerumu deel.

Palasot komentos rodas iespaids, ka daudziem taa ir aktuaala probleema, bet nez kaapeec negribas ticeet. Laukos varbuut, bet ne jau Riigaa.

143665. viesis 15.oktobris 2004 11:10
0 0 Atbildēt

viesis 15.10.2004 11:04, kaapeec ta lai riigaa taa nebuutu aktuaala probleema? leetaak ir nopirkt TA nekaa labot auto, ja tas kaut cik cieshami kust uz priekshu, neba visiem ir nauda par ko remonteeties, taapataam godiigi izejot TA peec pusgada auto var buut tik taalu sajaats, ka ir biistami ar taadu raadiities uz celja, iespeejams, ka pat biistamaak nekaa ar taadu, kam nopirkta TA :)

143675. viesis 15.oktobris 2004 11:35
0 0 Atbildēt

Nomaini stuures reiku, d....i un izej bez probleemaam tehnisko !

*******ji shitie mazbudzeta meesli, kuri grib braukt, bet uz citu droshiibas reekjina............

143677. viesis 15.oktobris 2004 11:44
0 0 Atbildēt

nez gan, kaa nedaudz tekosha stuures reika ietekmee satiksmes droshiibu?

143683. viesis 15.oktobris 2004 12:06
0 0 Atbildēt

Mašīnai, kas piedalās satiksmē, jābūt kārtībā. Ja ar savu šrotu pat TA nevar godīgi iziet, tad tādam lūznim vispār uz ceļa nav ko darīt. Un arguments, ka auto pa pusgadu var tā sajāt, ka tas ir bīstamāks par sūdiem, kas nopērk TA, neiztur kritiku, jo tāda pat situācija, tikai ar lielāku varbūtību, var būt arī šrotiem, kas neiziet TA.

143688. viesis 15.oktobris 2004 12:14
0 0 Atbildēt

nu sak tak smirdet arvien trakak.kad ta kersimies pie lielajiem musu vadoniem un pratiem?

143690. viesis 15.oktobris 2004 12:23
0 0 Atbildēt

******* uz tukumu vairs nevares braukt:D

143692. viesis 15.oktobris 2004 12:25
0 0 Atbildēt

cien. iAuto lasītāji, viss ir daudz vienkāršāk.... :)

kāds nav bijis apmierināts ar to, ka jāmaksā pārāk liels kukulis (vai ko citu pārpratis, ne tā sapratis utml.) un nosūdzējis, nu un protams, policija nekavējas uzlabot savu statistiku :)

143693. viesis 15.oktobris 2004 12:25
0 0 Atbildēt

Cartman_626, protams, ka taadiem luuzniem nav uz celja ko dariit, bet ko dariit tiem cilvjiem, kam naudinjas nav, bet braukt vajag un gribaas? nekas cits neatliek, kaa braukt ar luuznjiem :( degvielas cenas un liidz ar to arii visa paareejaa augoshaas cenas situaaciju neuzlabo - buus vairaak shrotu uz celjiem ar pirktaam TA

143694. viesis 15.oktobris 2004 12:26
0 0 Atbildēt

es ar savu V8 nevareju izziet T.A,bet auto bija gandriz perfekts:D

143696. viesis 15.oktobris 2004 12:31
0 0 Atbildēt

Un tālāk ko? Vienu pieķēra un viss mierā! Vairāk arī nekas nenotiks un kritīs nost puvekļiem lodbalsti, stūres reikas un līs asinis, bet vainīgi būs tie, kas kaut nedaudz pārsniedz ātļauto ātrumu, jo oficiāli mūsu valstī tieši tā arī notiek. Ja auto aiziet "pa pieskari" un noķer koku defekta dēļ, to neviens neuzzin, jo protokolos vienmēr dominē "pārsniegts ātrums" un nekādas reālas ekspertīzes nenotiek. Tā ir mūsu kopēja problēma!!!

143698. viesis 15.oktobris 2004 12:41
0 0 Atbildēt

2 Antibiotic:

Parasti arī ātrums ir pie vainas... Diemžēl.

Es lieliski zinu, ka arī manam escort vulgaris'88 nespīd legāla TA. Kāpēc, ja auto ir kārtībā? Tāpēc, ka eļļa sūcas, sliekšņi aprūsējuši, aizmugurē no 2 siksnām strādā tikai viena un nekad nezinu vai apsūbējušu kontaktu dēļ man kāda lampa piepeši nepārstāj darboties, aprūsējis izpūtējs, pilnībā nenostiprināms akumulators, tosola bačoks vai vēl kāds defekts, kas kustības drošību neietekmē. Bet tas maksā 'slimības lapu'. Bet atgāzes ir normā, bremzes, gaismas, stūres iekārta arī. Tikai 16-gadīgam fordam rūsa un eļļas notecējumi ir pēc definīcijas.

143699. viesis 15.oktobris 2004 12:42
0 0 Atbildēt

Tu savam V8 noteikti nevari par originaalos bremzhu diskus atljauties :)

Tavam V8 liidz perfektam kaa no shejienes liidz Marsam !!!

Mazbudzeta idinjiem vajag pirkt mazbudzeta mashiinas, nevis teemeet uz 7xx BMW piemeeram !

Lai tik taisa stingraakas TA, buus mazaak luuzhnju uz celja !

Un tekosha stuures reika raada saimnieka attieksmi pret tehniku !

VISAM JAABUUT KAARTIIBAA !!!

SAPROTI !!! ???

143704. viesis 15.oktobris 2004 13:02
0 0 Atbildēt
143705. viesis 15.oktobris 2004 13:02
0 0 Atbildēt

Domāju, ka visas tās lietas par "piecīšiem" TA ir stipri uzpūstas un populistiskas. Šodienas TA vīri lielākā daļa ir godīgi speciālisti, un veic savus pienākumus apzinīgi. Varbūt, kādreiz, dažš labs arī atpērkas ar piecīti par kādu formālu "piekasīšanās" vērtu defektu, bet nedomāju - ka tiks palaists ar uzlīmi nopietna defekta gadījumā. Pēdējā laikā, blati arī nepalīdz sarūsējušo auto īpašniekiem. Parasti savus auto vedu uz TA - saremontētus un labi sagatavotus šim procesam, pie zināma un pieredzējuša TA eksperta. Ja TA eksperts izsaka piezīmes par kādiem defektiem, uzskatu ka mans pienākums ir šos aizrādijumus respektēt. Tieši pēc TA eksperta rekomendācijām, esmu veicis ikgadējos auto plānotos remontus. Nopietnas rūsas dēļ es arī pagājušogad skorpi pārdevu , jo TA darbinieks pavisam nopietni man pateica, ka rūsas dēļ pēc gada apskati iziet būs jau problemātiski. Teikšu godīgi, ka TA ekspertam uzticos vairāk nekā ģimenes ārstam - eksperts atšķirībā no daktera vienmēr runā tikai par lietu. Un godīgi.

Man drīzāk aizdomīga šķiet kārtība, kādā TA uzlīmes iegūst no ārvalstīm atvestie auto - kāpēc šiem auto TA parasti tiek formētas lauku rajonos ?

143713. viesis 15.oktobris 2004 13:09
0 0 Atbildēt

2 IkdienasViesis [?] 15.10.2004 13:02:

Jāpiekrīt vien ir. Es arī regulāri savedu mašīnu kārtībā un pat nomazgāju pirms braukšanas uz TA. Bet nu apskates inspektori ir dažādi. Nopietnu defektu esamību es izslēdzu, bet nelaime jau tā, ka piesienas arī par visnotaļ diskutējamiem jautājumiem. Un par tiem gan es labāk samaksāju, jo man skate jāiet martā - rudenī mašīnu sametinājis un nobitumojis esmu, bet pa Rīgas sāls maisījumu korozija atkal parādās. Bet ko darīt lietas labā nav vērts ātrāk par vasaru.

143717. viesis 15.oktobris 2004 13:44
0 0 Atbildēt

ok, tik pat labi var buut gadiijums, ka shobriid naudas nav, bet TA jaaiet, taapee peerkam TA, kad buus nauda, peec paaris meeneshiem (varbuut), ta auto varbuut salabots tiks, ja skopums nemociis :D

143718. viesis 15.oktobris 2004 13:45
0 0 Atbildēt

tojestj, vismaz braukt varees, kaada starpiiba, vai auto ir luuznis 3 meeneshus pirms TA vai 1 meenesi peec TA, bet ar svaigu uzliimi logaa?

143720. viesis 15.oktobris 2004 13:57
0 0 Atbildēt

kamikadze aizej pusstundu uz sliedēm paguli centrālajā stacijā - būs tavam nikam atbilstoši

143721. viesis 15.oktobris 2004 14:04
0 0 Atbildēt

viesis 15.10.2004 13:57, ok, nav probleemu, neba pa visaam sliedeem centraalstacijaa visu laiku kursee vilcieni :)

143727. viesis 15.oktobris 2004 15:01
0 0 Atbildēt

Par šo gadījumu ir skaidrs, ka kāds "apbižotais" vienkārši iegāzis šos. Vai nu par daudz paprasīts, vai nu paņemts, bet nav iziets, vai kas līdzīgs. Jo savādāk reāli jau nekādi nevar pierādīt, ka uzlīme iedota mašīnai, kurai to nedrīkst dot. Atliek nobraukt kaut 100 m no apskates vietas, un vairs nepiesies, jo mašīna var sabojāties arī uzreiz pēc apskates. Tīri teorētiski, protams.

143728. viesis 15.oktobris 2004 15:04
0 0 Atbildēt

Labrītt! Ja taisies ar auto katru dienu braukt, tad tiešām nav jegas dod tos kukuļus, es agrak gaju pa "blatu" bet tad sapratu, ka tas ir stulbi, sākumā kukuļot, un pec tam vel labot tās vainas, jo ja jabrauc, tad autiņam ir jaiet, neviss jagrab, jadūmo, jasmird un jaatstaj aiz sevis peļķes.........Man ir 86 gada mašīna, un ja tās stavoklim regulari seko, tad tehnisko apskati iziet nav nemaz tik problematiski.......aizbraucu uz T.A. un man tik trīs sīkas vainas atrada, savedu divu dienu laika kartībā, un otrais T.A. viss ir čikiniekā, un starp citu, pakaļējo beņķu drosības jostu stradāt speju un metikamenta derīgumu termiņu aptieciņā, man neviens nemaz nelīda parbaudīt, nu vopsem nepiekasījās, jo visi tak esam cilvēki, bet kartībai ir jābūt, un *******em uz ceļa naf ko darīt!!!

143735. viesis 15.oktobris 2004 15:33
0 0 Atbildēt

Es arii braucu ar 10-gadiigu masiinu, fu, nu jau pat vairaak, 11 gadus vecu, un tehnisko apskati uztveru kaa vienkaarsu autopaarbaudi, ne vairaak, ne mazaak. Daudz kas ir atkariigs no inspektora.

Peec personiskas pieredzes:

Auto piekares diagnostikaa - Kemi loti ruupiigi veicot diagnostiku uzskaitiija n-taas vainas ~500 Ls materiaalu apmeeraa, tacu peec nedeeljas aizbraucu uz Fordu servisu Laacpleesa ielaa Ripo laikam (bija kaut kaads kupons, kaadeelj nevajadzeeja par to diagnostiku maksaat) - vieniigi stuures pirksts esot jaamaina, citaadi viss o.k.

Nu labi, to stuures pirkstu nomainiija, aizbraucu uz t.a. - un tiesaam viss ir o.k.

143737. viesis 15.oktobris 2004 15:47
0 0 Atbildēt

Pareizi jau Sviestc sacīja. Pašam savam autiņam jāseko līdzi, jo taču ir jābrauc.Tie kas lielās ar saviem jaunajiem autiņiem ir muļķi, viņus arī var izčakarēt TA. Var paņemt 2 gadus vecu autiņu, kas ir braukts, ne stāvējis un pārmērīs tam bremžu diskus.Varu derēt , ka tie būs nodiluši līdz atļautajai normai. Un tā varēs ar savu jauno auto doties uz servisu un labi sableķot par maiņu.:))))))))))))

143750. viesis 15.oktobris 2004 16:46
0 0 Atbildēt

viesis 15.10.2004 15:47

Tev bieži mēra bremžu diskus?

143751. viesis 15.oktobris 2004 16:48
0 0 Atbildēt

viesis 15.10.2004 12:42

Tu savam V8 noteikti nevari par originaalos bremzhu diskus atljauties

Tavam V8 liidz perfektam kaa no shejienes liidz Marsam ! !!

Mazbudzeta idinjiem vajag pirkt mazbudzeta mashiinas, nevis teemeet uz 7xx BMW piemeeram !

Lai tik taisa stingraakas TA, buus mazaak luuzhnju uz celja !

Un tekosha stuures reika raada saimnieka attieksmi pret tehniku !

VISAM JAABUUT KAARTIIBAA ! !!

SAPROTI ! !! ???

tu,suds pieregjistrjies un tad pljuti!autinjam viss tika likts jauns auto riga!

ar ko brauc tu?ar perfektu kadetu?:D

143755. viesis 15.oktobris 2004 17:01
0 0 Atbildēt

Aiz uzrunas, suuds, arii jaabuut komatam :) !

Auto Riga nav raadiitaajs, jo tur taapat kaa MIKAS straadaa galiigi kretiini ( no personiigaas pieredzes ar V8 zinu )

Tapeec vien izveelies BMW un remontee to visur iznjemot MIKAS :) !

143763. viesis 15.oktobris 2004 18:04
0 0 Atbildēt

sorry par sudu;)bmw nepatik..

143767. viesis 15.oktobris 2004 19:14
0 0 Atbildēt

Tad jau vajadzeetu arii uz Ilguciem CSDD atbraukt ( reali sroti tiek izdzziti cauri ) , Uz Balviem , Limbaziem uj kaa vareetu nemt ciet ! :::)))))

143774. viesis 15.oktobris 2004 22:31
0 0 Atbildēt

sen tos aunus vajadzeeja tur izkjert savaadaak vinjiem tur taada sisteema visus auto no plachiem("tiko no vaacijas")izlaizh un tad lai izpildiitu plaanu gaazh aaraa autinjua ar labu tehnisko staavokli par visaadiem uudiem un nenoziimiigiem siikumiem!!!

143777. viesis 16.oktobris 2004 12:38
0 0 Atbildēt

Bviens,nets pazudis darb a kpc ar Nokia 6610 nevar komentrus last

130.244.196.92

Nokia7210/1.0 (5.52) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143778. viesis 16.oktobris 2004 12:39
0 0 Atbildēt

Bviens,nets pazudis darb a kpc ar Nokia 6610 nevar komentrus last

130.244.196.92

Nokia7210/1.0 (5.52) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143779. viesis 16.oktobris 2004 14:22
0 0 Atbildēt

Vakar gāju apskati 1998 gada OPEL ASTRA. Nedābuju apskati, tāpēc ka nedega atpakaļgaitas lampa. Cūcība!

143780. viesis 16.oktobris 2004 15:07
0 0 Atbildēt

Pac vainigs. Pirms tam jau vismaz lampinjas vareji apskatit.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143783. viesis 17.oktobris 2004 8:46
0 0 Atbildēt

griezies pie satiksmes ministra kas tos papirus parakstijis lai dod uzlimi par nedegosu lampu nevis brauc virsu parastam insp.kas tikai pilda likumus.

143784. viesis 17.oktobris 2004 14:39
0 0 Atbildēt

VIESIM ARPRAC-MANS GANDRIZ JAUNAIS OPELS NESANEMA UZLIMI,BET VINS TIK SKAISTS,INSPEKTORS TIK SLIKTS.VEL KAUTKADI NOTEIKUMI,KAM JADEG KAM NE.ARPRAC!!!TAUTA UZMANIETIES.

143788. viesis 17.oktobris 2004 17:14
0 0 Atbildēt

Aga, man reiz piesējās, ka lampām gaismas tonis atšķiras. Dažādi ražotāji bija(parametri vienādi) un lūk viens tuvais esot spožāks par otru!!!

143791. viesis 17.oktobris 2004 20:30
0 0 Atbildēt

Domāju, ka dzīvot grib visi. Arī tukumnieki. Ar plānu izpildi pēdējā laikā pašvaki iet visiem CSDD, izņemot Rigu, jo auto jau visi ir sapirkušies. Tādi bumi kā 93- 95 gados, diez vai jebkad atkārtosies. Esmu pārliecināts, ka vismaz trešdaļai no visiem auto vadītājiem, TA pārbaudošie inspektori ir konrētas personas. Gluži kā notāri,frizieri,advokāti vai dakteri. Cilvēkam konkrētais auto eksperts TA stacijā liekas uzticams, un pēc gada viņš atkal vēlas TA savam auto iziet pie tā paša eksperta. Un tā, gadu no gada. Man viens pazīstams ģeds stāsta, ka viņš ar savu žiguli TA jau 15 gadus iziet pie noteikta "speciālista" TA stacijā. Un ir ļoti apmierināts. Visss process notiiek po ģelu, ar cieņu vienam pret otru, bez kasīšanās un apvainojumiem. Nu, jau trīs gadus , kā esmu ņēmis piemēru no sava vectēva, un arī esmu vietājā TA stacijā ielāgojis vienu meistaru. savā starpā esam kā čomi, bet pārbaude notiek eiropeisku tradīciju stilā - bez blatiem. Meistars , beidzot TA. skaidri un stingri noteica, ka jānomaina izpūtēja bundulis - citādi, nākamgad TA nesanākšot. Uzlīmi saņēmu, un jau pēc nedēļas aizbraucu nomainīt to bunduli. Aiz cieņas pret TA speciālistu un uzticību man. Kukuļi, piecīši ? Par tādām lietām vispār runa nav bijusi. NORMĀLS cilvēks savu un savu līdzcilvēku dzīvību un drošību nekad nemērīs piecīšos. Jā, uz Ziemsvētkiem, garām braucot - speciālistam šampja pudeli nu jau divus gadus esmu uzdāvinājis. Un dāvināšu arī šogad.

143795. viesis 18.oktobris 2004 8:03
0 0 Atbildēt

"Ja cilvēkam braukt vajag un gribas" kā te Kamikadze izteicās, tad lai papūlas savu braucamo uzturēt vismaz nominālā tehniskā kārtībā, lai varētu iziet (ļoti formālo) TA!

Ja nevar atļauties braucamo uzturēt vismaz tik daudz lai izietu TA, tad ar tādu lūzni uz ceļa nav ko darīt. Auto (da jebkurš) ir jāpērk tikai tad ja var atļauties viņu uzturēt pie dzīvības. Ja to nevar atļauties tad nevajag pirkt auto. 20+ gadus veci, sagrabējuši, knapi kustoši sprāgoņas uz ceļiem satiksmes drošību nepaaugstina.

143797. viesis 18.oktobris 2004 8:53
0 0 Atbildēt

Forshi!Ta turpināt!Un kā tad ar tiem mūsu pievilcīgi dzeltenajiem ikariem!Tie tak arī noteikti iziet tehniskas bez piepūles un atgazes kā jauniem autinjiem-ideālas! :)

143805. viesis 18.oktobris 2004 9:24
0 0 Atbildēt

vai ta TA kexx ir amatpersona? vai vienkaarsh scatest darbinieks? njem visur, arii riigaa. tiesa, rafineeti, caur stingri zinaamiem pazinjaam, kas nenodos.

143810. viesis 18.oktobris 2004 10:06
0 0 Atbildēt

Taka, TA var izsvilpt par, piemeeram, elljainu motoru -> lai elljas nopluudes noveerstu v6 vaig daudz naudinjas, viegli teikt, uzturi kaartiibaa :) ja auto jau saakotneeji ir bijis luuznis, tad to pacelt liidz staavoklim, kuraa var iziet TA ir ljoooti daargi

143820. viesis 18.oktobris 2004 10:42
0 0 Atbildēt

Tad nevajag tādu lūzni pirkt. Kuru uztrauc, ka kādam, redz, ir par dārgu novērst eļļas noplūdi? Pērc to, ko vari atļauties, nevis nodarbojies ar nelikumīgām darbībām un, būtībā, dabū pel'meņus šodien, bet maksā par tiem kādreiz (var būt). Tas pats attiecas uz tekstiem par tehniskās nopirkšanu un remontu pēc dažiem mēnešiem. Aizej uz lidostu un pasaki, ka Tev vajag sročna lidot, bet naudas nav. Atdosi, var būt, pēc pāris mēnešiem. Pie tam, lai neradītu citiem neērtības, Tu esi ar mieru pastāvēt kājās. Tas ir tieši tas pats, ko Tu te proponē.

Arī teksti par vienīgo maizītes pelnīšanas iespēju te neiet. Kādam, redz, vajagauto, lai pelnītu naudu, bet viņš to reāli nespēj atļauties. Man gribās pelnīt naudu uz bankas procentiem, noguldi pusmiljardu un dzīvo sev neko nedarot. Tikai problēma - es to nevaru atļauties, jo man nav pusmiljarda. Vajadzētu to nospert, lai varētu uztaisīt savu biznesu, vai ne?

143822. viesis 18.oktobris 2004 10:45
0 0 Atbildēt

Cartman_626, bet ko dariit, ja normaals auto par luuzni paarveershaas paaris meeneshu laikaa peec nopirkshanas? m? :)

143823. viesis 18.oktobris 2004 10:53
0 0 Atbildēt

To Cartman_626 [?] 18.10.2004 10:42:

Visam varu piekrist līdz zināmai robežai - eļļa vecai mašīnai tiks dzīta gar blīvēm. Visas pats nenomainīsi, arī kapitālieguldījums neatmaksājas. Bet nu ekoloģiskās normas un satiksmes drošību es nepārkāpju.

Tāpēc, reizēm, jāsamaksā, lai problēmas nerastos piekasīšanās dēļ. Par to, ka nevar būt izrūsējis, slikiem, nestrādājošām bremzēm vai neatregulētām gaismām nestrīdos. Bet ja man priekšējais lukturis ir vienā stūrī aizsvīdis jo kaut kur mitrums sūcas garām, tad tas nav iemesls, lai es nevarētu braukt.

143826. viesis 18.oktobris 2004 11:20
0 0 Atbildēt

Garuda, eļļu gar blīvēm manam '88 gada vāģim nekur nedzen, ieguldījums - ap Ls 50. Ortnung ist ortnung.

Kamikadze, tad jāpērk cits autiņš vai jālabo esošais. Loģiski, taču!

143828. viesis 18.oktobris 2004 11:27
0 0 Atbildēt

Cartman_626, labot esosho nav jeegas, lai noveerstu elljas teceeshanu V6 vaig daudz pikja, jau taa es tajaa shrotaa esmu 330Ls peedeejos 2 gados ieguldiijis ij nobraukts ir tikai 15k km :) vaig citu braucamo, a naudas prieksh cita, normaala taga nav un nebuus ar tik driiz :(

143831. viesis 18.oktobris 2004 11:37
0 0 Atbildēt

Kamikadze, "pats no sevis" jauns auto par lūzni 2 mēnešos nepārvēršas! Tad laikam vainojama blīve starp stūri un sēdekli. :)

Un tad mēs nonākam pie tā paša - šādam braucējam nav ko meklēt uz ceļa! Jo braucot kaut vai katru dienu pa 300 km nav iespējams auto pārvērst par lūzni tik īsā laikā. Māki močīt - māki arī lāpīt...

Un zini - mani arī besī autiņš, kurš pilina eļļu uz ceļa. Ārzemēs par to jāmaksā labas soda naudiņas, starp citu. Mani iepriekšējie autiņi tieši tāpēc TA izgāja "līdz ar nagiem". Jā, nācās ielikt labu naudiņu bet lietota auto uzturēšana nav lēts prieks. Tagad braucu ar jaunu auto un vispār nedomāju par problēmām.

Katram autiņam pienāk vecums, pie kura tā uzturēšanas izmaksas pārsniedz saprāta robežas. Tikai ja ārzemēs tādu aizvelk uz šrotu vai khmm... pārdod uz ex-PSRS, pie mums ar tādu turpina braukt un braukt. Kamēr riteņi klāt un motors darbojas, var tak maukt! Tas nekas ka eļļu ar bendzīnu ēd attiecībā 1:1. Cilvēkiem nav jādzīvo pāri saviem līdzekļiem - ja nevar pavilkt visus ar auto saistītos izdevumus, tad nav ko braukt! Augstāk par savu pakaļu neuzlēksi, pat ja ļoti gribēsies :)

143832. viesis 18.oktobris 2004 11:46
0 0 Atbildēt

Taka, jaa, jaa "jauns auto" ... nu nez, vai 86 gada braucamais pirms 2 gadiem bij jauns auto :) taisniiba, par luuzni nepaarveertaas 2 meeneshos, vienkaarshi izliida laukaa defekti, ko pie iegaades nevareeja redzeet/pamaniit ... un tie atklaatie defekti jau ir paari par sapraatiigas laboshanas robezjaam ... labaak pastaasti, cik lieli tavupraat ir tie "visi ar auto saistiitie" izdevumi kurus vajadzeetu speet pavilkt? :) pavilkt ta var, bet vai ir jeega vilkt, ja var arii 30x leetaak tikt cauri un taadi ieguldiijumi neatmaksaajaas? :)

143852. viesis 18.oktobris 2004 12:38
0 0 Atbildēt

To OZY21:

Ar Ikarusiem ir gauži elementāri - jebkurš autoparka mehs degvielas sūkni var piegriezt tā, lai dūmainība būtu normā. Tikai viena bēda - pie šāda režīma tas buss ar izdilušo mutoru knapi kust uz priekšu(tā, starp citu dara arī dažiem smagajiem). Taču ar to pietiek, lai aizvilktos miroņa gaitā līdz skatei. Un to, protams, iziet. Pēc tam ... nu pats saproti, tas taču ir elementāri.

Šo problēmu smagajiem un busiem tagad beidzot apkaros ar skatēm uz ceļiem - CSDD TA cilvēki kopā ar policiju - un tur jau atšauties vairs nevarēs.

143868. viesis 18.oktobris 2004 13:02
0 0 Atbildēt

Zini... tavs darba devējs arī var uzskatīt ka attiecībā uz tavu algu var "tikt cauri" 30x lētāk un neatmaksājas ieguldīt :)

"Avosj" mentalitāte ir nomirusi kopā ar PSRS. Runa principā neiet par summām bet gan par ATTIEKSMI. Jo ja tu tā attiecies pret savu braucamo, tad nav grūti iedomāties tava darba kvalitāti :

Auto uzturēšanas izdevumu apjoms ir atkarīgs no katra braucamā. Mēnesī tiem nevajadzētu pārsniegt 1% no auto vērtības. Neskatot degvielu protams.

Manuprāt šodien pirkt 86. gada auto ir galīgi garām - neko vairāk par nodzītu lūzni dabūt nevar. Gan zem kapota, gan izskata ziņā. Uz priekšu gan jau kaut kā kustēs, meh "avosj" dabrauks...

143883. viesis 18.oktobris 2004 13:58
0 0 Atbildēt

Taka, kaada tad tavupraat ir vajadziiga attieksme pret leetu luuzni ar daargiem remontiem? :) darba deveejs, paldies dievam, man normaalu kaapostu maksaa ij arii sanjem pretiim normaalu attieksmi :) maneejaa auto eksplotaacijas izmaksas sanaak ~2-2.5% no taa tirgus veertiibas, ja buutu viss kaartiibaa, bet taadam, kaads tas ir taga - 5% meenesii :) un neba jau visus auto cilveeki peerk aiz labas gribas, auto tiek ieguuti arii citaadaa celjaa ... pie tam, 86 gads veel nav raadiitaajs, vizuaali jau tas auto pirms 2 gadiem ieguushanas briidii bij tiiri labs

143886. viesis 18.oktobris 2004 14:19
0 0 Atbildēt

Kamikadze, nav nekādas nozīmes, CIK autiņā jāiegulda. Kaut vai 10% mēnesī. Bet, ja vēlies ar to braukt, ir jāiegulda tieši tik, lai vismaz likumā noteiktajiem standartiem tas atbilstu.

Tavā gadījumā ir varianti:

1. Ieguldīt lielu naudu remontā;

2. Nebraukt ar to vispār, kaut vai pārdot, vai atdot šrotā.

Tas ir vienkārši.

Pēc tam:

1. Pērc citu mašīnu, kas ir kārtībā, vai kuru Tu būsi ar mieru līdz kārtībai dabūt;

2. Nebrauc ar mašīnu.

143887. viesis 18.oktobris 2004 14:20
0 0 Atbildēt

Piemēram, es vecajā Mazdā pa 2 gadiem esmu ieguldījis 100% no vērtības. Bet toties auto vēl arvien ir kārtībā un bez slēptiem defektiem.

143889. viesis 18.oktobris 2004 14:25
0 0 Atbildēt

Cartman_626, nea, tu nesaprati, vienkaarshaak un leetaak ir nopirkt TA un braukt kameer veel tas luuznis kopaa turaas :)

143891. viesis 18.oktobris 2004 14:28
0 0 Atbildēt

bez tam, sanaak, ka es saveejaa luuznii esmu ieguldiijis 120% no tagadeejaas veertiibas, bet tas nebuut nav kaartiibaa un defektu ir vairaak kaa sunim blusu :) -> ejam iepirkties :)

143892. viesis 18.oktobris 2004 14:33
0 0 Atbildēt

Jā, tas ir vienkāršāk, un lētāk, tāpat kā vienkāršāk un lētāk būtu lidmašīnas pirms katras pacelšanās nepārbaudīt. Man nav pieņemama šāda attieksme - Tev, šķiet, tā ir norma.

143897. viesis 18.oktobris 2004 14:42
0 0 Atbildēt

Cartman_626, es ar savu luuzni naudu nepelnu, savukaart lidenes ir naudas peljnjas riiks, tur arii ir visa atshkjiriiba, protams, piekriitu, ka labaak ir tureet visu kaartiibaa, bet shis nav tas gadiijums :)

143900. viesis 18.oktobris 2004 14:58
0 0 Atbildēt

Eļļas pa visām malām tek arī pajauniem auto. Kā man teica pāzīstams TA eksperts: ja uz šim lietām nedaudz "nepievērtu acis", varētu laukā izmest katru trešo auto. Arī šajā tūkstošgadē ražotos - mazdas un meršus. Parasti, tml. izbrāķēto auto "remonts" sākoties un beidzoties ar dzinēja kristāltīru nomazgāšanu un eļļas apmaiņu - tāpēc "ārā mešana "par šo defektu masveidā netiek praktizēta. Līdzīga prakse,starp citu, esot arī izslavētajās Vācijas TUV stacijās.

Īpašs TA speciālistu vērojums - "pilošas" mašīnas vairākumā esot tieši sintētisko eļļu cienītājiem. Un arī, ne tikai Tukumā vai Jūrmalā, bet arī Berlīnē....

143952. viesis 18.oktobris 2004 20:08
0 0 Atbildēt

Mjāā,tukumā ar apskatēm nu ir cauri....

Āmen...

143957. viesis 18.oktobris 2004 20:58
0 0 Atbildēt

Tā viņš ir - liet 10-gadīgos šrotvagenos sintētiku, nozīmē nobeigt visas vēl daudzmaz derīgās blīves un starplikas. Nezinu, vai tur kāds labums motora mehānismos, bet blīves ir hana. Nesen mūsu servī sintētiskās eļļas sabojātu kartera blīvi ir mainījuši pat iepriekšējās paaudzes bembji. Arī nodilušiem kloķenes saļņikiem sintētika reizēm ir naves spriedums. Bet cilvēki reizēm ir tik stulbi, ka nesaprot elementāras lietas. katalogā pat ferrari dvižokiem iesaka izmantot naturālo eļļu ar 50 numuru. Kāda vella pēc tad esītī jālej sintētika- nekad nesapratīšu ???

143959. viesis 18.oktobris 2004 22:35
0 0 Atbildēt

Mēnesi atpakaļ izgāju apskati radinieka VAZnim(tuvam radam-tuva mašīna)-viss ideāli,izņemot atgāzes.Pēc servja apmeklējuma-viss ok.Pagājušo gadu nopirku vecu Caravelle,uz apskates pateicu-baudiet visu,auto nepārzinu.Izmeta no TA tāpēc,ka nedeg visas lampiņas panelī un aizmugures lukturi ir nokrāsoti(pārāk tumši "tjūningoti").Pārējais viss bija OK.Kur ir taisnība?Labi,VAZni palīdzu uzturēt,bet busam nedega pagrieziena lampas panelī un nebija signāls,pārējais bija viss kārtībā!Pēc apskates busam nokasīju krāsu no lukturiem,nomainīju paneli-viss deg un mirgo.Galvenais ir kas?-kādi defekti?-tek eļļa,nav bremžu vai tādi sīkumu,kā man bija?

143967. viesis 19.oktobris 2004 7:27
0 0 Atbildēt

rashns-vel vajadzetu parbaudit visu valsti.

143968. viesis 19.oktobris 2004 7:28
0 0 Atbildēt

sfndj

143969. viesis 19.oktobris 2004 7:28
0 0 Atbildēt

Tavam busam bija bojātas (tjūnotas) bremžu gaismas. Un tas nav mazsvarīgs defekts.

143971. viesis 19.oktobris 2004 8:06
0 0 Atbildēt

kamikadze-vispar jau nekas ipasi neko neietekme kamer turas klat.

144390. viesis 20.oktobris 2004 9:27
0 0 Atbildēt

To radiobus:

Ja bremzenes ir pa tumšu, var gadīties, ka nāktos pašam maksāt, ja kāds ieliktu pakaļā. Un atkratīties neizdotos, jo pat policija fiksētu, ka busam ir aizmālēti lukturi. Tā ka TA pareizi izdarīja.

Un bez tam - policijas reids ir bijis viens baigs fufelis - pārkāpēju ķeršana ir izgāzusies.

Interesanti, vai TA veči pieprasīs morālo kompensāciju par pazemojumu?

146652. viesis 4.novembris 2004 13:29
0 0 Atbildēt

smiekliigi. zinu pilseetu, kur TA boss pats atbrauc uz maajaam ar uzliimi un nav nemaz jaaved vaagjis nekur. tikai noreekjinies. aa un veel TA priekshnieks atved Bonapartu kopaa ar uzliimi. alkohols laikam vinjam ir vairumaa, viens pats nespeej izdzert, cik vinjam tiek sadots :)

153228. viesis 31.decembris 2004 14:53
0 0 Atbildēt

diemžēl - celsies cenas par šito štelli tagad. un arī galus vajadzēs stiprākus. caur paziņu paziņām vairs neies cauri :(

164113. viesis 12.aprīlis 2005 4:35
0 0 Atbildēt

nu ta gan pārkāpums

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti