CSDD: Situācija uz ceļiem nepasliktinās! 32

 
20.oktobris 2004 9:26

Katrs ceļu satiksmes negadījumā bojā gājušais ir gan viņa draugu un radinieku, gan valsts traģēdija. Apsveicami, ka satiksmes drošība kļuvusi par vienu no sabiedrībā visplašāk apspriežamajām tēmām.

Tomēr patreiz mēs kopīgi krītam otrā galējībā. Ikdienas pievēršot saasinātu uzmanību situācijai uz ceļa, piemirstam un nenovērtējam, ka, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, satiksmes negadījumu statistikas rādītāji ir uzlabojušies, un tie pamazām, bet ar katru gadu kļūst labāki. Piemēram,1991. gadā negadījumos bojā gāja 923 cilvēki, 1995. gadā – 611, 2000. gadā – 588, 2003. gadā – 493.

Patreiz izplatītā „vainīgā” meklēšana ir vājš ieguldījums reālā situācijas uzlabošanā. Nepieciešams izstrādāt, nevis atsevišķus pasākumus, bet rīkoties saskaņā ar valstiska mēroga satiksmes drošības programmu, redzējumu, kura ietvaros bez šaubām jāietver arī šie atsevišķie pasākumi.

Mazinājušies CSNg ar cietušajiem
Tai pat laikā nevajag nenovērtēt jau līdz šim paveiktā rezultātus. Lai arī pārkāpumu uzskaites punktu sistēma darbojas tikai kopš jūlija, jau ir vērojami uzlabojumi. Salīdzinot ar 2003. gada trešo ceturksni Ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) ar cietušajiem skaits samazinājušies par 15,1%. Aizvadītā gada trešajā ceturksnī šādu negadījumu bija 1642. Šogad - 1394 (2004.g.).

Par 13,4% samazinājies arī CSNg ievainoto skaits. No 2053 pagājušajā gadā uz 1778 šogad.

Salīdzinoši ar 2003. gadu, šī gada pēdējā ceturksni par 1,4% mazinājies CSNg bojā gājušo skaits.

Mazinājies alkohola reibumā izraisīto negadījumu skaits
Salīdzinot ar 2003. gadu šī gada pirmajos deviņos mēnešos par 13,1% samazinājies vadītāju alkohola reibumā izraisīto CSNg skaits ar cietušajiem. 2003. gadā tie bija 528, šogad 459.
Alkohola reibumā izraisīto avāriju rezultātā bojā gājušo skaits samazinājies par 21,3% no 89 (2003.g.) uz 70 šogad.

Īpaši izteikti šī tendence vērojama Latvijas rajonos, kur, salīdzinot ar pagājušo gadu, samazinājies gan alkohola reibumā izraisīto negadījumu, gan bojā gājušo un ievainoto skaits.

Alkohola reibumā izraisīto negadījumu skaits no kopējā negadījumu skaita samazinās ar katru gadu. Ja 1995. gadā tie bija 23,3%, 1998. gadā – 21,1%, 2000. gadā – 18,3%, tad aizvadītajā gadā, tie bija tikai 12,8%.

Mazinājies bojā gājušo un ievainoto bērnu skaits
Šogad samazinājies arī bojā gājušo bērnu skaits - no 12 (2003.g.) līdz 5 (2004.g.). Arī CSNg ievainoto skaits no 581 (2003.g.) samazinājies līdz 503 (2004.g.). Par 18,5% samazinājies arī cietušo bērnu-gājēju skaits no 291 (2003.g.) uz 237 (2004.g.).

Nenoliedzami nevienam nav pamata lepnumam par „labiem statistikas datiem”, ja kaut viens cilvēks valstī cieš satiksmes negadījumā, tomēr ir nekorekti apgalvot, ka situācija Latvijā arvien pasliktinās. Tādēļ Ceļu satiksmes drošības direkcija aicina analizēt un risināt situāciju pietiekami globāli un visaptveroši, nevis meklēt vainīgos un plānot epizodiskas darbības satiksmes drošības veicināšanai.

 
Visi komentāri
 
144391. viesis 20.oktobris 2004 9:28
0 0 Atbildēt

No TVneta:

Vai Puķīts būs Ministrs?

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) par apsveicamu atzīst faktu, ka satiksmes drošība šobrīd kļuvusi par vienu no sabiedrībā visplašāk apspriežamajām tēmām, tomēr izplatījusi aicinājumu nekrist "otrā galējībā".

vaaks [20.10.2004, 09:22]

Ja opozīcijas vai koalīcijas uzdoto uzdevumu par kustības drošību vairāk uzlabot Ministrs nespēs, tad tā ir biļete Puķītim uz ministra posteni, kurš statiski jau ir situācijas uzlabotājs valstī...Vai ne tā?

csd [20.10.2004, 09:18]

csdd ir statiska organizācija, kas valstiski apstiprina Puķītes paveikto. Tālredzīgam Ministram vajadzētu draudzēties ar Puķīti - kurš var kļūt par tautas varoni, ja statistika saglabāsies viņam labvēlīga līdz gada beigām.

richuks [20.10.2004, 09:11]

Nu ja, Pukjiits jau juulija asiņainajā nedēļā "saplēsās" ar ministru...tas liecina, ka Puķīts izvilka valsti no krīzes

vaaks [20.10.2004, 09:07]

Tā ir politika.

Vienīgais situācijas uzlabotājs valstī būs Puķīts, jo policija vienīgā ar to nodarbojas...Puķītis naglo žogu, gar kuru turēties, lai tiktu līdz ministram...

mezs [20.10.2004, 08:59]

paldies Dievam, ka kādam no CSDD ir arī veselais saprāts, jo citādi likās, ka notiek terors pret Latvijas iedzīvotājiem, kuru akceptē iekšlietu ministrs

144393. viesis 20.oktobris 2004 9:32
0 0 Atbildēt

Tomēr par dauz nekārtības viņa dārziņā, lai Puķīts kļūtu par Ministru.

144394. viesis 20.oktobris 2004 9:33
0 0 Atbildēt

Murgs...

144396. viesis 20.oktobris 2004 9:37
0 0 Atbildēt

Dikti labi izskatās kopā salikti pēdējie divi raksti...

"CSDD: Situācija uz ceļiem nepasliktinās!"

"Uz ceļiem iet bojā IeM iestāžu darbinieki"

144397. viesis 20.oktobris 2004 9:38
0 0 Atbildēt

nu baac, klauni!!!

visu laiku daudzinaaja, ka situaacija ir dramatiska, nu tik dramatiska, ka dramatiskaaka ir tikai spaanijaa vai kur tur, nu tik liksim sodapunktus, celsim soda naudas, riikosim reidus, konfisceesim speekratus, nu tik...........

2 meeneshu laikaa, neskatoties uz visu augstaak mineeto, situaacija uz celjiem nav mainiijusies....

taa vietaa lai atklaati atziitu situaaciju par nekontroleejamu, savestu kaartiibaa celjus ( pietiktu jau ar apgaismotaam gaajeju paarejaam un debili izvietoto novaakshanu, ziimju sakaartoshanu un veel nadauc kaa cita, kas manupraat prasa saliidzinoshi mazus finansu ieguldiijumus) vai dotu vietu cilveekiem, kas speej savest kaartiibaa satiksmi Latvijaa, tagad gudraas galvas ilmaari peekshnji ir attapushi, ka luuk, negadiijumu jau procentuaali pret mashiinu skaitu un bojaagaajusho skaitu, saliidzinot ar atmodas laiku nav nemaz tik dauc!!!!!!! situaacija uzlabojas, un ljoti lielaa meeraa pateicoties pienjemtajiem meeriem, shii divkosiiba reaali besii aaraa!!!!!!!!!!!!!

144402. viesis 20.oktobris 2004 9:46
0 0 Atbildēt

Neenu, CSDD taisnība vien ir. Bojā gājušie tik tiešām ir samazinājušies. Taču. Ja nenotiks šī "vaimanāšana, brēkšana" bojāgājušie būs vairāk. Pagaidām mums nekas cits neatliek, jo paies vēl vismaz pāris ja ne vairāk gadu, kamēr mūsu sabiedrība nekļūs atbildīgāka t.i. kamēr skolās neiepotēs bērniem, ka ceļš tas nav tas pats, kas ietve, kamēr autoskolās nebūs lielāka atsijāšana un nebūs dzīšanās pēc labākiem rezultātiem salīdzinājumā ar citām skolām. Paskatieties, kas notiek! Tiesības var dabūt par 150 latiem - pilnīgi legāli. Aizej atsēd skolu, pabraukājies nieka 12 stundas (!!!) un čau aidā - tiesības rokā. Vācijā tiesību iegūšana sākas vismaz ar 700 latiem. Pie tam tur mācīšana braukt notiek ievērojami nopietnāk un ilgāk.

Otra lieta ir alkohols. Droši vien vēl par stulbu esam, lai saprastu, ka alko un stūre NAV savienojami. NEKAD! Okeij, domāju pilsētās šī atbildības sajūta sāk veidoties, taču laukos... Katru piektdienu vai sestdienu nositās kāds lauku cilvēks, kam ir tradīcija ieraut un pēc tam BRAUKT dzerstīties un tusēt tālāk... Šeit situāciju iespējams var uzlabot vēl drakoniskāki sodi - reāla brīvības atņemšana + naudas sods ar četriem cipariem.

Ai, varētu vēl ilgi un gari turpināt...

144403. viesis 20.oktobris 2004 9:47
0 0 Atbildēt

Tas ir murgs, kas nav saistāms ar satiksmes drošību...ja nu vienīgi ar politiku.

144404. viesis 20.oktobris 2004 9:48
0 0 Atbildēt

Visu shito lasot saaku atcereeties Padomju laikus :P Sajuuta taada ka ir paraadijies muusu iekshlietaas kads kjeizarinjsh kas meegina uzraapties siltaa aadas kreeslaa! - Driiz vel saaks cenzeet avariju aprakstus un ierobezhot to nokljushanu preses slejaas!

P.S. Nu baigi jau sarkana veesma naak no shiem rakstiem :(

144406. viesis 20.oktobris 2004 9:49
0 0 Atbildēt

Nikāc murgs...tas ir preventīvs pasākums kustības drošības uzlabošanai...

144407. viesis 20.oktobris 2004 9:50
0 0 Atbildēt

Jau cenzē...delfos izbano, ja saki ko pret iekšlietām vai policiju un norādi uz personu...

144420. viesis 20.oktobris 2004 10:05
0 0 Atbildēt

a ejekbsons saka ka situacija ir dramatiska,kam ticet?

144423. viesis 20.oktobris 2004 10:12
0 0 Atbildēt

Es laikam ievilkshu Optisko kabeli maajas un straadashu internetaa - taa bus droshaak leetaak un modernaak :)

144450. viesis 20.oktobris 2004 11:13
0 0 Atbildēt

titaaniks [?] 20.10.2004 09:46

Ja gribi salīdzināt kā ir Latvijā un kā ir Vācijā, tad salīdzini, lūdzu, korekti. Cik ir procentuāli no algas 150Ls Latvijā un 700Ls Vācijā? Ko? Vo cilvēki liet prot... Manuprāt ne jau tajā naudas summā problēma, bet gan tajā Tevis pieminētajā otrajā apstāklī: pamaz pie mums māca to visu. Kā jau kādu laiku atpakaļ kāds minēja, PSRS laikos bija 100x kvalitatīvāk visa tā padarīšana.

144456. viesis 20.oktobris 2004 11:26
0 0 Atbildēt

titaaniks [?] 20.10.2004 09:46

Nu un par laukiem runājot: naudas sods ar četriem cipariem gan nebūs pareizais risinājums. Parasti tie, kas dzersteļojas, ir bez darba. Da viņam kas 50Ls, kas 1000Ls... vienalga tas ir DAUDZ priekš lauciniekiem. Vienkārši valstij jāveicina lauku attīstība, nevis visa uzmanība jāvelta Rīgai.

144460. viesis 20.oktobris 2004 11:29
0 0 Atbildēt

šorīt pa rādžiņu dzirdēju, ka salīdzinot ar 1991 gadu mēs esam siltā vannā :) incanti kāpēc tieši ar 1991????? tajā gadā bija vislielākais negadījumu skats???

144472. viesis 20.oktobris 2004 11:43
0 0 Atbildēt

nu skiet dabiska atlase tomer darbojas - aytsaldeni nevairojas un atsaldeni nosisties ar tikai 1reizi var ta ka ... gan jau pec gadiem buss ok..

144492. viesis 20.oktobris 2004 12:10
0 0 Atbildēt

CSDD ieteikums aizbraukt ciemaa kaut tepat kaiminjos pie bremzeem Ikaunjiem- vinjiem ar visu tormozismu celju kvalitaate un kaartiiba ir nu jau 10gadus prieksa muuseejiem; Baarstiisanaas ar statistiku ir sviests, mees varam atremonteet celju uz Lidostu(kur diez vai vispaar reaali kaada avaarija bij` notikusies un nebija tas degosaakais pasaakums), bet pamest novaartaa Muukusalas ielas apli (nav pat celju apziimeejumu, ne noraades utt) un pilniigi ignoreet nepieciesamiibu sakaartot posmu Ķekava-Rīga uz Bauskas šosejas. Tie tikai paaris piemeeri ... :((((

144505. viesis 20.oktobris 2004 13:13
0 0 Atbildēt

Da smieklīgi šķiet tā visa ažiotāža. Vieni raud, ka daudz apsitas uz ceļiem (un viņiem ir taisnība, jo skaits ir tiešām liels), otri klaigā, ka ir bijis vēl sliktāk (arī viņiem taisnība, jo statistika to parāda), bet reālas darbības nav redzamas.

Vai CP atsaukšana no atvaļinājumiem uzlabos situāciju uz LR ceļiem? Varbūt vienkārši jāsāk ar to, ka jārada cilvēkos cieņu pret LIKUMU un SAVU DZĪVĪBU. Nu smieklīgi, ka ikviens zin, kā "izvilkt korkas", ja nu kas. Es tā arī neziu, kam tiek atņemtas tiesības ... 5Ls darbojas kā brīvbiļete uz pārkāpumu, ar CSN ir grāmatiņa, kur ir uzrādīti bezmaksas manevri, pārējie (aizliegtie) ir maksas pakalpojums.

Kautkur dzirdēju ieteikumu, ja aptur CP par ātrumu , tad vajag viņu pārsteigt ar tekstu :" Paldies, ka apturējāt, savādāk būtu nosities !" Likās smieklīgs ieteikums, bet reāli dzīvē tā var būt ...

144509. viesis 20.oktobris 2004 13:18
0 0 Atbildēt

Ož pēc labi izstrādātas otmazas lai neviens neizlidotu no sava krēsla un lai nevaidzētu pārāk smadzenes (valsts naudasmaku) sasprinzināt uz izdevumiem.

144510. viesis 20.oktobris 2004 13:21
0 0 Atbildēt

lidosta taču ir pilsētas seja - tur katru dienu prezidenti braukā :):):)

toreiz kad ulmanis vilka ar cirvīti uz zaubi palīdzēt dabas katastofā cietušajiem elektrības patērētājiem aŗī jau fiksi šo to salaboja :)

144512. viesis 20.oktobris 2004 13:21
0 0 Atbildēt

P.S. - Man dikti iepatikās vakadrienas Panorāmas novērojumi uz Rīga-Daugavpils šosejas. No sākuma ikdienas situācija - saspringtākajā 150km posmā labi ja 1 ekipāža. Pēc brīža kad jau pa masu medijiem kārtīgi gāja vaļā ļembasts par CP pēkšņi nez no kurienes uzradās vesels bars ar CP ekipāžām. Jautājums - kurā krogā viņi līdz tam tusējās?

144515. viesis 20.oktobris 2004 13:24
0 0 Atbildēt

Virsraksts: "CSDD: iebāziet galvu smiltīs un paši redzēsiet ka nav nemaz tik traki!"

144517. viesis 20.oktobris 2004 13:27
0 0 Atbildēt

menti tika atsaukti no atvaļinājuma lai varētu panorāmai par prieku patusēt :)

un galvenais, ka mes visi tiem mentiem vēl piemaksāsim par atsaukumu no atvaļinājuma, parastais princips -"grom ņe grjaņet, mužik ņe perekresķica"

tagad kad ir sacelts šums, visi leks uz ecēšām imitējot darbību, bet kad noklusīs, tad atkal radaru zobos, zīmi nevienam nevajadzīgā vietā virsū un "uz priekšu, pildīt plānu" jo budzētā ir parādījies robs

144537. viesis 20.oktobris 2004 14:32
0 0 Atbildēt

Un tad pofig, aiz "sejas" var dauziit autinjus un seedeet štoparos :) Par Mukusalas apli piebilstot, iisti nav skaidrs, cik lielam jaabuut crash, lai to vietu sakaartotu- sogad esmu pats redzeejis vismaz 3 "pasaakumu" sekas ar auto noraxtiisanu beigaas

144546. viesis 20.oktobris 2004 14:57
0 0 Atbildēt

Nekas mums nav O.K., diemžēl.

Vispirms jāpieliek pie vietas tie alkohola mīļotāji, kas sēžas pie stūres, lai demonstrētu savu *** un dižo brauktprasmi.

Pēc tam obligāti kaut kas jāizdomā ar braukt gribētājiem, kam nemaz nav tiesību to darīt.

Problēma jau ir likumdošanā - ja uzliek sodu, bet to var arī nemaksāt, tad nav ko brīnīties par attieksmi.

144564. viesis 20.oktobris 2004 15:33
0 0 Atbildēt

Viena pati likumdošana neko nelīdz, ja nav darbotiesspējīga izpildes un kontroles mehānisma.

Vai situācija uz ceļiem uzlabosies, ja Jēkabsons atsaucis visus CP no atvaļinājuma? Ha! Šis ministra izgājiens kārtējo reizi apliecina viņa nejēgu par policijas darbu. Cīņa ar pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā izmantojot populistiskus līdzekļus, ir lēts triks elektorāta acu aizmālēšanai. Tikpat efektīvi būtu, ja ministrs, kā jau mācītāju partijas biedram pieklājas, dotos uz baznīcu un lūgtu Dievu par a/vadītājiem, lai tie vairs nepārkāptu noteikumus.

144568. viesis 20.oktobris 2004 15:52
0 0 Atbildēt

Kaads zin cik cilveeji ir gaajushi bojaa autoavaarijaas pagaajushajaa gadaa. Lai varetu saliidzinaat.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

144619. viesis 21.oktobris 2004 9:34
0 0 Atbildēt

Vienīgais, kas naf piebilsts šajā rakstā - ka tomēr ir palielinājies a/m skaits. Respektīvi satiksmes dalībnieku skaits regulāri pieaug. Līdz ar procentuāli šie traģiskie skaitļi ir mazāki!

144620. viesis 21.oktobris 2004 9:44
0 0 Atbildēt

Tikko izlasiju. 2003 gadaa bojaa gaajushi 493

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

144647. viesis 21.oktobris 2004 11:13
0 0 Atbildēt

Khmm, lai ar esmu nokaveejis ,,,

teikshu taadinji - saliidziniet ar ljaunumu, ko nodara piiposhana

(ja vakar kaads iesleedza LTV 1 DomburJaanjshovu - sapratiis)

un novelciet paraleeles - var breekt cik grib, ka piipot ir slikti,

bet muusameejaas ierazhas ir taadas, ka bez policista mani var

piespiest nipiipot tikai, kad apkaart beerni vai veel tam liidziigos

apstaakljos - liec kaut vai munjiku uz katra stuura, bet piiposhu.

PS

Satiksmes droshiiba ir pashu brauceeju probleema - ja 10 000

brauc citus izbesiijot, tad atlikushie var ieveerot kaut vai visus

CSN punktus ... izmainjas ar koku galvaas niiedziisi - uvi, gospoda i mademuazelji :)))

144786. viesis 21.oktobris 2004 21:45
0 0 Atbildēt

chromel

zhetons!!!!!!!!

146655. viesis 4.novembris 2004 13:53
0 0 Atbildēt

sviests. mees vienalga esam 1.vietaa Eiropaa un 2.vietaa Pasaulee bojaagaajusho skaita zinjaa!! Vai tas ir normaali? NNEEE!!! un nevajag citus skaitljus par %

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti