Lasītājs: Pagrieziena rādītājs ir jāieslēdz laicīgi 61

 
5.novembris 2004 0:00

Ja atmiņa mani neviļ, tad CSN par pagrieziena lietošanu aprobežojās ar frāzi, ka pagrieziena rādītājs ir jāieslēdz laicīgi! Un nekas vairāk arī netiek precizēts. Līdz ar to katrs autovadītājs to izprot kā vēlas.

Atradu iauto rakstu, kur apdzīšanas sakarā tiek teikts, kas un kā, proti: spogulis-signāls-manevrs! Domāju, ka pirmie divi ir jāmaina vietām! Manuprāt, pareizi būtu: signāls-spogulis-manevrs! Es pat teiktu tā, ka tiklīdz galvā iešaujas doma par manevru, tad nekavējoties to arī vajag parādīt, ieslēdzot pagrieziena rādītāju! Tas, protams, attiecas uz tiem, kas lēmumus pieņem tā sacīt uz vietas. Skaidrs, ka, ja Jūs zināt, ka pēc 10Km būs jāgriežas no šosejas, tad pagriezienu neslēgsiet uzreiz.

Lai izvairītos no komentāriem par tēmu: “baigo noziegumu atklājis”, uzskaitīšu pāris piemērus, kuros “pavarotņika” savlaicīga lietošana, jeb nelietošana īpaši pievērš manu uzmanību.

Prātā nāk tieši Maskavas iela, kur katrā virzienā ir trīs joslas un no kreisās joslas pie luksaforiem var griezties pa kreisi, bet var arī braukt taisni. Esmu pārliecināts, ka ikvienam ir nācies apstāties pie luksafora kreisajā joslā kā otrajam, proti, pie luksafora sarkanās gaismas katrā joslā jau stāv pa vienam autiņam, neviens nerāda nekādus pagriezienus, līdz ar to, var secināt, ka visi, iedegoties zaļajai gaismai, brauks taisni. Tieši tāpēc, nemainot joslu, turpinu braukt pa kreiso joslu, nostājos kā otrais pie luksafora un gaidu zaļo, lai pēc tam turpinātu savu ceļu taisni, cerot, ka arī pirms manis stāvošais auto turpinās ceļu taisni! Nešaubos, ka visiem jau sen ir skaidrs, kas notiek tad, kad luksaforā ieslēdzās zaļais! Jā protams, priekšā stāvošais attopās, ka viņš grib griesties pa kreisi un tikai tad ieslēdz pagrieziena rādītāju… un ja tur vēl pagadās tramvajs, tad aizkavēšanās sanāk visbiežāk līdz pat nākošajam zaļajam!

Tiem, kam vēl ir pacietība lasīt, reku nākošā situācija. Luksafors Brīvības gatvē, teiksim pie Šmerļa. Stāvu pie luksafora virzienā no centra. Pretī braucošajā kreisajā joslā pie luksafora arī stāv auto. Pēc viņa acīm jau redzu, ka šis “bliezīs” pa kreisi, kaut arī pagriezienu nerāda, jo ir ieplānojis laika taupības sakarā, nelaizt garām ne mani, ne pārējos viņam pretī braucošos. Nu jā, piekrītu, šeit runa ir drīzāk par agresīvu braukšanu, bet lai nu paliek…

Vēl varētu minēt neskaitāmās variācijās un interpretācijās sakarā ar manevrēšanu un slalomu starp joslām, it sevišķi, uz starppilsētu šosejām, piemēram “Jūrmalenes”. Visbiežāk nākas novērot kā pagrieziena rādītājs tiek ieslēgts kopā ar stūres pagriešanu, līdz ar to citi auto vadūtāji šo signālu ierauga jau tad, kad pats manevra veicējs jau ir līdz pusei pabeidzis uzsākto joslas maiņu.

Nu jā… Iespējams, ka arī sabiedriskais transports grēko, pārspīlēti ātri ieslēdzot kreisā pagrieziena rādītāju vēl ilgi pirms izbraukšanas no pieturas.

Lai nu kā, paldies tiem, kas izlasīja līdz galam!

Laimīgu ceļa vēju!
Vmaxer,
iauto lasītājs

 
Visi komentāri
 
146705. viesis 5.novembris 2004 0:12
0 0 Atbildēt

Vmaxer jaiet latv val skolotajai naudu prasit atpakalj, ka nav iemacijusi raxtit :))) Zhubiite

146706. viesis 5.novembris 2004 0:12
0 0 Atbildēt

Pie krustojuma pagrieziens jaaiesleedz laiciigi. Tas ir eetikas vai pieklaajiibas jautaajums, sauciet kaa gribat. Bet, kad veicu "slalomu" pa joslaam, starp leemumu par manevru un pasu manevru ir tiesi tik daudz laika, lai iesleegtu pagriezienu, citaadi manevru vairs nebuus iespeejams veikt.

146707. viesis 5.novembris 2004 0:31
1 0 Atbildēt

nekaadaa gadijumaa nedriikst buut pagrieziens-spogulis-manervs

jaabuut spogulis-pagrieziens-manervs!!!!!!

146708. viesis 5.novembris 2004 0:43
0 0 Atbildēt

Nejauc lietas!

Tas, par ko tu raksti ir laicīga pagrieziena parādīšana (kultūra), bet tāpēc jau nav jāslēdz pagrieziens pirms paskatīšanās spogulī.

Un ko darītu tu, ja kādu apdzenot šis pēkšņi parāda kreiso pagriezienu, a? Griezīs, negriezīs, redzēja tevi vai nē? Daudz ko izvērtēt pāris sekundēs. Domā ko raksti.

146709. viesis 5.novembris 2004 0:44
0 0 Atbildēt

Iepriekšējais koments domāts raksta autoram.

146710. viesis 5.novembris 2004 1:00
0 0 Atbildēt

Igaunijā šovasar nācās novērot vēl vienu interesantu pagrieziena secību manevrs-pagrieziens-spogulis. Piekam tā izskatījās drīzāk pēc tendences nevis nejaušības jo tā darīja daudzi.

Pie mums savukārt ir tendence visu vienkāršot līdz kapsētai. No minētās kārtības paliek tikai manevrs. Neskatoties ne spoguļos, ne pa labi, ne pa kreisi, bez pavarotņikiem taisam kreiso pagriezienu. Un tas jau ir krietni sliktāk par novēlotu pavarotņiku...

Interesanti būtu uzzināt cik ir sodīti par pagrieziena nerādīšanu?

146714. viesis 5.novembris 2004 7:36
0 0 Atbildēt

ja aizmugurē brauc cartmans, tad pagrieziens nav jāslēdz, ir jāierubī miglinieki.

146715. viesis 5.novembris 2004 7:46
0 0 Atbildēt

Tas viss ir sū-s, un dēl šādām situācijām notiek tikai laika kavēšana.Mans domā ka daudz bīstamāki ir jefiņi kuri uz ceļiem kur atļautais ātrums ir 90 lai nogrieztos pa kreisi vispirms nobremzē, apstājas un tad tikai ieslēdz pagrieziena rādītāju. Dēl tādiem arī notiek daļa traģisko avāriju, kā piemēram uz Bauskas šosejas kad ikauņu fūra piebeidza opeli -2 dzīvības vienā rāvienā, bet viņi jau nav vainīgi, vainīgs ir smagais kurš "neievēroja distanci".

146716. viesis 5.novembris 2004 8:00
0 0 Atbildēt

signaals-spogulis-pagrieziens radiis tikai taadu situaaciju, ka tie kas saakushi Tevi apdziit metiis pa meemajiem, domaadami, ka tu vinjus nemaniidams grieziisi pa kreisi.

146718. viesis 5.novembris 2004 8:19
0 0 Atbildēt

Šitam gan nav nekāda sakara ar spogulis-signāls-manevrs, bet - piekrītu, besī ārā guļavas, kas nevar pie sarkanās gaismas stāvot laicīgi ieslēgt pagriezienu.

146722. viesis 5.novembris 2004 8:49
0 0 Atbildēt

Saskaņā ar CSN signāls ir jārāda tikai pēc tam, kad vadītājs ir pārliecinājies par drošību un to, ka netraucē citiem (kas nozīmē arī paskatīšanos spogulī):

70. Pirms jebkura manevra − braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa apturēšanas u.tml. − transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem. Ja gaismas virzienrādītāju nav vai tie nedarbojas, brīdinājuma signāls jādod ar roku atbilstoši manevram.

76. Pirms nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā brīdinājuma signāls jārāda tikai pēc tam, kad transportlīdzekļa vadītājs pārliecinājies, ka viņš netraucēs nevienu aiz viņa braucošu transportlīdzekļa vadītāju, kas uzsācis apdzīšanu.

146724. viesis 5.novembris 2004 9:03
0 0 Atbildēt

Tiem, kas pagriezienu pa kreisi ieslēdz tikai stāvot krustojumā es visvairāk gribētu pielabot "fasādi". Es jūs nolādu! Lai jums pil no izpūtēja, deguna un krāna gala!

146730. viesis 5.novembris 2004 9:19
0 0 Atbildēt

Muahahaha! Kaut jums izpūtējs nokalstu! :D

146731. viesis 5.novembris 2004 9:19
0 0 Atbildēt

nja... shitas *******!

tas gan nereāls sapnis, bet kā gribētos, ka CP atliktu malā radarus i prosto stāvētu pilsētā pa stūriem i drāztu šitos pagriezien nerādītājus! tas i PISEC!!!! kaukādi 75% vadītāju vienkārši pagriezienus nerāda!!!!

kas lampiņas žēl? vai bail, ka slēdža mehānisms nodils? moš jādibina sab. bezpeļņas organizācija "pavarotņiku draugi", kas vāc ziedojumus, lai pirktu pagriezienlampiņas i dāļātu tiem, kam šam''as dedzināt žēl

146732. viesis 5.novembris 2004 9:25
0 0 Atbildēt

CSN viss ok - no sākuma apskaties, vai vari taisīt manevru, vai kādam nav jāsabremzē tevis dēļ vai jātriecas kādam iekšā, tad parādi signālu - lai citi zin, ko darīsi, un mierīgi veic manevru. Ja visiem pietiktu saprata tā rīkoties, būtu mazāk stresu utt. Savādak notiek tā, ka kāds ir pārdevis savas smadzenes, lai varētu nopirkt autiņu, bet tad ne garīgo, ne fizisko spēku nepietiek, lai parādītu pagriezienus.

Lai gan saprotu, kāpēc bieži nerāda pagriezienus.Piemēram, brauc pa Krasta ielu. Samēra intensīva satiksme. Pēkšņi priekšā gadās noplīsis autiņš. Tu piebremzē, apskaties spogulī, viss, ok, rādi pagriezienu, tā sacīt, lai aizmugurējie redz, kas par lietu. Jau iesāc veikt manevru, kad spogulī redzi, ka viens džigits, kas brauc aiz tevis, bez pagriezieniem pilnā ātrumā un pārliecība veic tevis apsteigšanu. Un tā kādi 3 - 4 no vietas, līdz beidzot gadas kāds sakarīgs braucējas, kas ļauj tev veikt manevru.

Par taksobusiem un takšiem labāk nerunāt, jo tie jau ir klase paši par sevi...

Kamēr būs ļaudis, kas savos autiņos būs tā aptaukojušies, ka uzskatīs to par ārkārtīgu apgrūtinājumu un neērtību informēt citus par savu manevru, nekas nemainīsies.

146733. viesis 5.novembris 2004 9:37
0 0 Atbildēt

2 Autors:

"Manuprāt, pareizi būtu: signāls-spogulis-manevrs!"

LOHS tu esi !!!

ir CSn taads punkts, kas pasaka, ka tu nedriiksti iesleegt kreiso pagr. ja kaads jau ir saacis tevis apdziishanu !!! Taatad - kaa tu bez paskatiishanaas spogulii sapratiisi, vai tevi kaads ir saacis apdziit ?

daaa ...

146737. viesis 5.novembris 2004 9:52
0 0 Atbildēt

"Saskaņā ar CSN signāls ir jārāda tikai pēc tam, kad vadītājs ir pārliecinājies par drošību un to, ka netraucē citiem" kam tāds signāls ir vajadzīgs, ja ne viena nav? Signāls taču nedod nekādu priekšrocību. Tādēļ signāls-spogilis... ir loģiskāk. Vēl labāk būtu spogulis-signāls-spogulis... lai pārliecinātos, ka citi ir tevi pamanījuši.

146738. viesis 5.novembris 2004 9:54
0 0 Atbildēt

TOS PIRMOS 2 NEKAADAA GADIIJUMAA NEDRIIXT MAINIIT VIETAAM. PATS VIEN IZRAISIISI AVAARIJAS SITUAACIJU. IEDOMAAJIES: BRAUCU TEV GARAAM PA BLAKUS JOSLU UN TU GRIBI PAARKAARTOTIES UZ MANEEJO... PASKATIES, KAS NOTIEK: IR VAI NAV IESPEEJA UN TAD RIIKOJIES. BET JA TU IEBLIEZTU PAGRIEZIENU NEPASKATOTIES SPOGULII... NU, BLJIN... ES TAK RAUTU PROM PAT NEPAGUVIS PASKATIITIES VAI KAADS SAVUKAART NAV BLAKUS MAN... UN SEKAS? NOTAUREET TEVI PAR SHAADU GAAJIENU BUUTU MAZAAKAIS...

146739. viesis 5.novembris 2004 10:01
0 0 Atbildēt

BMW mashiinaam pagriezieni vispaar nav paredzeeti.

146746. viesis 5.novembris 2004 10:10
0 0 Atbildēt

Pareizi ir: spogulis - manevrs - signaals (skanjas) - zhests (ar videjo pirkstu) - pedaalis griidaa! - te nu katrs var izveeleeties peec situaacijas kuru pedaali spiest :)

146748. viesis 5.novembris 2004 10:11
0 0 Atbildēt

Man liekas visas sheit aprakstiitas probleemasiir tikai deelj taa ka liidz galam neviens neizprot CSN, ja uz celja ir 3 joslas viena virzienaa, tad treshaa ir izmantojama TIKAI lai nogrieztos pa kreisi, vai intensiivas kustiibas gadiijumaa driixt braukt arii taisni. Bet tas piemeers kas 1 un 2 joslaa staav pa VIENAI -DIVAAM mashinaam nav intensiiva kustiiba !!!! Liidz ar to raxta autors pats nopietni paarkaapj (nesaprot) noteikumus, un suudzaas par to ka kaads griezjas tur kur tas ir vieniigais atljautais manevrs !!! Bet par pagriezien neraadiishanu arii sabiedriskais FUI, tiesa gan manupraat satiksmes droshiibu tas tik ljoti neietekmee, jo ne jau nu taa raadishana vai neraadiishana ietekmee to vai "dzjigits " pieleks kaadam priekshaa vai nogrieziies visiem pa priekshu. Bet komfortablaak gan ir braukt ja visi ieprieksh "bridina" par saviem manevriem.

146753. viesis 5.novembris 2004 10:14
0 0 Atbildēt

labi jau buutu, ja pagriezienus iesleegtu vispaar...

146755. viesis 5.novembris 2004 10:15
0 0 Atbildēt

ja tu rādīsi nosākuma pagriezienu un tikai pēc tam skatīsies spogulī tad ne sū!da nekur neiesprauksties. signāls - spogulis- manevrs radītu tikai bardaku. jo nepavelti sākumā ir jāskatās spogulī jo tad ir iespēja novērtēt vai manevru vispār var izdarīt. ja tu parādi signālu tad skaties spogulī un redzi ka manevrs nevar izdoties tad tā jau ir maldināšana. ja gribās tādu kārtību tad pareizāk būtu:

spogulis - signāls - spogulis - manevrs.

Visus kas pagrieziena rādītājus ieslēdz tikai iedegoties zaļajai gaismai pie krustojuma vajag arestēt, atņemt atovadītāja aplīcību uz 3 mēnešiem un piespriest strādāt sabiedrības labā 10 darba dienas.

146757. viesis 5.novembris 2004 10:15
0 0 Atbildēt

PIEKRIITU googoo komentam !!!

146765. viesis 5.novembris 2004 10:23
0 0 Atbildēt

to pedaalis:

spogulis - signāls - spogulis - manevrs - skanjas signals - liels buuksjis - abvarijas signaals - zvanam policijai! :p

146769. viesis 5.novembris 2004 10:28
0 0 Atbildēt

Da brauc pa labo joslu un nesaspringsti! Gudrinieks! Kush tev liek staaties kreisajaa joslaa!

146772. viesis 5.novembris 2004 10:32
0 0 Atbildēt

un vispaar ja jums ir jautajums kas jaadara pie stuures tad varbuut jums tur reaali nav vietas :( - Tam ir jaabut organiski un bez domaashanas! Juus varbuut vel domajat kuru no pedaljiem spiest? vai ar rokas paliidziibu mekleejiet pedaaljus?

146779. viesis 5.novembris 2004 10:41
0 0 Atbildēt

2 RHINO

Kreisaa rokaa riita aviize, labajaa karsta kafija, ar kreiso kaaju stuureju un labaa staav uz gaazes pedaalja, ka lai iesleedz pagriezienu. :D

146789. viesis 5.novembris 2004 10:58
0 0 Atbildēt

Es pagriezienu slēdzu ar alus kausa rokturīti, jo kausu iun cigareti turu kreizajā rokā. Ar labo skujos.

146798. viesis 5.novembris 2004 11:13
0 0 Atbildēt

Un vispaar kaa lai redz kad man jaanogriezjas jo uz TAA seezj sieviete, kura nav pietiekami maza lai paari redzeetu un nepietiekoshi caurspiidiiga lai cauri ko saskatiitu. Arii pagriezienus vinja nespeej iesleegt, jo arii vinjia visas ekstremitaates aiznjemtas. :D

146806. viesis 5.novembris 2004 11:24
0 0 Atbildēt

WALA [?] 05.11.2004 10:11

Nedaudz precīzāak skan:

99. Apdzīvotās vietās, ja bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai vienā virzienā ir trīs vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai šādos gadījumos:

99.1. ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas;

99.2. lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā;

99.3. lai apturētu transportlīdzekli uz vienvirziena ceļa.

Jautājums, vai viena mašīna 2 joslā ir "aizņemta josla" :)

Īstenībā daudz kur ir 2 joslas un 3 papildjosla tikai krustojumā lai nogrieztos pa labi, piem. A. Deglava ielā.

146817. viesis 5.novembris 2004 11:39
0 0 Atbildēt

Tā vispār ir diletantisma pazīme, ja no sākuma bremzē un pēc tam tikai parāda pagriezienu (piem. pirms krustojuma).

Un rādīt pagriezienu, pirms pārliecināties par manevra iespējamību - nu sorry, tas jau ir ceļš uz anarhiju. Ir redzēti tādi kadri kas ieslēdz pagriezienus nejēgā, un tad nekādi vairs nevar prognozēt ko tāds taisās darīt īstenībā.

146820. viesis 5.novembris 2004 11:45
0 0 Atbildēt

pilniigs mulkjis-pagrieziens, spogulis, manevrs...Es tevi peec shitaada manevra nozilinaatu. Ja nu es tevi apdzenu, un tik man signalizee, ka taisies vilkt manaa joslaa. Es toch sabiitos un mauktu pa bremzeem un tauri...un tad tev pa maizniicu.

P.S. griezties, nevis griesties...

146824. viesis 5.novembris 2004 11:59
0 0 Atbildēt

Pilniigi piekriitu. Shaadas situaacijas ir pie katra krustojuma. Bljin , cilveeki!!! Juus esat kretiini. Varu dereet ka taa dara ljoti daudzi sheit lasoshie-rakstoshie. Kultuuru pieaugusham cilv. neiemaaciisi, a sodiit gan dereetu. pa purnu nav jeegas , nesapratiis, a ceineris daudziem liks uzmaniities.

146827. viesis 5.novembris 2004 12:09
0 0 Atbildēt

LuksOfors puisīt nevis luksAfors :)

146831. viesis 5.novembris 2004 12:18
0 0 Atbildēt

Bieži vien pagriezienu vispār neslēdz. Runājot par to pašu Jūsmalas šoseju......netrūkst tādu braucēju, kas vazājas (neatrodu piemērotāku apzīmējumu) pa visām 3 joslām par pagrieziena rādītājiem vispār aizmirstot.

Pats esmu vairākas reizes piedzīvojis, ka pirms manis braucošais pagrieziena rādītāju ieslēdz tikai nogriešanās brīdī un ja vēl viņam jāpalaiž gājēji tad vispār......... Gribēju tikai pateikt, ka ņemot vērā minēto pats ļoti savlaicīgi rādu pagriezienu, lai tie kas brauc aiz manis paspētu pārkārtoties vai arī savlaicīgi un līgani sabremzēt.

146834. viesis 5.novembris 2004 12:30
0 0 Atbildēt

Es jau sen esmu ielāgojis, ka tuvojoties krustojumam labāk aizvākties no kreisās joslas, ja vien pats netaisies griezties pa kreisi.

146835. viesis 5.novembris 2004 12:33
0 0 Atbildēt

Manuprāt - tomēr ir pareizi - spogulis - signāls manevrs, jo izgriežoties uz ielas ar pie ielas noparkotu auto signālu ir aizliegts rādīt, iekams nav pabraukuši garām citi transporta līdzekļi, mirklī, ja tevi apdzen, pagriezienu nedrīkst rādīt, kamēr apdzīšana nav pabeigta. Abos gadījumos signāls var "nobiedēt" apzenošos vai garām braucošos, jo daudzi uzskata, ka pagrieziena rādītāja lietošana dod priekšrocības - tipa - es tak pagriezienu rādīju...

Vienīgais, kas manuprāt ir jāmaina - veicot kreiso pagriezienu, lai nogrieztos uz ielas ar sadalošo joslu - pagrieziens ir jārāda vēl pirms stoplīnijas, jo sanāk pēc noteikumiem, ka signāla lietošana pie stoplīnijas tiek uzskatīta par citu braucēju maldināšanu... Interesanti, kas gan labprāt taisās iegirst joslā pret ''spūri, pie kam to aizliedz arī ceļa zīmes. Toties tie, kas sastājušies aiz pagriezties gribošās un vēl atbilstoši CSN nerādošajam signālu ir krietni neērtā situācijā, jo izrādas, ka šī josla kādu laiku nekustēs, jo pagriezienu veicošajam ir jāpalaiž pretim braucošie. Kaut gan tā vietā, laikus parādīts signāls ļautu laikus ieņemt citu joslu un neveidot mazu stūķi uz līdzenas vietas. Stūķi mēģinot ātri apbraukt, ne reizi vien veidojas debilas situācijas, ka kāds nepaguva, vai kāds neielaida labajā joslā un aizdambējas viss krusts...

146836. viesis 5.novembris 2004 12:49
0 0 Atbildēt

un joslas mainot ir jaaraada arii pagriezieni, bet slalomistiem joslaas jaadod pa naasi.

Vakar viens taads slalomists riktiigi izbesija braucot prom no centra pa krasta ielu pie mola

146849. viesis 5.novembris 2004 14:01
0 0 Atbildēt

man ar bessī tie d***** kas pagriezienu ieslēdz kad tu jau aiz viņa esi apstājies

146855. viesis 5.novembris 2004 15:35
0 0 Atbildēt

Manevrējot starp rindām, tagad ir tiešām mode pagriezienus nerādīt, sevišķi, ja manevrētājs ir BMW. Pagr.rādīšana atsauc atmiņā aņuku par blondīni, kas lēnā garā velkas aiz džeka, kurš ieslēdzis avarijkas. Tas nevar izturēt apstājas, viņa arī, viņš prasa- ko vajag? Kā es varu jūs apbraukt, ja jūs rādat, ka griezīsiet gan pa labi, gan pa kreisi :)

146857. viesis 5.novembris 2004 15:39
0 0 Atbildēt

Esmu sevi pieķēris rādot pagrieziena signālus arī būdams dziļā mežā, kad toč izņemot meža zvērus neviena nav, lūk to sauc par pieradumu. Bet tas nāk ar laiku, pie kam ir novērots, ka pagriezienu rādīšana, nerādīšana ir atkarīga no auto, kurā sēdi.

146860. viesis 5.novembris 2004 16:00
0 0 Atbildēt

Man gan ir pieradums slēgts pagriezienus neatkarīgi vao tas ir darba vai mans paša auto. Brīžiem tiešām mežā, vai dziļos laukos ieslēdzu un pārējie pras akāpēc es to daru, bet es atbildu: "Automātiski ieslēdzu!" Tāpat arī tie kas neslēdz tos pagriezienus ir automātiski pieraduši tos NEslēgt!

146877. viesis 5.novembris 2004 17:14
0 0 Atbildēt

CSN ir teikts, ka jaaturas vairaak labajai malai, un tas arii attiecas apdziivotaa vietaa.:)

146886. viesis 5.novembris 2004 18:18
0 0 Atbildēt

CSN kaut kur bij rakstiic `spogulis-signaals-spogulis-manevrs`!!! Taa kaa neizdomaa neko jaunu&tizlu...

Visvairaak besii tie, kas griezhoties pagriezienu neparaada vai arii nomidzina 1x.

Veel biezhi ir taa, ka ja brauc pa ielu, kur 2 joslas, ciesha satiksme, vajag parkartoties pa labi vai pa kreisi, a kaa paraadi pagriezienu, taa visi garaam braucoshie uzdod gaazi un ietur mazaaku distanci

146889. viesis 5.novembris 2004 18:34
0 0 Atbildēt

Ir tādi idiņi, kuri principā nerāda pagriezienu, jo, viņuprāt tas ir stilīgi un kruti!Neciešu tādus.

P.S. pats arī dziļā mežā mēdzu rādīt pagriezienus.

146893. viesis 5.novembris 2004 19:51
0 0 Atbildēt

Ko braucat augumā! Man arī ir piegrizušies tie stulbie purni, kas brauc kā grib un nerāda nekādus pagriezienus. Parasti jau es viņus piežmiedzu (nu jā agresīvs). Bet tas ir lai nediršās uz ceļa un uzvedās pieklājīgi!

146896. viesis 5.novembris 2004 20:55
0 0 Atbildēt

Nu vispaar vajag izlasiit CSN untad rakstiit rakstu,jo par pagrieziena raadiishanu un neraadiishanu tur ir diezgan daudz aprakstiits! Tas nav tikai viens teikums, ka pagrieziens jaaiesleedz savlaiciigi!!! Par to, cik katrs autovadiitaajs no noteikumiem zina vai izpilda tos - taa jau ir cita saruna un autovadiitaaju attieksmes jautaajums:(

146912. viesis 6.novembris 2004 4:40
0 0 Atbildēt

Labrīt! Skaisti diskutējam. Spogulis, pagrieziens, bremze... Realitāte ir apmēram šāda: manevrs (pagrieziens), manevrs (pagrieziens), manevrs (pagrieziens)... Un patiesībā man neinteresē jūsu tur stumdīšanās, grūstīšanās un pat reāli kreši man aiz muguras. Pirmo (paldies ... vienīgo reizi) tādam kroplim iepisu pa viņa jauko semjorkas pēcpusi gadus 20 atpakaļ. Viņš pamanijās vienlaicīgi nobremzēt un ieslēgt labo pagriezienu atrodoties otrajā joslā uz Daugaugrīvas ielas kaut kur iepretī tolaik kaut kādai jūrniecības vai lidošanas skolai.

Nu labi; tā kā man gadus 10-12 atpakaļ bija tāds auto, ar kuru var 'plivināt' starp citiem, es varbūt pats ierādiju dažādus netikumus šīsdienas pārkāpējiem.

Vēl vairāk; 'izkniebt kādu'no pirmās vai ceturtās joslas tādos krustojumos kā Ulmaņa gatve, Liepājas iela vai Lielirbes iela, Ventspils iela bija likumsakarīgi; patisībā īstas vajadzības gan nebija, jo satrēgumu jau arī tā kā nē...

Manuprāt tā galvenā problēma ir tā, ka šodien autobraukšnā ir ZUDUSI SAVSTARPĒJĀ CIEŅA VADĪTĀJU VIDŪ. Man ir MB, vispār 'pastāviet pie ratiem', manir BMW; nu ko, vai tad Jūs nesaprotat?

Ta manis dēļ dari kas tev ienāk prātā uz ielas: lido ar 140 pilsētā, brauc visiem garām pie luksofora... ko es zinu, varbūt tev grūtniece mašīnānā vai lidmašīna pēc septiņām minūtēm. Bet esi tik mīļš, pabrīdini citus satiksmes dalībniekus ar gaismas signāliem.

146919. viesis 6.novembris 2004 12:48
0 0 Atbildēt

Es daru taa: spogulis - pagrieziena raadiitaajs - un jau uzsaakot manevru skatiens "aklajaa zonaa". Tas reizeem beidzas ar aklajaa zonaa esoshaa vadiitaaja nobiedeeshanu, jo esmu jau pietuvojies vinja joslai, toties tas izsleedz avaarijas iespeejamiibu, jo vienlaiciigi paarkaartojos un skatos, vai kaads nav blakus.

146948. viesis 7.novembris 2004 15:42
0 0 Atbildēt

veel piemeers uz taisna posma brauc viiruks piemeeram pa shoseju uz 90km/h un tad saak samazinaat aatrumu liidz kaadiem 50km/h un tad iesleedz pagriezienu, kaa jau nu kuro reizi, citreiz pa kreisi citreiz pa labi jamie griezhas. bet gribaas sist taadus dikti :)

146950. viesis 7.novembris 2004 18:14
0 0 Atbildēt

pirms aizmugurē un blakus notiekošā novērtēšanas ieslēgt pagriezienu ir noziegums un tipisks pilsētas autobusa šofera stulbums! KO darīt tiem, kas Tevi apdzen tajā brīdi? Bremzēt, jo Tev āzi ienācis prātā ieslēgt pagriezienu? Varbūt vispār ieslēgt avārijas uguņus un maukt nesktatoties nekur?

iauto tomēr vajadzētu izvērtēt rakstus pirms publicēt šitādas muļķibas, kas ir klajā pretrunā pat ar CSN, par veselo saprātu nemaz nerunājot.

146956. viesis 7.novembris 2004 20:37
0 0 Atbildēt

luksAforists, grrrr

146966. viesis 8.novembris 2004 0:01
0 0 Atbildēt

A ko dariit ja nav pagrieziena raadiitaaju - SPOTA auto?! Automaatiksi neriikst paraadiities uz celja? Mana uztvere ir taada! Nafig vispaar pagriezien raadiitaajus jaaseko liidzi situaacijai ja tu redzi ka kaadam ir jaaredz tas ka tu grieziisies tad ir jaaraada ja ne tad nafig raadiit nevajag!

146967. viesis 8.novembris 2004 8:26
0 0 Atbildēt

viesis 08.11.2004 00:01

A ko dariit ja nav pagrieziena raadiitaaju - SPOTA auto?!

--------

SPOTA vai SPORTA?

Visāda ziņā Tev nav ko uz ceļa darīt vispār, jo CSN Tu neesi lasījis. Nez vai te vispār runa iet par sprta auto vai tas ir kārtējais lauku tūnings? Īstie sporta (šoseja kross, kartings) auto uz koplietošanas ceļiem vispār nerādās. Vienīgais izņēmums - rallija mašīnas pārbraucienu laikā, bet arī tām jābūt apgādātām ar visiem lukturiem.

Tādiem $#$%^%, kam par grūtu pat pirkstu pakustināt un pagriezienu ieslēgt, uz ceļa vispār nav ko darīt - braukā ar 3-riteni pa mājas pagalmu...

146968. viesis 8.novembris 2004 8:36
0 0 Atbildēt

vzinis [?] 07.11.2004 18:14

---------

Kā labi zināms pagrieziena ieslēgšana nedod nekādas priekšrocības. Tiem, kas uzsākuši Tevi apdzīt nebūs problēmu. Nākamie (kas vēl nav uzsākuši maneru) Tevi palaidīs.

Kā tad Tu iedumājies pagriezties pa kreisi, ja Tevi apdzen? iebraukt krusojumā, apstāties un gaidīt, kad visi apdzinēji būs beigušies un tikai tad ieslēgt kreiso pagriezienu... :) :)

Nu jā, daudzi jau brauc tā kā Tu iesaki - pagrezienu ieslēgt jau pēc manevra...

:)

146973. viesis 8.novembris 2004 9:59
0 0 Atbildēt

2 raimondo,

ja vien krustojumaa tevi apdzen pa galveno celju, un tas ir nereguleejams krustojums, tad apdziit tevi driixt ( ja ziimes un celja apziimeejumi to ljauj), un tev buus jaagaida kameer tevi apdziis. Par to ir veerts atcereeties. Pats to atceros no autoskolas laika, kad viens cits apmaacaamais (ar citu instruktoru) bija meegjinaajis griezt pa kreisi no Bauskas ielas ( taa kas visu laiku iet gar 10 tramvaja liiniju) uz to 2 joslu (vienaa virzienaa) celju kas naak no bauskas uz salinieka apli. Otrs bija arii kaut kaac ar 80 logaa, un ar laikam bija taa kaa griezies pa kriesi, vai arii apdzinis un braucis taisni, nu tur abi arii satikushies. Principaa peec mashinu novietojuma izksatiijas ka bija apdzinis, nevis griezies, un liidz arto insruktoram brieda ziepes, lai gan shis konkreeti gribeeja izsprukt sveikaa.

146983. viesis 8.novembris 2004 10:57
0 0 Atbildēt

raimondo

ieraugot ka apdzenamais auto ieslēdz pagriezienu Tu vienmēr esi pārliecināts, ka Tevi redz un tulīt Tev netiks nogriezts jaukā veidā ceļš, kad āzis veiks kreiso Tevi neredzot?

Pofig morāle, kuram taisnība, dzelži ta čupā utt.

ne velti autoskolā māca - skatiens, pagrieziena rādītājs, manevrs! Nevis pagrieziena rādītājs, skatiens vai tas kādam nav izsaucis aktīvu bremzēšanu un manevrs, kā patiktu Tev un raksta autoram. :)

146987. viesis 8.novembris 2004 11:26
0 0 Atbildēt

To WALA [?] 08.11.2004 09:59

------

Protams, ka drīkst un lai tie kuri uzsākuši manevru, apdzen līdz galam, bet ja es neieslēgšu pagriezienu, tas kas brauc tieši aiz manis vispār nezin, ko es taisos darīt - griezties pa labi, pa kreisi vai vispār esmu noparkojies un tūlīt kāpšu laukā no mašīnas...

To vzinis [?] 08.11.2004 10:57

------

Labāk lai ieslēdz pagriezienu, nekā veic manevru vispar bez pagrieziena. Atkārtoju vēlreiz (tiem kas tankā) - pagrieziena parādīšanai ir informatīvs raksturs. Man nav problēmu piebremzēt, ja kāds priekšā parāda pagriezienu. Un pasaki , kurā bridī esmu teicis, ka nav jāskatās. Protams, es saprotu, ka Tev būs lielas morālas problēmas, ja būs kāds jāpalaiž pagriezties...

147001. viesis 8.novembris 2004 12:15
0 0 Atbildēt

nevis morālas problēmas, bet nevajadzīgs stress :)

147044. viesis 8.novembris 2004 14:10
0 0 Atbildēt

Pagrieziena nerādīšanas gadījumos ir jārada zināma veida diskomforts tiem smadzeņu kropļiem. Piem. skaļa taure no aizmugures un visu laiku - kamēr palaiž garām, tālo uguņu mirkšķināšana u.tml.

Es tā daru un uzreiz jūtos labāk :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti