... bēdz prom un visas problēmas tiks atrisinātas... 137

 
10.novembris 2004 9:20

"Interesanti mums likumi valstī, ja aizlaidies no CSN notikuma vietas pietiekami zibenīgi, lai neviens nepamana tad paliksi nesodīts un cietušais arī paliek bešā..." tādu secinājumu es izdarīju pēc sarunas ar Ceļu policiju, apdrošināšanas kompāniju Baltikums un ekspertu Ēriku Griģa kungu.

Kas tad īsti notika?

8. novembrī ap plkst. 20:15 braucu pa Valdeķu ielu virzienā no Salu tilta. Jāsteidzās nekur nebija, bez tam apmēram 120 metrus pirms krustojuma ar Graudu ielu pamanīju, ka sāk mirgot zaļais luksofora signāls un vienmērīgi samazināju ātrumu, kurš jau tāpat nebija lielāks par 50 km/h. Mašīnu šajā ceļa posmā tobrīd bija ļoti daudz un tajā vietā ir tikai divas braukšanas joslas, pa vienai katrā braukšanas virzienā. Pēkšņi es ar acs kaktiņu pamanīju vadītāja puses atpakaļskata spogulī kaut ko aizdomīgu, taču pirms paspēju saprast ko, mana spoguļa jau vairs nebija.



Paspēju tikai pamanīt, ka automašīna bija tumšā krāsā un ka tas bija 5 sērijas BMW ar virsbūvi, ko sāka ražot, ja nemaldos no 1996. gada. Automašīna BMW pat nepiebremzēja un aizlidoja tālāk praktiski jau pa sarkano un pazuda tālēs zilajās. Es nekavējoties apstājos ceļa malā, mazliet atjēdzos un zvanīju 02. Tur mani savienoja ar Ceļu Policiju, kur man laipni paskaidroja, ka lai es savācot no ceļa jebkādas daļas, ja tādas ir palikušas no aizbēgušās automašīnas un gaidot ekipāžu. Atradu es uz ceļa gandrīz pusi automašīnas BMW labā sānu spoguļa korpusa tumši zilā metālikas krāsā un vēl daudzus sīkākus gabaliņus. Izliku avārijas trijstūri, sēdos savā mašīnā un gaidīju ekipāžu, taču ļaunākais viss vēl tikai priekšā.



Atbrauca „ekipāža” ar apmēram 92/93 gada melnu 5 sērijas BMW 525, no kuras izkāpa viens ļoti neapmierināts vidējas miesasbūves Ceļu Policists un otrs – tā sacīt, "labi barots baltais vīrietis". Pienāca abi pie manas automašīnas un jautāja, kas noticis. Savu vārdu neviens no policistiem neminēja. Es sāku stāstīt, nu tā un šitā... Pēc tam sekoja jautājums – „A ko Jūs no mums gribat?” Īsāk sakot, sākās stāsts par to, ka es velti tērējot laiku un ka es neko nedabūšu un vai es vispār sajēdzu, kam ir domāta OCTA utt. Tika pastāstīts, ka OCTA ir priekš tam, ja Tu kādam iebrauc pakaļā, tad Tev nav jāmaksā par tās mašīnas remontu un viss.

Ļaunākais tajā visā bija tas, ka pie labākās gribas, es nevarēju paspēt pamanīt BMW valsts numuru. Šķiet, ka bija 2 burti un trīs cipari, bet negribu melot. Tātad viss ir bezjēdzīgi. Par spīti visam es piezvanīju savam apdrošinātājam, apjautāties, ko darīt. Viņš solīja pēc minūtes atzvanīt. Policists nervozēja un jautāja, ko tad darīsim, rakstīsim vai nē. Es Teicu, ka tūlīt atzvanīs un pateikšu. Pēc mirkļa policists saka – Autovadītāja apliecību un tehnisko pasi!

Man maks ar dokumentiem bija mašīnā, tāpēc lūdzu uzgaidīt, kamēr atnesīšu, bet piezvanīja apdrošinātājs un teica, ka lai rakstot protokolu. Es pateicu policistam, ka rakstīsim. Viņš nopūtās tā, it kā viņam būtu mana mašīna uz pleciem uzstutēta un aizgāja uz savu mašīnu. Pēc mirkļa abi policisti atnāca ar paskaidrojuma veidlapu un lika rakstīt paskaidrojumu. Pēc mirkļa laikam atcerējās, ka es neiedevu tiesības un tehnisko pasi un atkārtoja jautājumu. Es aizgāju paņemt dokumentus un atnesu tos policistam, bet tā kā nebiju paskatījies man iedotajā veidlapā, vai man tur nav kādi dati jāieraksta no savas autovadītāja apliecības, es pajautāju policistam – „Vai man tur neko pašam nevajadzēs ierakstīt? Kādam mērķim Jums tās vajag?” Uz to sekoja asa atbilde – podā noraut, bļin. Es manāmi apstulbu no šādas atbildes, jo, nu labi, jautājums bija muļķīgs, taču es tobrīd par to nepadomāju, bet Ceļu Policists taču ir valsts vara, nevis mans „korišs”, ka šitā jāatbild.

Gāju rakstīt paskaidrojumu. Pēc mirkļa piebrauca kāds tumšas krāsas pajauns Audi pikaps, no kura izkāpa kāds jauns vīrietis. Es nepamanīju vai to apturēja vai, kā, bet izrādās, ka „savējais”, jo izkāpa tas policists, kurš atbilda labi barota baltā vīrieša aprakstam un pēc sarokošanās sākās jautra saruna. Es aiznesu savu paskaidrojumu policistam, bet kādu mirkli bija jāpagaida, kamēr viņš man pievērsa uzmanību, jo bija aizņemts ar privātu sarunu par vakara plāniem, par iedzeršanu utt. Nu svarīga lieta – grēks traucēt. Nu kad tika dokuments atdots, tad man lika gaidīt savā mašīnā un CP viesis tika ieaicināts policistu BMW pasildīties, kur pēc tālākiem novērojumiem, mans protokols bija tikai tā starp citu, jo to es sagaidīju gandrīz pēc stundas, kopš sāku rakstīt paskaidrojumu. Pa to laiku paguvu vēl noskaidrot, ka man spoguli nomainīt izmaksā no 50 -100 Ls, atkarībā no tā vai lietots, vai jauns.

Visam pa vidu piebrauca vēl kāda tumšas krāsas automašīna, ja nepārskatījos, tad 3 sērijas pavisam vecais BMW. No tās lamādamies izkāpa vēl viens policists ar mērlenti. Pieskrēja, kaut ko samērīja un lielā ātrumā aizbrauca.



Kad tiku pieaicināts pie CP mašīnas parakstīt protokolu, es jautāju par tiem BMW spoguļa korpusa gabaliem - vai man par tiem nekur nekas nebūs jāpieraksta vai kā citādi, uz ko policists atbildēja, ka tur vēlāk būs, lai tikai parakstos. Es biju pārsteigts par šādu pēkšņu steigu, tāpēc sāku rūpīgāk pārlasīt, kas tad tur ir sarakstīts. Policists to redzot nošķobījās tā, it kā viņam būtu nelabi palicis. Es nelikos traucēts un cik nu ātri varēdams pārlasīju, ko es parakstu un parakstījos lappusi pēc lappuses, līdz nonācām pie lappuses, kurā bija jāpiemin par tām atlūzām no BMW. Kad jautāju vai šeit tas jāpieraksta, tad man pateica, ka neko tur es nerakstīšu, jo tam visam nav jēgas.

Man tika paskaidrots, ka tas ir arhīva materiāls, ka viņi to noliks plauktiņā, ja jau es tā vēlos un viss, ka neviens šo automašīnu nemeklēs un, ka lai es tik lieku virsū savu parakstu. Tā kā visu notikuma vietu biju sabildējis un atlūzas vēl joprojām pie manis mētājas, tad nospriedu, ka kāda starpība, jo viss man zināmais jau bija rakstīts paskaidrojumā. Vēl dažas parakstītas lappuses un pasākums beidzās. Man atdeva manus dokumentus, uz polises uzrakstīja protokola numuru. Kad jautāju, kas man tālāk jādara, sekoja atbilde: brauc mājās un rīt brauc un pērc spoguli. Tā nu abi Ceļu Policisti aizdevās prom.



Nākošajā dienā es aprunājos ar savu apdrošinātāju un noskaidroju, ka tomēr ir tāds fonds, no kur tiek apmaksāti šādi gadījumi. Tā kā man īsti nebija skaidrs, kas tad man tālāk ir jādara, tad es nolēmu pakonsultēties ar CSN ekspertu Ēriku Griģi, kurš man paskaidroja, ka šis fonds ir paredzēts tikai, lai apmaksātu šādus gadījumus, kuros ir cietušie un noziedzinieks ir aizbēdzis no notikuma vietas. Ja cietis ir īpašums un zaudējumus nodarījušais transportlīdzeklis nav zināms, tad nekas atlīdzināts netiek.

Nu atliek tikai izdarīt secinājumus, ka ja mēs noliekam savu automašīnu stāvvietā un pa nakti tai uzbrauc virsū smagā mašīna un mūsu automašīna ir šrots vai tuvu tam, tad mēs pilnīgi mierīgi varam nekur negriezties un neko nedarīt, jo vidēji 50 Ls gadā mēs maksājam par neko. Tikai tad, ja mēs maksājam apdrošinātājiem vidēji 200-400 Ls gadā KASKO, tad mēs varam cerēt, ka kaut kas būs labāk. Es sāku cerēt, jo reiz jau man apdrošinātaji pateica lielisku frāzi – „a kāpēc oriģinālu? Nopirksi pa piecīti tirgū kaut kādu un uzliksi! Tas iekļaujas pašriskā, un neko mēs Tev nemaksāsim!” Es apdrošinātājiem obligātos maksājumos esmu samaksājis, kopš man ir sava mašīna, vairāk nekā tūkstots latu un plus vēl KASKO kamēr auto bija līzingā ap tūkstoti.Tā kā cenšos būt godīgs un mierīgs braucējs, tad man aiz muguras ir tikai viens negadījums, ja neskaita šo, un tas pats ne manas vainas pēc un tad arī man pateica, lai formējot caur KASKO, jo tur būšot ātrāk un vairāk. Tad es „atguvu” 300 Ls par remontu. Labi, tas ir par mani, bet tie kuri brauc jau 10 un vairāk gadus, cik tie ir samaksājuši un ja kādam no viņiem šitāds idiots kapitāli sabeidz mašīnu bet notinas, ka „ne čiku, ne grabu”, tad visi gali ūdenī!!!

Un šo visu nosaka mūsu dārgais valsts likums, par kuru ir balsojuši mūsu cienījamie deputāti – mūsu valsts tautas pārstāvji, ka viņus jupis!!!

Tā kā, ja iekļūsit CSN un esat vainīgs, bet varat tik fiksi notīties, lai neviens nepaspēj numuru pierakstīt, tad droši, jo Jums nekas par to nebūs un esat mierīgs, jo arī cietušajam nu nekas par to nebūs. Savukārt, ja iekļūsit CSN un nebūsit vainīgs, bet otrs aizbrauc un Jums ir slikta atmiņa vai redze, tad esiet mierīgs, jo par tālāko notikumu gaitu Jums būs jārūpējas un jāmaksā būs pašiem!

Laimīgu Jums un drošu ceļu!

P.S. Varbūt kāds 8.novembra vakarā ievērojis kādu 5.sērijas BMW ar nolauztu labo spoguli?

Toms, iAuto lasītājs
 
137 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
147446. viesis 10.novembris 2004 13:10
1 0 Atbildēt

šitiem Dark

Darkman [?] 10.11.2004 12:30

viesis 10.11.2004 12:21 Uz zadzibu tev ari pashriska nav?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti