Aktuālākās vadītāju problēmas uz Latvijas ceļiem 25

15.novembris 2004 11:54

Pēdējā laikā ir daudz runāts par to, ko vajadzētu darīt, lai samazinātu negadījumu skaitu. Šai sakarā Rīgā tika veikta autovadītāju aptauja, lai noskaidrotu, ko braucēji paši uzskata par savstarpējo attiecību aktuālākajām problēmām uz ielām un ceļiem.



Apskatot situāciju Latvijā un Rīgā, varam secināt, ka kopumā, salīdzinot ar piecus gadus senu pagātni, šī ceļu satiksmes kultūra ir uzlabojusies, bet lielam optimismam nav pamata – vēl joprojām braucam agresīvi, neelastīgi un par katru cenu cenšamies uz ceļa pierādīt savu “es”.



Aptaujājot Rīgas autovadītājus, uzklausījām vairākas tipiskās, visbiežāk pieminētās problēmas. Visbīstamākā autovadītājiem šķita distances neievērošana ar priekšā braucošo automobili (CSN 119. punkts). Tūlīt pēc tam sekoja ceļa nogriešana apdzenot (CSN 121.4). Stabilu trešo vietu ieņēma apdzīšana uz gājēju pārejām. Tālāk sarakstu turpināja krustojuma šķērsošana pie dzeltenās gaismas, pagrieziena rādītāju neizmantošana, kā arī automobiļa novietošana stāvvietā, aizņemot divas vietas vienlaicīgi. Vadītāji ar sašutumu pieminēja kolēģus, kuri neievēro elementāru pieklājību mainot joslas, savukārt jaunākās paaudzes autovadītāji ar nepatiku izteicās par tiem, kuri “sēņo” – proti, uzsāk braukšanu lēnām, 50 km/h zonā brauc uz 40 km/h utml.



Salīdzinājumā ar ASV vadītājiem, kuriem šķiet, ka rupju žestu rādīšana ir agresīvas braukšanas pazīme (pozitīvi atbildējuši 91% no aptaujātajiem), Latvijas autovadītāji to pat nepiemin, un taujāti atzīst, ka dažādas trīspirkstu kombinācijas uz mūsu ceļiem nenākas redzēt pārāk bieži. Savukārt, atšķirībā no Latvijas braucējiem, aptaujātie ASV autovadītāji kā traucēkli gandrīz nepiemin tos, kuri novieto automobili, aizņemot divas vietas vienlaicīgi.



Līdzīga aptauja Nīderlandē savukārt liecina, ka turienes autovadītājus krietni mazāk uztrauc tie, kuri nespēj “uzsākt” pie krustojuma pietiekoši dinamiski, toties viņi daudz vairāk sūdzās par kolēģiem, kuri neievēro distanci.



Uz šosejām autovadītāji jūtas diezgan droši – aktuālākās problēmas, viņuprāt, ir distances neievērošana ar priekšā braucošo automobili, kā arī būtiska ātruma pārsniegšana, “palidojot” garām godīgi braucošajiem kolēģiem, pārsniedzot atļauto ātrumu vismaz par 20 kilometriem stundā. Daži piemin arī to, ka reizēm rodas problēmas ar distances novērtēšanu apdzenot – ceļš burtiski tiek “nogriezts” deguna galā. Par vienu no nepatīkamākajām parādībām uz šosejām tiek uzskatīti tie automobiļi, kuri brauc jūtami lēnāk par atļauto ātrumu.



Savukārt par Rīgu šoferi ir gatavi runāt ilgi, pieminot gan ātruma pārsniegšanu, gan pagrieziena rādītāju neizmantošanu, gan distances neievērošanu, gan iebraukšanu krustojumā, ja skaidri redzams, ka no tā līdz zaļā signāla beigām neizdosies izbraukt. Apkopojot atbildes, ir skaidrs, ka autovadītāji Rīgas satiksmi neuzskata par braucējiem draudzīgu.

Kuriozākās atbildes, ko nācies uzklausīt, bija, ka galvenā satiksmes problēma ir “BMW vadītāji”, “Pensionāri ar naģenēm (penziki ar kepkām)”, un “lidojošie zārki”.

Noslēgumā vēlos teikt, ka, aplūkojot aptaujas datus var droši teikt tikai vienu – pie vainas bieži vien ir neviens cits, kā mēs paši, kas aizmirstam, ka vienkārša savstarpējo attiecību kultūra bieži vien izglābj pasauli - vai vismaz pāris stundas no jūsu dārgā laika noteikti.

Teksts: Matīss Elsbergs
Foto: Andris Zariņš

 
Visi komentāri
 
148050. viesis 15.novembris 2004 11:59
0 0 Atbildēt

A kaapeec man neviens nepajautaaja? Taatad, kretinee tie kas brauc preciizi ar atljauto aatrumu :) un kreisaas joslas guleetaajus.

A kaapeec tik daudzi satraucas pa distanci :? Skaties tak uz priekshu ne spogulii ibio.

148054. viesis 15.novembris 2004 12:02
0 0 Atbildēt

arsmens, man liekas, ka tur ir domaata tas ka distanci neieveero tev aizmuguree braucoshais :-D

148056. viesis 15.novembris 2004 12:04
0 0 Atbildēt

nu ja, taapeec nav ko uztraukties kas notiek tev pie pakaljeejaa bampera :)

148060. viesis 15.novembris 2004 12:08
0 0 Atbildēt

Varbūt ka viņi satraucas ka priekšā distence ir pa mazu un lamā priekšā braucošos :):):)

148062. viesis 15.novembris 2004 12:10
0 0 Atbildēt

148060. viesis 15.11.2004 12:08

labs :D :D :D

148069. viesis 15.novembris 2004 12:16
0 0 Atbildēt

Es te pievienotu gan citu sadalju. Lielaakaa problza uz latvijas celjiem un riigaa ir veelme steigties un nepareiza CSN izpratne vai arii nezinaashana. Vobschem pacietiibas truukums vadiitaajos. Vakar vienam pendzham pa tirli iedevu. Staavu gaidu savu atljauto kreiso pagriezienu a shamais tauree aimuguree. Izkaapu araa un piegaaju klaat pajautaaju vai ar galvu viss kaartiibaa a shamais bljauj - vilciens pa zobiem un shameejaa vecene saak bljaut nu atstaaju lai izbljaustaas.

148076. viesis 15.novembris 2004 12:25
0 0 Atbildēt

Es neljauju braukt veikli. Vienmeer trauceeju jo nekur nau rakstiits ka pilseetaa jaabrauc uz 50. Braucu ar 31 km/h un nevienam nau nekaadas tiesiibas mani aiztikt.

148078. viesis 15.novembris 2004 12:28
0 0 Atbildēt

man jau nav eerglja redze lai tajaa mazajaa pirmajaa bildiitee - diagramma kaut ko salasiitu un veel atrastu kurai kraasai atbilst kursh uzraksts.

148079. viesis 15.novembris 2004 12:33
0 0 Atbildēt

a kaapeec pa autoceljiem,ja shaadu nosaukumu latvijaa vispaar var pielietot, ne vaarda?

celji mums taga buutu ok? taa pati krasta iela ar trampliinu kreisajaa joslaa pirms mola,braucot no centra? imho nebuus ilgi jaagaida - sniegs,ledus,un izmetiis tur kaadu aaraa....un veel simtiem liidziigu un veel sliktaaku vietu...tas pats salu tilts - tas tak nav tilts,tas ir kautkaads vibrostends apvidus auto un tanku paarbaudei...??

148081. viesis 15.novembris 2004 12:36
0 0 Atbildēt

draco, tas toch, kad braucu pāri tam tiltam - nodomaaju jomajo, kas ta nu autinjam uznaacis :O bet tad norimās un viss bij skaidrs :)

148083. viesis 15.novembris 2004 12:41
0 0 Atbildēt

Prasās pēc skaidrojuma, kas, kur un cik daudz ļaužu aptaujājis, kā arī varētu šādu aptauju izveikt iekš iAuto.

Man top4 būtu Braukšana kreisajā joslā (Braukšana joslās?), sēņošana (laicīgi neuzsāk pie zaļās gaismas), pagriezienu nerādīšana un palikšana krustojumā, pārējās minētās situācijas īpaši neesmu novērojis. Vai tiešām kādam dikti kretinē kā citi ievēro distanci un kāds apdzenamais ir apbižots pie apdzīšanas?

148092. viesis 15.novembris 2004 13:33
0 0 Atbildēt

veel peedeejaa laikaa pat diezgan biezhi naakas sastapties ar idiotiem, kas uzgriezhoties uz shosejas/apvedcelja, kur atljauts braukt uz 90, bet visi jau brauc taa ap 100, nedod celju, tas ir vinji pilniigi ignoree, ka tur kaads brauc ar 100km/h un 50m pirms vinja izvelkas priekshaa, pietam pretii naak mashinas, un saak leenaa garaa chaabinaat kautko.

148102. viesis 15.novembris 2004 14:01
0 0 Atbildēt

mjā, nu toč nesaprotu tos, kam kautkā traucē tā dēvētie sēņotāji (man tādus ,kuriem traucē citā ātrumā braucoši šoperīši, tiešām gribas nodēvēt par īstiem jampampiņiem) - nu nav pilnīgi nekāda atšķirība vai es punktā B nokļūstu ar vienu vai otru ātrumu. Tas nu ir debilisms, un manuprāt daļēji no tā rodas citas problēmas gan pašiem īdētājiem par sēņotājiem , gan pēc tam arī citiem. Ja nebūtu šito īdētāju , tad toč varētu pabraukt ātrāk un ar mazāk stresu. A tagad ļaudis ir spiesti samazināt ātrumu šito idiotu dēļ. Sorri iznāca parupji, bet nu ir piegriezies.

148109. viesis 15.novembris 2004 14:23
0 0 Atbildēt

pilsētā var braukt pa jebkuru joslu

148124. viesis 15.novembris 2004 14:36
0 0 Atbildēt

Es jau sen esmu ieviesis tadu koeficentu ka LOHI JOSLAA. Sis koeficents nosaka cik atyri kustesies komkreta brauksanas josla.

Lohi ir tie kas sagaida kamer iedegas zala gaisma, paskatas vai ta neklus salaka un tad sak iekusteties. pedali piespiez ta drusku lai ekonometu degvielu. nakosias ta pat un veidojas propkas. Ber tie senotaji neiedomajas ja brauktu normali tad nebutu jasez tik daudz propkas un jadadzina benzins.

Lohi ir tie kas nogriezoties pa kreisi iebrauc krustojuma 1m un tad gaida kames 100m prieksa nebus neviena auto, lai vektu menevru. Javini iebrauktu krustojuma bikin pari pusei, tad lai nogrieztos vajadzetu paris sekundes jo janobrauc butu vairs tikai 4m navis 8m.

148265. viesis 15.novembris 2004 20:02
0 0 Atbildēt

80: Pilnigi piekritu, shitie tak to to Rigas centra situaciju vel vairak pasliktina, un ta vel ar lepnumu pazino, ka varot braukt cik atri grib, kaut uz 30km/h pa kreiso joslu (kaac tur iepriksh teica). Nav jau jaskrien pa centru, bet tomer uz priekshu vajg kustet kaut cik dinamiski, nevis sasniegt tos pashus 50 km/h tik pie naakamaa krustojuma, kur pa sho laiku jau akal sarkanais iededzies. Shiis situacijas shad tad gadaas, un ta var riktiigi izbesiities, iipashi ja jaasteidzas :(

148282. viesis 15.novembris 2004 21:11
0 0 Atbildēt

Uz taas krastenes, virzienaa aaraa no centra, pirms mola, taadu lietu kaa 3shaa josla esmu aizmirsis. Tur toch trampikjis labs. Arii preteejaa virzienaa pirms mola no maskachas puses - the same shit. Bet labaak lai netaisa, bet atstaaj vismaz divas joslas, kas gan jau arii ar laiku buus taadas pashas, bet ar laiku. Savaadaak taisot to neliidzenumu ciet, uztaisiis veel trampikji - salu tilta stilaa. :) Vajadzeetu sarakstiit visas kritiskaas vietas, un iesniegt satiksmes ministrijaa. Tad vismaz vinji "zinaatu". Jo kameer ar pirkstu nav paraadiits - neviens neko nezin.

148299. viesis 15.novembris 2004 23:42
0 0 Atbildēt

uupis, eh tu varonis :) pastāsti ,cik vēl pensionārus esi piekāvis :) , neaizmirsti arī pieminēt sievietes un bērnus.

148302. viesis 16.novembris 2004 0:43
0 0 Atbildēt

viesi, seenjotaaji pilseetaa maximums izveido korkji krustojumaa vai samazina taa caurlaidiibu, savukaart seenjotaaji uz shosejas aiz sevis ljoti biezhi izveido ljoti garu rindu un tad saakas visvisaadi apdziishanas manevri. daudz un biistami. spilgtaakais piemeers ir vasaras sveetdienas vakari tallinas shoseja riigas virzienaa. kaads seenjo pa vidu un nejeedz pavaakties malaa, jo rokas drudzhaini iekrampeetas stuuree, saanu spogulji ir aiz ausiim un atpakaljskata spoguli aizsedz nagjene, aciis nepaarprotamas bailes skatoties uz to kaa spidometra bultinja drudhzaini leekaa ap 60km/h un tad veel tie "piipinaataaji" un "leeni lidojoshie objekti" aiz muguras. kaa taadaa situaacijaa pabrauksi? :D logjiski ka shaads brauceejs izraisiis massu negatiivu emociju un to meegjinaas apdziit visi un visur.

manupraat pilseetaa lielaakaa probleema ir atljautaa aatruma paarsniegshana. paveerojot no malas skjiet ka braukt zem 70km/h pa pilseetu ir zem jebkaadas pashcienjas, bet ja tu atrodies uz dajebkaada tilta, tad noteikti lejupbraucot aatrumam jaabuut ap 100km/h citaadi neviens necieniis. taapat liekas ka pilniigi normaala paraadiiba ir apzinaatais daltonisms kas rodas krustojumos ieprieksh mineeto ieradumu deelj. izraadaas, ka ja meegjini nebraukt paari krustojumam uz dzelteno, tad stipri jaaskataas kas notiek aizmuguree lai kaads no "tilta lidonjiem" neietesh aizmuguree, jo, redziet, uz dzelteno un sarkano braukt paari krustam ir OK.

fui.

vispaar par sho teemu var diskuteet daudz un dikti :)

148356. viesis 16.novembris 2004 11:12
0 0 Atbildēt

Tas bildes ir šim rakstam , vai vienkārši tāpat.

148373. viesis 16.novembris 2004 11:56
0 0 Atbildēt

uupis

varbuut tu savu kreiso pagriezienu iesleedzi tikai tad kad zaljais iedegaas? nevis labu laicinju pirms tam? tad tev pasham arii vajadzeetu atvilkt :)

vilks

148380. viesis 16.novembris 2004 12:37
0 0 Atbildēt

Ja cilvēki mazāk psihotu par sīkumiem un neuzskatītu sevi par superbraucējiem, kas neizskaidrojamu iemeslu dēļ nonākuši lohu un sēņu ielenkumā, daudzas no uzskaitītajām problēmām nebūtu aktuālas. Vajadzētu biežāk atcerēties, ka visi esam vienkārši SATIKSMES DALĪBNIEKI, nevis 'savas' joslas privātīpašnieki (tipa lai neviens cits tur nedomā līst), visveiklākie no visiem, vienīgie kas zina ka ir pareizi, vislabākie braucēji pilsētā utt.

148455. viesis 16.novembris 2004 18:43
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka šī aptauja gan nav visai precīza- piemēram varu minēt ieskriešanās joslas nepareizas izmantošanas procentu. Ja Jūs pareizi izprastu šīs joslas nozīmi, tad skaitlim vajadzētu būt citam. Pavērojiet kas notiek Krasta ielā. Automašīna iebrauc šajā joslā un pretēji tam, lai ieskrietos un līdz minimumam samazinātu ātruma starpību ar pārējām automašīnām, joslas beigās sāk bremzēt un apstājās, tādējādi radot avārijas situāciju. Tieši tāpēc jau šī josla arī saucās "paātrinājuma" josla. Es šeit nerunāju par tiem aunapierēm, kas, redzot, ka šajā joslā braucošā automašīna palielina ātrumu, pispiež arī savējā autiņa gāzes pedāli, lai tikai piespiestu paātrinājuma joslā braucošo autiņu vai nu strauji bremzēt, vai spiesties uz apmales, radot draudus pārējiem satiksmes dalībniekiem. Šādus aunapieres gan vajaga ārstēt! Noteikumos prasās pēc nelielām izmaiņām- aizliegt traucēt automašīnai, kas uzņem paātrinājumu šajā joslā, un sodam, par šādu satiksmes traucēšanu, vajadzētu būt ļoti iespaidīgam- aprēķinātam no kopējā ģimenes budžeta.

148460. viesis 16.novembris 2004 21:22
0 0 Atbildēt

Blje****, suu***os izmeerceet tos meeslus kas pish*** iekshaa no labaas puses joslaa, kas gaida un 13.janv ielas, lai tiktu augshaa uz tilta. Bl***edj tie kas tur 25minuutes staav un gaida godiigi. Tie nav cilveki? Nah*** jaabuut kaadiem stuulbenjiem. jaasteidzas vairaak ja? Bljins ne jau viens un ne divi. Bet vesela brigaade kopaa sanaak. kaadas 20 mashiinas, visiem garaam. Un nu shpraucas iekshaa. Bljins buutu suudiigaaka mashiina, grieztu virsuu. Poffig. Lai peec tam sauc mentus aaraa un skaidrojas. Mauk**** taadi

148553. viesis 17.novembris 2004 11:53
0 0 Atbildēt

2Marchs: sho pasaki Hesusam,buu,denderjaanim,un vinju piekriteejiem. shamie uzskata ka tas ir ok. vinjiem nepatiik staaveet probkaas,taapeec tos kas tur probkaas staav vini par loxiem uzskata :)

PS zheel ka ir taadi miikstie,kas taadus kropljus laizh iekshaa joslaa.....ja neviens vinjus nelaistu,aatri vinjiem veelme taa dariities paarietu....

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 5

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Gada auto testa dienā Molā” piedalījās 22 jaunākie auto (+ foto)

Par spīti rudenīgajam lietum, sestdien, 14. oktobrī tika plaši apmeklēts vienīgais “Latvijas Gada auto” pasākums, kurā visi interesenti varēja iejusties konkursa žūrijas lomā un veikt testa braucienus ar jaunākajiem automobiļiem Latvijā, tostarp divi absolūti jaunumi – apvidus auto “Jeep Compass” un “Jaguar E-Pace”, kuri savu Latvijas pirmizrādi piedzīvoja tieši šajā pasākumā. Lasīt vairāk

 

Tikai 65 par 310 323 eiro - "Mercedes-AMG G 65" atvadās ar "Final Edition" (+ foto) 1

"Mercedes-Benz" atvadās no "Mercedes-AMG G 65" pašreizējās paaudzes ar ekskluzīvo "Final Edition", kas tiks izlaista vien 65 eksemplāru lielā skaitā. Lasīt vairāk

 

"Daihatsu" piedāvājums “aktīviem pensionāriem” (+ foto) 10

Japānas autoražotājs Daihatsu Tokijas motoršovā parādīs modeli "Compagno", ko projekta autori nodēvējuši par “četrdurvju kupeju aktīviem pensionāriem”. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti