Lasītājs: Sena problēma - Uzmanību, gājējs! 34

 
17.novembris 2004 7:39

Uz doto brīdi Latvijā ir ļoti aktuāls jautājums saistībā ar ceļu satiksmes negadījumu rašanās iemesliem un novēršanas iespējām. Gan Latvijas iekšlietu ministrs, gan valsts policija ir pievērsusi lielu uzmanību autovadītājiem.

Nepieciešams tik pat aktīvi pievērsties gājējiem un viņu rīcībai saistībā ar ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu, kā arī jautājumiem saistībā ar gājēju pāreju iekārtošanu.

Saskaņā ar ceļu satiksmes likuma 1. panta 10. punktu par gājēju ir atzīstama persona, kas pārvietojas pa ceļu kājām vai invalīdu ratiņos. Šis termins neattiecas uz personām, kas veic darbus uz ceļa braucamas daļas.

Tātad arī gājēji ir atzīstami par ceļu satiksmes dalībniekiem un saskaņā ar likuma 19. panta 3. punktu ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

Taču jāatzīst, ka praksē gājēji rīcība ne vienmēr atbilst, šo noteikumu prasībai.

Praktiski raksturotajā situācijā var izdalīt divus problēmaspektus:
1) Valsts institūciju darbību, saistībā ar ceļu kustības nodrošinās uz ceļiem Pamatā, šeit es vēlētos pievērsties tieši gājēju pāreju izvietošanas atbilstību Latvijas Republikā pastāvošajiem standartiem;
2) Nihilisms, proti, viena daļa gājēju uzskata, ka viņiem ir tiesības, bet nav pienākumu, un gājēju kultūra uz vispārējiem ceļiem;

Saistībā ar gājēju pāreju izvietošanu, nepieciešams ņemt vērā to, ka Latvijas Valsts standarts LVS 77:1996 nosaka ceļu zīmju formu, krāsu un izmērus, tehniskās prasības un lietošanas noteikumus. Tāpat šeit tiek regulēti tie jautājumi, kas saistīt ar gājēju pāreju izvietošanu. Vēlos vēl piebilst, ka šis standarts izstrādāts, pamatojoties uz Konvenciju par ceļa zīmēm un signāliem (Vīne 1968), Eiropas vienošanās dokumentiem, kas papildina šo Konvenciju (Ženēva 1871), kā arī Eiropas standartizācijas komitejas, Starptautiskās standartizācijas organizācijas, Starptautiskās apgaismojuma komisijas un Lielbritānijas standartiem. Viennozīmīgi var apgalvot, ka šādu standartu ieviešana dzīvē saistīta ar starptautiski pieredzi, kas praksē jau ir pārbaudīta.

Šajos standartos ir noteikts, ka gājēju pārejas jāuzstāda, lai norādītu vietas, kur gājējiem ir paredzēta brauktuves šķērsošana. Praktiski gājēju pāreju nozīme izpaužas tajā apstāklī, ka gājējam ir priekšroka attiecībā pret transporta līdzekli. Uz doto brīdi rodas situācija, ka valsts institūcijas, kuras ir atbildīgas par gājēju pāreju izvietošanu, uzskata, ka uzzīmējot „zebru”, un uzliekto zīmi „gājēju pāreja”, ir nodrošināta gājēju droša pārvietošanās pār gājēju pārejai. Taču uzskatu, ka šāds uzskats ir aplams. Uzstādot gājēju pārejas, tikpat svarīgi ir padomāt par transporta līdzekļu vadītājiem, kas pārvietojās pa ceļiem, un kuru pienākums ir izpildīt šo noteikumu prasības. Vistiešākā veidā tas attiecas uz situācijām, kad gājēju pāreja šķērso divas vai vairākas braukšanas joslas vienā virzienā. Latvijas Valsts standarts nosaka, ka neregulētas pārejas jāierīko vietās, kur braukšanas ātrums ierobežots līdz 50 km/h vai arī nav jāšķērso vairāk kā viena braukšanas josla katrā virzienā, pie kam nepieciešams nodrošināt minimālo redzamības attālumu.

Braukšanas ātrums, km/h3040 50 60 70 80 90
Minimālais redzamības attālums, m45 55 75 85 120 150 175

Piemēram, uz Kārļa Ulmaņa gatves pie tirdzniecības centra "City market", uz Lielirbes ielas, kur atļautais ātrums ir 70km/h, gājēju pāreja šķērso divas braukšanas joslas vienā virzienā. Tas ir pretrunā ar noteikumiem, pēc kuriem ir atļauts izvietot gājēju pārejas.

Tomēr loģisks jautājums - vai ierobežojot ātrumu līdz 50 km/h gājēju drošība uz šajos posmos uzlabosies? Iespējams, tomēr, lai gan to par argumentu atzīt ir grūti, lielākā daļa autovadītāju šādos ceļa posmos savu braukšanas ātrumu nesamazinās, pat, ja ir uzstādīta attiecīgā ātruma ierobežojošā zīme. Daudzi norādīs, ka šādi autovadītāji ir jāsoda. Protams, taču vienmēr pie šīs gājēju pārejas policistu nenoliksi. Bez tam vadītāju sodīšana atkal būs cīņa ar sekām nevis ar cēloņiem.

Uzskatu, ka šādos bīstamos posmus, lai gājēju pārejas nepārvērstos par „gājēju pārbrauktuvēm”, nepieciešams vairāk padomāt par alternatīvām iespējām šķērsot braucamo daļu (pazemes tuneļi, gaisa pārvadi utml.) neapdraudot sevi un citus satiksmes dalībniekus. Protams, šādas iespējas prasa lielus finansu līdzekļus, tomēr nesenie rādītāji par to cik lieli zaudējumus valstij rada bojā gājušie, norāda, ka šādu alternatīvo pāreju ierīkošana, laika gaitā atmaksāsies.

Protams, arī vadītāju pienākums ir būt uzmanīgākiem uz ceļiem un īpašu uzmanību pievērst tieši gājēju pārejām. Arī paši gājējiem nepieciešams ņemt vērā, ka gājēju pāreja nav parks par, kuru pastaigāties. Tāpēc, gājēju pienākums ir pēc iespējas ātrāk šķērsot brauktuves braucošo daļu. Tā mēs nonākam pie otras problēmas un proti, gājēju kultūras uz ceļiem, un ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas.

Piemēram, diennakts tumšajā laikā - kāpēc gājēji neizmanto gaismas atstarotājus? Kāpēc gājēji netiek sodīti, kad tie tīšuprāt kavē satiksmi, īpaši uzsverot, ka viņš ir gājējs un tagad viņš izmantos savas tiesības, pārvietojoties pāri gājēju pārejai, lēnā pastaigas solī?

Uzskatu, ka tas ir viens no iemesliem, kāpēc autovadītāji bieži vien ignorē gājēju pārejas - gājēji uzskata, ka ja reiz viņš atrodas uz gājēju parejas, tad viņš var iet lēni tai pāri, taču ar šādu rīcību gājējs kā satiksmes dalībnieks traucē satiksmi.

Ņemot vērā visu iepriekš minēto, par ceļu satiksmes negadījumiem atbildību vajadzētu uzņemties ne vien autovadītājiem, bet arī pašiem gājējiem, kas bieži vien ir vainīgi ceļu satiksmes negadījumos.

Ceļu policijai vajadzētu biežāk kontrolēt gājējus, protams, neaizmirstot par autovadītāju kontroli. Ceļu satiksmes dalībniekiem vajadzētu respektēt vienam otru, lai izvairītos no ceļu satiksmes negadījumiem.

Rakstu sagatavoja
SIA "Biznesa augstskola Turība"
Sabiedrisko attiecību fakultātes
studente Sanita Bunka
 
Visi komentāri
 
148464. viesis 17.novembris 2004 7:47
0 0 Atbildēt

Bleg!

Uz Jelgavenes ir uzlikuši vienā vietā 50 zīmes!

Turpat tālāk pie otras pārejas var maukt uz 90.

148465. viesis 17.novembris 2004 7:54
0 0 Atbildēt

vot sis aju ir sviests. nu kaa var likt gaajeeju paareju tur, kur aatrums ir 70km/h un 2 brauksanas joslas katraa virzienaa?

valsts taupot naudu zaudee cilveekus, kuri vareetu pelniit un maksaat valstij nodokljus. mosh nobraukt kaadu valstsviiru? tad varbuut saaks domaat.

un gaajeeji jau arii labie vazaajas pa tumsu apkaart bez atstarotaajiem.

148466. viesis 17.novembris 2004 7:59
0 0 Atbildēt

Vaacijaa vietaas, kur gaajeeju paareeja shkeerso 2 vai vairaak joslas ir labi apgaismota un ar vienu apalju dzeltenu, mirgojoshu signaala lampu!!! Tad to jau pa gabalu var ljoti labi redzeet un viss ir shtokos!!!

148468. viesis 17.novembris 2004 8:25
0 0 Atbildēt

Nu Sanitai ok raksts sanaacis. Taisniiba vien ir, lai kaa arii taa skabarga daudziem durtos acee!

148469. viesis 17.novembris 2004 8:47
0 0 Atbildēt

Nu un vai šis raksts aizies tālāk par iAuto. Tā domā ļoti daudz cilvēku un arī visi valsts vīri, bet tas ka viņiem tas ir poo, ir cits jautājums. Un atkal: "Smird šī valsts":D

148473. viesis 17.novembris 2004 8:59
0 0 Atbildēt

Smirdiigu sho valsti padara tie, kas rokas kleepii salikushi neko nedara, bet tikai gudri d..... (domaa)

148476. viesis 17.novembris 2004 9:29
0 0 Atbildēt

Pilniigu piekriitu, ka nereguleejama gaajeeju paareja uz celjiem, kur brauc virs 50 un dazhaas vietaas pat virs 70 nevis uzlabo situaaciju, bet gluzhi otraadi rada draudus satiksmei, pashiem aajeejiem un visiem, kuri spiesti bremzeet. Tas ir pilniigi garaam.

148477. viesis 17.novembris 2004 9:30
0 0 Atbildēt

Sanitai žetons, labs raksts. Lai tik ieliek to rakstu vēl kkur, iekš iauto šīs jautājums tāpat visiem ir skaidrs.

148482. viesis 17.novembris 2004 9:40
0 0 Atbildēt

Es tomēr neuzskatu, ka man pār pāreju būtu jāmaina mans pārvietošanās ātrums tikai tāpēc vien, ka autovadītāji ir nervozi un nevar paciesties! Pat ļoti lēnām ejošs gājējs pāreju nešķērso ilgāk par 30 sekundēm. Un tas noteikti nav daudz! Tad jau labāk ieviest obligāto autovadītāju psiholoģisko testu, vai viņa nervu sistēma ir satiksmei derīga! Varbūt ieviest tādu noteikumu, ka aptieciņā obligāti ir jābut baldriāna tabletēm?

Protams, izņēmums ir tie gājēji, kas uz pārejas fotografējas!

Par pāreju ierīkošanas standartiem būs vien jāpiekrīt!

Lai vai kā - pats esmu gan gājējs, gan autovadītājs, gan riteņbraucējs. Gājējus palaižu praktiski vienmēr, un par viņu pārvietošanās ātrumu nekad neesmu uztraucies.

Autovadītāji tiešām bieži, bet ne vienmēr, ir cūkas - pāri nelaiž, un gadījumos, kad esi ticis jau uz pārejas, tad reizēm novālē gar pirkstgaliem.

148490. viesis 17.novembris 2004 9:46
0 0 Atbildēt

Šorīt it sevišķi aktuāla ir gājēju kultūra. Cik avārijas redzēju/dzirdēju - visas bija tādēļ ka gājējs sper pāri ielai nepārliecinoties par to vai auto maz spēs apstāties. Un ja arī atradīsies kāds kas spēs apstāties aiz tā noteikti atradīsies kas nespēj - blaukts, a gājējs lēnā garā aizslāj tālāk...

148512. viesis 17.novembris 2004 10:14
0 0 Atbildēt

A tos atstarotājus var kautkur nopirkt? Visu laiku dzird par akcijām, ka dala par brīvu, bet pareizāk būtu, ka viņi būtu pieejami pa naudu, tad 100 punkti cilveki tos sāktu jūzot, jo tumsā viņi stilīgi izskatās. A tā nehrena tos gājējus neredz, pat uz apgaismotām pārejām, kad viņi no tumsas izbrien.

148525. viesis 17.novembris 2004 10:36
0 0 Atbildēt

Ja autore grib "uzbraukt" cp par to ,ka tā nesoda gājējus, vajag vismaz pašā CP painteresēties, cik tad gājēju tiek sodīts par nepareizu ielu šķērsošanu!!!Tiek sodīts , un diezgan daudz! Par rakstu- nu nekādu "Ameriku" autore neatklāj, viss jau sen zināms.Par atstarotājiem, cik zinu, tā firma, kas ražo atstarotājus tos nezin kā pārdot, jo uz šo brīdi tie izdalīti pasta nodaļās, lai pārdotu, bet neviens tos nepērk???

148531. viesis 17.novembris 2004 10:43
0 0 Atbildēt

148525. viesis (IeM), tur jau tā lieta, ka sodīti tiek, tikai tik klusām, ka to neviens nezina. Kāpēc, tad akcija par to, ka gājējiem uz pārejām ir prieksroka nebija tik pat klusa, tikai dažiem, kurus soda, arī pasaka. Tad varbūt viņi nebūtu iemācīti mesties zem mašīnam pierādot savas priekšrocības. Vajag informēt sabiedrību, ka gājēji parkāpēji tiek sodīti, tad arī tam visam būtu lielāka atdeve. Atklāti sakot neesmu redzējis, ka kāds CP sodītu gājēju, kad tie viņa deguna galā iet pāri ielai uz sarkano, bet esmu tikai dzirdējis nostāstus.

148537. viesis 17.novembris 2004 10:58
0 0 Atbildēt

148525. viesis (IeM) 17.11.2004 10:36

vai tu vari parādīt oficiālus statistikas datus par to, cik gājēji sodīti. Kaut kā tajā statistikā, ko šad tad publicē CP, gājēji nāv manīti. Skatoties uz ielām pēdējā reize, kad redzēju kā soda gājejus bija pirms gadiem 10... Pie tam daudz reižu ir redzēts, kad CP stāv kādā vietā un "pilda plānu", bet gājēji netraucēti pastaigājas pa brauktuvi CP gar degungalu, bet policis ir par slinku lai viņiem kaut vai aizrādītu...

148541. viesis 17.novembris 2004 11:10
0 0 Atbildēt

Ja jums nabadzinhiem ir tik gruuti apstaaties pie gaajeeju paarejas, tad ejiet pashi ar kaajaam nevis apdraudiet citus. Nabadzinhi - negrib bremzeet pirms gaajeeju paarejas :) Pie taa pasha citymarket gaajeeju paareju var redzeet no 200 m attaaluma. Un, ja vienaa joslaa tur staav auto, tad jaabuut slimam, lai domaatu, ka tas auto tur apstaajies taapat vien un es nu maukshu garaam.

148543. viesis 17.novembris 2004 11:24
0 0 Atbildēt

148541. viesis 17.11.2004 11:10

Jābūt slimam, lai tur ierīkotu pāreju. Apstāties jau nav grūti, taču tagad ir ielas, kur ik pa 100m ierīkotas nepārredzamas pārejas. Plus vēl tie gājēji, kam arī 100m ir par tālu. Tātad sanāk visu laiku braukt domu, ka kāds kaut kut izskries. Piem. pie Maximas uz Saharova ielas pārdesmit metrus no regulējama krustojuma uzbūvēta neregulējama pāreja. Vai tas nav stulbums? Kaut vai ņemot vērā ekoloģisko aspektu. Mašīna kas nepārtraukti bremzē un paātrinās patērē daudz vairāk degvielas nekā ja brauktu vienmērīgi...

148544. viesis 17.novembris 2004 11:29
0 0 Atbildēt

Naak praataa slavenaa paareja uz Briiviibenes pie Teikas... Gaajeejs, kas nekad nav seedeejis pie stuures ne suu.... nesaprot autovadiitaaju viedokli. kaut vai tagad, kad kljjust slidens un vakaros tuumsh, nav viegli ar 2 t nobremzeet, lai palaistu kaadu supersteidziigo gaajeeju

148545. viesis 17.novembris 2004 11:29
0 0 Atbildēt

Autore nav pieversusi uzmanibu vel vienam apstaklim - gajeju parejas visai biezi ir neapgaismotas, kaut gan visa brauktuve pirms un pec gajeju parejas ir apgaismota (konkreti Viestura prospekts - tiesi tajas vietas kur ir gajeju parejas iela nav apgaismota, vai apgaismojums nestrada. Varbut RD satdepartamenta sabotāža?

148549. viesis 17.novembris 2004 11:50
0 0 Atbildēt

148541. viesis 17.11.2004 11:10

Tu laikam esi vajredzigs.....

Pamegini ieraudzit gajeju pareju uz 11. novembra krastmalas aiz Akmens tilta, braucot virziena no centra. Tur si gajeu pareja ir ieraugama labi ja metrus 15 no vinas jo no kreisas puses ir masinu stavvieta un cels vel ta ka likuma ieliecas mazuliet. Atrums tur ir 50 km/h - un pamegini bez extreme apstaties ieraudzijis gajeju kurs iznirst no masinu aizsega?! ja tu ari apstasies - nav teikts ka aiz tevis braucosais to paspes.

148550. viesis 17.novembris 2004 11:52
0 0 Atbildēt

148541. viesis 17.11.2004 11:10

Un ko teiksi par kartejo liku kalna pareju - par parejam (abas var minet) uz Lielirbes ielas aiz dzelzcela viadukta? Gribi teikt ka tas ir perfektas, apgaismotas un parredzamas?

Un vel atruma izmainas peksnas....no 70 un 50 km/h.

148552. viesis 17.novembris 2004 11:53
0 0 Atbildēt

Saulkrastos uztaisītas smuki apgaismotas pārejas ar tiem dzeltenajiem luksoforiem kā ārzemēs... un tur ir tikai pa vienai joslai katrā virzienā. Mani reāli besī ārā tās gājēju pārbrauktuves, kas ir braucot ārā no Rīgas, apmēram tur kur Berģu pagrieziens - tur viena ir regulējama, bet vienalga grimst tumsā, bet ir vēl otra, kas ir pilnīgs vājprāts, jo viņa ir grūti pārskatāma - atrodas uz tāda kā paugura, un braucot iekšā Rīgā... kamikadzes, kas uzdrošinās pa viņu iet, nav daudz, bet daži tomēr atrodas, kā likums - neskaidrā prātā...

148560. viesis 17.novembris 2004 12:13
0 0 Atbildēt

Pirms publicēšanas pirmām kārtām rakstu vajadzēja izrediģēt, proti, izlabot kļūdu jūru.

148561. viesis 17.novembris 2004 12:14
0 0 Atbildēt

Tak ejiet ar kaajaam, ja jums tik slikta redze un tik lhoti jaagazh, ka nespeejat samazinaat aatrumu pirms paarejas. Pastaastiet veel, ka nespeejat iegaumeet, kur ir gaajeeju paarejas ... tad ar atminhu arii veel shavki ...

148572. viesis 17.novembris 2004 12:46
0 0 Atbildēt

respect

148580. viesis 17.novembris 2004 13:24
0 0 Atbildēt

Viesim no IeM!

Nu šoreiz tāda neveikla un, galvenais - nevietā organizēta pogu spodrināšana Tev sanākusi. Kas gan ir "Tiek sodīts, un diezgan daudz!":), ja neviens šo sodīšanu dabā nav redzējis, kamēr gājēji slampā, pats zini kā. Eh, ko tur daudz runāt, bet kad ienāks IkdienasViesis, viņš gan Tevi apliks pa īstam.

148607. viesis 17.novembris 2004 20:03
0 0 Atbildēt

Studente Sanita! Lūdzu pamācies vēlreiz pamatskolā latviešu valodas gramatiku un tad ievieto rakstiņus internetā un citur.

Tava valoda ir vienkārši briesmīga.

148608. viesis 17.novembris 2004 20:05
0 0 Atbildēt

148561. viesis 17.11.2004 12:14

Tak ejiet ar kaajaam, ja jums tik slikta redze un tik lhoti jaagazh, ka nespeejat samazinaat aatrumu pirms paarejas. Pastaastiet veel, ka nespeejat iegaumeet, kur ir gaajeeju paarejas... tad ar atminhu arii veel shavki...

Tu tāds īpatnis esi ... atcerēties... Tu no Alsungas vai Popes? Tur laikam bija viena pāreja uz visu miestu...

148630. viesis 18.novembris 2004 12:24
0 0 Atbildēt

Par smirdīgo valsti runājot - mums ir tāda valsts un tāda vara ,kādu nu esam pelnījuši.Āmen. Visi uz sniegotiem plačiem.

148631. viesis 18.novembris 2004 12:31
0 0 Atbildēt

Un tas ka gājēji brāžas pāri nepārliecinoties par savu turpmāko dzīvošanas iespēju ,tas toč.Vadītāji arī labie tipi, labajā rindā stāv auto ,laiž gājējus,taču pa otro joslu jau obligāti jāskrien.Īstenībā trūkst saiknes starp vadītāju un gājēju, nekas paies kādi 50 gadi un viss būs kārtībā.

148634. viesis 18.novembris 2004 13:52
0 0 Atbildēt

Man jau sen bija aizdomas, ka kaut kas tur nav riktiigi ar taam paarejaam un redzamiibu pirms vinjaam. Piem., uz Pleskavenes posmaa Riiga - Sigulda var atrast vairaakas, neapgaismotas, paari 2 joslaam, kur aatrums ir 90 km/h... un ja nu veel taa kaa shoriit ap 7 braucot pa tumsu un puteni?! Muusu valstii eitanaazija nav legalizeeta, bet, ja ir veeleeshanaas, tad atliek tikai pastaigaat shajaas vietaas paari shosejai - it kaa jau gaajeejam buus taisniiba, bet gan jau max ar tresho piegaajienu atradiisies kaads, kas neapstaasies.

148652. viesis 19.novembris 2004 10:07
0 0 Atbildēt
148681. viesis 20.novembris 2004 11:18
0 0 Atbildēt

Es pagaidām esmu redzējis tikai vienu gājēju pāreju, kur būtu labi apgaismota - uz ieriķu ielas pie 66. nama. Lielākoties problēmas ir tieši ar to, ka gājējus nevar saskatīt pie pārejas. Uz Valdeķu ielas ir uzlikuši diviem dzeltenajiem gaismas signāliem pārmaiņus mirgojošu luksoforu. Un tad? Vai nevarēja tā vietā uzlikt kārtīgu apgaismojumu, jo redzēt tos gājējus tur tāpat nevar normāli, brauc tu kaut uz 30 km/h! Tuneļi ir laba lieta, bet tur kur gar ielām iet kaudze vadu un siltumtrases to neuztaisīsi! Vai tiešām tik dārgi izmaksā vismaz tādas apgaismes, kā ieriķu ielā???

148694. viesis 20.novembris 2004 17:42
0 0 Atbildēt

nreijr lijr3.kuyh

148715. viesis 21.novembris 2004 15:49
0 0 Atbildēt

Studentei Santai būtu ieteicams iepazīties ar jau esošajiem pētījumiem par drošību uz gājēju pārejām, pirms izgāsties kā vecai sētai. Amerika jau sen ir atklāta!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti