No 1.decembra - tikai ar ziemai paredzētām riepām! 22

 
22.novembris 2004 11:20

Ceļu satiksmes drošības direkcija atgādina, ka tuvojas 1. decembris, kad visiem transportlīdzekļiem jābūt aprīkotiem ar AR RIEPĀM, kas paredzētas BRAUKŠANAI ZIEMAS APSTĀKĻOS.

Šāda kārtība kā ierasts būs spēkā līdz 1. martam, kad atkarībā no laika apstākļiem pakāpeniski atkal varēs pāriet uz vasaras riepām.

• Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka no 2008. gadā stāsies spēkā aizliegums Latvijā braukt ar radžotām riepām. Līdz 2008. gada ziemai autovadītājiem ir četras sezonas, kuru laikā nomainīt radžu riepas pret ziemas riepām bez radzēm. Speciālisti atzīst, ka jebkuras ziemas riepas (arī radžotas) kalpošanas ilgums ir trīs sezonas. Tas nozīmē, ka pat tie, kas radžotas riepas iegādājušies tikai šajā rudenī, tās paspēs „nonēsāt” līdz 2008. gada ziemai.

• Būtiskākais iemesls, lai atteiktos no radžotu riepu izmantošanas Latvijā – tās ļoti bojā ceļus. Ņemot vērā, ka ziemas Latvijā kļūst arvien maigākas, radzes „siltajās”, bezsniega un bezledus ziemās ievērojami bojā asfalta klājumu. Piemēram, bremžu stends tehniskās apskates stacijās, kura struktūra ļoti atgādina asfalta klājumu, pēc ziemas sezonas jāmaina, jo radžotās riepas to pilnībā sabojā. No šī piemēra var spriest arī par to, kas notiek ar asfaltu ielās.

• Arī Skandināvijas eksperti, meklējot labāko risinājumu starp radžu izmantošanu un ceļu kaisīšanu, atzīst, ka drošāka un mazāk kaitīga metode ir ceļu kaisīšana.

Speciālisti atzīst, ka bezradžu ziemas riepu ražošanā panākts tāds līmenis, ka tās savu īpašību un bremzēšanas ceļa ziņā maz atšķiras no radžotajām.

CSDD

iAuto ieteikums: negaidiet 1.decembri - jau tagad laika apstākļi ir tādi, ka "ziemas riepas" ir pilnīgi nepieciešamas. Ņemiet vērā, ka vasaras laikam paredzētās riepas jau pie ~0oC kļūst ļoti cietas un nepilda savas funkcijas pilnvērtīgi.
 
Visi komentāri
 
148788. viesis 22.novembris 2004 11:24
0 0 Atbildēt

Nez, asfaltu jau tāpat katru gadu maina. Kāda starpība, ar kādām riepām brauca?

148794. viesis 22.novembris 2004 11:46
0 0 Atbildēt

Es piekrītu.Kad būs normāls asfalts,tad var par to runāt.Kā sezona tā tik veči maina.Vienreizējas lietošanas Ķīnas prece.A naudiņu par haltūru ta saņem, un tā katru gadu.Piemērs Brīvības iela aptuveni pie vecās Ģertrūdes baznīcas vienu gadu uzlēja svaigu asfaltu,otrā gadā jau lāpija.Tādu piemēru var sarakstīt daudz.

148795. viesis 22.novembris 2004 11:46
0 0 Atbildēt

Labak lai kontrolee balka vedejus un tos *******us kas kautko remontee uz celjiem,kanalizaciju utt,tie manliekas vairaak bojaa segumu

148835. viesis 22.novembris 2004 12:23
0 0 Atbildēt

jau nomainiiju:) peec staaveesanas garaas rindaas:)

148852. viesis 22.novembris 2004 12:35
0 0 Atbildēt

Kaisīšana nav nedz drošāka, nedz mazāk kaitīga! Sāls asfaltu saēd daudz ātrāk kā radzes to nodeldē, bez tam bez asfalta ar sāli tie bojāti gan auto, gan apkārtējie priekšmeti, mājas, tilti, gan daba. Par to visu atkal jāmaksā. Tā ka sāls kaisīšana nodara 20-50x lielāku postu kā radzes asfaltam.

Bez tam ja ir aukstāks par -8'C, tad sāls vairs ledu nespēj izkausēt, bet veido atkalu - ar plānu ūdens kārtiņu pārklātu ledu, braukt pa tādu ar bezradžu riepām ir nozīmē 20-30km/h vai grāvis.

ps. Kurš ir redzējis TA stacijās asfaltam līdzīgo kārtiņu uz bremžu stenda? Es tur esmu redzējis tikai dzelzs rullīšus ar protektoru...

148853. viesis 22.novembris 2004 12:36
0 0 Atbildēt

Esmu jau vairākas sezonas pilnībā atteicies no redžotajām riepām, un ne jau asvalta dēļ, bet gan savas drošības dēļ, jo bija nepatīkams gadījums, kad vajadzēja straujak bremzēt uz pilnīgi tīra asvalta. Šādu pasakumu kopa ar mani veica vēl paris autiņu, no kuriem viens bija tāds pat kā manejais, tikai ar parastajām ziemenēm. Bremzēšanas ceļs mums atsķīrās pat ļoti. Es "aizslidoju" vistālāk, un tikai nejaušības dēļ, "nenoķēru" bremzēšanas avotu - nejauši prikšā izbraukušo a/m.

Tādēļ arī secinājums - ņemot vera mazo sniega kārtas segumu uz ceļiem, mūžīgos atkušņus un pārsvara satīrītos ceļus - braukt labak ar parastam, bet labām ziemas riepām. Protams izņēmums ir mazie lauku ceļi, pagalmi un stāvvietas, kas netiek tīrītas visu ziemas sezonu, un tur radzes ir vajadzīgas...

148859. viesis 22.novembris 2004 12:43
0 0 Atbildēt

Nav ko darīt - padalīšos...

2000.gads. Ziemas vidus. Mājīga un silta BMW E30 atmosfēra. Ceļš... nu kā jau meža grants ceļš ziemas vidū - 3 rises, padziļas, visapkārt ledus. Riepas - nu protams ka šipenes - foršas mīkstas - prieks braukt.. Izbraucam kārtējo līkumu, ceļš ved pret kalnu un ir mazliet slīps arī pa šķērsenisko asi. Skatamies - Esītis izkritis no risēm ārā un uz priekšu tiek tikai tāpēc, ka ar labo ratu kārpās pa kupenu ceļa labajā malā, kurā šamais iebraucis acīmredzot ne jau brīvas gribas vadīts, jo risēm apakšā nekāda ledus nav.. Nu ko, klusībā pasmaidam, prātīgi pārceļamies uz pretējās kustības risēm un laižam šim garām.. Tiekam garām, vēlreiz klusībā pasmaidam un kārtojamies atpakaļ labās puses risēs....

......šmurrrrrrrrr....... atrodamies ar skatu pret Esīša purnu, pakaļa kupenā un principā esam apstājušies.. Morāles vairākas, spriediet paši :-D

148867. viesis 22.novembris 2004 12:55
0 0 Atbildēt

Vispār jau vasaras riepas zaudē savas saķeres īpašības jau pie +6/7 grādiem pēc celsija, tas tā kļūdas labojums! Bet par radžotajām riepām ir tā, ka pilsētā labāk ar viņām nemaz nebraukt, jo bruģis un pliks asfalts nemaz nesekmē bremzēšanas ceļa samazināšanos! Rekomendēju bezradžu Dunlop Graspic 2, pats uzliku un izmēģināju, vienkārši kaifs braukt! Saprotamas, prognozējamas un galvenais vienmēr var apstāties! Ar pirkumu esmu ļoti apmierināts!

148872. viesis 22.novembris 2004 13:03
0 0 Atbildēt

Katrai markai jau savi plusi un mīnusi.. Lai gan - par cik tās lietas ir samērā labi ģeneralizējamas ar tiem riepu indeksiem, tad markas izvēli drīzāk var stimulēt subjektīvi faktori - a ļa skaļums un cena. Skaidrs taču, ka jebkura Q-indeksēta riepa pa sausu asfaltu sakos, bet pa sniegu nemērā ierullēs utt. Bet tas ka ar vasarenēm nav patīkami braukt jau oktobra rītos - tas gan taisnība.

149005. viesis 22.novembris 2004 15:31
0 0 Atbildēt

Kā riepas ātruma indekss 170km/h var norādīt uz to, ka riepa pa asfaltu sakos?

149013. viesis 22.novembris 2004 15:51
0 0 Atbildēt

pirmkārt - 160km/h, otrkārt parasti šos zemo ātrumu indeksus dabū mīkstās sniega ziemenes ar dziļo protektoru un lameļiem vai kā tur tos caurumus sauca.. Tādām attiecīgi arī asfalts mazāks draugs nekā sniegs.

149018. viesis 22.novembris 2004 16:08
0 0 Atbildēt

Esmu nonācis pie absolūti kreizi secinājuma, bet man tas rullē. Laikam jau nabadzības dēļ:( Iztieku pilnībā bez vasarenēm. Jo pa vasaru tik vien izdodas nobraukt līdz galam ziemenes (šipenes nelietoju). A ziemā tos 4 mm protektora gan gribas. Rezultātā ziemas un vasaras komplekta vietā operēju ar diviem ziemas komplektiem. Toties uznākot pirmajiem lediem un sniegiem nekādu kompleksu, pat ja noķer uz garāka ceļa, iesākumu var vinnēt arī ar 2 mm ziemas protektoru:)

149034. viesis 22.novembris 2004 16:38
0 0 Atbildēt

Hmm... a nav lētāk iepirkt katrai vasarai pa vidēji palietotam vasaras riepu komplektam un iestājoties ziemai to izmest ārā? Cik zinu, tad tādu komplektu puslīdz normālu riepu vēsi var dabūt par latiem 30. Vasarā neko vairāk nevajag, un ziemenes arī pietaupās.. Es šitā jau trīs gadus ar vienām ziemenēm, un nav ne vainas :-)

149035. viesis 22.novembris 2004 16:39
0 0 Atbildēt

Vienkārši ziemenes vasarā jebkurā gadījumā bremzēs stipri sliktāk par 2/3 nobrauktām vasarenēm. Un tas IR svarīgi.

149040. viesis 22.novembris 2004 16:48
0 0 Atbildēt

no jopcik es jau 8 gadus ziema vai vasara dušīju ar savām gudjērenēm.

nopirku nedaudz lietotas (bija 3mm protektors) tagad gribētu tās pārdot, bet neviens nepiesakās

eu nevajag kādam uz ziemu normālas gudjērenes (2 redzams kords, otrām 2 dažviet samanāms protektors)

nav sistas, nav lāpītas, normāli balansējās, bremzējas normāli, stūrējas normāli - karoč' viss štokos.

padomājiet kā ietsupīsies tehapskates bremžu stendi - aizvakar biju uz apskati - stendi kā jauni

149106. viesis 22.novembris 2004 20:28
0 0 Atbildēt

Labi, ka ziemas riepas tikai no 1. decembra vajag, vēl veselu nedēļu varu braukt mierīgi.

149125. viesis 22.novembris 2004 21:38
0 0 Atbildēt

Diez vai tas radzu riepas ir uzskatamas par lielako postu Latvijas autoceliem... Ja nu vienigi CSDD stendiem D Pats tikko uzliku jaunas GISLAVED NF3, un varu sacit patiesam vislabakos vardus. Vismaz pirmie ziemas iespaidi mani loti pozitivi parsteidza perfekta vadamiba, nav skalas uz plika asfalta, loti drosas izjutas uz ledus Lai ari daudzi skandina, ka radzu riepas vairs nerulle, uzskatu, ka ta vis nav. Ledus apstaklos un tadi ziema ir pirms katra otra krustojuma un mazajas ielas ideala izvele

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3510i/1.0 (05.25) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

149126. viesis 22.novembris 2004 21:39
0 0 Atbildēt

Diez vai tas radzu riepas ir uzskatamas par lielako postu Latvijas autoceliem... Ja nu vienigi CSDD stendiem D Pats tikko uzliku jaunas GISLAVED NF3, un varu sacit patiesam vislabakos vardus. Vismaz pirmie ziemas iespaidi mani loti pozitivi parsteidza perfekta vadamiba, nav skalas uz plika asfalta, loti drosas izjutas uz ledus Lai ari daudzi skandina, ka radzu riepas vairs nerulle, uzskatu, ka ta vis nav. Ledus apstaklos un tadi ziema ir pirms katra otra krustojuma un mazajas ielas ideala izvele

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3510i/1.0 (05.25) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

149128. viesis 22.novembris 2004 21:50
0 0 Atbildēt

Ibio trakoti zjeel TAstacijas bramzju stenda :D:D:D

149153. viesis 23.novembris 2004 8:16
0 0 Atbildēt

Manam sekojosha probza: autinam ir 12" riepas un prasot kaut kur shaada izmeera riepu pretii sanemu smimieklus....

149180. viesis 23.novembris 2004 9:52
0 0 Atbildēt

Nu re, gribu redzēt šorīt to tipiņu sejas kas vēl jo projām pārvietojas ar vasarenēm! Pāris tādus ākstus jau redzēju no rīta! Īstenībā žēl viņu....

149398. viesis 23.novembris 2004 21:49
0 0 Atbildēt

jaa, shoriit visi gudriishi seedeeja ar jumtu graavii. brauciet vien veel veselu nedeelju ar vasaras riepaam

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 8

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 

Porsche Panamera sasniedz trešo paaudzi (+ FOTO)

Sportiskais modelis ir apritē jau 15 gadus, laiks jaunās paaudzes uznācienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti