Ceļu satiksmes drošības direkcija atgādina, ka tuvojas 1. decembris, kad visiem transportlīdzekļiem jābūt aprīkotiem ar AR RIEPĀM, kas paredzētas BRAUKŠANAI ZIEMAS APSTĀKĻOS.
Šāda kārtība kā ierasts būs spēkā līdz 1. martam, kad atkarībā no laika apstākļiem pakāpeniski atkal varēs pāriet uz vasaras riepām.• Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka no 2008. gadā stāsies spēkā aizliegums Latvijā braukt ar radžotām riepām. Līdz 2008. gada ziemai autovadītājiem ir četras sezonas, kuru laikā nomainīt radžu riepas pret ziemas riepām bez radzēm. Speciālisti atzīst, ka jebkuras ziemas riepas (arī radžotas) kalpošanas ilgums ir trīs sezonas. Tas nozīmē, ka pat tie, kas radžotas riepas iegādājušies tikai šajā rudenī, tās paspēs „nonēsāt” līdz 2008. gada ziemai.
• Būtiskākais iemesls, lai atteiktos no radžotu riepu izmantošanas Latvijā – tās ļoti bojā ceļus. Ņemot vērā, ka ziemas Latvijā kļūst arvien maigākas, radzes „siltajās”, bezsniega un bezledus ziemās ievērojami bojā asfalta klājumu. Piemēram, bremžu stends tehniskās apskates stacijās, kura struktūra ļoti atgādina asfalta klājumu, pēc ziemas sezonas jāmaina, jo radžotās riepas to pilnībā sabojā. No šī piemēra var spriest arī par to, kas notiek ar asfaltu ielās.
• Arī Skandināvijas eksperti, meklējot labāko risinājumu starp radžu izmantošanu un ceļu kaisīšanu, atzīst, ka drošāka un mazāk kaitīga metode ir ceļu kaisīšana.
Speciālisti atzīst, ka bezradžu ziemas riepu ražošanā panākts tāds līmenis, ka tās savu īpašību un bremzēšanas ceļa ziņā maz atšķiras no radžotajām.
CSDD
Nez, asfaltu jau tāpat katru gadu maina. Kāda starpība, ar kādām riepām brauca?