Sāk pārkāpēju apmācību un dzēš uzkrātos punktus 17

 
26.novembris 2004 12:13

Autovadītāji, kuri uzkrājuši pārkāpuma uzskaites punktus un vēlas to skaitu mazināt, turpmāk varēs to darīt, apmeklējot satiksmes drošības kursus. Tie ir brīvprātīgi.

Autovadītāji, kuri uzkrājuši pārkāpuma uzskaites punktus un vēlas to skaitu mazināt, turpmāk varēs to darīt, apmeklējot satiksmes drošības kursus. Tie ir brīvprātīgi. Kursi notiek latviešu un krievu valodā. Autovadītājiem būs iespēja iegūt padziļinātas zināšanas, gan par psiholoģiskiem faktoriem, kas ietekmē braukšanu, gan drošas rīcības modeļus sarežģītās situācijās uz ceļa. Dzēst „2” punktus, apmeklējot kursus, katram autovadītājam būs iespējams ne biežāk kā reizi divos gados.

„Kursi nav sods, bet gan preventīva metode, kā ietekmēt autovadītāju turpmāko rīcību ceļu satiksmē. Savā ziņā tie ir ne tikai veids kā papildināt zināšanas, bet, modelējot un analizējot pārkāpumu iespējamās bīstamās sekas, mainīt autobraucēju ieradumus,” norāda Andris Lukstiņš, CSDD direktors.
Kopš 1. jūlija, kad spēkā ir Pārkāpumu uzskaites punktu sistēma, rakstisku aicinājumu apmeklēt kursus saņēmuši
2 300 autovadītāji, kas uzkrājuši vismaz „8” pārkāpuma uzskaites punktus.

Apmācībai pieteikušies 192 autovadītāji. Pamatā tie ir rīdzinieki, tādēļ pagaidām kursi tiek rīkoti vienīgi galvaspilsētā. Kursiem var pieteikties jebkurš interesents – arī tie, kas satiksmes noteikumus nepārkāpj. Dzēst iespējams tikai uzkrātos punktus.

Autovadītājam, kuram nav soda punktu, tos dzēst avansā nav iespējams :). Kursiem var pieteikties pa tālruni 7025707.

Pasniedzēji un kursu saturs
Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) satiksmes drošības apmācību nodrošinājusi saskaņā ar MK Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumiem. Kursus lasīs P. Stradiņa Universitātes Medicīnas fakultātes un Tehniskās universitātes speciālisti. Šobrīd apmācība ilgt sešas stundas un notiek vienu dienu, savukārt nākotnē paredzēts tos padarīt vēl izvērstākus un palielināt mācību stundu skaitu. Satiksmes drošības kursi iedalīti divos tematiskos blokos:

1. Satiksmes dalībnieku uzvedība un to ietekmējošie faktori.
Šajā mācību programmas daļā aplūkos vairākus medicīniskos, fizioloģiskos un psiholoģiskos faktorus, kuri apdraud autovadītāja drošību. Apmācība veidota tā, lai uzskatāmi parādītu, kādam riskam autovadītājs var pakļaut sevi, savus ģimenes locekļus un citus ceļu satiksmes dalībniekus. Kursu laikā tiks dotas arī praktiskas rekomendācijas – kā rīkoties, lai neapdraudētu sevi un citus satiksmes dalībniekus.

2. Vadītāja droša rīcība dažādās ceļu satiksmes situācijās.
Šīs programmas ietvaros skaidros drošas vadīšanas pamatus un drošas vadīšanas mehāniku, braukšanu dažādos metroloģiskos un ceļa apstākļos, kā arī bīstamu ceļu satiksmes situāciju un negadījumu veidošanās scenārijus.

Kā autovadītājs saņem informāciju par uzkrātajiem punktiem?
Autovadītājiem, kuri uzkrājuši „8” pārkāpuma punktus, pa pastu (uz reģistrēto dzīvesvietu) tiek nosūtīts paziņojums, kurā informē par uzkrāto punktu skaitu un iespēju dzēst „2” punktus, apmeklējot satiksmes drošības kursus. Paziņojumā norādīta apmaksas kārtība un tālrunis, pa kuru var pietiekties apmācībai. Kursiem jāpiesakās ne vēlāk kā divu mēnešu laikā no paziņojuma izsūtīšanas brīža. To cena ir Ls 19.94.

Iepriekšējo kursu pieredze
Pirmie eksperimentālie kursi notika jau oktobrī. Latviešu grupai bija pieteikušies 45. Krievu grupai – 46. Apmācības noslēgumā dalībnieki aizpildīja anketu, kurā novērtēja kursu saturu un ieguvumu no to apmeklējuma. Vērtējums bija ļoti pozitīvs un vairums atzina, ka guvuši jaunas, padziļinātākas zināšanas un uz šādiem kursiem labprāt atnāktu vēlreiz.

Tuvākais apmācības datums latviešu grupai, kurā reģistrēti 56 autovadītāji, ir šo sestdien, 27. novembrī. Nākamo sestdien 4. decembrī kurss tiks lasīts krievu grupai, kurai pagaidām pieteikušies 45 autovadītāji.

 
Visi komentāri
 
149897. viesis 26.novembris 2004 12:39
0 0 Atbildēt

..metroloģiskajos apstākļos.. :)

metroloģija ir mācība par svariem un mēriem, bet te laikam bija domāti METEOROLOĢISKIE apstākļi:)

149900. viesis 26.novembris 2004 12:43
0 0 Atbildēt

4x aizej un shmiga dzeesta :D

149908. viesis 26.novembris 2004 13:07
0 0 Atbildēt

Vislabāk punktus būtu dzēst ar divstobreni un sāls lādiņu pakaļā. Viens šāviens (dubultais) - viens dzēsts punkts. Mēnesī ne vairāk par vienu piegājienu :)

149909. viesis 26.novembris 2004 13:08
0 0 Atbildēt

Vislabāk man patika rindkopa, kurā atzīmēts, ka punktus avansā dzēst nedrīkst! :D

Īstenībā žēl, jo tas būtu varen forši: aptur cp un saka: "Labdien, virsleitnants Pusšmucāns, reģistrācijas nummurs 911. Par ātruma pārsniegšānu apdzīvotā vietā vairāk par 20km/h pienākas 2 soda punkti, kurus jūs nupat nopelnijāt, braucot ar ātrumu 74km/h, vietā, kurir atļautais maksimālais braukšanas ātrums 50km/h! Ļūk ir redzams arī radara rādījums! Lūdzu uzrādiet savu vadītāja apliecību un automašīnas reģistrācijas dokumentus."

149910. viesis 26.novembris 2004 13:09
0 0 Atbildēt

un es atbildu: "A man ir -2 punkti, līdz ar to esmu pa nullēm! :DDDDDDDDDDDDDDDDD"

149911. viesis 26.novembris 2004 13:10
0 0 Atbildēt

Baigi interesanti būtu redzēt, kādi ļautiņi tajā grupā nolasījušies. Varbūt labāk būtu to klasi aizslēgt un iepludināt gāzi...

149915. viesis 26.novembris 2004 13:20
0 0 Atbildēt

Vispār doma laba. punktus pagaidām gan neesmu nopelnījis, bet ja sanāks kāda brīva 6-diena, moš ir vērts aiziet uz tiem kursiem ...

p.s. moš kāds, kurš ir bijis, var pastāstīt vai ir vērts ?

p.p.s. moš Redaktors, kā mēdiju pārstāvis, varētu aiziet pamācīties un tad kādu varenlabu rakstu uzcept ??

149918. viesis 26.novembris 2004 13:25
0 0 Atbildēt

Vienreiz gadā drīkst dzēst šos punktus ar kursu palīdzību, bet protams pastāv vēl arī izredzētajiem iespēja iegādāties, bet protams par lielākām naudiņām, vēl vienu biļeti uz ātrajiem kursiem, kuri sākas ar rokasspiedienu un beidzas ar rokasspiedienu..

149919. viesis 26.novembris 2004 13:35
0 0 Atbildēt

a nez tos -2 punktus var sapelnit ari avansa? nu priekshdienam, mazums ka kadas.

149926. viesis 26.novembris 2004 13:55
0 0 Atbildēt

149919. viesis

dabiski, ka nevar.

Interesanti, ka informaaciju par soa punktiem suuta uz 'pieraksta adresi', bet taa jau vairs nav obligaata ...

149937. viesis 26.novembris 2004 14:35
0 0 Atbildēt

murgs, tā vēsi pasēdi 6 stundas, vai vispār tikai dabū attiecīgo papīrīti (kas šajā zemē droš vie varētu būt viegli) un pļukc - punktu nav; nu i kāda x pēc ta vispār to spunktus skaitīt? stulbums, jā es neticu ka šai zemē ir kautkas jēdzīgs šobrīd :(

149940. viesis 26.novembris 2004 14:42
0 0 Atbildēt

149926. viesis 26.11.2004 13:55

Vajag uzmanīgāk lasīt! Tur ir teikts "uz reģistrēto dzīvesvietu". Un dzīvesvietas deklarēšana ir obligāta, ja tā nesakrīt ar pēdējo pieraksta adresi. Un par dzīvošanu bez deklarētas pamatdzīvesvietas pēc APK 186. panta ir paredzēts naudas sods līdz 25 Ls.

149957. viesis 26.novembris 2004 15:43
0 0 Atbildēt

:) buus kaa padsmit gadus atpakalj... sveetdienas skola... vienu reizi traapiiju un nenozjeeloju... anjukus pastaastiija...multenes par satiksmes droshiibu un par vilku un zakjiiti paraadiija... gadiijienus iz VAI dziives pastaastiija i tiesiibas atdeva :D jauks pasaakums bij...

149963. viesis 26.novembris 2004 15:58
0 0 Atbildēt

Qued [?] 26.11.2004 13:10

Baigi interesanti būtu redzēt, kādi ļautiņi tajā grupā nolasījušies. Varbūt labāk būtu to klasi aizslēgt un iepludināt gāzi...

Bija labs:)))))

varu piekrist.::)

149976. viesis 26.novembris 2004 16:37
0 0 Atbildēt

esot normāls tusiņš, varot atgulēt lekciju un saņemt - 2 kredītpunktus :-D

150019. viesis 27.novembris 2004 18:55
0 0 Atbildēt

Abidna, ka avansā nedod! TPfu tPfu tpfu no vieniem 8p izspruku, nākošos neķeršu! Par hight speed mans nespēj satraukāties > +15 LV ir gana droši! Mašīnu ceļš nebendē :), bet +130 ir labāk ( ne LV teritorijā). Noķer mani saucās tā rotaļa. :):)

150186. viesis 30.novembris 2004 1:10
0 0 Atbildēt

logiski ka veertees pozitiivi, citaadi veel nenodzeesiis tos 2 punktus.. :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti