Lasītājs: Ko īsti redz autovadītājs? 46

26.novembris 2004 13:08

Vēlos izklāstīt savas pārdomas par tēmu – redzamība uz ielām. Noteikti esat pamanījuši Policijas rīkotās akcijas "Esi redzams” uc. Akcija aicina gājējus tumšajos vakaros būt uzmanīgiem, aprīkoties ar atstarotājiem utt.

Lai aktualizētu šo problēmu, tiek minēti dažādi argumenti, piemēram, statiskika par bojā gājušajiem utt. Vēlos piedāvāt vēl kādu argumentu, kas būtu jāzin autovadītājiem sakarā ar redzamību. Arguments ir autovadītāju sliktā redze! Patreiz nerunāju par tiem, kas vispār nekad nav pārbaudījušies pie acu ārstiem un medicīniskās izziņas ir nopirkuši, bet vēlos, kā saka, atgādināt sekojošu faktu: Acu ārstam ir tiesības izsniegt pozitīvu atzinumu par pilsoņa redzi attiecībā uz auto vadīšanas apliecības saņemšanu, ja redzes parametri nav sliktāki par 0,8 labākajai acij un 0,3 – sliktākajai acij!

Atļaujiet paskaidrot ko nozīmē minētie cipari. Acu ārsta kabinetā uz redzes pārbaudes tāfeles, kas novietota aptuveni 5M attālumā no pacienta, apakšējā rindā ir vislielākie burti. Šo burtu izmērs ir aptuveni plaukstas lielumā un atbilst parametram – 0,1 (pēc vecās sistēmas). Vismazākie burti, ko es esmu redzējis atrodas tāfeles augšā un atbilst parametram 1, jeb 1,0!

Īsumā, tas nozīmē, ka auto var vadīt ar vienu aci, pie tam, tai pašai vienai acij nav jābūt 100% kārtībā, pietiek ar 0,8 jeb 80%. Principā, 80% ir laba redze un vajadzību pēc brillēm var arī neizjust. Ar tādu aci var lasīt utt. Sliktākā acs (0,3 jeb 30%) ir apmēram tik laba, ka ar tādu nevar saskatīt priekšā braucošās mašīnas numuru pat uzskrienot tai pilnībā virsū! Nav iespējams izlasīt paneļa rādījumus, saskatīt zīmes tālāk par, teiksim, 10 metriem utt. Ar 0,3 braukt ar velosipēdu vai ātri skriet sagādā īpašas izjūtas! Minētie minimālie rādītāji (0,3 un 0,8) ir jāsasniedz, izmantojot brilles. Bez brillēm atsevišķi autovadītāji neredz pat tos pašus 0,3!

Patreiz nebūt nerunāju par to, ka būtu jāmaina kārtība, kādā tiek izsniegtas šīs medicīniskās atļaujas. Varētu teikt, ka šajā lietā esmu humāns, vēl jo vairāk tāpēc, ka pats esmu šādai tādai lietai izgājis cauri. Patreiz vēlos aicināt autovadītājus uz iecietību vai kaut ko tamlīdzīgu! Ja kādreiz Jums priekšā brauc kāds “sēņotājs”, tad atcerieties, ka iespējams tieši viņš ir nesen VEIKSMĪGI izgājis augstāk aprakstīto acu pārbaudi un atbilst visām, lasi minimālajām prasībām! Pie tam, iespējams, ka viņš vēl nav paguvis pierast pie jaunajām brillēm, nav pietiekami labi notīrijis auto vējstiklu, kas vēl vairāk pasliktina redzamību, aizmirsis notīrīt priekšējās lampas, viņam acīs spīd pretī braucošo auto lukturi utt… rezultātā paši izrēķiniet par cik samazinās viņa redzes koeficenti.

Šo rakstu es veltu kādai sievietei, kas pāris gadus atpakaļ stāvēja uz nepārtrauktās sadalošās joslas Kalnciema ielā, vienā rokā turot zīdaini, bet pie otras rokas turot pirmsskolas vecuma bērnu. Lai viņai veicas arī turpmāk!

Vēlot acu gaišumu, novēlu Jums nākotnē saskatīt cerību utt… aptuvens citāts no ziemassvētku apsveikuma, ko mēdz izsūtīt acu ārsti saviem pacientiem.

Ar cieņu
Vmaxer,
iAuto lasītājs,

P.S.
Mana redze ar korekciju: OS ~0,9, OD ~0,9

 
46 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
149958. viesis 26.novembris 2004 15:43
1 0 Atbildēt

Lai mēģinātu ierobežot cilvēku tiesības ar medicīniskās birokrātijas palīdzību, vajag reālu pamatojumu, tas ir, statistikas datus, ka tas tiešām nepieciešams. Visvairāk avāriju sataisa praktiski veseli atsaldeņi. Pie kam, ja tumsā kādu apžilbina, tad viņš arī ar ideālu redzi neko neredzēs. Lai normāli brauktu, pavisam nevajag varēt saskatīt auto numuru no 100m attāluma. Man ir -6.25 abām acīm, kādus 8 gadus esmu braukājis ar moci, 4 gadus -ar auto, un bijuši tikai pāris sīku negadījumu pa šo laiku, pie kam neviens no tiem -redzes dēļ.

149960. viesis 26.novembris 2004 15:51
1 0 Atbildēt

Man liekas raksta autoram mazliet par maz info par redzes korekciju. Varēja kaut internetā informāciju pameklēt pirms tādu sviestu ievietot.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 3

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 7

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk