Standartauto komisija apbalvojusi čempionus 2

30.novembris 2004 10:14

Ulbrokā, Zinātnes centrā notikusi LAF Standartauto komisijas sezonas noslēguma balle, kurā tika sumināti godalgoto vietu ieguvēji astoņās nominācijās.

Čempionu nosaukumus 2004. gadā izcīnīja: Ulvis Bujāns (priekšpiedziņa, auto daudzcīņa), Mairis Kārkliņš (aizmugures piedziņa, auto daudzcīņa), Jānis Dūcis (pilnpiedziņa, auto daudzcīņa), „VPLT” (komandas, auto daudzcīņa), Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (pilnpiedziņa, standartauto rallijs), Māris Freibergs/Itars Siliņš (virs1620 kub.cm, standartauto rallijs), Andris Andiņš/Māris Ešmanis (līdz 1620 kub.cm, standartauto rallijs), „Verners - V4 Motors” (komandas, standartauto rallijs).

Standartauto 2004. gada sezona sākās jau 4. janvārī ar daudzcīņas čempionāta pirmo posmu Auciema trasē pie Cēsīm. Un, kā izrādījās, pirmais posms skaidri iezīmēja favorītus, kuri arī spēlēja galvenās lomas sezonas turpinājumā – Cēsīs uzvaras divās no trim klasēm izcīnīja nākamie čempioni. Par pirmo 2004. gada čempionu Latvijas autosportā kļuva Ulvis Bujāns („VW Golf II”). Pazīstamā krosista Ginta Bujāna dēls, uzvarot vienās sacensībās (daudz pieredzējušākais tēvs guva trīs uzvaras), jau vienu posmu pirms meistarsacīkšu noslēguma kļuva sāncenšiem neaizsniedzams. Daudz sīvāka cīņa ritēja par pārējām godalgotajām vietām un to ieguvēji kļuva zināmi tikai pēc pēdējā brauciena – sudraba medaļas Ritvaram Kārkliņam („VW Golf II”), bet bronza 13 gadīgajam Jānim Kārkliņam („Honda Integra”), kurš bija ātrākais vienā no posmiem. Viena uzvara posmos arī iepriekšējam šīs klases čempionam, Ritvara tēvam Normundam Kārkliņam („VW Golf II”).

Pilnpiedziņas klasē čempionu titulu izcīnīja Jānis Dūcis („Audi Quattro”), sīvā sāncensībā apsteidzot pieredzējušo Andri Empeli („Mazda 323”). Trešā vieta uzvarētāja brālim Raimondam Dūcim („Audi Quattro”). Brāļi pa abiem guva uzvaras četros no sešiem posmiem – trīs pirmās vietas Jānim, bet viena Raimondam. Pa uzvarai arī Andrim Empelim un 2003. gada čempionam Ronaldam Mūsiņam.

Vienīgais, kuram aizvadītajā sezonā izdevās aizstāvēt savu titulu, izrādījās aizmugures piedziņas klasē braucošais Mairis Kārkliņš („Toyota MR2”) no Cēsīm, punktu sezonai pieliekot ar uzvaru pēdējā posmā. Ja Mairis arī šosezon spēs nosargāt savu vietu uz troņa, viņš kļūs par pirmo standartauto braucēju, kurš būs izcīnījis Sporta meistara nosaukumu. Sparīgi sezonu ar pirmo vietu Auciemā sāka Mikus Bērzkalns („VAZ 2101”), tomēr stabila snieguma trūkums visas sezonas garumā liedza jaunajam cēsniekam pakāpties augstāk par trešo vietu. Par pārsteigumu parūpējās Askolds Altenburgs („BMW 318”), kurš aizmugures piedziņas klasē, startējot pirmo sezonu, bija ātrākais divos posmos un kopvērtējumā izcīnīja sudraba medaļas. Pa divām uzvarām arī M. Kārkliņam un Bērzkalnam.

Komandu vērtējumā daudzcīņā čempionu nosaukums “VPLT” – Andris Empelis, Ritvars Kārkliņš, Mikus Bērzkalns, otrā “Komanda „1”” (Ronalds Mūsiņš, Askolds Altenburgs, Mareks Kreišmanis, Jānis Skujiņš), “JNM Cēsis” (Mairis Kārkliņš, Normunds Kārkliņš, Jana Gustāne).

Aizvadītajā sezonā gan kvalitatīvu, gan arī kvantitatīvu izaugsmi piedzīvoja standartauto rallijs. Dalībnieku skaits atsevišķās sacensībās tuvojās 100 ekipāžām, bet rekords tika uzstādīts rallijā „Milzis” Cēsīs, kas kopā ar Igaunijas sportistiem uz starta pulcēja 110 ekipāžas. Vislielākais progress skāra prestižāko klasi – pilnpiedziņu. Sacensību trasēs parādījās jauni, ambiciozi braucēji ar moderniem un jaudīgiem spēkratiem, pārtraucot ierasto „Audi Quattro” dominēšanu. Tieši viens no debitantiem – Jānis Meiers („Subaru Impreza”) ekipāžā ar pieredzējušo stūrmani Jāni Krastiņu izrādījās gan ātrākais, gan arī stabilākais visas sezonas garumā un jau pirms pēdējā etapa nodrošināja čempionu nosaukumu. Meiers/Krastiņš bija vienīgie pilnpiedziņas klasē, kas guva punktus visos septiņos etapos, turklāt izcīnot trīs uzvaras. Sudraba medaļas izcīnīja brāļi Roberts un Normunds Vuguļi („Audi S2”), kurus nepārtraukti vajāja ķibeles. Interesani, ka pilotam šis ir jau trešais vicečempiona tituls pēc kārtas (pirmais gūts ar Jāni Spektoru, pārējie kopā ar brāli). Apbalvošanas ceremonijā R. Vuguļa teiktais „čempiona tituls ir labi, bet trīs vicečempioni...!” tā arī neatklāj, vai jaunajā sezonā ekipāža tieksies turpināt šo tradīciju, vai arī tomēr centīsies atbrīvoties no „mūžīgi otro” nastas. Trešā vieta 2004. gada sezonā nu jau eksčempioniem brāļiem „Aivariem” – Aivaram Maļavkinam/Aivaram Šilabritam („Audi 80 Quattro”). Jelgavnieku uzvara sezonas pirmajā etapā ziemas rallijā „Sarma” bija vienīgā, kas gūta ar atmosfērisko dzinēju aprīkotu automašīnu. Vēl pie uzvarām šosezon tika Raimonds un Jānis Dūči („Audi Quattro”), brāļi Vuguļi un rallija meistars Ainārs Eikerts duetā ar Andri Andersonu (“Mitsubishi EVO VIII”). Lai ļautu par godalgotajām vietām cīnīties arī mazākjaudīgajām pilnpiedziņas automašīnām, LAF Standartauto komisija nākošās sezonas čempionātā ir izveidojusi divas atsevišķas pilnpiedziņas ieskaites grupas – mašīnām ar turbo un atmosfēriskajiem dzinējiem.

Vienas ass piedziņas klasē virs 1620 kub.cm viss noskaidrojās tikai pēdējās sacensībās – rallijā „Mulgi Sugis” Igaunijas pilsētā Vilandē. Lai arī ātrāki tajā bija tēvs ar dēlu Jānis un Andris Kārkliņi („Honda Integra”), izcīnot trešo uzvaru sezonā, par čempioniem kļuva Māris Freibergs/Itars Siliņš („Opel Kadett”), kuru aktīvā arī trīs uzvaras. Interesanti atzīmēt, ka abas ekipāžas sezonu sāka ar nullīti, bet pirmo ralliju uzvarējušie Andris Berķis/Vilnis Vitkovskis („VW Golf II”) noslēgumā palika tikai piektie. Bronzas medaļas šajā klasē Edgaram Poriņam/Ģirtam Roļskijam („Opel Kadett”), kuri tikai par punkta tiesu pēc viena sliktākā rezultāta atmešanas, kā to paredz nolikums, apsteidzas Raivo un Andri Pikkes („VW Golf II”). Jāpiebilst, ka juniors Jānis Kārkliņš ir vienīgais, kas spēja iegūt godalgotas vietas gan daudzcīņas, gan arī rallija čempionātā.
Vienas ass piedziņas klasē līdz 1620 kub.cm bija izteikts līderu trio un arī šī trio iekšējos rēķinos tika ievērota hierarhija. Ievērojami pārāki par konkurentiem izrādījās ventspilnieki Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”). Čempionu ekipāža maksimālo punktu skaitu – desmit – guva sešos etapos un tikai vienreiz uzvaras garšu ļāva baudīt vicečempioniem Ivo Sāvičam/Ģirtam Blumbergam („Peugeot 205”). Bronzas medaļa tika kārta Edgara Trūpa („Rover 214 Gti”) kaklā. Sezonas gaitā Trūps izmantoja vairāku stūrmaņu pakalpojumus (Uldis Biters, Jānis Čaune, Lauris Aizderdzis), tomēr pēc sacensību nolikuma nevienam no viņiem medaļa nepienācās. Komandu vērtējumā šosezon visos septiņos etapos labākā izrādījās “Verners-V4 motors” (Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls). Otro vietu izcīnīja „Kurzeme” (Andis Andiņš/Māris Ešmanis, Kārlis Volanskis/Gatis Zass, Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols), bet trešā pozīcija “AFT Rally team Rīga” (Raimonds Dūcis/Jānis Dūcis, Edgars Trūps, Lauris Aizderdzis/Vilnis Freijs).

Vēl nav norimušas atskaņas no apbalvošanas balles, bet jau šosvētdien, 5. decembrī „333” autokompleksā paredzēts 2005. gada standartauto sezonas sākums – Vladislava Šlegelmilha veidotajā trasē risināsies ziemas daudzcīņas čempionāta pirmais posms, kurā aicināti piedalīties visi brauktgribētāji – gan iesācēji, gan autosporta meistari. Standartauto sacīkstes ir lieliska iespēja spert pirmo soli autosportā, vai arī vienkārši kļūt par labu un drošu braucēju ikdienas satiksmē, kas šobrīd, ņemot vērā traģiskos notikumos uz ceļiem, ir jo īpaši aktuāli.

LAF Standartauto komisijas 2004. gada laureāti

Latvijas ziemas čempionāts standartauto daudzcīņā
Priekšas piedziņas automašīnas
Ulvis Bujāns 296 punkti, Ritvars Kārkliņš 263, Jānis Kārkliņš 255.
Pilnpiedziņas automašīnas
Jānis Dūcis 306, Andris Empelis 302, Raimonds Dūcis 275.
Aizmugures piedziņas automašīnas
Mairis Kārkliņš 321, Askolds Altenburgs 311, Mikus Bērzkalns 310.
Komandas
“VPLT” (Andris Empelis, Mikus Bērzkalns, Ritvars Kārkliņš) 954, “Komanda „1”” (Ronalds Mūsiņš, Askolds Altenburgs, Mareks Kreišmanis, Jānis Skujiņš) 867, “JNM Cēsis” (Mairis Kārkliņš, Normunds Kārkliņš, Jana Gustāne) 855.

Latvijas standartauto rallija čempionāts

Pilnpiedziņas klase
Jānis Meiers/Jānis Krastiņš 56, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls 38, Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits 36.

Klase virs 1620 kub.cm.
Māris Freibergs/Itars Siliņš 52, Jānis Kārkliņš/Andris Kārkliņš 47, Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs 30.

Klase līdz 1620 kub.cm.
Andris Andiņš/Māris Ešmanis 60, Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs 50, Edgars Trūps 31.

Komandas
“Verners-V4 motors” (Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls) 124, „Kurzeme” (Andis Andiņš/Māris Ešmanis, Kārlis Volanskis/Gatis Zass, Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols) 91, “AFT Rally team Rīga” (Raimonds Dūcis/Jānis Dūcis, Edgars Trūps, Lauris Aizderdzis/Vilnis Freijs) 58.

LAF Standartauto komisijas sacensību kalendārs 2005. gadam

15.-16. janvāris* Latvijas čempionāts standartauto rallijā Gulbene
06.-08. maijs Latvijas čempionāts standartauto rallijā Liepāja
18.-19. jūnijs Latvijas čempionāts standartauto rallijā Ķekava
15.-17. jūlijs Latvijas čempionāts standartauto rallijā Talsi
05.-06.. augusts Latvijas čempionāts standartauto rallijā Gulbene
02.-04. septembris Latvijas čempionāts standartauto rallijā Cēsis
23.-24. septembris Latvijas čempionāts standartauto rallijā Igaunija
28.-29. oktobris Latvijas čempionāts standartauto rallijā Liepāja

____________
* rezerves datums 19.-20. februāris.
** Latvijas čempionāta standartauto ziemas daudzcīņā posmi notiek svētdienās no 5. decembra līdz 27. martam pēc slīdošā grafika. Sekojiet informācijai www.laf.lv.


Normunds Orlovs,
LAF Standartauto komisijas preses sekretārs

 
Visi komentāri
 
150253. viesis 30.novembris 2004 11:34
0 0 Atbildēt

Man baigi patiik Hondas. Un tieshi Civic` i.

150356. viesis 30.novembris 2004 22:21
0 0 Atbildēt

gordis do pensii... :DDD

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 1

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

UAZ uzsāk komerctransportlīdzekļa “Profi” tirdzniecību 4

Krievijas apvidus auto ražotājs “UAZ” uzsācis komerctransportlīdzekļa “Profi” (ПРОФИ) tirdzniecību. Bāzes versijā automobilis ar 1500 kg kravnesību maksās 649 000 rubļu (9527 eiro). Vēlāk sola hibrīda modeli, kas atbildīs arī ES ekoloģiskajām prasībām. Lasīt vairāk

 

Šī gada Top 12 ātruma pārkāpuma rekordi Latvijā; "Audi", "BMW" un pat "Opel" 5

No kuriem lielākais bija kāds šoferis Ventspilī, kurš apdzīvotā vietā traucies ar 226 kilometru stundā lielu ātrumu. Lasīt vairāk

 

BMW, Audi un Porsche ražo labākos sporta auto 9

Vācijas auto žurnāla „Sport Auto” lasītāju balsojumā par labākajiem atzīti četri BMW, kā arī pa trim Audi un Porsche modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti