«Fiat Panda» - draudzīgais pilsētas lācītis 52

20.decembris 2004 0:04

Itāļu koncernam ir neparasti veicies: Fiat modeļi astoņas reizes ir atzīti par Eiropas gada automobiļiem. Beidzamais titulētais - "Fiat Panda", kas bija atzīts par Eiropas "Gada auto 2004".



Ko nozīmē vārds "Panda" zina pat bērns. Tas ir simpātisks melnbalts lācītis, kas dzīvo Ķīnā. Bet ko nozīmē "Fiat Panda"? Kaut arī auto un pandas vizuāli "stipri atšķiras", tos vieno vismaz viena īpašība - "Fiat Panda" izskatās mīļi un draudzīgi.

Tā kā "Fiat Panda" ir pietiekami liela riteņu bāze, tā virsbūve vismaz 2/3 atdota salona vajadzībām. Kaut arī auto ir 4-vietīgs, arī pieciem šeit vieta atradīsies. Protams, iespējams pasūtīt arī 5-vietīgu Pandu, bet nedomājiet, ka tā būs garāka vai platāka! Tai vienkārši būs piektais galvas atbalsts un piemontēta piektā drošības josta...



Pienācis kārtējais piektdienas vakars un "Auto Italia" ofisā manās rokās nonāk tieši "Fiat Panda" atslēgas un dokumenti. Ir pielieta pilna bāka ar degvielu un mūsu testa brauciens var sākties.

Iekāpšana: Atveru durvis un mēģinu apsēsties. Neparastas sajūtas. Sēdekļi ir novietoti augstu un tāpēc iesēšanās laikā neprasās pieturēties pie stūres. Apsēžoties ērtāk, jūtu, ka labās kājas celis neērti atspiedīsies pret vidējo konsoli - prasītos nedaudz zemāk sēdekli... "Sēdekļu augstuma regulators tieši šim auto nav uzstādīts, bet ir iespējams!" - tā uzreiz paskaidro salona vadītājs. Vēl daži paskaidrojumi par interesanto pārnesumu kārbu un mūsu ceļš var sākties.



Tomēr augstajiem sēdekļiem ir arī pozitīvas īpašības. Pat pirmo reizi sākot braukt tumsā nebija nekāda diskomforta sajūtas. Viss ir pārredzams un es nejutos "kā tankā". Pilsētā šāda pārredzamība ir tiešām zelta vērta.

Vēl pirms izbraukšanas, mašīnā ir jāieliek dators, ko pie reizes varēšu aizvest uz Liepāju. Kā jau ierasts, veru vaļā aizmugurējās pasažiera durvis, lai noliktu datoru un monitoru uz aizmugurējā sēdekļa, bet Ģirts (Auto Italia tirdzniecības vadītājs) man jautā: "kāpēc ne bagāžas nodalījumā?" Jā, kāpēc ne? Vienkārši pirmais iespaids par šo auto ir tāds, ka bagāža jātur salonā. Patiesībā arī bagāžai vieta ir paredzēta.



Kā jau ikvienā kompaktklases automobilī, eksistē radionāla salona izmantošanas problēma. Jēdzieni "liels bagāžas nodalījums" un "plašs salons" ir pilnīgi nesavienojami. Tāpēc parasti uzvar "(iespējami) plašs salons". Panda konstruktori ir nolēmuši palikt pie kompromisa varianta: aizmugures sēdeklis ir uzstādīts uz "sliedēm" un mašīnas lietotājs pats var izvēlēties - vai vairāk vietas aizmugurē sēdošajiem vai arī vairāk vietas bagāžai.



Tā kā ir jau vēls un priekšā vēl tāls ceļš, dodamies prom. Jau ierasts, ka pēdējā laikā automobiļi tiek testēti vienādos apstākļos: Rīga-Liepāja-Rīga. Izbraucot uz Liepājas šosejas, biju nobažījies, ka apdzīšana šim mazulītim būs stipri apgrūtināta, tomēr nemaz tik traki nav. Arī pie 90-100 km/h ar to var braukt un nerodas nekādi "mazvērtības kompleksi".

Salons: tas nemaz neizskatās lēti. Interesantais vidējās konsoles risinājums, kur vietu atradusi pārnesumu kārbas svira, gaišas plastmasas apdare rada patīkamu un neobeigtības sajūtu. Tā kā pārnesumu svira atrodas tuvu stūrei, nepamet tāda kā sportiskuma sajūta, kaut pats auto nekāds lidotājs jau nav.



Ja salīdzina mērinstrumentu paneli ar daudz dārgākiem auto, šķiet, ka tas te ir "apmaldījies", jo nepiespiežoties var nosaukt vairākus dārgus modeļus, kur spidometra pulkstenis izskatās krietni "parastāks". Stūres augstums ir regulējams, kaut to darot nedaudz māc bažas par to, vai tā bloķētāja plastmasas svira nenolūzīs. Dīvaini šķiet konstruktoru doma - drošības jostu augstums nav regulējams. Jācer, ka viņi zina, ko dara.

Labu redzamību nodrošina lielais stiklu laukums, kā arī ērti atpakaļskata spoguļi. Aizmugurējo sēdekļu galvas atzveltnes netraucē redzamībai un bez problēmām var redzēt visu, kas notiek aiz mašīnas. Priekš pilsētas auto, kam lielākā daļa jāpavada ciešā transportlīdzekļu plūsmā, tas ir "tieši laikā". Ar "Fiat Panda" ātri noparkoties ir nieka lieta.

Pēc 200 km nobraukšanas mugura nesāpēja, nebija arī nekāda stīvuma. Sēdekļi, kaut minimāli regulējami, tomēr pilda savu funkciju. Arī vieta vadītājam ir pilnīgi pietiekama. Braucot atpakaļ no Liepājas, mašīnā bijām četri. Auto kļuvis nedaudz lēnīgāks un jau pēc 100 km aizmugurē sēdošie pasažieri sāka izteikt savas domas - sēdēt aizmugurē nav īpaši ērti. Bet tas taču nav limuzīns, bet gan drīzāk pilsētas auto! Vismaz galva pret griestiem neatdursies nekad.



Pilsētas auto vārdu "Panda" ir pelnījusi arī vēl viena iemesla pēc: stūres pastiprinātājs. Tik viegli stūre negriežas nevienam auto! Un galvenais ir tas, ka "City" režīms ir izslēdzams un stūre kļūst ierasti stingra.

Mašīnas piekare ir vienkārša līdz neiespējamībai, bet par to pārbaudīta praksē: priekšā McPherson, aizmugurē pusneatkarīgā. Lēti, bet nopietni. Tomēr, neskatoties uz lētumu, Panda ir paklausīga un labi turas uz ceļa. Protams, līdz laikam, kamēr netrāpa kādā no Liepājas šosejas nelīdzenumu sērijā. Tad šis īsais un vieglais hečbeks sāk "lēkāt".



Diemžēl "Fiat Panda" cena kļūst labi sajūtama, kad dzinējs uzņem apgriezienus. Ja tie pārsniedz vidējos, tad tā skaņa ienāk arī salonā. Jā, arī dažādi trokšņi ir jūtami: dzirdams vējš gar aizmugurējām statnēm, mitrā laikā riepu paceltais ūdens rada troksni pret riteņu arkām.

Pēc kopā ar "Fiat Panda" pavadītās nedēļas nogales no auto šķīros bez īpašas nožēlas, tomēr tagad zinu, ka šis auto ir savas cenas vērts.

Kopsavilkums:
+ simpātisks un praktisks auto
+ samērā ērta vadītāja vieta
+ konkurētspējīga cena
+ labs pilsētas auto
+ teicama pārskatāmība

- liels pagrieziena radiuss
- skaņas efekti

Zem "Fiat Panda" motora pārsega var atrast vienu no diviem benzīna dzinējiem - ar 1.1 (54 Zs) vai 1.2 (60 Zs) litru darba tilpumu, kā arī jauno 16 vārstu turbodīzeli 1.3 Multijet (70 Zs) - Fiat lepnumu.

"Fiat Panda" var pasūtīt ar plašu papildus aprīkojuma klāstu. Auto iespējams ar SkyDome stikla jumtu, Hi-Fi audiosistēmu ar subwoofer, automātisku klimata kontroli, parkošanās sensoriem un daudz ko citu. Pirmo reizi šādas klases auto aprīkots ar sešiem drošības spilveniem un ESP sistēmu, kas iekļauj sevī daudz servisa funkcijas - sākot ar riteņu pretizslīdēšanas sistēmu līdz pat palīdzībai pie auto starta pret pacēlumu.

Fotogaleriju skaties šeit »»

Paldies "Auto Italia" par piešķirto auto.

E.Biele


 
52 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
152220. viesis 20.decembris 2004 14:39
1 0 Atbildēt

tas tāpast ir vairāk, nekā iegūs jebkurš 15 gadīgs Latvijas pamatbraucamrīks

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 5

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Gada auto testa dienā Molā” piedalījās 22 jaunākie auto (+ foto)

Par spīti rudenīgajam lietum, sestdien, 14. oktobrī tika plaši apmeklēts vienīgais “Latvijas Gada auto” pasākums, kurā visi interesenti varēja iejusties konkursa žūrijas lomā un veikt testa braucienus ar jaunākajiem automobiļiem Latvijā, tostarp divi absolūti jaunumi – apvidus auto “Jeep Compass” un “Jaguar E-Pace”, kuri savu Latvijas pirmizrādi piedzīvoja tieši šajā pasākumā. Lasīt vairāk

 

Tikai 65 par 310 323 eiro - "Mercedes-AMG G 65" atvadās ar "Final Edition" (+ foto) 1

"Mercedes-Benz" atvadās no "Mercedes-AMG G 65" pašreizējās paaudzes ar ekskluzīvo "Final Edition", kas tiks izlaista vien 65 eksemplāru lielā skaitā. Lasīt vairāk

 

"Daihatsu" piedāvājums “aktīviem pensionāriem” (+ foto) 10

Japānas autoražotājs Daihatsu Tokijas motoršovā parādīs modeli "Compagno", ko projekta autori nodēvējuši par “četrdurvju kupeju aktīviem pensionāriem”. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti