Pēdējā laikā bieži tiek runāts par gājējiem, par viņu kultūru, par to, ka arī tiem būtu jāievēro Ceļu satiksmes noteikumi. 4.janvāra rīts dažiem cilvēkiem paliks atmiņā kā ne pats patīkamais.
Kalnciema un Baložu ielu krustojums ir samērā plats. Tas nav paredzēts gājēju šķērsošanai, bet tas netraucē gājējus tur "staigāt pāri" bez nekādiem kompleksiem - pāri 4 joslām. Daži to dara steidzīgi, daži - ne ļoti. Daži paspēj, bet daži nepaspēj.4.janvārī ap plkst 10:30 šajā vietā "nepaspēja" kāds pieklājīga vecuma vīrietis. Kaut arī pa otro joslu Vanšu tilta virzienā braucošais Volvo 850 vadītājs darīja visu, lai gājējs neciestu, sadursme bija neizbēgama un tā notika.
It kā jau parasta situācija - gājējs notriekts ceļu šķērsojot tam neparedzētā vietā. Tomēr šoreiz mēs sekojam līdzi šim notikumam no pirmajām minūtēm. Pēdējā laikā daudzi lasītāji uzdod jautājumus šajā sakarā - kas jādara pēc šāda negadījuma? Nereti ir bojāts auto. Ir zaudējumi. Apdrošināšana netiek maksāta (OCTA). Tā kā minētā Volvo vadītājs ir Andris, iAuto biedrs, mums būs iespēja sekot šī gadījuma norisei līdz pat galam.
Sākam visu no sākuma. Notikusi sadursme - gājējs guļ uz ielas. Kaut ko murmina. No galvas gāžas asinis. Andris izliek avārijas trijstūri, sniedz pirmo palīdzību, izsauc ātro palīdzību, izliek avārijas trijstūri, izsauc Ceļu policiju zvanot uz 112, kur ar to tiek savienots. Ātrie atbrauca ātri, pierakstīja Andra personas datus un kopā ar cietušo devās uz slimnīcu. Izliktais avārijas trijstūris neiepatikās kādai kundzītei pie stūres un tā to sadragāja ar sava dampja riteņiem. Pēc "ātro" aizbraukšanas uz ceļa palika tikai cietušajam vīram zem galvas liktais spilvens, kas tagad, aptašķīts ar asinīm, atgādināja par notikušo traģēdiju.
Andra mašīna (VOLVO 850) bija cietusi samērā maz - ātrums pirms sadursmes esot bijis ap 45 km/h. Izsists priekšējais stikls, sabojāts panelis.
Uzreiz pēc sadursmes pie Andra pienāca arī divi liecinieki, kas notikušo esot redzējuši un tie pieteicās sagaidīt policiju, lai sniegtu liecību. Viens no lieciniekiem paskaidroja, ka pats pirms kāda laika esot uzbraucis mopēdistam un esot izjutis, ko nozīmē CSNg bez lieciniekiem.
Pēc 40 minūtēm ieradās Ceļu policijas ekipāža, operatīvi izdalīja visiem veidlapas - varēja sākt rakstīt paskaidrojumus. Pa to laiku tika izmērīta un uzzīmēta arī negadījuma situācija.
Protams, esiet gatavi - šādās situācijās vadītājam nāksies arī "iepūst trubiņā" - vadītāja pārbaude ir obligāta. Protams - 0,00 promiles. Pēc 20 minūtēm pārbaude tika atkārtota, lai to varētu uzskatīt par MK noteikumiem atbilstošu vadītāja alkohola pārbaudi. (Pretējā gadījumā iespējams, ka kāds "gudrinieks" var izdomāt, ka vadītājs bijis alkohola reibumā, bet pārbaude nav tikusi veikta pareizi.)
Policisti noformēja visus dokumentus un tad arī paskaidroja Andrim, kas būtu jādara tālāk. Tā kā konkrētie CP nelemj par vainu, bet tikai konstatē faktus, "vainīgo" noteiks Gaujas ielā. Ņemot vērā, ka mašīnai radīti materiāli zaudējumi un Andris ir pārliecināts, ka viņa vainas šeit nebija, policisti ieteica doties uz Lomonosova ielu 9 un tad uz tehnisko ekspertīzi - Klijānu ielu 23. Šeit eksperts pierakstīja un nofotografēja visus zaudējumus.
Kas tālāk? Jāgaida CP slēdziens par to, kurš vainīgs. Kad tas tiks saņemts, stāstīsim par to atkal.
P.S. Kamēr tika stādīti protokoli, tieši šo pašu vietu, neskatoties uz Ceļu policijas (ar ieslēgtām bākugunīm) klātbūtni, šķērsoja desmitiem cilvēku, tajā skaitā arī amatpersonas...
E.Biele
iAuto
Es vispaar nebuutu skaitiijis atatistikaa tos gaajeejus kas tiek notriekti ne uz gaajeeju paarejaam!!!!