Viss jau ir pareizi! Bet autovadītāja psiholoģija? 33

 
18.janvāris 2005 8:56

Jau ievadā, liekot roku uz sirds, vēlos paziņot, ka mans nolūks nav kādu apvainot muļķībā, neizdarībā vai kādā citā nepareizā rīcībā. Ceļu satiksme manis aprakstītajā vietā ir organizēta atbilstoši CSN un nav ne mazākā iemesla brēkt par nejēdzībām.

Varbūt vēl iAuto lasītāji atceras to avāriju Rēzeknes rajona autoceļu Rēzekne - Gulbene un Rīga - Zilupe krustojumā, kur ļoti smagi cieta Liepājas rajona mikroautobusiņš un tā pasažieri. Jā, avārijas izraisītājs bija smagā alkohola reibumā, Balvu rajona iedzīvotājs. Bet pa šo laiku ir bijusi vismaz vēl viena smaga avārija, izraisītājs atkal balvēnietis, tiesa, šoreiz alkoholu nelietojis. Skaidroja, ka neievērojis zīmes.

Vietējie šeit nesitas. Parasti "tiek" viesiem. Protams, var apgalvot, ka tas ir melnais punkts, ka te vajadzēja būt riņķim, vai, vēl labāk, ceļu šķērsojumam dažādos līmeņos. Nu bet šeit ir Latvija, šeit ir Latgale ... Gan jau kādreiz būs. Savas dzīvesvietas dēļ šim krustojumam cauri braucu ļoti bieži. Un tā, braucot no Ludzas Rīgas virzienā (galvenais ceļš) mēs redzam šo ceļa zīmi.



Lieliski, pārskatāmi, viss skaidrs. Rullējam pa galveno.

Bet tagad pabrauksimies šī krustojuma virzienā no Balvu puses.



Nē, nē, viss ir OK! Pirms tam ir visas nepieciešamās ceļazīmes un pat uz zaļganā atstarojošā (uzmanību akcentējošā) fona (ja nekļūdos, fons parādījās pēc liepājnieku nelaimes).



Un pirms paša krustojuma arī viss ir tā, kā tam jābūt.



Pēc pēdējiem ceļu satiksmes negadījumiem arī pa galveno ceļu braucošajiem tiek pastiprināti norādīts samazināt ātrumu.



Kāpēc tad tērēju lasītāja dārgo laiku? Mani neatstāj sajūta, ka tādā izpildījumā ceļa zīme 701, uzstādīta uz otršķirīga ceļa, zināmos apstākļos veic maldinošu un uzmanību novērsošu funkciju. Mēs esam vairāk vai mazāk pieraduši, ka šī zīme stāv uz galvenā ceļa un tie līkumainie atzari ir otršķirīgie ceļi. Ja vadītājs nav pietiekami uzmanīgs (varbūt apslimis, neizgulējies, cilvēkam vienkārši nepatikšanas, kāds tieši tobrīd novērsa uzmanību), tad dominējošo informāciju (netīši maldinošu!!!) viņam sniegs lielais plakāts, nevis par krustojumu ar galveno ceļu vēstošās zīmes. Arī STOP zīme, kas iznirst acu priekšā pēdējā brīdī (tieši pirms krustojuma pakalniņš) var vairs neglābt. Galvenajam ceļam uzlika 70. Bet otršķirīgajam NE. Bet tieši uz zīmju komplektu 70, 50, 30 vai līdzīgu mēs esam pieraduši noteikti reaģēt, it īpaši, ja braucam pa nepazīstamu ceļu pirmo reizi. Varbūt varēja uzlikt??? Protams, dārgāk nekā "Izsaukuma zīme" uz zaļā atstarojošā fona. Bet manuprāt efektīvāk.

Vietējie te nesitas. Rakstu darba morāle? Manuprāt uzstādot ceļazīmes ir ļoti svarīgi ievērot arī autovadītāja psiholoģiju. It īpaši braucot nepazīstamās vietās (Rīgā gan viss ir lieliski, vai ne?). Varbūt par info zīmju izvietojuma nepieciešamību konkrētajā vietā jājautā tieši pirmo reizi iebraukušajiem? Vietējie tāpat zina kas, kur un kā. Bet zīmei 701 noteikti vajadzētu "māsu"uzstādīšanai uz otršķirīgā ceļa un kas nepārprotami "KLIEGTU!!!!!" par krustojumu ar galveno ceļu.

Mans mērķis arī nav attaisnot smagos negadījumus izraisījušos autovadītājus, vēl jo vairāk, ka viens no viņiem bija lietojis alkoholu. Man tikai ļoti gribas, lai vainagi vairs nepušķo šo krustojumu.

Visiem iAuto lasītājiem, vēlot ceļa zīmes vērīgi skatīt,
Viktors.

P.S. Tieši tādas pat 701-ās ir uz kaimiņos esošā melnpunktainā Rīga - Ludza un Rēzekne - Kārsava krustojuma otršķirīgajiem ceļiem. Sagadīšanās? Var jau būt.
 
Visi komentāri
 
154871. viesis 18.janvāris 2005 9:14
0 0 Atbildēt

Vai nu veel gulju vai arii neko nesaprotu. jaaiedzer kafija un tad jaapaarlasa....

154873. viesis 18.janvāris 2005 9:23
0 0 Atbildēt

a kaads man var pateikt kaapeec uz juurmalas shosejas iebraucot riigaa kreisajaa malaa ir sabaaztas ziimes ar kjiegjeljiem?

154874. viesis 18.janvāris 2005 9:27
0 0 Atbildēt

Vispaar taisniiba, plakaats noveersh uzmaniibu!

154882. viesis 18.janvāris 2005 10:02
0 0 Atbildēt

Es neko nesapratu

154885. viesis 18.janvāris 2005 10:06
0 0 Atbildēt

Diemžēl raksrītājam nav īsti skaidri CSN ,kur 701 ceļa zīmei nav nekāds saara ar galveno ceļu.

154886. viesis 18.janvāris 2005 10:08
0 0 Atbildēt

Plakātiem jābūt tālu iepriekš un tad šīm brīdinājuma zīmēm.

P.S. Rēzekne - Kārsava jeb Rēzekne - St.Pēterburga ir valsts nozīmes un Eiropas nozīmes ceļš nevis otršķirīgs ceļš.

154887. viesis 18.janvāris 2005 10:10
0 0 Atbildēt

Tur būtu nepieciešama 70-50-30 zīmju kombinācija+guļošais policists. Bet ideāli, bež šaubām, būtu aplis. Šobrīd, tuvojoties šim krustam no Ludzas ir tā, ka brauc un skaties, vai atkal kāds aksakals neizlido tev priekšā no Audriņu puses:(

154888. viesis 18.janvāris 2005 10:13
0 0 Atbildēt

Kamēr pārītis neatstiepsies nekas nemainīsies - latviešiem raksturīgā iezīme.

154890. viesis 18.janvāris 2005 10:15
0 0 Atbildēt

154885. viesis 18.01.2005 10:06

Rakstītājs to zina.

154886. viesis 18.01.2005 10:08

Atvainojos par nepareizo terminoloģiju. Taču attiecībā pret Rēzekne - Kārsava autoceļš Rīga - Ludza ir galvenais.

Manuprāt 701.-jai ceļa zīmei būtu arī kliedzoši jāakcentē krustojums ar galveno ceļu.

154891. viesis 18.janvāris 2005 10:16
0 0 Atbildēt

ir ok rakstiņš...

154893. viesis 18.janvāris 2005 10:30
0 0 Atbildēt

Normāls raksts . It kā sīkumi , bet pamatoti .

154895. viesis 18.janvāris 2005 10:30
0 0 Atbildēt

Njā, doma laba!

154898. viesis 18.janvāris 2005 10:36
0 0 Atbildēt

ja pareizi sapratu, tad uz galvena cela pirms bistama krustojuma ir uzmanibu 70, bet pa otrskirigo var rullet ar 90 lidz atduries pret zimi stop, ja neesi pamanijis dodiet celu pirms plakata (lasot plakatu un meginot saprast kur jabrauc nevietejie zimi "dodiet celu" tiesam zinamos apstaklos varetu nepamanit) - nepardomati jau nu ir gan!

/viess/

154904. viesis 18.janvāris 2005 11:00
0 0 Atbildēt

1) tik daudz zīmju, ka vidēji zemais IQ nobīstas una izmirst, kur jābrauc

2) Uzliekot akcentētu ! zīmi ir piesegta funkcionāra pakaļja, bet nav atrisināts jautājus (šai valstij raksturīgi)

3) var strīdēties par likumiem, to izpildītājiem utt... BET - CIK saņem tas priekšnieciņš, kas koriģē šo zīmju uzstādīšanau? TĀDAS kvalifikācijas lēmumus viņš arī pieņem.

Man viss...maksājam nodokļus un murgojam(dzīvojam) tālāk.

154914. viesis 18.janvāris 2005 11:28
0 0 Atbildēt

>

Ticiet man, šis priekšnieciņš saņem labi - oficiālā alga + motivācijas piemaksas no zīmju ražotājiem. Tāpēc jau viņas ir tik daudz un tik nežēlīgi dārgas.

154920. viesis 18.janvāris 2005 11:57
0 0 Atbildēt

Jaa kaut kad pagaajushogad vasaraa braucu pa sho celju likaas ka tik daudz ziimju nebija, bet taapat bnija paarsteiguma momnts ka nesapratu kas iisti notiek un kaa jaabrauc. Tagad atkal noteikti var apjukt no ziimju paarpilniibas. Un tomeer man liekas ka aatrumu vajadzeeja samazinaat uz mazaakas noziimes celja.

Liidziiga situaaacija ir uz apvedcelja un eerglju krustojuma aiz liichiem tur tipa uz ergljiem vedoshaa celja ir STOP ziime un galvenais celjs tiek sabremzeets liidz 70.

154923. viesis 18.janvāris 2005 12:04
0 0 Atbildēt

Risinājums vienkāršs - jāuzstāda halogrammu ierīce, kas īsi pirms krustojuma ar galveno ceļu pēkšņi rada acu apmānu, ka uz ceļa izskrien cilvēks. Visi bremzēs un būs laimīgi.

īstenībā skaidrs, ka tur vajag apli.

154929. viesis 18.janvāris 2005 12:37
0 0 Atbildēt

Vajag apli, bet ir arii vienkaarshaaki risinaajumi:

* Stipri pirms taa visa uz mazaakaa celja ~ 400m pirms krusta uzlikt ziimi 70

* Uz mazaakaas noziimes celja paarnest lielo zilo plakaatu stipri taalaak pirms krustojuma (~300m pirms) un jau peec plakata kurustojuma uzlikt ziimes - warning [!] + aatrums 50 - iespeejams vienaa kaataa un peec tam dot celju ar papildplaaksni 200m un tad STOP (varbuut ar dzelteno striipu apkaart)

I buutu ok. Pashlaik autoram pilniiga taisniiba, cilveeka psihologija ir cilveeka psihologija. Piemeeram Amerikaanjiem vispaar ziimes daudz saprotamaakas - mazaakaa skaitaa bet jeedziigaakas.

154930. viesis 18.janvāris 2005 12:40
0 0 Atbildēt

Varbūt ne par tēmu, bet nedaudz līdzīga situācija: Baraucam pa Rīgas - Ventspils šoseju. Pirms tās krustojuma ar Tukuma - Jelgavas ceļu labajā pusē ir "OVI" benzīntanks. Ceļa malā ir izgaismota tā reklāma ar cenām. Tieši pirms šis reklāmas ir zīme "70", lai samazinātu ātrumu pirms krustojuma. Tumšā laikā un, ja vēl ir pretīmbraucēji, šī zīme redzama tikai kā melns aplis uz reklāmas fona. Kas to saskaņoja? Vai nu tai zīmei jābūt stipri iepriekš, vai arī reklāma jāpārceļ tālāk nost no ceļa, vai arī tumšā tā nedtrīkst būt izgaismota.

154931. viesis 18.janvāris 2005 12:42
0 0 Atbildēt

*******s... nu i murgaini sarakstīc... man acis un smadzenes izmežģījās, lasot šito... pat ko te iet runa ? es laikam bremzēju :) :) :)

154932. viesis 18.janvāris 2005 12:50
0 0 Atbildēt

Varbūt ka tā ir gadījies tikai man, jo esmu stulbāks vai kā, bet ja jau runa iet par psiholoģiju tad manuprāt baigais gļuks ir arī tepat rīgas centrā: Braucot pa 13.janvāra ielu gar stockmann, merķeļa un čaka ielas virzienā ir luksofors tieši pirms nogriešanās uz merķeļa ielu. Braucot šajā virzienā ir moments kad tieši luksofora augstumā nostājās uz pretējās mājas esošā LG reklāma. Tas kā zināms ir liels sarkans aplis, kas ik pa brīdim izdziest un iedegās. Pāris reizes ir sanācis brīvi braukt kad luksoforā deg zaļais un tad pēkšņi aptuveni tur kur luksofors iedegās tas sarkainais aplis. It kā jau nekas, bet ja gadījumā esi mazliet aizdomājies vai samiegojies var sanākt diezgan pēkšņi nodot pa torķiem....ātrumi jau nav tādi ka tur varētu būt asinis bet nu arī dzelžiem var sanākt ciest. Varbūt ka esmu vienīgais kas ar tādu problēmu saskāries....

154937. viesis 18.janvāris 2005 13:17
0 0 Atbildēt

HVZ

154942. viesis 18.janvāris 2005 13:34
0 0 Atbildēt

Vajadzētu saŗīkot testu uz aizbēršanos, kur ir jautājums arī par 701. ceļa zīmi. Visiem, kas atbild nepareizi - tiesības nost un uz skolu prom!

Un vispār kur tādi cirvji ņemās? Kā var braukt pa nepazīstamu ceļu, īpaši jau vēl apmaldīties zīmēs, bet kāju pārlikt uz vidējo pedāli nevar!?

154944. viesis 18.janvāris 2005 13:37
0 0 Atbildēt

Par OVI krustojumu ir sapūsts, zīme ir redzama ļoti labi. Ja nevari saskatīt, tad apstājies un pārliecinies kas tā par zīmi!

154953. viesis 18.janvāris 2005 15:45
0 0 Atbildēt

mans subjektīvais viedoklis:

acīmredzot cilvēkiem kas plāno konkrētās lietas pietrūkst stratēģiskā domāšana, varbūt viņiem vajadzētu paspēlēt stratēģiskās datorspēles, līdzīgi kā amerikāņu armijā pirms reālas kaujas.

154960. viesis 18.janvāris 2005 16:52
0 0 Atbildēt

Pārmērīgi piebāzta tā 701. zīme gan uz galvenā gan uz otršķirīgā ceļa.

Šādas shēmas nepieciešamību redzu tiešām sarežģītos krustojumos, bet ne šeit. Šeit pilnīgi pietiktu ar pilsētu sarakstu, Km līdz katrai no tām un bultiņu pa labi, pa kreisi vai taisni. Nebūtu šitāds plakāts un būtu vieglāk un ĀTRĀK uztverams. Paskatieties kā tas pie Igauņiem ir noorganizēts. Prieks braukt. Pie mums vai nu nav nekā, vai atlants ceļa malā kuru pētot var sprandu nolauzt.

154977. viesis 18.janvāris 2005 22:17
0 0 Atbildēt

Veči, ko jūs uztraucāc-tā taču ir Latgale!Tur viss ir savādāk!:)

Bet par to zīmi taisnība-tādas toč uz mazākas nozīmes ceļiem es nav manījis.Kā jau teicu Latgoļe...

155002. viesis 19.janvāris 2005 10:31
0 0 Atbildēt

To bumer316

Veciit, Tev nepieleeca? Autors tachu noruupeejies par taadiem tukshpauriishiem kaa Tu. Latgalieshi tur nesitas!

155012. viesis 19.janvāris 2005 11:11
0 0 Atbildēt

pretii akmens tiltam no okupaacijas myzeja puses ssauj aaraa trolejbusi. Neviens neredz ziimi dodiet cellu. mandomaaat, tur vajadzeetu parastu luksaforu, kurss iedegaas tiessi trolejbusam.

155042. viesis 19.janvāris 2005 13:18
0 0 Atbildēt

Forshs raksts! Esmu braucis pa sho celju, visam piekriitu!

155149. viesis 20.janvāris 2005 9:20
0 0 Atbildēt

Jā, Akmens tilta galā centra pusē gan vajadzēja luksoforu, kas palaiž trolejbusus pāri krastmalai. Var jau būt, tur ir vēl kāds apstāklis, citādi sen jau tāds luksofors būtu, un plūsma pa krastmalu netiktu bremzēta.

155189. viesis 20.janvāris 2005 12:54
0 0 Atbildēt

Super! Ceru, ka shito izlasiis arii atbildiigie dienesti un saaks kustinaat smadzenes!

155208. viesis 20.janvāris 2005 15:20
0 0 Atbildēt

Rakstam piekriitu.Ar piebildi,ka tur ir situshies arii vieteejie,pie tam ljoti smagi-2003.gadaa ielika viens Audi Kamazam pa saaniem,rezultaataa izbira uz taa Audi shkjembu krava,nospiezhot visu gjimeni(vecaaki un divi pusaudzhi)...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti