Saab izstrādājis drošības sistēmu, kas ar skaņas signālu brīdina vadītāju, ja tā uzmanība nav pievērsta ceļam.
Divas miniatūras infrasarkano staru kameras sekos vadītāja galvas un acu virzienam. Kolīdz vadītāja skatiens novērsīsies no vējstikla centra, ieslēgsies taimeris. Ja galva un skats pēc 2 sekundēm neatgriezīsies vajadzīgajā stāvoklī, ieslēgsies skaņas signāls. Ja vadītājs uz to nereaģēs, signāls tiks nodots ESP sistēmai.Sistēma spēj atšķirt, kad vadītājs skatās atpakaļskata spogulī vai veic pagriešanās manevru - tad tam tiek dots ilgāks laika periods "ieskatīties vējstiklā" pirms ieslēgt skaņas signālu. Sistēma spēj atpazīt braukšanas režīmu - pilsētas vai maģistrāles un attiecīgi reaģēt.
Infrasarkanā kamera izvēlēta tāpēc, jo tā nav atkarīga no apgaismojuma. Šobrīd sistēma tiek pārbaudīta uz Saab 9-3 Sport sedana.
Zviedru kompānija paredzējusi arī citas šīs tehnoloģijas izmantošanas iespējas. Sistēma spēšot sekot līdzi acu ābola kustībām un acu mirkšķināšanas biežumam un brīdinās vadītāju, ja tas ir noguris.
Kameras palīdzēs arī noregulēt auto tieši konkrētajam vadītājam. Tās "redz", kas tieši sēžas pie stūres un nodod šo informāciju elektronikai, bet tā savukārt noregulēs sēdekli, stūri, spoguļus, kā arī radio un siltuma režīmu.
Jaunā sistēma paredz arī "gudro" drošības spilvenu atvēršanu. Kameras redzēs, cik tuvu stūres ratam atrodas vadītāja galva un ķermenis sadursmes brīdī. Izejot no šīs informācijas, mainīsies drošības spilvena atvēršanās ātrums.
Pagaidām gan nav zināms, kad šāda sistēma varētu parādīties sērijveida automobiļos.
Nu blaa, nevis tu vadi auto, bet auto tevi :[