Scania ir laidusi klajā īpašu divstāvu autobusu, kas piemērots Apvienotās Karalistes tirgus vajadzībām. Autobusa dizains un aprīkojums ir veidots tā, lai celtu prestižu sabiedriskajam transportam Lielbritānijā.
Lielbritānijas divstāvu autobusi ir viens no Apvienotās Karalistes simboliem. Scania uzskata, ka iespēja radīt īpašu divstāvu autobusu Apvienotajai Karalistei ir uzticības apliecinājums kompānijai.
Pieprasījums pēc Scania jaunajiem divstāvu autobusiem Apvienotajā Karalistē ir tik liels, lai Scania nostiprinātu savas pozīcijas divstāvu autobusu tirgus segmentā.
Jauno autobusu Scania izstrādāja kopā ar lielākajiem britu operatoriem sabiedriskā transporta jomā un Scania Lielbritānijas tirdzniecības un pakalpojumu organizāciju.
Rīgas sastrēgumus varētu atrisināt, ceļot sabiedriskā transporta prestižu
Latvijā un jo sevišķi Rīgā cilvēki ikdienā pārvietojas ar savu personīgo auto arī tad, ja uz mājām vai darba vietu var ērti nokļūt ar sabiedrisko transportu. “Mums Latvijā vairumam šķiet, ka sabiedriskais transports ir domāts tiem, kam nav savu auto. Lai gan patiesībā tam vajadzētu kalpot kā galvenajam pārvadātajam Rīgas ielās,” uzskata Ervīns Arents “Scania Latvia” izpilddirektors. Iemesli, kādēļ cilvēki ne labprāt pārvietojas ar sabiedrisko transportu, ir saistīti ar salīdzinoši nelielo ietilpību transportlīdzeklī, kad ne vienmēr pasažierim ir iespēja apsēsties. Tāpat būtisks ir sabiedriskā transporta aprīkojuma stāvoklis un tehniskais nodrošinājums.
“Nav lielas nozīmes skaidrot cilvēkiem, cik būtiski samazināsies sastrēgumi Rīgas ielās, ja viņi pārvietosies ar sabiedrisko transportu, nevis saviem auto. Būtiski ir veicināt sabiedriskā transporta prestižu,” uzskata E.Arents. Prestižu var veicināt, piedāvājot cilvēkiem kvalitātei, prasībām atbilstošus transportlīdzekļus.
Divstāvu autobusa būtiska priekšrocība ir lielāks sēdvietu skaits. Tādā veidā varētu atrisināt rīta un vakara stundās tik ierasto kājās stāvēšanu sabiedriskajā transportā.
Rīgā ir salīdzinoši daudz zemu tiltu, kur divstāvu autobuss nevarētu izbraukt. Tomēr jaunā Scania divstāvu autobusa augstums ir tikai 4,21 m, kas ir zemāks nekā tradicionālie sabiedriskie divstāvu autobusi Lielbritānijā. “Rīgā ir pietiekoši daudz maršrutu, kur divstāvu autobuss varētu pārvadāt pasažierus. Tas būtu viens no risinājumiem sastrēgumu mazināšanai,” uzskata E.Arents.
Scania autobuss nosaka tendences autobusu tirgū
Interjera izkārtojuma plānojums nodrošina ātru pasažieru cirkulāciju apvienojumā ar lielāku sēdvietu ietilpību, nekā tas ir līdzšinējos tirgū konkurējošos autobusos Lielbritānijā. Pilnībā no alumīnija veidotā virsbūve ietaupa svaru un palielina pasažieru ietilpību.
Jaunais divstāvu autobuss ir veidots uz Scania OmniCity modeļa bāzes, kas zināms, kā sevišķi zemas grīdas autobuss. Kopš tā ieviešanas 1996.gadā autobusam ir labi pārdošanas rezultāti visā Eiropā. OmniCity plūstošā, noapaļotā forma ar lielu logu platību ir noteikusi tendenci pilsētas autobusiem un tai ir sekojuši jau vairāki citi autobusu ražotāji.
"Mums Latvijā vairumam šķiet, ka sabiedriskais transports ir domāts tiem, kam nav savu auto. Lai gan patiesībā tam vajadzētu kalpot kā galvenajam pārvadātajam Rīgas ielās"
Ne tikai mums - tā liekas visiem visā pasaulē. Nav ko aplikt sevi.