Scania veicinās sabiedriskā transporta prestižu 23

 
21.janvāris 2005 13:55

Scania ir laidusi klajā īpašu divstāvu autobusu, kas piemērots Apvienotās Karalistes tirgus vajadzībām. Autobusa dizains un aprīkojums ir veidots tā, lai celtu prestižu sabiedriskajam transportam Lielbritānijā.



Lielbritānijas divstāvu autobusi ir viens no Apvienotās Karalistes simboliem. Scania uzskata, ka iespēja radīt īpašu divstāvu autobusu Apvienotajai Karalistei ir uzticības apliecinājums kompānijai.

Pieprasījums pēc Scania jaunajiem divstāvu autobusiem Apvienotajā Karalistē ir tik liels, lai Scania nostiprinātu savas pozīcijas divstāvu autobusu tirgus segmentā.

Jauno autobusu Scania izstrādāja kopā ar lielākajiem britu operatoriem sabiedriskā transporta jomā un Scania Lielbritānijas tirdzniecības un pakalpojumu organizāciju.

Rīgas sastrēgumus varētu atrisināt, ceļot sabiedriskā transporta prestižu

Latvijā un jo sevišķi Rīgā cilvēki ikdienā pārvietojas ar savu personīgo auto arī tad, ja uz mājām vai darba vietu var ērti nokļūt ar sabiedrisko transportu. “Mums Latvijā vairumam šķiet, ka sabiedriskais transports ir domāts tiem, kam nav savu auto. Lai gan patiesībā tam vajadzētu kalpot kā galvenajam pārvadātajam Rīgas ielās,” uzskata
Ervīns Arents “Scania Latvia” izpilddirektors. Iemesli, kādēļ cilvēki ne labprāt pārvietojas ar sabiedrisko transportu, ir saistīti ar salīdzinoši nelielo ietilpību transportlīdzeklī, kad ne vienmēr pasažierim ir iespēja apsēsties. Tāpat būtisks ir sabiedriskā transporta aprīkojuma stāvoklis un tehniskais nodrošinājums.

“Nav lielas nozīmes skaidrot cilvēkiem, cik būtiski samazināsies sastrēgumi Rīgas ielās, ja viņi pārvietosies ar sabiedrisko transportu, nevis saviem auto. Būtiski ir veicināt sabiedriskā transporta prestižu,” uzskata E.Arents. Prestižu var veicināt, piedāvājot cilvēkiem kvalitātei, prasībām atbilstošus transportlīdzekļus.

Divstāvu autobusa būtiska priekšrocība ir lielāks sēdvietu skaits. Tādā veidā varētu atrisināt rīta un vakara stundās tik ierasto kājās stāvēšanu sabiedriskajā transportā.

Rīgā ir salīdzinoši daudz zemu tiltu, kur divstāvu autobuss nevarētu izbraukt. Tomēr jaunā Scania divstāvu autobusa augstums ir tikai 4,21 m, kas ir zemāks nekā tradicionālie sabiedriskie divstāvu autobusi Lielbritānijā. “Rīgā ir pietiekoši daudz maršrutu, kur divstāvu autobuss varētu pārvadāt pasažierus. Tas būtu viens no risinājumiem sastrēgumu mazināšanai,” uzskata E.Arents.

Scania autobuss nosaka tendences autobusu tirgū

Interjera izkārtojuma plānojums nodrošina ātru pasažieru cirkulāciju apvienojumā ar lielāku sēdvietu ietilpību, nekā tas ir līdzšinējos tirgū konkurējošos autobusos Lielbritānijā. Pilnībā no alumīnija veidotā virsbūve ietaupa svaru un palielina pasažieru ietilpību.

Jaunais divstāvu autobuss ir veidots uz Scania OmniCity modeļa bāzes, kas zināms, kā sevišķi zemas grīdas autobuss. Kopš tā ieviešanas 1996.gadā autobusam ir labi pārdošanas rezultāti visā Eiropā. OmniCity plūstošā, noapaļotā forma ar lielu logu platību ir noteikusi tendenci pilsētas autobusiem un tai ir sekojuši jau vairāki citi autobusu ražotāji.

 
Visi komentāri
 
155311. viesis 21.janvāris 2005 14:03
0 0 Atbildēt

"Mums Latvijā vairumam šķiet, ka sabiedriskais transports ir domāts tiem, kam nav savu auto. Lai gan patiesībā tam vajadzētu kalpot kā galvenajam pārvadātajam Rīgas ielās"

Ne tikai mums - tā liekas visiem visā pasaulē. Nav ko aplikt sevi.

155313. viesis 21.janvāris 2005 14:16
0 0 Atbildēt

sabiedrisko transportu vajag reklamēt... lai cilvēki vairāk brauktu ar autobusu un ielas atstātu tukšākas no privātajiem auto... man būs vieglāk ar mašīnu tikt uz darbu! :)

155314. viesis 21.janvāris 2005 14:18
0 0 Atbildēt

Nav slikti!

Tikai žēl, ka gar manu māju autobuss kursē reizi stundā un ar nobīdi +-15min. Tātad jēgas no tā man nebūs. Es labāk atstātu savu mašīnu apsargātā stāvvietā un uz centru dotos ar tramvaju!

155316. viesis 21.janvāris 2005 14:21
0 0 Atbildēt

I kas tas E.Ārents tāds būtu? Atšifrējumu ta varējāt pielikt ... tikpat lapi var likt M.Samuelsons teica, ka Latvijā vajadzētu gaisa tramvajvagoniņus :P

Rīgā jau nu tas nebūtu nekāds risinājums - kur tad tie cilveeki brauks ar lielaakas ietilpiibas busiem - uz Juanciema kapiem vai Juglu - palaizh garmoshku vai biezhaak un ir lapi :)

155317. viesis 21.janvāris 2005 14:21
0 0 Atbildēt

Jā arī par informācijas pieejamību. Nekādi nevarēju atrast autobusu sarakstu ar visām pieturām, kurās tie piestāj. Nosūtīju meilu uz Rīgas Satiksmi (tas bija decembrī) - atbildi vēl tagad gaidu. Nu kā var runāt par sabiedriskā transporta pieejamību, ja informācija ir tik tizli izveidota, ka pat man, kas dzīvo Rīgā tas nav īsti saprotams, nemaz nerunājot par pilsētas viesiem!

Redaktors 21.janvāris 2005 14:22
0 0 Atbildēt

Ervīns Arents “Scania Latvia” izpilddirektors

155321. viesis 21.janvāris 2005 14:23
0 0 Atbildēt

to Joekid:

;

a pa republiku veel:

155322. viesis 21.janvāris 2005 14:24
0 0 Atbildēt

2 Red:

Nu re - cita lieta - skaidrs uzreiz, ka pashreklaama ... taads business :D

155323. viesis 21.janvāris 2005 14:27
0 0 Atbildēt

sorry, Joekid - te linki niparaadiijaas :(

meklee vien pats RS un Taalava maajas lapaas ...

PS

"RS" to maajas lapu laikam niviens regulaari nekopj - aizej un Bemhenam pasaki, ka nizoliidi :) mosh pirms TTP integreeshanas veel vienu shtata vietu izveidos, lai Tevi apkalpotu ar Taviem jautaajieniem ;D

155324. viesis 21.janvāris 2005 14:28
0 0 Atbildēt

zinu, ka pieshuusiet karaatavu humora statusu, bet vai jami to Scania uz ceash testiem nochekoja?

PPS

..."Pilnībā no alumīnija veidotā virsbūve ietaupa svaru un palielina pasažieru ietilpību." ...

155325. viesis 21.janvāris 2005 14:32
0 0 Atbildēt

Precizēsim, Red.:

Ervīns Arents "Scania Latvia" SIA valdes loceklis

Sīkāka informācija: Vita Mickeviča tālr. 7814233

PS

Veiksmi ! ;o)

155326. viesis 21.janvāris 2005 14:35
0 0 Atbildēt

scania.lv mājas lapā gan bija rakstīts savādāk...

155328. viesis 21.janvāris 2005 14:42
0 0 Atbildēt

Respekta koeficients x2 8)

155356. viesis 21.janvāris 2005 20:08
0 0 Atbildēt

kamer rigaa nebus metro, atrgaitas tramvaja vai dajebkada cita aatra, no parejaas satiksmes neatkariga sab. transporta labpratigi no auto izmantoshanas neattekshos...

155367. viesis 21.janvāris 2005 23:00
0 0 Atbildēt

Sabiedriskajam transportam Rīgā ir vairākas nopietnas problēmas:

1) Pilnīgi neadekvāta maršrutu plānošana. Par to liecina piemēram tas ka pīķa stundās var atļauties uz lielajiem guļamrajoniem palaist mazos minubusus. Lielākā maršrutu daļa ir orientēta no Rīgas mikrorajoniem uz centru, piekam centrā visi maršruti sanāk kopā vienā koncentrētā vietā kur valda nežēlīgā drūzma ne tikai pieturās bet arī uz ielas. Šajās centrālajās pasažieru drūzmēšanās vietās parasti nav nekādu nojumju vai savādāka aizsardzība pret vējiem un slapjdraņķi kuru Latvijā netrūkst.

2) bieži maršrutā tiek palaisti autobusi kuri ir ļoti sliktā tehniskajā stāvoklī. Par vecajiem Ikarusiem pat runa neiet, šoferi ir paspējuši nojāt jau jaunos autobusus reizēm līdz pilnīgam kliņķim.

3) Nau vienota "ētikas kodeksa" kas reglamentētu šoferu un konduktoru uzvedību. Katrs dara kā viņam ienāk prātā. Viens šoferis ziemas laikā saldē nost cilvēkus (jaunais autobuss normāli aprīkots ar apsildīšanas sistēmu), cits maršruta laikā smēķē savā kabīnē (dūmi protams pa šķirbām iet salonā), citam uz visu uzspļaut un brauc tā itkā mēslus vestu nevis cilvēkus...

Ja arī ir tamlīdzīgs dokuments tad kontrole ir pilnīga nulle.

4) Pasažieri ir ļoti daudz un dažādi. Sabiedriskais transports līdz ar to būtu regulāri jātīra lai saglabātu vismaz kautkādu higiēnu. Es 3 pēdējos pavasarus sabiedriskajā transportā esmu noķēris pamatīgu skaitu ar blusām. Manuprāt regulāri dezinficējot sabiedrisko transportu tādas cūcības nebūtu iespējamas.

5) Lieta kas ne tik daudz attiecas uz pašu sabiedrisko transportu kā uz Rīgas domes neizdarību. Lielākā daļa sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes nav izmantojamas lai patvertos no lietus un vēja - no tām nav iespējams redzēt vai nenāk sabiedriskais transports izvietotās reklāmas dēļ. Ik pa brīdim šis jautājums presē paceļas, kāds kautko paklukst un atkal viss noklust. Bet nelikumīgie reklāmas stendi kā bija tā palika. A pasažierim jāstāv lietū un vējā, un jau tā mazās pieturas tiek aizņemtas ar nolāpītām reklāmas būdām kuras tikai traucē.

Šos varētu nosaukt par būtiskākajiem punktiem kas mani vienkārši kaitina Rīgas sabiedriskajā transportā. Es neesmu ar mieru katru rītu un vakaru bendēt sev garastāvokli un naktis pavadīt ķerot blusas. Sabiedriskajā transportā es nekāpšu pat tad ja Rīgas dome sadomās mani piespiest ar varu slēdzot centru privātajam transportam vai kā tamlīdzīgi (iestrādes jau šajā virzienā viņiem ir).

Manuprāt sabiedriskajam transportam ir jākalpo pasažieru ĒRTĪBĀM nevis kā apgrūtinājumam. Kamēr tas tā nebūs - kāju tur iekšā nesperšu!

P.S. - Un man ir dziļi vienalga kādas markas autobusi tie ir. Manispēc kaut vecie LAZi. Galvenais ir transporta kompānijas vadības attieksme. Ja attieksme būs līdzšinējā tad arī luksusa klases autobusi situāciju neglābs.

155368. viesis 21.janvāris 2005 23:10
0 0 Atbildēt

Storms, Tev 100% taisniiba!

155371. viesis 22.janvāris 2005 2:06
0 0 Atbildēt

Nu vai tik Tu par taam blusaam nepaarspiilee, ko. Man sava auto nav, katru dienu iznaak braukt ar sabiedrisko, bet nu nekad nevienu blusu tur neesmu dabuujis. Nu un par pieturu nojumeem, vai tad ir tik svariigi pa puskilometru redzeet, ka tas autobuss naak Nezinu, es kaut kaa vienmeer esmu paspeejis gan numuru piefikseet, gan iekaapt, staavot tajaa necaurredzamajaa nojumee, kad autobuss jau piebrauc pie pieturas. Nu biezhaak gan vareeja naakt, jo staaveet gan nav patiikami, it sevishkji, staavot korkjii.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

155378. viesis 22.janvāris 2005 10:43
0 0 Atbildēt

Brickyard: Iespējams ka tev vienkārši ir noveicies. Agrāk es arī itkā nemanīju to blusu padarīšanu. Bet pēdējos gados gan kā pavasaris tā problēmas. Un šito esmu dzirdējis vēl no vairākiem cilvēkiem. Daudzi gan par to cenšas klusēt - lielai sabiedrības daļai tas ir tabu.

Un, iespējams ka citos maršrutos kopējā bilde ir nedaudz savādāka.

155390. viesis 22.janvāris 2005 17:57
0 0 Atbildēt

Mjaa... pilnīgi piekrītu Stormam. Autobusos braukt nākas reti, bet tramvajs jau ar nav neko labāks... uz tiem ledusaukstajiem beņķiem var pakaļu atsaldēt! Tāpēc periodos, kad sanāk lielāka strādāšana - līdz pavēlam vakaram - braucu ar mašīnu... un tie purni, kas tur reizēm vakaros tusē... brr. Nez vai tas Arents pats ar sabtransu braukā, he,he...

155416. viesis 23.janvāris 2005 21:59
0 0 Atbildēt

tramvajos vienmer no kaada ir peregars...

155417. viesis 23.janvāris 2005 22:10
0 0 Atbildēt

Rīgā kopā ar transportu tad vajag nomainīt arī lielu daļu iedzīvotāju, jo tieši tie ir tas faktors kura dēļ vakaros pretīgi ievilkties tramvajā. Bet kāds nu tas proletariāts te ir, tāds ir, neko tur nepadarīsi. Kāds pillā, kāds smird, kāds lamājas, kāds skaļi muld pa mobilo, un visam klāt vēl kašķīgi konduktori, kuriem lielākais pasaules grēks ir kad kāds tiem iedot monētu lielaaku vai mazāku par 0.20.

Paldies PSRS.

155479. viesis 24.janvāris 2005 10:57
0 0 Atbildēt

Sēdvietas ir, bet kā ar stāvvietām? Vai divstāvu autiņā var stāvēt 2,0 m garš cilvēks??? Visticamāk, ja Rīgā ieviestu 2stāvu autiņus tie tā pat nespētu visiem pasažieriem nodrošināt sēdvietas. Un ja man ir jāstāv autobusā, kur es neietilpstu, paldies par kūkām!

168030. viesis 23.maijs 2005 14:28
0 0 Atbildēt

ha!ha!ha!ha!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti