Pavasarī būs jauna satiksmes drošības kampaņa 26

 
26.janvāris 2005 9:48

Aprīlī Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Iekšlietu, Satiksmes ministrijām Valsts Policiju plāno uzsākt jaunu ceļu satiksmes drošības kampaņu.

Kampaņas mērķis ir izveidot informatīvu kampaņu par braukšanas ātruma pareizu izvēli un ātruma pārsniegšanas iespējamajām traģiskajām sekām.

2004.gadā Latvijā katrs trešais ceļu satiksmes negadījums ar cietušajiem noticis, kurā fiksēta ātruma pārsniegšana vai nepareiza ātruma izvēle. Atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana un distances neievērošana ir izplatītākais ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums.

Kopš Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ieviešanas – 2004.gada 1.jūlija, tas fiksēts 29,6% no visiem pārkāpumiem. Par to sodīti 25 223 autovadītāji.

Diemžēl sabiedrībā ātruma pārsniegšana tiek uzskatīta par nebūtisku pārkāpumu. Tomēr, palielinoties braukšanas ātrumam, palielinās apstāšanās ceļš un samazinās laiks lēmuma pieņemšanai un manevra veikšanai. Sevišķi smagas sekas ātrai braukšanai var rasties komplektā ar drošības jostu nelietošanu. Drošības jostas bieži vien var izglābt pārgalvīgo autovadītāju un pasažieru dzīvības.

Jau rakstījām, ka 11 Ceļu policijas auto jau ir aprīkoti ar videoradariem.
 
Visi komentāri
 
155759. viesis 26.janvāris 2005 9:54
0 0 Atbildēt

Vislabākā metode pret ātruma pārkāpējiem būtu bezbrīdinājuma šāviens pa riepām

155768. viesis 26.janvāris 2005 9:59
0 0 Atbildēt

Izglāb draugu - uzmidžini !

P.S. Vienmēr midžinu, kad kāds nesas - ja nu ments noslēpies ! ;)

155770. viesis 26.janvāris 2005 10:01
0 0 Atbildēt

Izglāb sevi - nopērc radara detektoru :) :)

155771. viesis 26.janvāris 2005 10:01
0 0 Atbildēt

Par distanci pukti naff bet par jostaam buus. Aplamiibas. Anntinju valstii dziivojam. Amerikaanjus lamaajam par mandalajiem bet pashi neesam izkaapushi no aizgalda un viizeem.

155776. viesis 26.janvāris 2005 10:06
0 0 Atbildēt

Un pats smiekliigaakais ka lielais vairums par jopstu nelietoshanu sodu sajems pilseetaas. Laukos tas buus nieciiigs procents tjipa (0.2 %). Un tad akal statistikji kliegs vot ieviesaam 1 punktu par jostaam bet nepaliidz vajaga desmit vai diudesmit. Ne tur rokam. Soda punktus par distanci gan vajaga. To pilseetaaas neieveero. Par jostaam soda punktus vajaga aarpus pilseetas. Bet nu priekshnieki jau gudraaki. Lauku paakji kuri nomociijushi augstskolu, lai tikai tiktu biku augstaak par cuukas aizgaldu un govju slaukshanu.

155788. viesis 26.janvāris 2005 10:31
0 0 Atbildēt

Lielais vairums avāriju notiek pilsētās.

Tās nav ar bojāgājušiem, bet jostu nelietošana izsit no ierindas braucēju uz ievērojami ilgāku laiku.

155790. viesis 26.janvāris 2005 10:39
0 0 Atbildēt

Man izdomaajaas doma. Vareetu ieviest arii droshiibas karkasus peshehodiem - taada kaa airbagu vestiite. Katru gadu jaaiziet apskate. Pie sadursmes uzpuushaas kaa liela spilvenu kaste. Un arii soda punktus par vestes nelietoshanu. Un tad kad gaajeejs savaacis 10 soda punktus tad prom no pilseetas uz mezhu un bez exaamena nelaist apukalj pilseetaa.

155808. viesis 26.janvāris 2005 11:25
0 0 Atbildēt

Atkal kārtējā kampaņa... Vajadzētu kampaņu pret satiksmes noteikumu ignorēšanu TV reklāmās. Kā negatīvos piemērus te gribētu minēt auto, kurš traucās no "pilsētas ar rītdienu" un pa logiem tam karājas ārā nepiesprādzēti bērneļi. Tāpat arī pēc skata appīpējies Guntis, kuram ir līzings, un tādēļ viņš droši savā līzētajā automašīnā var nepiesprādzēties. Piemēru noteikti ir stipri vairāk, šie divi vienkārši pirmie ienāca prātā.

155810. viesis 26.janvāris 2005 11:38
0 0 Atbildēt

Izglāb draugu neļauj viņa pārsniegt ātrumu ja netālu stāv menti un uzdāvini viņam radara detektoru.

155811. viesis 26.janvāris 2005 11:38
0 0 Atbildēt

Atkal kāds vārīsies par nodokļu maksātāju naudiņu...

155813. viesis 26.janvāris 2005 11:41
0 0 Atbildēt

Tur arī visa problēma: Satiksmes organizācija ir kampaņveidīga nevis plānveida:(

Nez kādu kampaņu mūsu gudrie prāti izvērstu Itālijas pilsētās, kur vadītāji vispār brauc kā nenormāli???

155818. viesis 26.janvāris 2005 12:25
0 0 Atbildēt

Kartejais populisms un aktivas ricibas imitacija!

155824. viesis 26.janvāris 2005 13:22
0 0 Atbildēt

Kapec ''PAMIDZINATAJI'' aizmirst par to,ka ''BRIDINOT'',vini izglabj ne tikai divus,kas stiprak uzspiedusi uz pedala,bet ari to dzeraju vai narkomanu,kas tur brauc. Kad beigas par to pasi cies,vainiga CP,jo nekontrole.

155855. viesis 26.janvāris 2005 17:26
0 0 Atbildēt

Vaditaji varetu ieviest jaunu kampanu. Pamizini, menti stav.

155856. viesis 26.janvāris 2005 17:30
0 0 Atbildēt

Ja CP (ar Zivtiņu priekšgalā) beidzot saprastu starpību starp pareizu ātruma izvēli un atļautā ātruma pārsniegšanu, tad varbūt tam visam parādītos kaut kāda jēga.

Tas ka CP vēl jo vairāk stāvēs uz lielajiem ceļiem (kur ātrumu varētu palielināt) ar saviem jaunajiem radariem, bet absolūti nekontrolēs sīkos ceļus kor notiek smagākās avārijas arī skaidrs. Absurdi, ka vienāds atļautais ātrums (un sods) ir braucot pa apledojušu meža ceļu un sausu 3-joslu šoseju saulainā vasaras dienā. Skaidrs ka par ātrumu ir visvairāk sodīto, jo pārējie pārkāpumi CP interesē tikai atsevišķās kampaņās, bet uz šo var "vārīties" visu laiku...

"distances neievērošana ir izplatītākais ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums" - Interesanti no kurienes tādi statistikas dati. Ticamāk ka tas ir vieglo negadījumu (bez cietušajiem) iemesls, taču nez vai izplatītākais pārkāpums, ko pat praktiski nav iespējams pierādīt (ja nav notikusi avārija).

"palielinoties braukšanas ātrumam, palielinās apstāšanās ceļš" - taisnība, taču atkal jāņem vērā stapība starp pārredzamu ceļu ar labu segumu un šauru bezceļu. Visdrošāk jau būtu vispār nebraukt, jo stāvošai mašīnai bremzēšanas ceļš=0.

155888. viesis 27.janvāris 2005 9:34
0 0 Atbildēt

Nekas, pārdzīvojām līdzšinējās kampaņas, pārdzīvosim arī šito. Pareizi ventura rakstīja - kamēr satiksmes organizācija nebūs plānveida, nevis kampaņveidīga, tikmēr lielākajiem CSN pārkāpējiem nekas nedraud. Starpcitu "iekrīt" pamatā tikai sīkie pārkāpēji nevis rūdītie.

155895. viesis 27.janvāris 2005 10:28
0 0 Atbildēt

Patieniet filmiņu atpakaļ pa kādu nedēļu, kad CP dabūja jaunos radarus un vizinājās pa Maskavas ielas mežiem un ķēra "noziedziniekus". Panorāmā vai LNT ziņās rādīja. Lielākā daļa pārkāpēju bija normāli gadījuma rakstura pārkāpēji. Kad intervēja tur vienu sievieti, viņa pilnīgi loģiski izskaidroja, ka priekšā bija zīme 70 un viņa sāka palielināt ātrumu, nedaudz iepriekš, un tad arī viņu noķēra. Nu vai nav MAITAS tie CP. Tā vietā lai tiešām ķertu agresīvos braucējus, viņi ķer uz muļķi parastus, godīgus braucējus.

155907. viesis 27.janvāris 2005 12:18
0 0 Atbildēt

Ieteikums CP - lai palielinatu kampanas pamatotibu, janodrosina, ka atruma parkapeji ir 90% no visiem soditajiem. Tas tacu ir tik vienkarsi - vajag vel mazliet mazak pieverst uzmanibu patiesajiem parkapejiem, bet pastiprinat savu uzmanibu taisnos parredzamos cela posmos. Ja ari tas ir par grutu, var sarunat uzsatdit kadu papildus atruma ierobezojuma zimi!

155908. viesis 27.janvāris 2005 12:22
0 0 Atbildēt

labaak kjertu tos kropljus,kam uz trases par katru cenu jaaapdzen,kaut tur liikums,pagrieziens,kalns vai tilts....bet kur nu - labaak tak riigaa ar radaru pastaaveet. plashi zinaams tak,ka vissmagaakaas sekas aatruma paarkaapshanai ir riigaa,nevis uz trases....

155932. viesis 27.janvāris 2005 16:39
0 0 Atbildēt

Pirms kampaņas būtu jāveic vēl šādi tādi priekšdarbi:

- Atļauto braukšanas ātrumu uz visiem taisnajiem un, it īpaši - izremontētajiem, ceļa posmiem samazināt vismaz par 20-30km/h.

- Ceļa zīmes nr.518 ("baltā" pilsēta) uzreiz "komplektēt" ar zīmēm nr.528 (dzīvojamā zona).

- Izsaukt beidzot uz tepiķa Zivtiņu un apskaidrot šamējam, ka formulējums "nepareizi izvēlēts braukšanas ātrums" jau defaultā izslēdz jebkādas diskusijas par ceļa seguma kvalitāti.

- regulāri TV atrādīt Lukstiņa superdomugraudus par tēmu "tik un tā jau visi brauc ātrāk).

- utt.....

155945. viesis 27.janvāris 2005 22:52
0 0 Atbildēt

100% taisnība "155856. viesis". Saulainā pavasara dienā uz tukšas Jūrmalas šosejas ierobežojums ir 90, kaut gan arī 150 - 170 nevienam nekādu skādi nenodarītu. Tajā pašā laikā 90 ir arī tumšā ziemas vakarā, miglā uz apledojuša un līkumaina lauku ceļa, pa kuru bērni slidinās no skolas uz mājām. Lieki piebilst, ka mūsu možā CP aizpildīs visus iespējamos krūmus pirmajā gadījumā, bet otrajā no viņiem nebūs ne smakas.

155949. viesis 27.janvāris 2005 23:06
0 0 Atbildēt

Labak akciju par plikam riepam daudzos LV autinos,kuri ar tem nevar isti bremzet

156013. viesis 28.janvāris 2005 15:01
0 0 Atbildēt

SVEICIENS NO CP.

Piekritu,ka dazreiz atruma ierobezojumi ir nepamatoti.

Bet dod tik valu musu cilvekam,mes brauksim (CIK VAR IZSPIEST.)

156015. viesis 28.janvāris 2005 15:17
0 0 Atbildēt

to 156013. viesis:

Nu bet kur ir problēma? Ja CP paziņotu, ka dotajā posmā var braukt ātrāk, tad taču to ņemtu vērā un viss notiktu, bet nē, CP taču ir baigie biznesmeņi - uzreiz saskata kārtīgu nišu naudas pelnīšanai.

156042. viesis 28.janvāris 2005 22:19
0 0 Atbildēt

Jāā, bij man te viens tāds gadījums, apturēja ķipa par ātruma pārsniegšanu. Es braucu ar pilnīgu nullīti, vēl tūkstotis nebija uz pulksteni. Viens cpists pienāk paņem doķus un aiziet. Pēc piecām minūtēm pienāk otrs cpists, paskatās uz mani uzdod kaut kādu stulbu jautājumu un aiziet. Tad atkal pienāk pirmais cpists un uzliek maksimālo soda ciparu. Ķipa jo biezāks auto, jo lielāks ienākums, tad jau var uz visu banku, lai tik maksā. Kādreiz kad braucu ar vecu golfu, apturēja, pabrīdināja un palaida, bet tagad sods un vēl maximālais. Malači cpisti!

179749. viesis 21.septembris 2005 19:06
0 0 Atbildēt

ola

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti