Bojāgājēji... Kam paveicās - kam nē... 69

 
31.janvāris 2005 0:03

Pagājušo trešdien, 26.janvārī biju klāt divās neapskaužamās situācijās, par kurām vēlētos pastāstīt arī jums. Abas šīs situācijas kārtējo reizi bija saistītas ar gājējiem - vai BOJĀGĀJĒJIEM! Notika tās laika posmā no 12.00 - 13.00 un pavisam netālu viena no otras!



Pirmais atgadījums manā acu priekšā notika Puškina un Gogoļa ielu krustojumā ap plkst. 12, kur "Audi 100", griežot pa kreisi no Puškina ielas uz Gogoļa ielu, nedeva ceļu gājējam, kas šķērsoja to brauktuvi, uz kuru nogriezās auto! Rezultātā gājējs (sirmgalvis) tika notriekts!



Par laimi nopietnus un acīmredzamus savainojumus sirmgalvis neguva!



Taču mašīnas vadītājs neapjuka un žigli atbrīvoja krustojumu, iesēdinot šo vīru savā Audi! Analoģiska situācija tika novērota šajā krustojumā arī dienu iepriekš!

Otrais atgadījums notika ap plkst. 13 Dzirnavu un Elijas ielu krustojumā! Šīs situācijas aculiecinieks gan nebiju, taču sekas bija ar letālu iznākumu!



Brauktuves malā stāvēja "Opel Vectra", kurai bija sasists priekšējais stikls labajā pusē un aiz šīs mašīnas uz brauktuves gulēja cilvēka ķermenis bez dzīvības pazīmēm, kas bija apklāts ar melnu plēvi! Skats bija šausminošs, jo apklāts bija CILVĒKA ķermenis, kura dzīvība aprāvās šajā krustojumā!



Secinājums: pirmajā gadījumā - vadītāja vaina ir 100%, jo nogriežoties pa kreisi vai pa labi ir jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, uz kuru tas nogriežas. Gājējiem tajā brīdī ir atļauts šķērsot brauktuvi (nav aizliedzošais luksofora signāls).



Otrajā gadījumā - nebiju aculiecinieks, taču nevienam nav atļauts atņemt otram dzīvību! Vadītājiem jāatceras un nepārtraukti jāapzinās visas ceļu un brauktuvju šķērsošanas metodes, kuras nemitīgi izmanto gājēji!



Šādas situācijas vadītāji spēs novērst tikai tad, ja notiks nepārtraukta bīstamo situāciju PROGNOZĒŠANA!!!



Atcerieties, ka jebkurā satiksmes negadījumā ir vainīgi vismaz divi satiksmes dalībnieki: VIENS - tas, kurš NEIEVĒROJA SATIKSMES NOTEIKUMUS un OTRS - tas, kurš NEPROGNOZĒJA BĪSTAMO SITUĀCIJU!!!

Ar cieņu, iAuto lasītājs MG 222

iAuto redakcijas komentārs: par pirmo gadījumu piebilžu nav, bet par otro gan ir. Ja vien Vectra brauca taisni (un citādi tik smagas sekas nevarētu rasties), gājējs atradās uz ceļa "nelikumīgi", jo tur nav apzīmētas gājēju pārejas vai luksofora. Un šādā gadījumā būtu radikāli jāmaina termini: piemēram, nevis "Opel Vectra" notrieca gājēju, bet gan gājējs pakļuva zem "Opel Vectra" riteņiem.
Protams, pastāv arī situācijas prognozēšanas iespējamība, bet ne jau vienmēr un ne jau visur varam ņemt vērā visu "bojāgājēja" titulu iemantot gribētāju iegribas - skriet pāri ceļam, nepārliecinoties par savu drošību. Tā ir mūsu sabiedrības problēma - autovadītāji ignorē gājēju tiesības un gājēji pilnībā uzspļauj vadītājiem un savai drošībai arīdzan.

 
Visi komentāri
 
156074. viesis 31.janvāris 2005 0:41
0 0 Atbildēt

To te notikumu es arī maniju, rezultātā tā ieliņa bija ciet un nācās braukt apkaart :(

156075. viesis 31.janvāris 2005 0:44
0 0 Atbildēt

Ar cieņu,redakcijas komentāram,taču jābrauc tā,lai spētu paredzēt šādu gājēju parādīšanos uz brauktuves! Jāizvēlas tāds braukšanas ātrums,kas ir atbilstošs redzamībai dotajā virzienā! Nekādā gadījumā šos gājējus - pārkāpējus neaizstāvu,taču tajā dienā kļuva par vienu gājēju mazāk :( !!! Padomāsim par savu un citu nākotni!

MG 222

156077. viesis 31.janvāris 2005 1:04
0 0 Atbildēt

Vai tā meitene melnā jakā ar portfelīti ir Vectras šoferētāja?

156080. viesis 31.janvāris 2005 1:18
0 0 Atbildēt

4dienas vakara ap plkst 18 redzeju 2 sabrauktus cilvekus-viens bija uz Deglava ielas(pie Nestes),a otrs bija notriekts uz Tallinas trases pie Adaziem...sausmigi....

156084. viesis 31.janvāris 2005 2:47
0 0 Atbildēt

No notikuma vietas liidz brauktuvju krustosanaas vietai izskataas ka ir ap 10 m - to tacu nevar saukt par 'gaajeejs skeersoja ielu krustojumaa'...? Skeersoja celu tam neparedzeetaa vietaa! Pat ja Vektra izdariija labo vai kreiso pagriezienu krustaa- notrieca ta vinu jau taisnaa cela posmaa.... ! Taa mans to saprot-bojaagaajeejs vainiigs. Lai nu kaa, liidzjuutiiba iesatiitajaam puseem!

156085. viesis 31.janvāris 2005 7:04
0 0 Atbildēt

MG222

Nevar šai pasaulē visu paredzēt. Vectra vadītājs vainīgs, var būt, tikai pie tā, ka nav gaišreģis.

156086. viesis 31.janvāris 2005 8:04
0 0 Atbildēt

piektdien arii man gadiijaas nepatiikams notikums. Vakaraa braucu pa Avota ielu. Brauktuve bija briiva no auto taapeec arii braucu 50km/h kad mana autinja priekshaa viens apnarkojies gejs veeleejaas shkjeersot brauktuvi. Celjsh bija slidens taapeec uzreiz apstaaties neizdevaas. Raut pa labi vai kreisi nebija jeegas, jo pac tirlinjsh nesaprata uz kuru pusi vinjsh iisti dodaas. Gaidiiju jau ka manu logu rotaas saplaisaajis stikls. Dzjeks peedeejaa briidii uztaisiija izraavienu un noleca no auto priekshas, tachu dabuuja izjust Citroen Berlingo prieksheejaa spaarna un labaa spogulja pieskaarienus. Vinjsh pat neapstaajaas un devaas prom. Padzinu autinju atpakalj un nokjeeru to pashnaavnieku. Tajaa briidii dusmas bija pamatiigas, taa vien gribeejaas vinjam iekraut, tachu dzjeks saaka atvainoties utt.uttp. Bet to ka dzjeks bija zem adatas uzreiz bija redzams, taapeec arii iipashi neveeleejos ar vinju kontakteeties. Taa arii vinjsh aizgaaja, es pat nepaspeeju apjautaaties vai vinjam viss OK.

156087. viesis 31.janvāris 2005 8:27
0 0 Atbildēt

MG 222

Diez ko TU pats teiktu, ja braucot uz 50km/h Tev 5 m priekšā izlektu BOJĀGĀJĒJS un pa pretējo braukšanas joslu brauktu baļķvedējs....

Filtrē ko runā.....

156088. viesis 31.janvāris 2005 8:28
0 0 Atbildēt

Cieņu tiem autovadītājiem, kuri dot ceļu gājējiem paredzētas brauktuves šķērsošanas vietās!

Mani ar var pie tādiem pieskaitīt, bet tos gājējus, kuri lien kur nevajag ir vienkārši jāpiebrauc. Redzot bojāgājēju, kas taisās skriet, vai jau skrien zem riteņeim, es ieslēdzu gaisa taures, starmešus un turpinu kustību! Tas skats ir fantastisks, nevietā izlīdušais bojā gājējs izpilda NBA spēlētāju cienīgus lēcienus.

156090. viesis 31.janvāris 2005 8:35
0 0 Atbildēt

Piekrītu pilnīgi 156088. viesim, gājējiem IR jādod ceļš tiem paredzētās brauktuves šķēršošanas vietās, bet ne citās vietās...

Pats kādreiz arī dabūju pastaigāties ar kājām, ir situācijas, kad nav tuvumā ne gājēju pārejas, ne luksaforu... Bet tas nenozīmē, ka es lecu autiņiem zem riteņiem, kad ir droša situācija šķērsot ceļu to arī šķērsoju.

156091. viesis 31.janvāris 2005 8:37
0 0 Atbildēt

Daži bojāgājēji izskatās pēc pārliecinātiem pašnāvniekiem. Viņi PRINCIPĀ neskatās ne pa labi, ne pa kreisi. Krievu rulete, tā teikt:). Tāds skats ir katru rītu pie Valdemāra ielas RIMI - tur no trolejbusa izgāžas aunu bars no Banku augstskolas (vai kas nu tur tā par iestādi) - un barā taisni dodas pāri ielai, kaut arī gājēju pāreja ar luksoforu ir ~ 50 m attālumā. Arī es taurēju un drāžos tajā barā iekšā - lec tieši kā kalnu kazas. Gribētos vienreiz tai augstskolai aizrakstīt un ieteikt ieviest programmā Satiksmes noteikumu lekcijas:))))

156092. viesis 31.janvāris 2005 8:37
0 0 Atbildēt

man tada sajuta ka nakotnee vajadzes vai nu ljoti labu advokatu vai masinaa uzstaditu kameru kura filmes prieksaa notiekoso kaa mentiem,lai izvairitos no problemaam ko rada bojaagajeji

156095. viesis 31.janvāris 2005 9:06
0 0 Atbildēt

"Vadītājiem jāatceras un nepārtraukti jāapzinās visas ceļu un brauktuvju šķērsošanas metodes, kuras nemitīgi izmanto gājēji!"

Autor! Tad, kad Tev pasham kaada shaize gadiisies (no Tevis neatkariigu apstaaklju deelj), tik gudri vairs runaasi. Taa nemeedz buut, kaa Tu saki... :(

156096. viesis 31.janvāris 2005 9:11
0 0 Atbildēt

Autor, vajag vairāk izsaukumzīmju!!! Ar vienu izsaukumzīmi katra teikumā galā ir par maz!!!!! Aiz katra teikuma vismaz 3, vēl labāk 5, bet pavisam labi - 7 izsaukuma zīmes, stāstījuma teikumus, protams, ieskaitot!!!!!!!

Un vēl - VAJAG RAKSTĪT CAPSLOKĀ, TAS IR VĒL PAČOTNĀK!!!!!!!!!

P.S. Visiem pārējiem - excuse my French, please...

156098. viesis 31.janvāris 2005 9:24
0 0 Atbildēt

MG 222...kaapeec vadiitaajam buutu kaut kas jaaprognozee????? varbuut gaajeejam(bojaagaajeejam) buutu biku jaapaskataas apkaart, kad skrien paari ielai????

156101. viesis 31.janvāris 2005 9:31
0 0 Atbildēt

Tikpat labi gājēji varētu prognozēt, kurš auto apstāsies pie gājēju pārejas, kurš nē. Kā var prognozēt to, ka braucot no Rīgas uz Jūrmalu pa trešo joslu tev var izlekt priekšā tantuks ar sēņu groziem? Ja Latvijā būtu bānis ar betona sienām arī tad mūsējie tur rāptos pāri un nāktī mēģinātu šķērsot.

156102. viesis 31.janvāris 2005 9:38
0 0 Atbildēt

Protams, vienmēr vainīgs vadītājs, ja negadījums notiek uz gājēju pārejas, komentāru nav, bet visās citās vienās tomēr vainīgs ir gājējs!!!

156105. viesis 31.janvāris 2005 9:51
0 0 Atbildēt

Prognozēt vajag tāpēc, ka pat gadījumā, kad gājējs ir 100% vainīgs, vadītājam šitāds gadījums nav nekāda medusmaize.

156106. viesis 31.janvāris 2005 9:52
0 0 Atbildēt

Izlasiet vēlreiz satiksmes noteikumus, sevišķi jau MG222. Lielākajā daļā gadījumu gājēji paši nepārliecinās par drošību vai gaužām ietiepiepīgi pārkāpj noteikumus (kurus nemaz nav ne redzējuši, ne lasījuši, kur nu vēl iemācījušies). Par gājēju pārejām tur arī ir minēts, ka nemaz tik droši nevar slāt pāri. Pat krustojumos ar luksoforu biezī gājēji igrnorē bākugunis ar skaņas signālu. Kad reiz paziņai par to vaicāju (manā acu priekšā ģandrīz zem ātrā pakļuva), viņa bija sašutusi- bet man taču zaļais, ko viņš iedomājas... Audi gan vainīgs.

156107. viesis 31.janvāris 2005 9:52
0 0 Atbildēt

Piekrītu, ka braucot nepārtraukti jāizvērtē situācija uz ceļa, taču apgalvot, ka tas pasargās no visām iespējām iekļut CSNg ir pašpārliecināti. Visu paredzēt nav iespējams. CSN nosaka, ka jebkuram ceļu satikmes dalībniekam ir tiesības uzsakatīt, ka arī citi ceļu satiksmes dalībnieki ievēros CSN prasības t.s. gājēji.

Tanī pašā laikā noteikumi nosaka, ka vadītājam jādara viss iespējamais lai netiktu apdraudēti ceļu satikmes dalībnieki -- ĪPAŠI MAZĀK AIZSARGĀTIE.

Līdz ar to, vadītājam jābūt uzmanīgākam nekā gājējam, jo viņš pārvietojas ar paaugstinātas bīstamības objektu.

Kā jau agrāk komentāros minēju visi vadītāji ir potenciāli "slepkavas" tik līdz uzsāk kustību, no tā nevar pasargāties tādu iespēju var tikai minimizēt.

/Ainārs/

156109. viesis 31.janvāris 2005 9:56
0 0 Atbildēt

Tur nav jaabrauc ar 50kmh. Tas ir max braukshanas aatrums, nekur noteikumos nav raxtiits ka jaabrauc visu laiku ar max aatrumu, it sevishkji vietaas, kur ietvi (un potenciaalos bojaagaajeejus) aizsedz staavoshas mashiinas.

156114. viesis 31.janvāris 2005 10:10
0 0 Atbildēt

Shinii konkreetajaa vietaa vainiigi ir tie LNT darbonji kas tur savas mashinas pashaa krustojumaa neieveerojot 5m aizliegumu! - un tapeec katrs kas tur meegina skeersot krustojumu nonaak kadas automashinas aizsegaa un attiecigi izlec kaa paarsteigums uz celja :(

156119. viesis 31.janvāris 2005 10:32
0 0 Atbildēt

Nu vai zin, ja man buus jaasaak baidiities un domaat kur kaads kretiins man priekshaa var izlekt, tad sanaak, ka jaaseez maajaas, vai jaalieto sab. trans.

156120. viesis 31.janvāris 2005 10:39
0 0 Atbildēt

MG 222, un ko tad darīt vietās, kur metra attālumā gar trotuāru iet auto plūsma uz 50 vai pat 70? Tad jau vispār jābrauc uz 10, lai pilnīgi droši izvairītos no kāda gājēja pēkšņa sānsoļa, nekad taču nevar paredzēt, uz kuru pusi gājējs spers nākamo soli, viņiem ka zināms pagriezienu rādītāju nav. Ja jau redzi, ka bērni spēlējas tuvumā vai kāds streipuļo tad ok, rēķinies, bet arī parastiem gājējiem gadās pēkšņi izlēcieni, nu nevar taču to visu prognozēt!

156121. viesis 31.janvāris 2005 10:48
0 0 Atbildēt

MG 222, Moralizēt jau ir viegli!

bet vai Tu esi padomaajis par fizikas likumiem, kuriem ir pakljauts automobilis, bet par kuriem nekad neiedomaajas (bojaa)gaajeejs?

ja apluuko nelaimiigo auto, tad var secinaat, ka tas bojaagaajushais zem mashiinas ir pakljuvis gandriiz no pasha saana...

iesaku Tev labaak aiziet un uzlikt sveciiti, lai mees visi vareetu izvairiities no shaadiem nejaukiem briizhiem. :(((

156122. viesis 31.janvāris 2005 10:59
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu i-auto redakcijas komentāram. Es pat teiktu šādi: "gājējs savas NEUZMANĪBAS DĒĻ pakļuva zem riteņiem"

vai vēl precīzāk "gājējs RUPJI PĀRKĀPJOT SATIKSMES NOTEIKUMUS UN ŠKĒRSOJOT BRAUKTUVI NEATĻUTĀ VIETĀ pakļuva zem riteņiem". Un ka beidzot no kāda notriektā, bet izdzīvojušā gājēja tiks piedzīta autovadītājam nodarīto zaudējumu suma un kad par to sāks kladzināt TV, citādi gājēji iedomājas ka ir svētās govis.

156125. viesis 31.janvāris 2005 11:04
0 0 Atbildēt

Vispar jau apskatot bildes man izkstaas ka tur ir krustojums, taa kaa gajeejs tusr vispar driikst shkjeersot brauktuvi, bet nu protams izskatas ka tiesshaam paliidis zem taisni braucoshas automashinas.

156126. viesis 31.janvāris 2005 11:07
0 0 Atbildēt

dabiskā atlase, nav jābūt tik stulbam lai mestos zem riteņiem tad arī nebūs bojā gājējs

156128. viesis 31.janvāris 2005 11:12
0 0 Atbildēt

Kārtējais cinisma un nihilisma popularizējums i-auto redakcijas komentārā. To jau nu varējāt nerakstīt - jo klāt taču nebijāt, un reālo situāciju neredzējāt? Ir ļoti neprofesionāla rīcība izteikt šādus tendenciozus minējumus, nezinot notikuma patiesos apstākļus. Īpaši, ja runa ir par kāda cilvēka dzīvību (ko acīmredzot augstu nevērtējat).

Redaktors 31.janvāris 2005 11:15
0 0 Atbildēt

Mēs (iAuto) cilvēka dzīvību vērtējam ļoti augstu! Un aicinām arī gājējiem - bojāgājējiem padomāt par savu dzīvību. Vai viņi paši to vērtē pietiekami augstu?

156132. viesis 31.janvāris 2005 11:26
0 0 Atbildēt

Var jau būt, tikai jūs to īpaši neizrādiet.

---

Bet par šo konkrēto gadījumu - ja klāt nestāvējām, nevaram zināt, kas notika, un izteikt apvainojošus minējumus. Toties dažos lasītājos tas radījis parliecību: nafig man jāskatās uz ceļa un jābūt uzmanīgam arī kaut kur citur, ne tikai uz gājēju pārejām (sk. komentārus), un jāmēģina prognozēt citu rīcība.

Paldies raksta autoram par pēdējā laika, manuprāt, jēdzīgāko rakstiņu par šo tēmu.

156134. viesis 31.janvāris 2005 11:39
0 0 Atbildēt

2 Jasmine:

Niespringsti, ja. Ne jau iAuto iemaciis poh.u.jistus vadiitaajus uz ielaam uzmanities. Tas ir jadara policijai, autoskolaam, likumdeveejiem pirmaamkaartaam.

Teiksim ieviest atkaartotu braukshans eksaamenu ( neatkariigi no taa vai vainiigs vai nee) autovadiitaajiem kas ir notriekushi gaajaaju. Jo iespeejams ka cilveeks ir tik sanervozeejies pie stuures ka iznjemot priekshaa braucoshus auto vispaar neko citu neredz, labi veel ja celjaziimes. Protams tas gan nebuus patiikami tiem vaditajiem kuru uzvediiba uz celja ir 100% prikshziimiiga, un vadiitaajs visu un vienmeer redz un ieveero.

Iespeejams ka jaaiet veel taalaak un visiem kas ir nokjerti neieveerojot gaajeju tiesibas ( uz gaajeju paarejaam utt.) uz celja/pagalmos arii uzreiz noriikot uz atkaartotu braukshans eksaamenu, iespeejamas pat uz stingraakiem noteikumiem nekaa pirmoreiz iegustot aplieciibu. Tad varbut mees visi beidzot saaksim domaat, paredzeet utt.

156139. viesis 31.janvāris 2005 12:02
0 0 Atbildēt

lasu un briinos

hallo, atjeedzaties

shad tad paredzeet protams kautko var, bet ... eksaameni, sodapunkti, murgs kautkaads.

tas viss iedziis veel lielaaku nihilismu cilveekos. starpcitu, soda punktu sisteema ir devusi rezultaatus?

biji tik gudrs liizt uz celja neatljautaa vietaa, tad esi tikpat gudrs- izdziivo!

156140. viesis 31.janvāris 2005 12:30
0 0 Atbildēt

2 rt_ES1228:

Tad nezin kaapeec piemeeram Zviedrijaa, un vispaar jau visaa citaa Eiropaa liidziigi, gadiijuma ja tu brauc ar aatrumu 50km/h dziivojamo maaju rajonaa, tad eksmanu vari uzskatiit ka nenoliksi, kaut atljautais aatrums tur ir 50 km/h. Un padoma ar kadu aatrumu lielaaka dalja vadiitaaju nesaas cauri shadiem dziivojamo maaju rajoniem !!!! Un veel atljaujas teikt ko citi var vilkties.

Es protams arii nesaku ka esmu engjelis, bet nu tomeer ja zinu ka priekshaa gaajeeju paareja, it iipashi jau suudigi izgaismota tomeer "nometu"savu aatrumu, vai pietiekami - gruuti spriest, par laimi neviens nav meegjinaajis lekt priekshaa. Bet daudzi vadiitaaji shinii gadijuma mani ir meegjinaajushi apbraukt pa otru joslu ( tas par Riiga - Sigulda shtraasi piemeeram). Un tas liecina par attieksmi pret paareejiem iespeejamiem satiksmes daliibniekiem.

156141. viesis 31.janvāris 2005 12:33
0 0 Atbildēt

es vangažiem cauri vienmēr braucu uz 80 pa otro joslu un nelaižu garām nevienu midžinātāju :)

156143. viesis 31.janvāris 2005 12:54
0 0 Atbildēt

Strādāju netālu no šīs vietas. Te nu jāsaka,ka gājēji šī krustojuma rajonā ielu šķerso ka pagadās. Pats bieži braucu pa šo ielu un ir nācies struji mest pa bremzēm,jo gājēji vienkārši izlec no ceļmalā novietoto auto rindas.Izskatā ka šis ir tieši tāds gadijums. Un uzsākot braukšanu no Elijas ielas,nevarēja būt tik smagas sekas. un kā izskatās,tad negadijums noticīs stipri aiz krustojuma,tā ka gājējs pats vien vainīgs. Žēl protams.

156145. viesis 31.janvāris 2005 13:03
0 0 Atbildēt

WALA 100% ceļa zīmes redz tikai dažais.

Jeglavā jau 2 nedēļas centrā ir jauns luksofors. Lielās un Katoļu ielas krustā. No Katoļu ielas drīkst nogriezties tikai pa labi. Uz to norāda attiecīgā 40x. zīme un luksofora papildus sektors ar zaļu bultu pa labi. Pārējā laikā vienmēr deg sarkanais no Katoļu ielas. Bet pamanās cilvēki, kuri to visu ignorē un griežas pa kreisi. Maksa par to ir Ls 120 un 5 punkti. Bet policija nez kapēc tur nekad nav.

156146. viesis 31.janvāris 2005 13:04
0 0 Atbildēt

WALA, ja neesi engjelis, tad arii paklusee.

un par Imkas rakstiito, kaads ir sanjeemis $ par auto bojaajumiem?

zb vienos vaartos speeleet

156147. viesis 31.janvāris 2005 13:09
0 0 Atbildēt

to Jasmine un WALA

Arī es šad tad esmu gājējs un man nav skaidrs kā var pakļūt zem mašīnas riteņiem ja tev ir divas acis, divas ausis un tu esi skaidrā un tīšā prātā nemeties zem riteņiem. Arī uz gājēju pārejas es nesperu soli ja tai tuvojas auto, bet pagaidu kad tas aizbrauks vai pilnībā apstāsies un tad vēl 2X pārliecinos par situāciju. Tā kā nevajag ļa ļa šeit dzīt. Papētiet statistiku cik gājēji ir nobraukti uz gājēju pārejas un cik paši savas muļķības, pārgalvības un reibuma dēļ palekuši zem mašīnas. Noteikumi visiem ir vieni gan gājējiem gan autovadītājiem un katrs atbild par saviem pārkāpumiem.

156148. viesis 31.janvāris 2005 13:17
0 0 Atbildēt

to IMKA

Taisniiba jau tev ir :) bet, kajamgajeji ir arii tadas buutnes kuraam nekad nav bijushas un nebuus vadiitaja aplieciibas - un noteikti par CSN arii neko nav dzirdejushi vairaak kaa paskaties pa labi un pec tam pa kreisi :( - un kad ir zaljsh mauc paari! :(

156149. viesis 31.janvāris 2005 13:19
0 0 Atbildēt

Ierosinu:

1) Ieviest gaajeeju licenzes;

2) Jebkuraa dn laikaa obligaati jaaneesaa apmetnis no taa spilgti zaljaa atstarojoshaa materiaala (no galvas liidz papeezhiem) ;

3) Tumshajaa dn laikaa atljaut paarvietoties tikai ar kjivereem galvaa, kuraam piestiprinaata oranzha baakuguns!

4) Kas neieveero shos noteikumus- uz vietas (!) publiski nopeert, un aizsuutiit uz nedeelju spaidu fiziskajos darbos.

156151. viesis 31.janvāris 2005 13:47
0 0 Atbildēt

:D

156152. viesis 31.janvāris 2005 13:52
0 0 Atbildēt

Jus vel piemirsaat karodzinju garaa kaataa!

156158. viesis 31.janvāris 2005 14:44
0 0 Atbildēt

man bija gadijums maucu taisni pa lomonovsova ielu u peekssnni viens gaajeejs pat neapskatoties izlien purna priekssaa. labi ka paspeeju nokacinaat pa bremzeem un uzdot pa tauri. palika dziivs

156162. viesis 31.janvāris 2005 15:04
0 0 Atbildēt

2 Imka:

Pasham tev nevajag ljaljalja, pats esmu 5 dienas nedeeljaa gaajeejs un 2 dienas autobrauceejs. Un piekriitu ka ir jaaskataas un jaaklausaas visu laiku kas apkaart notiek. Bet nu braukt nejeedziigi un neatbilstoshi aatri arii mees visi pamanamies, un ir tikai laika jautaajums par to vai nepakjersim kaadu bojaagaajeeju, vai ja paveiksies tad tikai kadu mazu dziivnieku (tfu,tfu, tfu) uz auto kapota.

156163. viesis 31.janvāris 2005 15:09
0 0 Atbildēt

Visiem kas lien kur nevajag, vajag TAUREET, ilgi un ciitiigi, un ja pietiek laika, tad piestaat un pateikt ko domaa. Gaajeeji riigaa ir vienkaarshi stulbi.

156164. viesis 31.janvāris 2005 15:10
0 0 Atbildēt

WALA, nu tad tik brauc un gaidi to laimi, taadiem, kas gaida parasti visa *******nja arii atgadaas.

156166. viesis 31.janvāris 2005 15:20
0 0 Atbildēt

Man parasti arii negadaas *******nja, tikai vienreiz esmu uzskereejis sunim virsuu uz Riigas - Liepaajas shosejas. Un shinii situaacijaa nekas nebija liidzams, un shis varbuut arii bija vienigais gadijums kad iespeejams lielaaks aatrums buutu naacis par labu.

P.S. Pret sunju stulbumu sunju laikaa ciiniities nav iespeejams.

156170. viesis 31.janvāris 2005 15:46
0 0 Atbildēt

pret ļaužu stulbumu ļaužu laikā cīnīties nav iespējams....

156173. viesis 31.janvāris 2005 15:55
0 0 Atbildēt

MG222 pilniigs ****** esi ko? nahfig man tagad ajbrauc visulaik na strojme ka kaads kreitins ( lasiit gajeejs ) izleks man priekshaa ???

man ir noteikumi, kuru s es censos ieverot, gajejam ari ir... ja man ir japrognozee ka man dajebkur izleks priekshaa kretiinelis, tad kapec gajejs neprognozee, ka masiina griezotoes pa kresis vinju nelaidiis???

156174. viesis 31.janvāris 2005 16:04
0 0 Atbildēt

gājēju pārbrauktuves.......

156177. viesis 31.janvāris 2005 16:08
0 0 Atbildēt

Man liekas ka shii diskusija nav iisti vietaa, jo auditorija uz ko taa ir veersta nez vai lasa iauto:)

156188. viesis 31.janvāris 2005 17:25
0 0 Atbildēt

WALA: tā suņa vietā varēja būt cilvēks. Un kādu dziesmu Tu tad dziedātu? "Visu vajag prognozēt, skatīties.." Ko tad neskatijies, kad suns no malas skrēja? Ne jau no gaisa tas nokrita Tev mašīnas priekšā!

156189. viesis 31.janvāris 2005 17:28
0 0 Atbildēt

Shodien laizhu pa Valdemaara ielu ap plkst 16,smuka putrina malu malaas,te peekshni mammuks ar siici,hops,uz braucamaas dalas,nu neko,bremzes+taure,shie paraavaas atpakal,es piestaaju,paprasu,kur steidzas,izraadaas kavee uz meeginaajumu tautiskajaas dejaas,vai kaut kur tamliidziigi...gandriiz iemainiija pastala pret baltajaam chiibinaam.

156190. viesis 31.janvāris 2005 17:32
0 0 Atbildēt

WALA atceries ka pietiks arī ar vienu reizi un ka daži iereibuši gājēji uz Liepājas šosejas ir neprognozējamāki pat par to suni ko tu nonesi un tad tu policijā sev līdzīgiem kadriem varēsi stāstīt ka tajā situācijā nekas nebija līdzams. Atceries ka viens šāds muļķis tev paskrienot zem riteņiem var sabojāt ne vien savu un savu radinieku bet arī TAVU dzīvi uz visiem laikiem, jo tiks ierosināta krimināllieta TU būsi CP melnajā sarakstā, tavi papīri būs sasmērēti. Katreiz kad pārkāpsi noteikumus to ņems vērā. Bankās dabūt kredītus un līzingus jau būs problemātiski jo viņi vispirms nočeko vai neesi saistīts ar kaut ko kriminālu un viņiem neinteresē kādā sakarā un biji vainīgs vai nē. Tiek konstatēts fakts kā tāds .....Tā kā padomā .....

156200. viesis 31.janvāris 2005 20:38
0 0 Atbildēt

Klausies tu prognozētāj.Štiā muldēt var tikai svētdienas braucējs,kurš visu dienu nosēž ofisā un vakarā pukšķina uz māju.Mašīnām ir iela un gājējiem ietve.Ja gājēs grib tikt pāri ielai viņš meklē gājēju pāreju vai regulējamu krustojumu.Pilsēta ir pilna ar pilnīgiem idiotiem kuriem ir slikums paieties pārdesmit metru līdz pārejai, tā vietā viņi dur pāri kur ienāk prātā.Un nu reāla situācija kura notika ar manu paziņu.Divjoslu ceļš, pirmajā rindā busiņš pa orto viņu apsteidz vieglais tajā brīdī viens kretīns izdomā skriet pāri ielai.Protams ,ka vieglā vadītājs aiz busa to rumpi neredz.Rezultātā līķis.Ko te var saprognozēt,tu sinoptoķi.Tas kurš notrieca likuma priekšā nav vainīgs,bet morālās paģiras milzīgas.Pareizi dara CP ka pēdējā laikā sākuši sodīt arī gajējus.Morāle tam visam.Ja kādam bojāgājējam nav savas dzīvības žēl,lai padomā par to šoferi kuram ar domu ,ka ir sabraucis kādu jādžīvo visu atlikušo mūžu.

156204. viesis 31.janvāris 2005 21:27
0 0 Atbildēt

Prognozēt? Varbūt uzreiz nošauties? Konkrēti Elijas ielas gadījumā neredzu bremzēšanas pēdas. Tātad visticamākais ka gājējs uz ceļa ir parādījies pēkšņi (izskrējis). Spriežot pēc automašīnas stāvokļa automašīna pirms nobraukt pie apmales ir atradusies aptuveni braucamās daļas vidū blakus "bojāgājejam". Ja būtu pārsniegts atļautais braukšanas ātrums automašīna, kura pirms sadursmes nav bremzējusi, būtu apstājusies krietnu gabalu tālāk (vēl jo vairāk ņemot vērā ceļa segumu) prom no bojāgājēja un nobraucot pie apmales automašīnas pozīcija bildēs būtu pilnīgi savādāka. Tāpat automašīnas bojājumi ir nenozīmīgi kas liecina par to ka sitiens nav bijis spēcīgs. Tā kā patreiz neredzu ka autovadītājs būtu rupji pārkāpis atļauto braukšanas ātrumu vai kā savādāk būtu vainojams sadursmē.

Kāpēc tad miris cilvēks? Lai nogalinātu cilvēku nav nepieciešams ne liels ātrums ne spēcīgs sitiens. Normālas miesasbūves cilvēku var nogalināt viens neveiksmīgs kritiens augšpēdus pat uz līdzenas virsmas bez "piepalīdzēšanas". Domāju ka arī šinī gadījumā gājējs nosacīti nelielas sadursmes rezultātā neveiksmīgi krītot ir guvis ievainojumus kas nav savienojami ar dzīvību.

Autovadītājs savu sodu jau ir saņēmis. Gājējs... lai ar kas tur notika, bet tā tam nebija jābeidzas... :(

156211. viesis 31.janvāris 2005 22:38
0 0 Atbildēt

MG 222 viduslaikos būtu denuncējis savus kaimiņus inkvizīcijai, padomju laikos ziņojis par izsūtāmajiem kulakiem, bet mūsdienās fotografē netīrās mašīnas un raksta morāles pilnus tekstus, nepamatoti daudz lietojot garumzīmes. Bojātais kekss...

156216. viesis 31.janvāris 2005 23:38
0 0 Atbildēt

Nepiekriitu "OTRS - tas, kurš NEPROGNOZĒJA BĪSTAMO SITUĀCIJU!!!"

Protams ir jaacenshas, jaapzinas, jaabuut gatavas darboties. Bet ja tomeer kaads idiots neskatoties uz vissu izleks man priekshaa - vainiigs nejutiishos.

156221. viesis 1.februāris 2005 1:03
0 0 Atbildēt

Jā - pret pašnāvniekiem jācīnās... Un tie, kas saka, ka nabaga gājējiņš uz brauktuves ir tik apdraudēts no ļauno braucēju puses, ka tiek ierobežots - kāpēc tad viņi paši nemetas, piemēram, Daugavā iekšā neaizejot līdz tuvākajam tiltam (analogi kā bojāgājēji, kas dur pāri ielai vai šosejai vienalga kur), cerot sveiki un veseli tikt pāri otrā pusē?

Bet par to gājēju debilitāti Rīgā - tiešām - te ir pa pilnam debīlu gājēju un tādu pat braucēju. Aizaizvakar (piektdienas vakarā) nācās izbraukt no Teikas līdz Operai un atpakaļ - nu ārprāts!!! Kādas 10 debilitātes izpausmes uz ielas saskaitīju, ieskaitot gājējus, kas tramvaja pieturā pretī Operas namam stāv ne tikai uz ietves, ne tikai 1. joslā, bet pat 2. joslā, kaut tgramvajs vēl nav nekur pie apvāršņa parādījies... Apstājos, taurēju - nekā... Ceļš bloķēts. Sāku lēnām bīdīties tiem virsū - šie slinki pašķiras un aiz manis atkal pūlis sakļaujas :) Jeb turpat, kamēr malā stāvēju un brālis kabināja manai mašīnai savu aizmugurē striķī klāt, brauktuves vidū pie zaļās gaismas 20 m no krustojuma apstājas vieglais auto un paliek stāvēt... Izrādās, uz to skrien zaļā vestē tērpies policists ar koferīti rokās un lēnām iesēžas blakus vadītājam... Auto vēl kādu brīdi pastāv, un, kad iedegusies sarkanā gaisma, pieripinās pie krustojuma. Skaisti :) Lieki piebilst, ka aiz viņiem sastājusies apmēram 10 mašīnu rinda... Braucu atpakaļ - uz Barona ielu no Aspazijas bulvāra 4 mašīnas no 5 pa kreisi cenšas nogriezties no labās joslas, nevis ieņem galējo kreiso pozīciju (uz sliedēm), kā to liek CSN, un tad brīnās, ka pēc manevra nav kur palikt... Uz Barona ielas 2 avārijas... Pie visa tā vēl kāds viltīgs taksometrs, veicis pusi no manevra (nogriešanās krustojumā), apstājas tieši krustojumā, lai izlaistu pasažieri :) Tikmēr gaismas jau nomainījušās, bet pa abām ielām braucošie stāv un gaida, kamēr taksis aizvāksies. Daiļi!!! Nemaz nerunājot par maršruta mikriņiem, kas viens aoz otra mēģina nogriezties pie Katedrāles no Brīvības ielas uz Kalpaka bulvāri pa otro joslu... Viņiem absolūti pie d*rsas noteikumi un tā automobiļu rinda vairāku krustojumu garumā, kam jābrauc taisni pa šo joslu, kas taurē jo tiek turēti uz vietas pie zaļās gaismas... Vienvārdsakot DEBĪLIĶI!!!

156262. viesis 1.februāris 2005 12:35
0 0 Atbildēt

2 Imka

Runajot par manu suni vienaa virziena vinju palaidu pari ( tie pavisam bija 2 sunji un jau bija skaidrs ka shiem churas galvaa un viss pie kaajas aka sunju laiks) un arii pretimbraucoshais, bet ka vinsh peekshnji izdomaas ka mana mashina ir kaut kas aprejams un taadeelj tam zveeram buutu jalec atpakalj uz celja, nu tas taja visa nebija iereekjinaats. Taa kaa tur bija ljoooti slidens, tad ne suns vairs vareeja apstaaties( tas vienkaarshi izshljuuca auto priekshaa) nedz es to vareeju paspeet. Buutu cilveks shaadaa situaacija tad buutu meegjinaajis kaartiigi graavii raut. Bet sunja deelj padomaaju ka nav veerts. Bet gala rezultaataa tas dziivnieks dziivs palika.

156265. viesis 1.februāris 2005 12:42
0 0 Atbildēt

Godiigi sakot es nesaprotu, ka var neredzeet pat tumshi gjeerbtus cilveekus uz celja un tos notriekt. Pat stirnas graavi var pamaniit ne to chtob cilveekus kas vazaajas pa celju. Jaa apbraucot shaadu "tumsho" cilveeku, rodas nepatiikamas izjuutas autovadiitaajam, bet cik nav siatuaacijas kad ir jaapbrauc tumshi auto, kas aiz liikuma nolikti. Skatiities vajag, taada pie mums redz dziive, nabadziigi pashi un nabadziiga valsts nemaz par policiju nerunaajot. :D

Un dazjiem autovadiitajiem veel dereetu pa beiti par suudiigiem ugunjiem, kas vinju "aklumu" veel meedz pastiprinaat.

Un pilseetaa tomeer tas viss ir mazliet savadaak nekaa uz lauku celjiem. Bet pilseeta taadeelj varbuut buutu jaasaaak maaciit CSN visiem skoleeniem ta vietaa lai piemeeram maaciitu eetiku vai ticiibas maaciibu ( taada te vienu laiku bija ideja) nezinu gan vai ieddziivojaas skolaas.

156322. viesis 1.februāris 2005 19:38
0 0 Atbildēt

blaviens sodien smagaijs ap gazas brivibas 167

156332. viesis 1.februāris 2005 21:52
0 0 Atbildēt

gaajeeji, diemzheel, tieshaam nedomaa ko dara.

Shii negadiijuma sekas dabuuju redzeet loti labi (devos uz darbu).

es reizeem braucu arii ar auto un tad nu shii nedomaashana atklaajaas visaa kraashnumaa.

156339. viesis 1.februāris 2005 23:16
0 0 Atbildēt

Zini, MG 222, neesmu kuudiitaajs, bet Tu esi patieshaam aprobezhots idiots! Vai tagad tiks sludinaata gaajeeju visatljautiiba? Par to pirmo krustojumu nesaku nevienu vaardu, bet par to, ka autovadiitaajam jaaparedz visas iespeejamaas gaajeeju muljkjiibas!... Tas nu ir par daudz! Satiksmes noteikumi ir jaazina ne tikai autovadiitaajam, bet arii gaajeejiem un ja tiem nav veeleeshanaas tos apguut, taa jau ir pashu gaajeeju probleema. Vai esi vispaar lasiijis CP statistiku par CSN ar cietushajiem gaajeejiem? Lielaa pusee gadiijumu vainojami ir pashi gaajeeji! Te jau var arii bez statistikas iztikt, ja paskataas kaa tie paarvietojaas paari ielaam; ne tikai kur un kaa pagadaas, bet pat metas zem ritenjiem, itkaa taadu automashiinu vispaar neeksisteetu. Viena no pozitiivajaam lietaam Padomju Savieniibaa, ko dereetu arii ieviest Latvijas Republikaa ir taada: toreiz pameegjini tikai neatljautaa vietaa vai pie sarkanaa luksofora signaala "sperties" paari. Vienkaarshi nokjeera aiz apkakles un maksaa sodu, patiik Tev vai nee. Paldies muusu CP, ka shaadas aktivitaates jau ir saaktas - vajag turpinaat!

156346. viesis 2.februāris 2005 0:17
0 0 Atbildēt

Cienītais viesi NR. 156339 un visi pārējie līdzīgi domājošie! Varat teikt,ka gājēji ir jābrauc nost,un to,ka neies jau paredzēt to izdarītās muļķības,taču neaizmirstat to,ka rītā otrā gājēja vietā var atrasties Jūsu bērns vai cits tuvs cilvēks,kuru sabrauca vadītājs,kas domā tieši tāpat kā Jūs.Pie tam viņam bija iespēja izvairīties no sadursmes,taču viņš to neizmantoja,jo Jūsu bērns šķērsoja brauktuvi neatļautā vietā.Ko tad Jūs teiksiet?

Otrkārt,ja kādreiz esat bijis liecinieks šādos negadījumos būtu jāzin un ja neesat,tad pastāstīšu,ka izmeklējot šādas krimināllietas policija vienmēr noskaidro visus lietas apstākļus,lai noskaidrotu vadītāja rīcību un iespējas izvairīties no sadursmes (izkārtojums uz brauktuves,braukšanas ātrums,redzamība,bremzēšanas ceļa garums,laika un ceļa apstākļi) NEATKARĪGI no tā gājējs pārkāpa brauktves šķēršošanas noteikumus vai nē. Vadītāju var atzīt par vainīgu arī bezdarbības rezultātā,notikušā ceļu satiksmes negadījumā,kurā cietis cilvēks. Lūk tā! Pārējais, lai paliek uz Jūsu sirdsapziņas!

156484. viesis 2.februāris 2005 13:01
0 0 Atbildēt

MG 222! Par maniem tuviniekiem: paldies Dievam, vinji ir piedzimushi ar smadzeneem un taas arii attiistiijushi;) Un ja tomeer kaads no vinjiem izskrietu uz ielas un nedod Dievs... - saapeetu jau nezheeliigi, bet vadiitaaju es nevainotu. Gaajeejiem ir domaati krustojumi un gaajeeju paarejas, kur viennoziimiigi autovadiitaajiem ir jaaieveero gaajeeju tiesiibas. Nerunaaju jau arii par to, ka ir jaabrauc kaa atsaldeetam "peec noteikumiem" virsuu gaajeejam; vienkaarshi negribu, ka nonaak liidz galeejiibai, ka vadiitaajam ir jaaprognozee viss iespeejamais un arii neiespeejamais, bet gaajeeji var domaat ar piekto punktu. Tas ir apsurds! Vai tad neesi redzeejis tantes, kas galvu plecos ieraavushas metaas paari ielai, neskatoties ne pa labi, ne pa kreisi?

156578. viesis 2.februāris 2005 21:40
0 0 Atbildēt

...MG 222...man liekas, ka tu esi nevis vienkarshi be ahūna reti stulbs. Lops, man liekas, ka tu 'brauc ar savu drandaļotu parliekus reti, tadēļ ļoti gudrs izliecies...tu pasties, kas notiek uz ielām, uz gājējiem...tur var tādus brīnumus redzēt! un tu te vēl par kaut kādu prognozēšanu. pizdu tev ielomiit...

156581. viesis 2.februāris 2005 22:11
0 0 Atbildēt

Skaisti jau uzskricelēts,bet Kā vēstī senLatvju teiciens SAVU lodi ne dzirdēsi,ne redzēsi. Lai JUMS labi ripo.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti