Sadarbojoties divām Latvijas automobiļu federācijas struktūrām – rallija un cross country (4x4) komisijām, šā gada Latvijas atklātā čempionāta rallijā 2. posma „Sarma 2005” ietvaros, 5. un 6. februārī Gulbenē tiks aizvadīts arī rallijreidu čempionāta 1. posms apvidus automašīnām.
Apvidus sporta mašīnu dalība klasiskajā rallijā jau ir izmēģināta arī agrāk, piemēram, rallijā „Cēsis 2004”, taču Latvijas čempionāta ieskaites posms radniecīgajos autosporta veidos vienkopus tiks aizvadīts pirmoreiz. Ņemot vērā sniegotās ziemas apstākļus, paredzams, ka klasiskā rallija trases Austrumlatvijā būs pietiekami interesants izaicinājums arī rallijreidu braucējiem, kas klasiskā rallijreidu versijā ātrumposmus veic bez iepriekšējas iepazīšanās ar trasi un bez stenogrammas, vadoties tikai pēc organizatoru izsniegtas trases leģendas.Šoreiz arī rallijreidisti startēs pēc rallija likumiem. Proti, iepriekš izbrauks dopus un varēs sagatavot stenogrammas. Tas nozīmē, ka priekšrocības teorētiski būs tiem sportistiem, kas iepriekš ir startējuši arī rallijā un efektīgāk prot izmantot stenogrammas dotās lielāka ātruma sasniegšanas iespējas.
Rallija un rallijreida „Sarma 2005” starts 5. februārī pulksten 13.00 tiks dots Gulbenē. Sacensību nolikums ar norises laikiem, pilns dalībnieku saraksts un ātrumposmu karte apskatāma www.autorally.lv. Rallijā kopumā piedalīsies sportisti no Latvijas, Igaunijas, Krievijas, Lietuvas un Ukrainas ar vairāk nekā 80 automobiļiem, to skaitā arī 15 apvidus mašīnas.
Trīs no Dakaras atgriezušos OSCar pilotēs Jānis Āzis, Igors Skoks un Māris Saukāns. Viņu nopietnākais pretinieks būs labu klasiskā rallija pieredzi guvušais Jānis Naglis ar Mitsubishi Pajero. Jāpiebilst, ka Skoka, Saukāna un Nagļa stūrmaņiem Agrim Piķim, Didzim Zariņam un Aleksandram Innus arī ir vērā ņemama rallija pieredze.
Spraiga solās būt cīņa arī N1 grupā, kur startē astoņas visumā līdzvērtīgas Mitsubishi Pajero sacīkšu mašīnas. Starp rallijreidu čempionāta debitantiem ir autosportā un autobiznesā pazīstamais Uģis Vītols, taču viņam būs spēcīgi un vairākus gadus rallijreidos regulāri rūdījušies sāncenši – Jānis Auziņš, Andris Lukstiņš, Valērijs Lukašenoks, Guntars Laugalis, Jānis Motte, kā arī Nils Trapāns un jaunais pilots Raivis Zeltiņš. Patīkami, ka reizē ar Aināra Saulīša pilotēto VAZ Ņiva rallijreidos ir atgriezusies arī N grupas mašīna.
Ainārs Zariņš,
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs
Nesaprotu, kāpēc jāspiež reidistus braukt rallijs kurš domāts vieglajiem? Vai varbūt vieglos pēc tam spiedīs braukt reidā? Varbūt apvienot kartingu ar krosu? Murgs kautkāds, tā jau rr mirst nost, bet brauks vēl lielākās auzās.