Ziema un sīva cīņa rallijā «Sarma 2005» 14

 
7.februāris 2005 10:25

Februāra pirmajā nedēļas nogalē Gulbenes pusē noritēja pēdējais Latvijas un Igaunijas čempionātu autorallijā ziemas posms – rallijs "Sarma 2005", kas daudzos rallija fanus un sportistus apbūra ar Ziemassvētku pastkartīšu cienīgu ainavu.

Laika apstākļi lutināja gan dalībniekus, gan skatītājus, lai arī abās sacensību dienās spīdošā saulīte bija ar "zobiem".

Kaut arī visi šī sporta veida piekritēji gaidīja sīvu cīņu tieši rallija absolūtajā ieskaitē, pēc Ivara Vasaraudža / Valda Spredža ekipāžas izstāšanās un pirmās sacensību dienas kļuva skaidrs, ka sīvas cīņas rallija absolūtajā vērtējumā un "A plus" ieskaitē nebūs. Toties N4 klasē gandrīz pēc katra ātrumposma mainījās godalgoto vietu sadalījums. Šo intrigu atrisināja latviešu neveiksmes un igauņu ekipāža Jāns Molders juniors / Tonu Vuns, kuri kāpa uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena, aiz sevis atstājot Aivja Egles / Normunda Aizkalna un Kerta Ūsa / Žilvina Sakalauska ekipāžas.

Savukārt nebijusi intriga un cīņa izvērtās AN2000 ieskaitē, kurā konkurē gan N grupas, gan A grupas sporta automašīnas ar motora tilpumu zem diviem litriem un viena tilta piedziņu. Cīņu par goda pjedestāla pakāpieniem bija uzsākušas Kaspara Šimkus / Armanda Šimkus; Anda Neikšāna / Edgara Utāna un Rīvo Pāpela / Janeka Koklas ekipāžas. Pēc pirmajiem diviem rallija ātrumposmiem vadībā atradās rallija komandas "Bensons Honda Racing" sportisti brāļi Šimkus, bet trešajā ātrumposmā ļoti labu rezultātu uzrādīja Rīvo Pāpels, kura piemēram ceturtajā ātrumposmā sekoja Andis Neikšāns. Pēc pirmās sacensību dienas AN2000 ieskaites vadībā ar 1,4 sekunžu pārsvaru bija Andis Neikšāns, otrais bija Rīvo Pāpels, no kura 0,4 sekundes atpalika Kaspars Šimkus.

Otro sacensību dienu veiksmīgāk uzsāka igaunis Rīvo Pāpels, no kura daudz neatpalika Kaspars Šimkus. Rallija 7. ātrumposms "Litene 1" šajā cīņa ieviesa negaidītas un nevajadzīgas izmaiņas – ātrumposmā tehniskas problēmas bija skārušas Agra Upīša / Edgara Baloža ekipāžas sporta auto, kas ātrumposmā iebrauca pirms vadošās divlitru klases trijotnes. Andis Neikšāns šo ekipāžu apsteidza, kamēr tā stāvēja ātrumposma malā, bet gan Rīvo Pāpela, gan Kaspara Šimkus rezultāts tika sabojāts, jo, piemēram, brāļiem Šimkus piecus kilometrus nācās braukt aiz Agra Upīša, jo to nebija iespējams apdzīt. Šis starpgadījums krietni samazināja Kaspara Šimkus un Rīvo Pāpela pārsvaru pār Andi Neikšānu.

Nākamajos divos ātrumposmos Anda Neikšāna / Edgara Utāna ekipāžai izdevās uzrādīt labākos laikus un tādejādi izvirzīties AN2000 ieskaites līderpozīcijās, finišā Rīvo Pāpela / Janeka Koklas ekipāžu apsteidzot par 2,2 sekundēm un Kaspara Šimkus / Armanda Šimkus apsteidzot par 3,6 sekundēm. Tik blīvi rezultāti uz kopējo 109,3 km garo ātrumposmu distanci pierāda cik liela ir konkurence un sīva ir cīņa par uzvaru.

Rallija komandas "Bensons Honda Racing" otras ekipāžas pilots Krišjānis Caune rallijā "Sarma 2005" startēja ar pieredzējušu autosportistu Dainaru Dambergu Honda Civic Type-R stūrmaņa krēslā. Stūrmaņa pienākums šoreiz bija daudz plašāks – Dainars Dambergs Krišjānim Caunem gan iepazīstoties ar trasi, gan rallija laikā centās nodot tās zināšanas un prasmes, ko pieredzējuši sportisti iegūst gadu laikā. Dainara Damberga uzdevums bija iemācīt pareizi pierakstīt stenogrammu un rallija laikā atrast stabilu braukšanas ritmu un ātrumu.

Lai arī ekipāža Krišjānis Caune / Dainars Dambergs rallija "Sarma 2005" finišu sasniedza sestajā vietā AN2000 ieskaitē, Krišjānis pēc rallija atzina, ka šis rallijs ir bijis lieliska skola un pieredzes papildinājums.

Rallija "Sarma 2005" rezultāti (neoficiāli):

A plus top 3:
1. Margus Murakas / Aare Ojamäe (EST)
2. Matīss Mežaks / Arnis Ronis (LAT) +1:36.5
3. Priit Saluri / Indrek Lepp (EST) +2:00.6

N4 top3:
1. Jaan Mölder junior / Tõnu Vunn (EST) +2:12.3
2. Aivis Egle / Normunds Aizkalns (LAT) +2:19.6
3. Kert Uus (EST) / Žilvinas Sakalauskas (LIT) +2:45.0

AN2000 top3:
1. Andis Neikšāns / Edgars Utāns (LAT) +5:59.9
2. Riivo Pappel / Janek Kokla (EST) +6:02.1
3. Kaspars Šimkus / Armands Šimkus (LAT) +6:03.5

Sīkāki rallija “Sarma 2005” rezultāti: www.autorally.lv

 
Visi komentāri
 
156830. viesis 7.februāris 2005 10:39
0 0 Atbildēt

Rallijs super, laiks super, tikai atkal mūsējos igauņi atstāja ar garu degunu. Prieks par Mežaku, Strokšu, Egli, Neikšāniem un Kisieli - malači, dragāja normāli. Džipi diemžēl bija parodija.

156836. viesis 7.februāris 2005 12:42
0 0 Atbildēt

Salīdzināt mūsu rezultātus ar igauņu panākumiem ir diezgam drūmi- nu nevaram mēs pagaidām viņus vinnēt. Ja Vasaraudzis nebūtu izstājies, rezultāts būtu tāds pat. Diemžēl.

156840. viesis 7.februāris 2005 14:05
0 0 Atbildēt

ja dzipi rallija izskatijas nebaudami - tas butu tapat ka rallija masinas bezcelos. Ta nav viniem normala vide un viss.

156848. viesis 7.februāris 2005 15:10
0 0 Atbildēt

labais

156849. viesis 7.februāris 2005 15:16
0 0 Atbildēt

redaktor - laiks nelaist muļķi un sākt atzīmēt, kurš ir neatkarīgs raksts, kurš ir attiecīgas komandas relīze - visiem skaidrs, ka ši ir hondas relīze. Tad tā ari vajag uzrakstīt "Hondas interpretācija par ralliju Sarma".

156851. viesis 7.februāris 2005 15:28
0 0 Atbildēt

Nez kādu superlīmu Mežaks savam lūznim bija uztriepis, ka izturēja līdz galam.

156858. viesis 7.februāris 2005 18:15
0 0 Atbildēt

Labs rallijs. Vienīgi žēl , ka trases malās parādās aizvien vairāk iereibušu cilvēku. Es gan neteiktu ka džipi trasē izskatījās slikti, protams taisnākos posmos nav tas ātrums, bet starujākos līkumos tieši džipi parādīja to kādēļ cilvēki pārsvarā nāk uz ralliju- bija vismaz vairāki skatāmi momenti. Diemžēl pārsvarā lielākā daļa brauc uz ralliju nevis lai redzētu, cik ātri, pareizi, precīzi kāds izbrauc līkumu, vai veic elementu, bet gan tieši šī action dēļ.

156860. viesis 7.februāris 2005 19:20
0 0 Atbildēt

..ka tu nedzersi - musejie vajaki par igauniem, vienigais isti skatamais saja ralli Murakas, Kurzeme vairs nav Eiropas posms, Vorobjovs un Vasarins starp skatitajiem, - 16 gradi pec celsija, masinai uz plavas norauti spoileri, benza 50 sanji, TA nav izieta, trase nekur nepiedava karstvinu un desinas, nav vasaras un vispar...

156864. viesis 8.februāris 2005 7:36
0 0 Atbildēt

Paldies SUPERB, tagad es zinu kapēc es rallijā dzēru. :-)

Bet ja nopietni tad rallis jau bija dikti labs, un arī ar aukstumu varēja tikt galā ja labi sagatavojās ka tāds būs.

Un Matīss jau dikti sen nebija tā kārtīgi braucis tapēc arī nevarēja riktīgi pacīnīties bet vispāt ticu ka vīnš var braukt labāk arī par visiem igauņiem (nu varbūt izņemot vienu).

156968. viesis 9.februāris 2005 14:17
0 0 Atbildēt

Nu vairaak par minuuti paarsvaru nenosauksi par sikivu ciinju... beigaas jau izskatiijaas ka muraks brauc taa kaa lai tikai nobrauktu liidz galam bez iipashaam saansliideem viss preciizi bez nekaada riska... i viss... Godiigi arii izskatiijaas ka mezhakam nav nekaadu ceriibu pret muraku :( zheel...gaidiisim vasaru ...

156969. viesis 9.februāris 2005 14:18
0 0 Atbildēt

Iedmaajieties kaads trasee bija maximaalais aatrums ja videejais murakam dazhos pirmaas dienas dopos bija ap 130kmh....

156975. viesis 9.februāris 2005 15:07
0 0 Atbildēt

Mezkam auto igauni nebija sgatavojusi ka nakas tapec ari pakasa Murakam

156980. viesis 9.februāris 2005 16:26
0 0 Atbildēt

Sīvā cīņa jau bija N4 un divriteņu klasēs, nevis A+. Tā arī rakstā ir teikts.

157137. viesis 11.februāris 2005 17:34
0 0 Atbildēt

šis der

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO)

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti