Pēc VW Bora jaunais Passat kļuvis par otro sērijveida auto, kurā nojaušamas konceptu Concept R un Concept C iezīmes - hromā rāmēta radiatora reste, agresīva dizaina lukturi un apaļi aizmugures lukturi.
Turklāt priekšējie pagriezienu rādītāji nav vis ievietoti bloklukturos, bet iestrādāti buferī, kas kopā ar radiatora resti V-veidā harmoniski saplūst ar motora dzesēšanas gaisa savācējlūku. Šīs priekšdaļas līnijas plūstoši turpinās līdz priekšējiem balstiem, kas sestās paaudzes Passat piešķir raksturīgākas līnijas.Uzlūkojot auto profilā, tūlīt kļūst skaidrs, ka Volkswagen izvēlējušies nemīt evolucionālo taciņu – līdzība ar pašreizējo Passat ir minimāla. Pateicoties spēcīgi noslīpinātajiem priekšējiem balstiem, auto iegūst harmonisku profilu, bet durvju kontūras atgādina biznesa klases auto. Interesanti, ka jumta līnija gan praktiski nav mainījusies.
Automobiļa aizmugures daļa izskatās pēc pilnīga pretmeta - pateicoties apaļajiem gaismas diožu lukturiem, aizmugures spārnu līnijām un bagāžas nodalījuma durvīm, Passat no aizmugures izskatās agresīvs, kas varētu piesaistīt gados salīdzinoši jaunus pircējus.
Jaunais Passat paaudzies arī izmēros un tagad šinī ziņā pat nedomā piekāpties, piemēram, E klases Mercedes-Benz. Garumam nākuši klāt 6,2 cm - līdz 4,77 metriem, bet platumā tagad ir 1,82 metri. Augstumā Passat dabūjis klāt centimetru un tagad ir 1,47 metrus augsts. Riteņu bāze ir 2,71 m, kas ir par centimetru vairāk.
Dimensiju palielināšana ne tikai paaugstinājusi komforta līmeni aizmugurējiem pasažieriem, bet paplašinājusi arī bagāžas nodalījumu – tagad tā maksimālā ietilpība ir 565 litri (+90 litri). Salīdzinājumam - E klases Mercedes-Benz – 540 litri, 5. sērijas BMW – 520 litri.
VW Passat kļuvis ne tikai lielāks, bet arī tehniski mūsdienīgāks. Parasto stāvbremzi aizstājusi elektrohidrauliskā, kas atbrīvo bremzes, nospiežot gāzes pedāli. Turklāt Passat tagad aprīkots ar bezkontakta atslēgu, kas spēj ne tikai atslēgt un aizslēgt durvis, bet arī iedarbināt dzinēju (protams, pēc Start Engine pogas nospiešanas).
Par papildus samaksu iespējams tikt pie adaptētās kruīza kontroles sistēmas – ja attālums līdz priekšā braucošajam auto samazināsies līdz bīstamības robežai, elektronika piebremzēs auto, bet pēc tam atkal palielinās ātrumu, kad sadursme vairs nedraudēs.
Vēl vairāk tehnisku jauninājumu varēs izbaudīt tieši jaunā auto pasažieri. Par papildus samaksu var pasūtīt hands-free sistēmu ar Bluetooth, Hi-End klases 600 vatu audiosistēmu, digitālo navigācijas sistēmu un dubulto divzonu klimata kontroles sistēmu līdzīgu tai, kas uzstādīta modelī Phaeton.
Tirgū jaunais Passat parādīsies ar četriem iespējamiem dzinējiem. Pirmo reizi šim modelim tiks uzstādīts 1,6 litru FSI dzinējs (115 Zs) un 2 litru FSI (150 Zs). Turklāt auto tiks aprīkots ar diviem dīzeļdzinējiem pēc izvēles - 1,9 un 2 litru TDI ar jaudu attiecīgi 105 un 140 zirgspēki.
Bāzes versijā auto tiks aprīkots ar mehānisko ātrumkārbu. "Automātu" pūs iespējams pasūtīt FSI un 2 litru turbodīzeļdzinējam. Visdrīzāk, ka pēc parādīšanās tirgū Passat tiks piedāvāta jauna bāzes versija ar 102 Zs jaudas dzinēju, kas maksās tik pat, cik līdzšinējās paaudzes bāzes versija.
Gada beigās Volkswagen sola prezentēt Passat top-versiju, aprīkotu ar 3,2 litru V6 dzinēju ar 250 Zs jaudu. Kā līdzšinējai paaudze, arī jaunajam Passat būs četri komplektācijas līmeņi - Trendline, Comfortline, Sportline un Highline.
Priekša atgādina audi, aizmugure hondu.