Latviešu piedzīvojumi Koeru rallijā (+ foto) 41

 
21.februāris 2005 12:04

18.-19.februārī Igaunijas vidienē norisinājās „Koeru” rallijs. Kaut arī sākotnēji uz to bija solījušies ierasties daudzi latvieši, līdz reģistrācijai reāli aizbrauca tikai piecas ekipāžas.

Tie bija brāļi Egles, Danielas Stīpnieces Audi Quattro un K-RAUTA komanda: Agris Pumpucs / Reinis Batarags ar Mazda 323 4x4 1.6 Turbo, Jānis Muižnieks / Kirs Tīrelis ar Audi 80 2.0 Quattro un Elmārs Biele / Jānis Karašnieks ar mazulīti Peugeot 205 XS 1.4.


K-RAUTA komanda.


Brāļi Egles (LAT).

Tā kā rallijs sākās jau piektdienas rītā, uz Igauniju izbraucām jau naktī no ceturtdienas uz piektdienu. Nepaspējām vēl izbraukt no Rīgas, kā atklājās, ka Agrim pase aizmirsusies mājās. Pārējie devās uz Igauniju, bet vienīgā uz treilera neliktā mašīna devās atpakaļ cauri visai pilsētai pēc pases. Jau pēc nepilnas stundas tika noķerti arī pārējie uz Igauniju braucošie auto.



Uz robežas problēmu nebija, bet jautrība sākās pie Tartu, kad sapratām, ka neesam izvēlējušies pareizāko (īsāko) maršrutu un radās jau aizdomas, ka varētu arī nepaspēt uz reģistrāciju / tehnisko komisiju. Tomēr paspējām.

Kā jau pie Igauņiem pierasts, gandrīz visa informācija bija tikai igauniski. Pie sienas karājās latviešu cienīgs leģendas izmaiņu lapu skaits ar dažādiem rakstiskiem papildinājumiem igauniski. Nācās „ņemt mēles” un prasīt, kas tur ir rakstīts. Un rakstīts bija daudz kas svarīgs, kā piemēram – „akmens kreisajā pusē” utt. Tomēr šīs izmaiņas nespēja aizēnot to gandarījumu, kas sekoja vēlāk.



Pēc mandātu komisijas bija jādodas uz tehnisko komisiju. Mašīnas tika dzītas boksā, kur tika pārbaudītas ķiveres, akumulators un citas nestabilākās lietas salonā. Viens cilvēks staigāja arī zem mašīnām un tur kaut ko pētīja. Galvenā vērība tika pievērsta riepām. Mums vēl nebija nomainītas riepas – līdz Igaunijai braucām ar parastām M+S riepām. Tehniskajam komisāram tas ļoti nepatika un viņš paziņoja ļoti dīvainu frāzi: ar kādām riepām mēs iešot tehnisko komisiju, ar tādām būšot arī jābrauc. Šis apgalvojums nesakrita ar to, kas rakstīts Nolikumā. Lai tomēr saņemtu „OK” uz dokumentiem, nācās viņam atnest arī vienu reālo riepu. To apskatījis (aizmugurējo), komisārs atzina, ka šī ir labāka, bet tomēr noteica, ka ar tādām mēs šo ralliju neizbrauksim. (Tomēr nobraucām.) Daļēja taisnība komisāram bija, jo visus 12 „dopus” veicām īpaši „rezervēti”, jo aizmugurējām riepām bija nenormāla tendence izslīdēt uz sāniem. Pieņēmām lēmumu, ka uz SARMU aizmugurē būs citas – labākas riepas.



Pēc tehniskās komisijas saņemtā „OK”, varējām saņemt leģendu, pārrakstīt „entos” labojumus un doties uz iepazīšanās braucieniem. Vēlreiz uzpildījām benzīnu un devāmies „izlūkbraucienā”. Priekšā gaidīja 12 „dopi”, kurus vajadzēja izbraukt pēc leģendas un pierakstīt stenogrammu. Katru „dopu” drīkstēja braukt tikai divas reizes – vienu rakstīt, otru pārbaudīt.



Iebraucot jau pirmajā LK (tā igauņi sauc „dopus”), kļuva skaidrs, ka šeit būs cita līmeņa rallijs. Viss bija pietiekami bīstams, ātruma slāpētāji – traktora riepas bija saliktas tikai skata pēc un tik reti, cik vien iespējams. Par riepu aizskaršanu sods nebija paredzēts – sods bija sabojāts auto... Bija pat vietas, kur mašīna paspēja uzņemt maksimālo ātrumu... Līdz 17:30 vajadzēja „pierakstīt” un pārbaudīt pirmos 8 LK. Atgriežoties bāzē mūs sagaidīja Danielas auto, kas jau iepazīšanās laikā bija paspējis saņemt pirmo traumu – pārsistu karteri. Pateicoties mūsu komandas mehāniķiem (savējiem taču jāpalīdz), vāks tika noņemts. Daniela pa to laiku atrada alumīnija metinātāju un jau stipri pirms starta auto atkal bija „uz kājām”.



Nolikumā īpaši tika uzsvērts, ka maksimālais iepazīšanās ātrums drīkst būt 50 km/h. Un kā izrādījās, tas tika arī pārbaudīts. Visātrākā LK galā stāvēja Igaunijas Ceļu policijas ekipāža ar „Stalkeri” rokās. Un jau pirms starta pie ziņojumu dēļa parādījās samērā garš saraksts ar ekipāžu numuriem, kuriem jānomaksā iespaidīga soda nauda par ātruma režīma pārkāpumiem.

Pēc tam – pēc dažu stundu atpūtas sākās īstais rallijs. Jāatzīmē, ka pirmā vakara četri LK bija jāveic tumsā. Pirmais bija vissmagākais – pa vietējo karjeru. Aiz viena tramplīna bija pamatīga bedre, kas vēl iepazīšanās laikā nelikās tik briesmīga. Ielecām. Pēc trieciena spēka likās, ka to mazais sarkanais neizturēs. Tomēr „Gros Auto” būvētā panna un stiprinājumi to izturēja. Pārējie „dopi” notika pa normāliem meža ceļiem, bet lai būtu interesantāk, daži simti metru bija paredzēti arī pa kokzāģētavām un māju pagalmiem. Bet ne visiem izdevās to veikt līdz galam. Mūsu komandas „ātrākajiem” braucējiem vakara rallijs beidzās otrajā LK, kur K3-L0 kombinācija tomēr bija viltīgāka un Mazda 323 „iespurdza” L0 iekšmalas grāvī. Organizatoru džips arī nevarēja neko palīdzēt un nācās gaidīt traktoru. Tomēr arī Mazdas ekipāžai rallijs ar to nebija beidzies, jo izdevās vienoties ar organizatoriem, ka ralliju turpināt varēs, laikus skaitīs, bet tikai nebūs ieskaites kopvērtējumā. Bet svarīgākais jau bija nobraukt visu – vismaz treniņa nolūkos.

Pēc nelaimīgās K3-L0 iekšmalas vairāk nevienam nekas īpašs nenotika, ja neskaita nelielu Danielas stūrmaņa kļūdiņu: pārbraukšanu ar pilnu gāzi pāri slāpētājiem (riepām) un Muižnieka stūrmaņa kļūdiņu: ne īsti pareizi nolasītu stenogrammu - ieskriešanu pļavā. Bet tas jau pieder pie rallija un no kļūdām mācās. (Nekļūdījās tikai tie, kas uz ralliju neatbrauca...)

Pēc piektdienas pirmo četru dopu veikšanas devāmies uz Danielas sarūpētajām naktsmājām, lai agri no rīta „pierakstītu” vēl četrus dopus un pēc tam startētu. Sestdien bija jānobrauc astoņi LK. Un tad kļūdījās arī Peugeot stūrmanis – pierakstot trasi leģendā nepamanījām, ka trase pēkšņi nobrauc no ceļa un uzreiz atgriežas atpakaļ. Mums tas tika pierakstīts kā vienkāršs „slāpētājs”, jo turpat mētājās trīs lielas riepas. Un tā, braucot jau uz ātrumu, tuvojamies šim orientierim. „Riepas”, saka stūrmanis, bet pa kuru pusi tās jāapbrauc, nav ne jausmas. Redzu sev priekšā trīs traktora riepas un cilvēkus, kas uz tām stāv. Nevaru izšķirties, pa kuru pusi tās jāizbrauc. Un pēdējā brīdī saprotu, ka skatītāji nemaz negatavojas pašķirties. Un vēl pēc mirkļa pamanu, ka pa labi no ceļa ir iedzīta špūre, kur jābrauc. Bremzējam. Ledus. Skatītāji nešķiras. Tomēr viņiem paveicās – mēs ieslīdam grāvī un kārpamies atpakaļ. Par laimi, tas izdodas samērā ātri un pēc brīža jau braucam trasi pa pareizo maršrutu. Pēc šī gadījuma saprotu, ka igauņu skatītāji ir daudz „drošāki” par mūsējiem – malā viņi paies tikai tad, kad auto būs pārbraucis viņiem pāri.

Pēc pirmajiem četriem LK seko 2 stundu atpūta, lai paspētu salabot auto, paēst un atpūsties. Pieremontējam atrastos dažus sīkumus un esam gatavi pēdējiem četriem „dopiem”. Šeit (ar mums) nekādi incidenti nenotiek, ja neskaita vienu „dopu”, kur katrs līkums bija atzīmēts ar avārijas trijstūri, kas norādīja, ka līkuma izejā atrodas kāds dalībnieks. Šeit izstājās daudzi.

Pēdējais un visīsākais bija Koeru pilsētas LK – „nodeva” vietējiem iedzīvotājiem. Neko daudz šeit nevarēja vinnēt, bet varēja tikai zaudēt. Daži LK4 un K4 – rallijs ir noslēdzies.

Šis ir pirmais mūsu (Peugeot ekipāžas) rallijs Igaunijā, bet jau skaidrs, ka ziemeļu kaimiņiem ir pilnīgi cita pieeja. Un šis ir pirmais rallijs, kura beigās nebija rūgtuma par rezultātu. To aizstāja neviltots prieks par veiktu distanci, jo rallijs bija ļoti smags. Finišēja visas piecas Latvijas ekipāžas. Vēl trīs simti kilometru un bijām mājās.

Koeru rallijs bija ļoti labs treniņš pirms šonedēļ notiekošās „Sarmas”. Arī automobiļi parādīja, ka ir pietiekami labi sagatavoti. Kaut arī Koeru atrodas apmēram 300km no Rīgas, finansiāli iznāk tas pats, kas piedalīties Latvijas rallijā, jo Igaunijā dalības maksas ir divas reizes zemākas un „par atlikušo naudu” iznāk benzīns visam braucienam līdz rallija vietai un atpakaļ. Arī pati rallija organizēšana bija „līmenī” – organizatorus un sacensību gaitu nespēja ietekmēt tas, ka dalībnieku skaits ir tiks liels – 135. Ja kādam rodas šaubas – braukt vai nebraukt uz Igauniju, brauciet – nenožēlosiet! Visa informācija par Igaunijas rallijiem – www.rally.ee (pārsvarā igauniski).

Rezultāti ir šeit »»

Fotogalerija apskatāma šeit »»

K-RAUTA komandas atbalstītāji: K-RAUTA, STARWAY (riepas), REALATS, GROS AUTO, CEĻU PĀRVALDE.

Tiekamies sestdien, 26.februārī Gulbenē – „SARMA 2005” rallijā, kas ir Latvijas Čempionāta standartauto pirmais posms. Vairāk par „SARMA 2005” lasiet www.4rati.lv

E.Biele, K-RAUTA komanda

 
41 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
158156. viesis 21.februāris 2005 21:59
1 0 Atbildēt

Janka Muizniek. Malacis turies. Bijušais apsargs Ar 80 audi

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti