Grupa Kvīnslendas universitātes (University of Queensland) zinātnieku nākusi klajā ar savu izgudrojumu - ūdeņraža uzglabāšanas tehnoloģiju, kam vajadzētu padarīt šīs videi draudzīgās degvielas izmantošanu drošu. Ilgu laiku tieši pienācīga "iepakojuma" trūkums bija šķērslis ūdeņraža degvielas ieviešanai, uzskata profesors Dāls (Dahle).
Tvertne ir ciets poraina materiāla kubs, kas absorbē ūdeņradi, kas tādējādi tiek glabāts vielas iekšienē. Magnija sakausējumu ar modificētu nanostruktūru, kas spēj uzsūkt pietiekamu daudzumu ūdeņraža, varēšot iegūt ar "parastas" metalurģijas palīdzību."Degvielas elements" izdala ūdeņradi pie regulējamām temperatūras un spiediena izmaiņām, bet šīs manipulācijas neveicot, "iekonservētā" degviela glabājama pietiekoši ilgi.
Ar 100 kg rezervuāru auto spēs veikt līdz pat 500 km garu ceļu bez atkārtotas "uzpildes".
Universitātes darbinieki izveidojuši kompāniju Hydrexia Pty Ltd, kas turpmāk nodarbosies ar nesen patentētās tehnoloģijas izplatīšanu.
ja nemaldos pirms etaki gadiem pieciem viens vechuks ar shito ideju jau naaca klajaa! un peec tam viss noklusa! - ja nemaldos tad vinja autortiesibu laiks ir pagajis :) - nu tagad sakam peetiit!
Farizeji b..n!