Izgudrota ūdeņraža 'bāka' 21

 
24.februāris 2005 11:05

Grupa Kvīnslendas universitātes (University of Queensland) zinātnieku nākusi klajā ar savu izgudrojumu - ūdeņraža uzglabāšanas tehnoloģiju, kam vajadzētu padarīt šīs videi draudzīgās degvielas izmantošanu drošu. Ilgu laiku tieši pienācīga "iepakojuma" trūkums bija šķērslis ūdeņraža degvielas ieviešanai, uzskata profesors Dāls (Dahle).

Tvertne ir ciets poraina materiāla kubs, kas absorbē ūdeņradi, kas tādējādi tiek glabāts vielas iekšienē. Magnija sakausējumu ar modificētu nanostruktūru, kas spēj uzsūkt pietiekamu daudzumu ūdeņraža, varēšot iegūt ar "parastas" metalurģijas palīdzību.



"Degvielas elements" izdala ūdeņradi pie regulējamām temperatūras un spiediena izmaiņām, bet šīs manipulācijas neveicot, "iekonservētā" degviela glabājama pietiekoši ilgi.

Ar 100 kg rezervuāru auto spēs veikt līdz pat 500 km garu ceļu bez atkārtotas "uzpildes".

Universitātes darbinieki izveidojuši kompāniju Hydrexia Pty Ltd, kas turpmāk nodarbosies ar nesen patentētās tehnoloģijas izplatīšanu.
 
Visi komentāri
 
158347. viesis 24.februāris 2005 11:23
0 0 Atbildēt

ja nemaldos pirms etaki gadiem pieciem viens vechuks ar shito ideju jau naaca klajaa! un peec tam viss noklusa! - ja nemaldos tad vinja autortiesibu laiks ir pagajis :) - nu tagad sakam peetiit!

Farizeji b..n!

158349. viesis 24.februāris 2005 11:55
0 0 Atbildēt

Njaa izskataas ka tomeer sagaidiishu smirdosho auto norieta eeru :) A incanti - beza kljuus daargaaks, vai leetaaks, kad kritiisies pieprasiijums?(nu tur nodokli mazaaki, tiri piri...)

158354. viesis 24.februāris 2005 12:17
0 0 Atbildēt

Nez vai lielie naftas tirgonji tik viegli ljaus ieviest shaadu tehnologjiju, tak laba nauda shiem aizietu garaam.

158358. viesis 24.februāris 2005 12:41
0 0 Atbildēt

Nu taa neko - 100 kg klaat - tas ir vairaak nekaa puse no benziina svara - t.i - lai buutu sakariiga braukshana vajadziigs labaaks (stipraaks) motors, kas eed vairaak to uudenjradi - taksh to pateerinjsh krietni lielaaks un neertaaks. Bet kad jau pienaaks tie laiki, kad naftas nebuus, buus laabi ar sho pashu.

158382. viesis 24.februāris 2005 15:20
0 0 Atbildēt

raimondsm kaa zinaams, parasti uudenrazha dagvielu var izmantot degvielas shuunaas( fuel cell) kam lietderiibas koeficients ir nevis 35 vai 49% bet lielaaks, pat 80%

158394. viesis 24.februāris 2005 15:40
0 0 Atbildēt

muļķu šunām efektivitātes sapņi ir < 70%. Esošie prototipi nav efektīvāki par hibrīdiem, jo tas ūdeņradis ir jāsaražo no naftas vai dabasgāzes, kas arī nebūt nav bez zudumiem vai ekoloģiski tīri.

158404. viesis 24.februāris 2005 16:11
0 0 Atbildēt

Rupicii - tu atkal izcelies ar savu nezinaashanu. Es pamatskolaa fizikas stundaaa ieguvu uudenjradi un skaabekli no kraana uudens

158413. viesis 24.februāris 2005 16:35
0 0 Atbildēt

to Modricimus:

Vai tur gadijumā netika izmantota elektrība? Kā to iegūst?

158418. viesis 24.februāris 2005 16:42
0 0 Atbildēt

karoče

koncepcija paredz iegūt ūdeņradi no ūdens - skābekli palaist gaisā lai lidinās pac, bet ūdeņradi (kas maita ir viegls) vadāt līdzi kārā, dedzināt (oksidēt) un iegūt siltumu (enerģiju) + atpakaļ ūdeni

starp citu no ūdens iegūt ūdeņradi ir kuuuudīīīīīš vienkāršāk kā no naftas :)`

ja tiks atrisinātas ūdeņraža uzglabāšanas/transportēšanas problēmas, tad uzstutējot pieņemamā vienu atomelektrostaciju ūdeņradi varēs iegūt pietiekami...

jāskatās būs tikai lai pasaules okeānā bedre nepaliek :):):)

158465. viesis 25.februāris 2005 0:28
0 0 Atbildēt

Kaut ātrāk virzītos uz priekšu tehniskais progress , attālinot mūsu neizbēgamo bojāeju ! Kaut naftas magnāti to vairs nespētu bremzēt , kā līdz šim ! TRIGGER.

158536. viesis 25.februāris 2005 13:00
0 0 Atbildēt

Cerēsim, ka šajā desmitgadē šīs IECERES pārvērtīsies katram pieejamā realitātē - kā nesenā pagātnē datori, mobiļņiki un automātiskās veļas mašinas. Ja tas nenotiks, tad ir skaidrs, ka biezie naftinieki uz mūsu rēķina ātri vien mazgāsies kristāla vannās...

158554. viesis 25.februāris 2005 14:16
0 0 Atbildēt

Modricimus: atslābinies. Tā nafta, kas tiek nosvilnāta, lai tev fizikas stundā būtu elektrība ar ko ūdeņradi iegūt var vidusmēra autiņu krietni tālāk aizripināt, nekā tie burbulīši, kurus tu iegūsti šo elektrību patērējot. Ūdeņraža izrekombinēšana no naftas pa taisno ir daudz efektīvāka par elektrolīzi.

158566. viesis 25.februāris 2005 15:11
0 0 Atbildēt

Rupicii [?] 25.02.2005 14:16

jobtvajmaķ, tikai NED|RS....

ja paklausies tevi, tad sanāk, ka paņemam naftu, izlasam no turienes ārā ūdeņraža atomus, saliekam tos pa divi un pildam pudelēs...

no pāri palikušajiem oglekļa atomiem pie reizes brīvi ražojam jebkura izmēra dimantus....

un katrā tramvajā arī sevu atomlektrostaciju ir izdevīgāk ierīkot....

158571. viesis 25.februāris 2005 15:28
0 0 Atbildēt

Pirmais: Steam reforming is a chemical process that makes hydrogen from a mixture of water and a source of hydrocarbons; usually a fossil fuel. The most common source is natural gas, which consists primarily of methane. When steam and methane are combined at a high pressure and temperature, a chemical reaction converts them into hydrogen and carbon dioxide. The potential energy content of the hydrogen produced is actually higher than that of the natural gas consumed. However, a significant amount of energy is required to operate the reformer, so the overall efficiency is typically only about 65 percent. Hydrogen produced by this technique can cost as little as $0.65 per kilogram. This process is not the best method for creating hydrogen because it uses a lot of energy to operate and the efficiency level is low. There is also another drawback to steam reforming, according to the Department of Energy. It has concluded that "substantial emissions can be generated when hydrogen is produced from certain energy sources", namely fossil fuels

158574. viesis 25.februāris 2005 15:45
0 0 Atbildēt

jā zinu par šito ūdeņraža iegūšanas metodi, tai ir viens mīnuss, kas nocērt visu izeju pašā saknē.

Tevis aprakstītā matode ir pretrunā ar pašu ūdeņraža dzinēju koncepciju....

metode protams iegūst ūdeņradi, bet kā blakus produkts tiek iegūts oglekļa dioksīds.

ūdeņraža degvielas izmantošanas koncepcija paredz tieši sadalīt ūdeni un efektīvākais veids to darīt ir elektrolīze. uztaisot vienu lielu atomelektrostaciju :) tas velosipēds jau sen ir izgudrots....

vajag tikai atrast veidu kā uzlgabāt un transportēt ūdeņradi....

158577. viesis 25.februāris 2005 16:02
0 0 Atbildēt

Atomelektrostacijām jau sen bija jābūt. Jau šobrīd tiek nejēdzīgi dedzinātas ogles, dabasgāze un mazuts, lai ražotu elektrību un siltumu. Kapēc, lai muļķu šūnu ieviešanas gadijumā mainītos elektrības ražošanas veids. Ignalinu plāno slēgt, vietā plāno ogļu TEC. Kapēc lai ūdeņraždzinēji pēkšņi mainītu enerģijas ieguves veidu. Pat tās muļķu šūnas dabūs gatavas, tā lai tās ziemā nesasalst, nav bieži jāmaina membrānas un ir pietiekami lētas, atrisinās ūdeņraža glabāšanu un transportēšanu, tik un tā to ūdeņradi dzīs no dinozauriem.

158579. viesis 25.februāris 2005 16:32
0 0 Atbildēt

ignalīnu taisās slēgt tikai tāpēc, ka tas reaktors ir tāds pats kā černobīļā. a visticamāk, ka kādam tas ir izdevīgi - aiklapēs ciet ignalīnu un varēs notirgot visam baltijas reģionam elektrību :)

kamēr vien indijā būs programmētāji, tikmēr neviena atomelektrostacija nebūs 100% droša :D

158595. viesis 25.februāris 2005 21:42
0 0 Atbildēt

Ūdeņraža dzinēji būs nepieejams tālais sapnis tikmēr kamēr onkuļi atradīs kur vēl no zemes dzīlēm izrubināt kādu litru melnā zelta. Naftas industrija valda pār pasauli un tiem nav izdevīgi lai tiktu radīta lēta un efektīva alternatīva naftai (degvielai). Tieši tā pat kā lielajiem naftas magnātiem nav izdevīgs biodīzelis, jo to neražo viņi un daudz uz biodīzeļa nenopelnīsi.

158614. viesis 26.februāris 2005 15:44
0 0 Atbildēt

man patīk tīrs gaiss, un tamdēļ nedzīvoju Rīgā, bet par nožēlu lai pārvietotos lietoju dīzeļdzinēju. Dikti jau gribētos H dzinējus.

158646. viesis 28.februāris 2005 8:52
0 0 Atbildēt

Buļļa mēsli. Cikls nafta->benzīns->uzrāviens ir enerģētiski izdevīgāks, tātad arī ekoloģiski tīrāks, nekā nafta->siltums->elektrība->ūdeņradis->elektrība->uzrāviens. Jo vairāk, ja ņem vērā autombīļu motoros saražoto enerģijas daļu kopējā humanoīdu patērētajā, tipa ap 80% !!! Stādieties priekšā, tautieši ekoloģiski pareizi, cik daudz atomstacijas vajaga sabūvēt, lai varētu lietot ciklu urāns->siltums->elektrība->ūdeņradis->elektrība->uzrāviens

161860. viesis 26.marts 2005 17:56
0 0 Atbildēt

vispaar jau ir paredzeets lielu daudzumu energijas razhot ar to pashu veeja, vilnju, biodegvielas utt energiju, akatru gadu lielaakuks proc

ir tehno ar spoguli fokuseet saules starus un uudeni vienkaarshi laikam pie 1500gr C termiski sadaliit

ktraa zinjaa visaadas direktiivas noskaa aizvien lielaaku atjaunojamaas energijas procentu .raimondsm

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti