Ženēvas autosalonā itāļu Alfa Romeo prezentēs savu modeli Alfa Romeo 159, kas ir diezgan veiksmīgā sedana Alfa Romeo 156 turpinājums. "Leciens" uzreiz pāri diviem cipariem indeksā ir revolucionārs, tomēr pirmajā acu uzmetienā Alfa Romeo 159 šķeit esam vien evolucionārs 157. modeļa turpinājums. Tomēr strapība starp šiem diviem automobiļiem patiesi ir milzīga.
Ārēji uzreiz pamanāmi ir jaunie lukturi ar trim atsevišķām lampām. Radiatora reste ir pārvietojusies vēl zemāk un pārdala gaisa savācēju buferī. Asās, korektās līnijas priekšdaļas noformējumā piešķir auto pamatīgumu un agresiju, uzsverot sedana sportiskās ambīcijas. Vēl vienu atšķirību no Alfa 156 uzsver tas, ka sedans vairs nepūlas "izlikties" par kupeju. Aizmugures durvju rokturi nav paslēpti logu rāmjos, bet atrodas visnotaļ pierastā vietā. Asas līnijas parādījušās arī automobiļa aizmugures noformējumā, bet lukturi tagad viegli ietiekušies aizmugures spārnu "teritorijā".Alfa Romeo 159 konstruēta uz Premium platformas un izmēros ne tikai pārspēj 157. versiju, bet šajos rādītājos arī tuvojas modeļu klāsta vadošajam auto - sedanam Alfa Romeo 166. Jaunā auto garums ir 4,66 metri, riteņu bāze 2,7 metri, kas nostāda Alfa Romeo 159 vienā no līderpozīcijām Eiropas vidējā izmēra sedanu segmentā.
Itāļi joprojām simpatizē benzīna dzinējiem. Alfa Romeo 159 top versija GTA tiks aprīkota ar 3,2 litru V6 dzinēju ar 260 Zs jaudu. Par bāzes modeli kļūs versija ar 1,9 litru JTS dzinēju un 160 Zs jaudu. Tiks piedāvāta arī 2,2 litru dzinēja versija ar 185 Zs jaudu.
Tiem, kas uztraucas par benzīna pieaugošajām cenām, Alfa Romeo gatavi piedāvāt trīs Alfa Romeo 159 versijas ar dīzeļdzinējiem. Bāzes modelim būs 1,9 litru dzinējs ar 120 Zs jaudu. Turklāt kompānija laidīs tirgū arī 16 vārstu versijas ar 1,9 dzinēja darba tilpumu un 150 Zs jaudu un 2,4 litru pieccilindru JTD dzinēju ar 200 Zs jaudu. Visi trīs dīzeļdzinēji atbilst Eiro-4 prasībām un ir aprīkoti ar attiecīgu filtru.
Dzinēji darbosies tandēmā ar sešpakāpju mehāniskajām pārnesumkārbām vai Selespeed automātisko kārbu. Standartvariantā auto būs priekšpiedziņas, bet par papildus samaksu Alfa Romeo sola pagādāt arī pilnpiedziņas sedanu, aprīkotu ar no Alfa Romeo Crosswagon palienētu sistēmu.
Alfa Romeo 159 var palepoties ar lielu skaitu dažādu elektronisku sistēmu, kam vajadzētu krietni atvieglot vadītāja dzīvi. Visas bāzes versijas tiks aprīkotas ar firmas stabilizācijas sistēmu VDC (Vehicle Dynamic Control) ar ABS, ASR, brake-assist sistēmu un pat Hill Holder sistēmu, kas palīdz uzsākt braukt slīpumā. Par pasažieru drošību salonā gādās 8 drošības spilveni, ieskaitot spilvenus priekšējā pasažiera ceļiem un "piepūšamos aizkarus". Turklāt Alfa Romeo 159 būs drošības jostu spriegotāji un "aktīvie" galvas balsti.
Jaunais auto, atkarībā no komplektācijas, var lepoties ar patiesi bagātīgu aprīkojumu. Alfa Romeo 159 būs bi-ksenonu lukturi, kruīza konrole, parkošanās sensori, navigācijas sistēma, divu vai trīs zonu klimatkontrole, audiosistēma ar CD atskaņotāju, CD mainītājs 10 diskiem, elektroregulējami sēdekļi un pat Start Engine poga centrālajā konsolē.
Pagaidām Alfa Romeo neizziņo jaunā auto cenu, bet pārdošanā tas nonāks jau šajā vasarā.
Eleganti! :)