Tieši pirms 25 gadiem, 1980. gada 3. martā, Ženēvas autoizstādē Šveicē, tika eksponēts automobilis, kuram bija lemts mainīt pasaules autobūves vēsturi – Audi quattro.
Pirmā quattro dzimšana ir stāsts par pirmajiem mēģinājumiem veikt testa braucienus ziemas apstākļos un par izcilu tehnisko ideju – motora griezes momenta pārvadīšanai uz priekš- un aizmugures asīm izmantot dobu vārpstu. Ar pārveidoto konceptu, papildinot to ar centrālo diferenciāli starp asīm, vēlāk izmantojot Torsena principu, pirmais quattro tika laists pārdošanā 1980-to gadu beigās. Šis auto nekavējoties kļuva par visvairāk pārdoto modeli: ar pastāvīgo četru riteņu piedziņu, 200 zirgspēkiem un 5 cilindru turbo motoru, tas piedāvāja sportiski augstu sniegumu aizraujošā un revolucionārā veidā.
Laikā no 1982. gada līdz 1984. gadam quattro izcīnīja četrus pasaules čempiona titulus rallijā, un jau par leģendām kļuvušo pilotu varoņdarbi ir kļuvuši neaizmirstami līdz pat šodienai. Sekojot panākumiem, Audi pievērsa lielāku uzmanību ātrumsacensībām šosejā pa apli. Arī šeit quattro pastāvīgais četru riteņu piedziņas pārākums bija neapstrīdams, un Audi quattro piloti ieguva visas prestižākās balvas gan ASV, gan Eiropā.
Gadiem ritot, “oriģinālais quattro” izauga, ietekmējot neskaitāmus pilnpiedziņas modeļus, un šodien quattro ir viens no Audi stūrakmeņiem. Līdz 2004. gada beigām, 25 gadu laikā, Audi uzbūvēja 1 815 396 quattro automobiļus, un patreizējā modeļa paletē ar quattro pastāvīgo četru riteņu piedziņu tiek piedāvātas 74 modeļu versijas. quattro nozīmē ne tikai izcilu vilkmes spēku, bet arī emocijas un brīvību, drošību un dinamiku.
pārākums ceņņikā...