Audi Quattro - pārākums tehnikā 22

 
28.februāris 2005 10:19

Tieši pirms 25 gadiem, 1980. gada 3. martā, Ženēvas autoizstādē Šveicē, tika eksponēts automobilis, kuram bija lemts mainīt pasaules autobūves vēsturi – Audi quattro.



Pirmā quattro dzimšana ir stāsts par pirmajiem mēģinājumiem veikt testa braucienus ziemas apstākļos un par izcilu tehnisko ideju – motora griezes momenta pārvadīšanai uz priekš- un aizmugures asīm izmantot dobu vārpstu. Ar pārveidoto konceptu, papildinot to ar centrālo diferenciāli starp asīm, vēlāk izmantojot Torsena principu, pirmais quattro tika laists pārdošanā 1980-to gadu beigās. Šis auto nekavējoties kļuva par visvairāk pārdoto modeli: ar pastāvīgo četru riteņu piedziņu, 200 zirgspēkiem un 5 cilindru turbo motoru, tas piedāvāja sportiski augstu sniegumu aizraujošā un revolucionārā veidā.

Laikā no 1982. gada līdz 1984. gadam quattro izcīnīja četrus pasaules čempiona titulus rallijā, un jau par leģendām kļuvušo pilotu varoņdarbi ir kļuvuši neaizmirstami līdz pat šodienai. Sekojot panākumiem, Audi pievērsa lielāku uzmanību ātrumsacensībām šosejā pa apli. Arī šeit quattro pastāvīgais četru riteņu piedziņas pārākums bija neapstrīdams, un Audi quattro piloti ieguva visas prestižākās balvas gan ASV, gan Eiropā.

Gadiem ritot, “oriģinālais quattro” izauga, ietekmējot neskaitāmus pilnpiedziņas modeļus, un šodien quattro ir viens no Audi stūrakmeņiem. Līdz 2004. gada beigām, 25 gadu laikā, Audi uzbūvēja 1 815 396 quattro automobiļus, un patreizējā modeļa paletē ar quattro pastāvīgo četru riteņu piedziņu tiek piedāvātas 74 modeļu versijas. quattro nozīmē ne tikai izcilu vilkmes spēku, bet arī emocijas un brīvību, drošību un dinamiku.

 
Visi komentāri
 
158647. viesis 28.februāris 2005 10:38
0 0 Atbildēt

pārākums ceņņikā...

158664. viesis 28.februāris 2005 11:21
0 0 Atbildēt

Auģiks bildē - nav 1980. gada.

158665. viesis 28.februāris 2005 11:27
0 0 Atbildēt

Mjaa un tas kas bija 80-os gados un kas tagad par pamatu quattro ir divas dazjaadas lietas. Maarketings ka parasti chakaree praatu.

158671. viesis 28.februāris 2005 11:48
0 0 Atbildēt

Njā, 80-tajos gados kvatras bija neuzvaramas. Tas bija spēks ! Tagad Audi ir pārāk tālu atgājis no sporta. Bet 24h sacīkstēs joprojam ir lieliski rezultāti.

158680. viesis 28.februāris 2005 12:11
0 0 Atbildēt

Jā nu exelents reklāmraksts!

158682. viesis 28.februāris 2005 12:13
0 0 Atbildēt

to: 158671. viesis

Jā protams, līdz brīdim, kad citi ražotāji ieviesa pilnpiedziņu savos rallija auto, tad nez kapēc Audi palika aizmugurē un '87. gadā vispār paņēma djoru no rallija!

158684. viesis 28.februāris 2005 12:26
0 0 Atbildēt

BET quattro ir un paliek legenda ;)

158686. viesis 28.februāris 2005 12:35
0 0 Atbildēt

Ash asara nobira cik skaitsi........

158687. viesis 28.februāris 2005 12:36
0 0 Atbildēt

"pirmais quattro tika laists pārdošanā 1980-to gadu beigās"

kad autors publiceeja sho rakstu, vinsh vispaar vinju paarlasiija??? Vai arii autoram nav nekaadas sajeegas par quattro un taas veesturi??? :(

158689. viesis 28.februāris 2005 12:47
0 0 Atbildēt

158687 viesis laikam pats nelasa bet tik zin kaa d-sties... Tas ka izstaadee paraadiija, nenoziimee ka to jau paardod.

Lai slava quattro! Man bija 84 gada kvatra, neesmu pagaidaam nearvienu citu mashiinu tik labi juties, lai gan izmeeginaats ir visaadas, arii rallijslavenais Subaru, bet tas man taa nepatika. Nu nav nevienam citam tas ashums...

158691. viesis 28.februāris 2005 12:54
0 0 Atbildēt

Quattro tika laists paardoshanaa nevis 80-to beigaas, bet gan saakumaa, bet izstraadaaja to 70-to beigaas.

158787. viesis 1.marts 2005 9:42
0 0 Atbildēt

Audi Allroad Quattro rullē. Tiešam labs auto. Kaifs braukt ar tādu!

158788. viesis 1.marts 2005 9:43
0 0 Atbildēt

izņemot kalnā braukšanu, nekur citur tie dižie audi panākumi nav manāmi. varbūt quatro ir labs, bet to nevar redzēt nevienā īstā pilnpiedziņas pasākumā - WRC vai kaut tā paša Dakara.

Secinājums - gribi braukt kalnā, pērc Audi. Es gan labprātāk izmantošu pacēlāju, lejā vismaz ar slēpītēm var laisties, nevis vinča ar trosi jāmeklē.

158793. viesis 1.marts 2005 9:59
0 0 Atbildēt

A tas 24h sacensībās kādi ne-audi arī piedalās?

158796. viesis 1.marts 2005 10:06
0 0 Atbildēt

Sviests

158798. viesis 1.marts 2005 10:28
0 0 Atbildēt

Nu Marchik principā Dakarā piedalījās BMW komanda! :O

158799. viesis 1.marts 2005 10:30
0 0 Atbildēt

Jā Marchik un vēl, cik lieliem tad cilvēkiem audi ražo A4, es tur nevaru ērti iesēsties tā lai vēl kādam būtu vieta!?

158808. viesis 1.marts 2005 11:13
0 0 Atbildēt

Un vispār man labāk pie sirds iet sauklis "The Power Of Dreams" ;)

158840. viesis 1.marts 2005 13:20
0 0 Atbildēt

vzinis [?]....atklaati sakot ej d****.

158847. viesis 1.marts 2005 13:33
0 0 Atbildēt

Super! Prieks, ka arii autinjiem var svineet kaadu iveeriibas cieniigu datumu/notikumu.

158851. viesis 1.marts 2005 13:43
0 0 Atbildēt

Slavēti jau tie "kvadro" mehanismi daudz un bieži. Bet pelti dēļ neizturības un dārgiem remontiem - arī pietiekoši. Arī tas degvielas patēriņš "kvadrofonu" īpašniekiem vienmēr bijis skaļi diskutējams jautājums. Bet FAKTISKĀ ikdienas braukšanas nepieciešamība pēc tā visa - ļoti nosacīts jautājums, vai ne ?

158880. viesis 1.marts 2005 14:47
0 0 Atbildēt

quattro - varbuut +1L/100km(liidzigi ka automatam), ziema ar FWD/RWD tu pateresi vairaak spolejot.

Detalju cenas - B4Q detaljas maksaa tik pat cik piem. BMW 5xx, bet, protams, letak nekaa MB un daargaak kaa Vectrai. Veel ir dzirdeets par A4 prieksheejo piekari, ka baigi daudz bukses utt.. Salidzinot ar MB kur aizmugureejaus tilts turaas kaut kaadas padsmit buksees nav nemaz tik traki. Vai arii MAZDA Xedos, Subaru, u.c. Taa kaa detalju daardziibu atstaasim katram individuaali saliidzinaat ar sava macinja biezumu.

Ja par mazu A4, tad peerc A6 vai A8, ja nav naudas, tad turi muti nevis D... Ja es buutu 2m es tachu nepirktu piem. VW LUPO un nemuldetu, ka VW ir sliktas mashiinas, jo es nesaprotu ko es daru.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti