Ar visai pārliecinošu Džankarlo Fisikellas uzvaru naktī uz svētdienu pēc Latvijas laika noslēdzās pirmais 2005. gada Formula 1 čempionāta posms – Austrālijas Lielā Balva.
Renault komandas otrs pilots Fernando Alonso finišēja trešajā vietā tādejādi nodrošinot franču vienībai gandrīz perfektu sezonas sākumu. Rubenss Barikello spēja iespraukties starp abiem Renault pilotiem un pēc pirmā posma nodrošināt sev čempionāta vicelīdera godu.Austrālijas GP apbalvošanas ceremonijā atkal skanēja jau pazīstamā Itālijas himna, tomēr šoreiz nevis par godu komandai, bet pilotam – itālim Džankarlo Fisikellam, kuram tā bija otrā uzvara 142 GP startu garajā F1 karjerā. Pēc Mihaela Šūmahera izstāšanās, kaut nelielu mierinājumu Ferrari komandai atnesa Rubenss Barikello, kurš no 11. pozīcijas startā spēja finišēt otrais. Līdzīgs panākums arī Fernando Alonso, kurš startēja no 13. vietas un bija viens no retajiem, kas veica vairākus veiksmīgus apdzīšanas manevrus, nevis tikai paļāvās uz ātrāku boksu apmeklējumu.
Lielisks panākums arī jaunajai Red Bull komandai – Deivids Kulthards ilgu laiku kontrolēja trešo un pat otro pozīciju, bet finišēja augstajā ceturtajā vietā. Pēc veiksmes kvalifikācijā, skots lieliski startēja, paceļoties uz trešo vietu, kas arī bija Kultharda panākuma stūrakmens. Otrs Red Bull pārstāvis Kristians Klīns finišēja septītais un tādejādi miljardiera Dītriha Matešica komanda ir pacēlusies uz trešo vietu Konstruktoru kausa kopvērtējumā.
Savu labāko karjeras panākumu un savu 2002. gada Austrālijas GP rezultātu atkārtoja vietējo varonis Marks Vēbers ar Williams. Lai gan austrālietis šaubījās par mašīnas ātrumu un spēju uzturēt tempu, Vēbers stabili turējās vadošo braucēju pulkā, lai gan lielāko sacīkstes daļu pavadīja aiz Kultharda Red Bull mašīnas, tā arī nespējot to apdzīt.
Labākais no McLaren dueta Austrālijā izrādījās Montoija, kuram sestā vieta, kamēr Kimi Raikonens finišēja astotais. Somam sacīkstes izvērtās visai dramatiska – startā noslāpa mašīna un atkārtotajā startā viņam nācās sākt sacīksti no boksu celiņa. Kamēr priekšā Montoija duelējās ar Barikello, Raikonens līdz pirmajiem boksu apmeklējumiem skatījās Mihaela Šūmahera mašīnas aizmugurē. Boksu apmeklējuma laikā Ferrari un McLaren piloti samainījās vietām: Barikello tika garām Montoijam, bet Raikonens 'atrieba' savu komandas biedru un apsteidza Šūmaheru.
Jaunais soms vēlāk gan pieļāva kļūdu un izbraucot no trases sabojāja mašīnas sānu deflektoru, kas spieda viņu ātrāk iebraukt boksos otrreiz. Tika zaudētas vairākas pozīcijas, tomēr pēc Šūmahera un Haitfelda sadursmes, Raikonens tika pie viena punkta sezonas pirmajā posmā.
Par sacīkšu spilgtāko momentu noteikti kļuva jau pieminētā Mihaela Šūmahera un Nika Haitfelda sadursme, kas bija abu vāciešu izstāšanās iemesls. Pēc sava otrā boksu apmeklējuma pasaules čempions izbrauca trasē tieši priekšā Haitfeldam, kurš jau otrajā līkumā centās pa iekšmalu apdzīt nupat degvielu uzpildījušo Šūmaheru. Tomēr Ferrari pilots strauji piesedza līkuma iekšmalu un spieda Haitfeldu sabloķēt mašīnas riteņus un izbraukt zālē. Tādejādi, atrodoties ar visiem četriem riteņiem zālienā, Haitfelds vairs nebija spējīgs sabremzēties un līkumā uztriecās jau pagriezienā iebraukušajam Šūmaheram. Abi iestiga drošības joslā – Haitfelds savu auto pameta, bet Šūmahers pieaicināja tiesnešus, kas izstūma Ferrari formulu un vācietis atgriezās boksos, kur nekavējoties izstājās.
Par čempionāta līderi, protams, ir kļuvis Fisikella, bet Renault Konstruktoru kausā ir ieguvusi astoņu punktu handikapu pār Ferrari komandu, kurai savukārt tikai vienu punktu zaudē Red Bull vienība. Austrālijā mēs tikai daļēji varējām nojaust komandu spēku samērus un ļoti iespējams jau pēc divām nedēļām Malaizijā 2005. gada 'bilde' iezīmēsies krietni skaidrāk.
/www.f1.lv
Vairāk kā diennakti pēc sacīkstes finiša uzzinam rezultātus. :-D