75. Ženēvas autošovā kompānijas Volvo stendu grezno četri konceptauto, kas katrs pārstāv dažādus kompānijas darbības periodus.
3CC-2005Kompānijas pēdējais modelis - konceptauto 3CC jau ir paspējis paspīdēt arī Ziemaļamerikas autošovā Detroitā. Tagad jauno auto varēs aplūkot arī Eiropas publika.
3CC ir neliels, viegls auto ar elektrodzinēju, kas darbojas ar 3000 litija baterijām, tādām pašām, kādas izmanto mūsdienu klēpjdatoros. Nākotnē, ja tiks pieņemts lēmums par sērijveida ražošanu, auto varētu aprīkot ar benzīna vai hibrīddzinēju, kā arī gāzi.
Lai arī šis konceptauto ir pats mazākais no stendā eksponētajiem, ir padomāts arī par pasažieru drošību. Projektējot 3CC tika īstenota unikāla drošības koncepcija "Volvo safety ride down concept" - virsbūve uztver sitiena enerģiju frontālas sadursmes gadījumā un pasažieriem nekas nedraud.
SCC - 2001
2001. gadā prezentētais Volvo Safety Concept Car (SCC) radīja lielu interesi visā pasaulē ne tikai dēļ savas innovatīvās drošības sistēmas, bet arī dēļ novatoriskā dizaina. Daudzi SCC elementi ar laiku pārgājuši uz Volvo sērijveida modeļiem.
Galvenā SCC īpatnība ir lieliskās redzamības koncepcija, kam būtu jāpalīdz novērst nelaimes gadījumus uz ceļa.
Labākai pārredzamībai no vadītāja sēdekļa priekšējos statņos veikti trijstūra iegriezumi, bet vidējiem statņiem ir raksturīgs izliekums salonā, kas ļauj vadītājam, pagriežot galvu pa kreisi, redzēt, kas notiek sānos un auto aizmugurē.
Visi šie jauninājumi ļauj ne tikai iegūt lielisku redzamību, bet arī pārliecinošāk kontrolēt auto.
ECC - 1992
Pēc tam, kad 1992. gadā Parīzes autosalonā debitēja koncepts Volvo Environmental Concept Car (ECC), neviens vairs nešaubījās par to, ka auto var būt liels un ekoloģisks vienlaicīgi. Tāpat kā koncepts Volvo 3CC, ECC izstrādājuši Konceptauto projektēšanas centra speciālisti Kalifornijā (ASV).
Galvenās jaunā konceptauto īpatnības bija gāzes-elektro hibrīddzinējs, plašs ergonomsks salons un īpaši ekoloģiski tīri materiāli, kas pie vēlākas pārstrādes nenodarīja ļaunumu apkārtējai videi.
Pēc sešiem gadiem, 1998. gadā uz koncepta ECC bāzes sāka ražot grezno sedanu Volvo S80.
VESC - 1972
VESC (Volvo Experimental Safety Car) pirmo reizi tika rādīts Ženēvas autosalonā 33 gadus atpakaļ - 1972. gada martā un pierādīja, ka kompānija Volvo vienmēr ir bijusi visiem pasaules autoražotājiem priekšā jautājumos, kas attiecas uz drošību.
Lai arī kopš tā laika pagājis tik daudz gadu, jau toreiz auto priekšā un aizmugurē bija drošības spilveni pasažieru aizsardzībai, bremžu pretbloķēšnas sistēma, skaņas brīdinājuma signāls, braucot atpakaļaitā un izturīga virsbūve, kas sargāja vadītāju un pasažierus no frontālā un sānu trieciena sekām.
Vot shitais aparaats ir reaali pieduuriigs. Tikai ko noziimee - "virsbūve uztver sitiena enerģiju frontālas sadursmes gadījumā un pasažieriem nekas nedraud"? Pilniigi, pilniigi nekas nedraud? :)