ES būtiski ietekmē kravas auto tirdzniecību

 
9.marts 2005 0:21

2004. gada “Scania Latvia” darbības rezultātu un kopējā tirgus analīze liecina par vairākām jaunām tendencēm kravas automašīnu tirdzniecības nozarē. “Scania Latvia” valdes loceklis Ervīns Arents uzskata, ka 2004. gadā izveidojušās tendences šogad kļūs par normu.

“Iestāšanās ES, darba iespējas citās ES valstīs, degvielas cenu kāpums ir nedaudzi, bet nozīmīgi kravas automašīnu tirgu ietekmējoši faktori, kas ievieš būtiskas izmaiņas tirgū kopumā,” skaidro E. Arents.

Tirgus kopumā 2004.gadā

2004. gadā strauji palielinājās ievesto kravas automašīnu ar pilno masu virs 16 t skaits, pieaugot par 31%. Būtiski, ka ievesto jauno kravas automašīnu skaits attiecībā pret lietotajām ir samazinājies. 2003. gadā kopā tika ievestas 1 979 kravas automašīnas, no kurām 605 bija jaunas. 2004. gadā tika ievestas 2 591, no kurām 731 bija jauna*.

Latvijas kravas automašīnu ar pilno masu virs 16 t autoparks ir salīdzinoši vecs. Kopā ir vairāk nekā 16 000 kravas automašīnu, no kurām tikai 7 475 nesasniedz 10 gadu vecumu. Pavisam Latvijā ir reģistrētas 3 208 Scania kravas automašīnas, bet 10 gadus nesasniedz – 1 639. “Ar katru gadu Latvijā tiek ievestas ar vien jaunākas kravas automašīnas,” ziņo E.Arents.

Lietoto automašīnu pieprasījumu E. Arents skaidro ar pārmaiņām kravu pārvadātāju nozarē. “Līdz ar iestāšanos ES kravu pārvadātājiem paveras plašākas biznesa iespējas, tādēļ pieprasījums pēc kravas automašīnām šogad strauji palielinājās. Lai varētu rentabli apkalpot klientus, tiem kravas pārvadātājiem, kam līdz šim bija neliels automašīnu skaits, nākas papildināt autoparku,” skaidro E.Arents.

Jaunās tendences kravas automašīnu tirgū

Izvērtējot “Scania Latvia” darbības rezultātus, būtiski jaunumi ir vairākās automašīnu grupās.

1. Piegādes kravas automašīnu pārdošanas apjoms 2004. gadā palielinājies gandrīz par pusi. E.Arents prognozē, ka 2005.gadā strauji palielināsies pārdoto Scania piegādes auto skaits. Martā tiks prezentēts jaunais Scania piegādes auto modelis, kas jau ir izraisījis lielu interesi Skandināvijas valstīs.

Pēdējos gados ir novērots, ka ar vien vairāk uzņēmēji izvēlas kvalitatīvas, izturīgas piegādes automašīnas, kaut arī tās ir dārgākas. “Kvalitatīva auto iegāde atpelna sevi ilgtermiņā, jo piegādes auto praktiski nepārtraukti atrodas kustībā. Katra dīkstāves diena uzņēmumam nes zaudējumus. Lietots auto tiek bieži labots, rezultātā palielinās izmaksas,” skaidro E.Arents. Būtiski, ka Scania piegādes auto ir veidoti tā, lai izturētu daudz lielāku slodzi nekā ikdienas darbā tas ir nepieciešams. Tādēļ Scania tiek uzskatītas par augstas kvalitātes un izturības etalonu.

2. Lielākie sasniegumi “Scania Latvia” darbībā vērojami kokvedēju segmentā, kurā 2004. gadā pārdoto auto skaits palielinājies par vairāk nekā pusi. Kopumā pārdotais Scania kokvedēju skaits aizņem jau apmēram 70% no kopējā Latvijas tirgus.

3. 2004. gadā 2 reizes palielinājies arī pārdoto Scania degvielas auto skaits. Scania ir tigus līderis šajā degvielas automašīnu segmentā. To E. Arents skaidro ar 2004. gadā izstrādātajiem nosacījumiem, kas paredz stingrāku degvielas pārvadājumu drošības kontroli. Tas ir veicinājis pieprasījumu pēc Scania degvielas automašīnām.

Ja iepriekšējos gados lielākoties bija pieprasīti vilcēji, tad 2004.gads ir ieviesis izmaiņas. Latvijas tirgus vairāk tuvinās Skandināvijas tirgum, kur vairāk pieprasītas ir šasijas kravas automašīnas – specializētās kravas automašīnas, kas ir piemērotas dažādu specifisku darbu veikšanai. E.Arents to pamato tā: “Līdzīgi, kā daudzās citās nozarēs, kur notiek ražošanas specializācija, arī pārvadājumu nozarē notiek pāreja no vispārējas transportēšanas uz noteiktiem, konkrētiem transportēšanai paredzētiem darbiem.

Kopumā 2004.gadā “Scania Latvia” pārdeva 249 kravas automašīnas (ar pilno masu virs 16t), no kurām 182 bija jaunas un 67 – lietotas.

Būtiski, ka “Scania Latvia” tehniskās apkopes centros, kas atrodas Rīgā, Valmierā un Daugavpilī, nostrādāto stundu skaits kopā 2004.gadā ir palielinājies par 30%. “Tas ir labs sasniegums, jo pieprasījums pēc “Scania Latvia” meistaru darba palielinās, kas liecina par viņu profesionalitāti,” secina E.Arents.

Ervīns Arents
“Scania Latvia” valdes loceklis

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti