Mazda Roadster uzlabota koncepcija 3

 
9.marts 2005 10:30

Kā jau rakstījām, jaunās paaudzes Mazda Roadster kabriolets visu interesentu apskatei pieejams no 1. marta Ženēvas autosalonā, kur auto izstādīts ar sava Eiropas analoga vārdu - MX-5.



Roadster būs apbrīkots ar MZR sērijs dzinējiem (gluži kā Atenza, bet priekš Roadster šis dzinējs ir nedaudz izmainīts).



Turklāt auto japāņu versija tiks ražota tikai ar 2 litru dzinēju, bet Eiropas tirgū nonāks arī auto ar 2 un 1,8 litru dzinējiem.



Maksimālā 2 litru agregāta jauda ir 160 Zs pie 6700 apgriezieniem, bet 1,8 dzinēja jauda - 126 Zs pie 6500 apgriezieniem. MZR dzinējam ir atvieglināts spararats. Auto jaudu palielina arī uzlabotā izplūdes sistēma ar divām caurulēm.



Izstrādātājiem izdevies palielināt arī virsbūves izturību, kas, savukārt, ļāvis palielināt dzinēja jaudu un griezes momentu. Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes modeļa virsbūves izturību, inženieriem izdevies panākt teju vai ideālu (50:50) masas izsvarojumu uz asīm. Svarīgu lomu šeit spēlē arī dzinēja novietojums par 135 mm tuvāk salonam.



Virsbūves lielās cietības un balansējuma dēļ automobiļa gaitas īpašības var vērtēt kā visnotaļ labas. Roadster ir aprīkots ar 17 collu riteņu diskiem un 205/45R17 izmēra riepām un tam ir dubulta neatkarīgā piekare priekšpusē, ko papildina daudzsviru piekare aizmugurē.



Piekares ģeometrija tikusi optimizēta ar mērķi uzlabot auto vadāmību pie lieliem ātrumiem. Kā jau kabrioletam piedien, Roadster komplektācijā ietilpst arī mīksts salokāms jumts. Drošības nolūkos vadītāja un pasažiera krēsli aprīkoti ar metāla "dugām".

Uzlabotā ventilācijas sistēma ļauj efektīvāk atvēsināt vai sasildīt auto salonu.



Transmija pieejama trīs variantos - sešpakāpju mehāniskā, piecpakāpju mehāniskā un sešpakālu "automāts". Pēdējā variantā ātrumus iespējams pārslēgt arī ar stūrē iebūvētu taustiņu palīdzību.



Vienvārdsakot, jaunās paaudzes Mazda Roadster atbilst visām prasībām, kādas parasti tiek izvirzītas kompaktiem sporta auto - tas labi tur kursu, maigi iet līkumos un ir viegli vadāms.



16 savas vēstures gados šis auto ir pārcietis jau ne vienu vien atjaunināšanas "operāciju", bet modeļa pamatkoncepcija - viegls svars, salokāms jumts, divas vietas salonā un labas gaitas īpašības, palikusi nemainīga.
 
Visi komentāri
 
159824. viesis 9.marts 2005 11:00
0 0 Atbildēt

Khm,khm kas shitaas par stulbiibu, :

"Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes modeļa virsbūves izturību, inženieriem izdevies panākt teju vai ideālu (50:50) masas izsvarojumu uz asīm "

Varbuut tad to shii teikuma saakumu ir veiksmiigaak pievienot ieprieksheejaa teikuma beigaas !!! Citaak sanaak kaut ko raxta bet pashi nesaprot ko.

159830. viesis 9.marts 2005 11:11
0 0 Atbildēt

patiikams auto :)

159946. viesis 10.marts 2005 10:50
0 0 Atbildēt

Redz kā visi labie automobiļi atsakās no McPherson piekarēm un izvēlas Double Wishbone :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti