Uz Latvijas ceļiem pēdējā gada laikā esmu pārsitis 3 riepas. Remonta izdevumi nav ne lieli, ne mazi. Nepatīkami un pilnīgi lieki - gan.
Nevēlēdamies iedziļināties, varu pārcelties uz pēdējo uzdoto jautājumu.Nē, turpināšu. Domāju, ka jebkurš no mums zina par nesenajiem notikumiem uz Salu tilta, kas spilgti ilustrē situāciju kopumā. Arī pār Salu tiltu braucu un tikai laimīgas sagadīšanās dēļ un pateicoties aptuveni 30 centimetriem no bedres malas, nestāvēju tur kā viens no trīsdesmit, ar pārsistu riepu un salauztu disku, izjūtot labākajā gadījumā neizpratni no Ceļu policijas un neredzot nekādu reakciju uz problēmu vismaz 2 stundu laikā. Šajā jomā ļoti skaidri redzama valsts attieksme pret tās iedzīvotājiem.
No valsts un atbildīgo institūciju puses jūtama vienaldzība, nihilisms. Ironija. Citus vārdus, salīdzinot atbildīgo instanču darbinieku algu, dzīves līmeni un “tumšo” miljonu lietas ar situāciju uz mūsu ceļiem, atrast nevar. Interesanti, ar ko viņi pārvietojas? Varētu ironizēt – liela alga nepieciešama, lai iegādātos *vismaz* SUV (ja ne džipu, piemēram Chevrolet Blazer), un daudz, daudz riepas. Nē, es taču pavisam nedomāju pareizā virzienā: valsts automašīnā sēdēdams, neviens Satiksmes ministrijas augstāk vai zemāk stāvošs (sēdošs) darbinieks neiedomājas, cik un kam izmaksās jauna riepa, diska remonts vai iegāde, amortizatora nomaiņa utt.
Katru gadu katrs auto īpašnieks visā Latvijā maksā vismaz 30 latus (precīzi nepateikšu, bet šī informācija ir iegūstama www.csdd.lv) ceļu nodoklī. Cik Latvijā kopā šādu auto īpašnieku? 700 000? Cik ir uzņēmumu, kuriem ir vairākas automašīnas, par katru no kurām tāpat tiek maksāts? Patiesībā visa šī statistika tāpat ir pieejama www.csdd.lv Tātad, ja mēs reizinām šo nodokli ar tā maksātāju skaitu, tiek iegūta visai liela summa. Protams, liela daļa šīs naudas tiek izmantota dažādu iestāžu organizatoriskajiem, administrācijas utt. izdevumiem.
Tomēr, vai visa šī nauda tiešām nonāk CSDD un Satiksmes ministrijas darbinieku algās? Cik maksā viena ceļa km uzturēšana "normālā" braukšanas kārtībā? Kā mēs, iedzīvotāji un šīs valsts nodokļu maksātāji un vēlētāji, nespeciālisti šajos jautājumos, bet visi kā viens – griboši braukt, nevis labot - varam iegūt, un galvenais - aptvert šo informāciju? Kā mēs, vēlēšanu reklāmām "pārbarotie", varam patiesi ietekmēt notiekošo? (53% iedzīvotāju aktivitāte pašvaldības vēlēšanās) Partija un mērs, kura reklāmu redzu TV, presē, uz ielas, nav pietiekoši labojusi un nelabos ceļus – valsts artērijas, infrastruktūras pamatus.
Cik ilgi pēc katras pārsistas riepas, salauzta diska (nerunājot par gadījumiem, kad ceļu stāvokļa dēļ notikušas smagas avārijas, dzīvību zaudēšana) vainosim paši sevi? Ko es, Jānis, Pēteris, Līga vai Mārtiņš varu darīt, un kam man likt ko saprast, ja tas nav acīmredzams? Kā mēs varam parādīt, ka mūsu pacietības mērs ir pilns? Kā lai mēs nejūtamies divkārt apzagti, maksājot ceļu nodokli, nesaņemdami par to adekvātu ceļu segumu, pēc tam apmaksājot plīsušas riepas, diskus... Vai mans vēders, universitāte un pēcnācēji arī nejūtas apzagti? Un kas man kompensēs morālos kaitējumus, darba laika zudumus?
Vai šīs valsts atbildīgās amatpersonas interesējas par Tevi un mani?
Vai tomēr šinī farsā svarīgāks ir ieņemamais – un potenciālais amats, un no tā izrietošā likumīgā un ne tik – personīgā labklājība?
Kāda ir situācija uz mūsu VALSTS CEĻIEM? Vai tas kādu interesē?
Ar cieņu un naivā cerībā uz situācijas uzlabošanos,
Jānis
55>>
Nu redz tev ir pilnīga taisnība! Bet vai tas ko mainīs? Viņiem tā teikt uz**t uz pārējiem, kamēr nav klāt vēlēšanas...
Un tad tik sola, sola...
bet patiesībā zog un zog..
Žēl, ka Latvija ir ķļuvusi tik korumpēta!