Ziedlapiņas Kauss – jeb ekstrēms divu dienu garumā 8

23.marts 2005 9:46

Pagājušajās brīvdienās, 19. – 20. martā, Ādažos, Ādažu Militārajā Mācību Poligonā norisinājās LR čempionāta II posms „Ziedlapiņas Kauss” rallijā – reidā apvidus automašīnām.

Tā ietvaros notika arī LAF 4x4 komisijas kausa izcīņas I posms rallijā – reidā apvidus automašīnām amatieriem, kuras ir Latvijas 4x4 sacensību vēsturē ir pirmās, jo līdz šim notika tikai rallija – reida sacensības sporta klasēm. Sacensībās piedalījās praktiski visi Latvijas ralliju – reidu braucēji(15 auto ekipāžas), ieskaitot Dakāras rallija braucējus no Riga Rally Raid Team un RE Autoklubs.



Diemžēl neatbrauca Krievijas autosportisti, kuri bija pieteikuši dalību šajās sacensībās. Arī amatieru klasē priekš pirmās reizes dalībnieku pulks nemaz nebija liels (8 auto ekipāžas).

Šīs sacensības bija unikālas ne tikai ar to , ka tās notika arī amatieru klasēm, bet arī ar savu grūtības pakāpi - „Ziedlapiņas Kauss” Latvijas 4x4 sacensību vēsturē bija otrās pēc sava ātrumposmu garuma(340 km) un pirmās ar tādu ātrumposmu garumu ziemas apstākļos. Viennozīmīgi var teikt, ka pateicoties bargajiem laika apstākļiem(30 – 40 cm sniegs ar 5 – 7 cm sērsnas kārtu), ātrumposmu garumam(340 km) un Ādažu poligona dabas reljefa īpatnībām, šīs bija smagākās rallija – reidu sacensības Latvijas rallija – reida vēsturē.



Komentārs no „nullītes”
Spanovskis/Spanovskis ekipāžas:”... tikko atgriezos no nullītes brauciena. Sākums trasei bija nenormāli smags, gāju kā ledlauzis. Kad salīdzinājo to kas man mašīnas priekšā (vāji redzama aizputināta sliede) ar savu sliedi pārņēma stulba sajūta. Bija vietas, kur uz priekšu varēju izlauzties tikai ar 1-2 pazemināto + bloķi. Tas noveda pie tā, ka divas reizes trasē motora temperatūra aizgāja uz sarkano(vēlāk uzzināju, ka naktī braucot trasi 2 organizatoru dīzeļauto dzinēju turbīnas beigās esot kļuvušas nokaitēti sarkanas.. Trasi naktī bija izbraukušas 3 automašīnas, bet es to braucot vairs nevarēju manīt...”



Sacensības norisinājas ļoti spraigi, jo smagās trases dēļ neviens nevarēja atslābināties un būt drošs par savu vietu. Tāpēc īpaši jāatzīmē sportistu cīņas spars, kuri neskatoties uz dažādām tehniskām ķibelēm(J.Naglis – sadurti 3 riteņi, problēmas ar elektrību, I.Skoks – sadurti 3 riteņi un problēmas ar automašīnas kardānu , Bergmanis – problēmas ar stūres mehānismu) cīnījās neatlaidīgi līdz galam. Praktiski šoreiz var teikt, ka sīva cīņa norisinājās nepārtraukti starp visām sportistu ekipāžām, jo pat J.Āža ekipāža, kura bija viena no ātrākajām un beigās uzvarēja, līdz pašiem sacensību pēdējiem kilometriem bija spiesta braukt maksimāli ātri, jo mazākā kļuda vai atslābināšanās varēja viņus atbīdīt tālu no pirmās vietas.

Tas pats arī jāsaka par amatieru klases braucējiem, kuri cīnījās ne mazāk par sportistiem un kuriem brīžiem bija pat grūtāk, jo viens sacensību posms(orientēšanās) bija jāveic par pilnīgi neskarto biezo,ledaino sniegu, jo pat E.Zaķa/E.Trūpa ekipāža, kura tikai dažas dienas atpakaļ bija atgriezusies no ekstrēmām bezceļu sacensībām Krievijā, kur cīnījās par 10 kg zelta, atzina sacensību spraigumu un smago pakāpi.

Noteikti jāatzīmē sacensību organizatora „RE Autoklubs” nopietnā pieeja sacensību organizācijai – sacensības bija izdevušās gan trases, gan norises ziņā, un tam, ka bija domāts par amatieru klases braucējiem, kas ir ļoti svarīgs punkts ralliju – reidu sporta attīstībā.

Rezultāti - šeit »»

Foto: Z.Zalmanis

 
Visi komentāri
 
161506. viesis 23.marts 2005 10:21
0 0 Atbildēt

kautkaads pilniigi nesaprotams sportaveids.

karuselji ......reidi..........

pleeshj kopaa mezjus. a vasaraa pameegjini nobraukt ar savu auto nost no celja.....

161513. viesis 23.marts 2005 10:33
0 0 Atbildēt

Katram sporta veidam savas īpatnības. Tad jau par ralliju var teikt vēl ļaunāk - plēš kopā grants ceļus. Šoreiz jaunu šie braucēji ir braukuši tieši tur kur to var darīt - poligonā(organizatori ir izvēlējušies ļoti pareizu vietu un arī priekš apvidus auto tas ir tieši tas , kas vajadzīgs). Starp citu, pasākums bija ļoti labs - varēja redzēt ļoti daudz. Vienīgi skumji bija skatīties, ka daži skatītāji centās iebraukt paša ātrumposma teritorijā, ignorējot gan zīmes, gan lentas, gan tiesnešus, apdraudot sevi un citus.

161516. viesis 23.marts 2005 10:43
0 0 Atbildēt

Pasākums no skatītāju viedokļa bija pilnīgi garām! Dāmīte pie informācijas stenda māk tirgot kaut kādas mistiskas kartes par 1 Ls, kurās izrādās ir iezīmēti neesoši tilti, bet kad jautājam viņai par skatītājiem interesantām vietām, viņa bezpalīdzīgi groza galvu. Izskatījās pēc kaut kāda slēgtā klubiņa iekšējā pasākuma.

161526. viesis 23.marts 2005 11:20
0 0 Atbildēt

Nu par attieksmi , ļoti gribas ticēt ka organizātori par sportisko pusi bija parūpējušies , taču es kā sktītājs nevarēju iegūt pietiekami informācijas , izdrukātajā A5 formāta lapiņā bija redzamas posmu atrašānās vieta taču nedz virziens nedz secība nedz stara laiki zināmi nebija . Neesmu arī šī sporta veida eksperts , varbūt ka rallija reidā šīs lietas nav prognozējamas , taču mājaslapā tika reklamēts ka interesanti būs arī skatītājiem . Un interesanti arī bija viss ko redzājām , bet iespējams ka varējām redzēt vairāk . Bet pilsoņiem kuri šādu pasākumu apmeklē pirmorez noteikti var pāriet apetīte . Šis nav aizvainota cilvēka komentārs , taču varbūt ka no šī var ko derīgu ņemt vērā .

edgars(klasiskā autorallija fans)

161553. viesis 23.marts 2005 12:18
0 0 Atbildēt

Ksneps [?] 23.03.2005 10:27

Tu = dumsh????????

kaads sakars?

161562. viesis 23.marts 2005 12:40
0 0 Atbildēt

Jaa jaa, par visiem padomaajushi, tikai ne par skatiitaajiem.

161583. viesis 23.marts 2005 14:20
0 0 Atbildēt

visforshaak iet kopaa tie divi teikumi aiz oscara bildes. :) :) :) Speejiigie rakstnieki...

161649. viesis 23.marts 2005 20:48
0 0 Atbildēt

KAs šo slavas rakstu ir uzrakstijis par tik viduvēju pasākumu?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 12

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Ko zog Vācijā? – 20 pieprasītāko auto modeļu un 10 marku saraksts 11

Vācu izdevums Auto-Motor-Und-Sport apkopojis 2016.gada auto zādzību statistiku un publicējis 20 garnadžu iecienītāko auto modeļu un 10 marku sarakstu. Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti