Ņujorkas motoršovā Jeep prezentējis oriģinālu bezceļu auto - Commander, kas ir septiņvietīga patstāvīja jaunā Jeep Grand Cherokee versija. Turklāt Commander ir pilnīgi citāds izskats - primitīvs vai klasisks, ja gribam izteikties diplomātiski. Markas fani ASV šo auto ir ilgi gaidījuši un pārdzīvojuši to, ka Grand Cherokee nevar piedāvāt šīs divas papildu vietas.
Jeep Commander ir konstruēts uz jaunā Grand Cherokee platformas, tomēr ko līdzīgu izskatā grūti atrast. Dizaineri apzināti radījuši šādu primitīvismu, nogādājot izbrīnītos klientus pie klasiskajiem modeļiem Jeep Wagon (1946-1962), Wagoner (1963-1991) un vispirmāmkārtām pie paša pirmā Cherokee (1984-2001).
Commander ar stūraino virsbūvi un praktiski vertikālu priekšējo stiklu līdzinās kara tehnikai, bet tur arī ir tā "rozīnīte" - marka Jeep patiesībā arī parādījās pēc militāristu pasūtījuma.
Salīdzinot ar elegantāko Grand Cherokee, Commander ir par 5 cm garāks un par 10 - augstāks. Uz pagarinātās aizmugurējās pārkares rēķina salonā izdevies ievietot trešo krēslu rindu.
Paaugstinātam pasažieru komforta līmenim sēdekļi izkārtoti amfiteātra veidā kā piemēram - kino. Tiesa gan - trešā krēslu rinda praktiski vairs neatstāj vietu bagāžai, bet to salokot veidojas absolūti līdzens bagāžas laukums, kas nav nemaz tik bieži sastopama parādība Ziemeļamerikas bezceļu auto.
Vēl viens Jeep neierasts jaunums - divas caurspīdīgas lūkas aizmugures pasažieriem, kas ieguvušas nosaukumu Command-View.
Arī vadītāja vieta ļauj noprast, ka atrodaties utilitārā auto - Grand Cherokee greznība atkāpusies funkcionalitātes un praktiskuma priekšā.
Interesanti, ka Chrysler Group vēlas pozicionēt Commander tajā pašā cenu nišā, kur Grand Cherokee. Kompānijas mārketinga speciālisti apgalvo, ka aptuveni trešā daļa pircēju, kas domā par Grand Cherokee iegādi, izšķirsies par labu septiņvietīgajam variantam.
Turklāt pircēji neko nezaudēs tehniskā ziņā. Commander piedāvā tās pašas trīs pilnpiedziņas transmisijas (Quadra Trac I, II un Quadra Drive II), kas ir arī Grand Cherokee. Automobilis būs aprīkots ar ESP, ABS, ekstremālās bremzēšanas sistēmu brake-assist, "gudrajiem" priekšējiem drošības spilveniem un daudz ko citu.
Auto bāzes versija būs ar 17 collu riteņu diskiem, parktronic un bezkontakta piekļuves sistēmu salonam Keyless Entry. Par papildu samaksu varēs pasūtīt drošības aizkarus, digitālo navigācijas sistēmu, ceļam sekojošus lukturus un lietus sensoru.
Jeep Commander būs aprīkots ar benzīna dzinēju, bet Eiropas tirgum tiks piedāvāta arī turbodīzeļversija, visdrīzāk - palienēta no Mercedes-Benz V6 CDI. Visjaudīgākā Commander versija būs ar 5,7 litru 330 Zs HEMI dzinēju. Turklāt būs arī 3,7 litru V6 dzinējs ar 210 Zs jaudu un 4,7 litru V8 dzinejs ar 235 Zs.
Commander pārdošana sāksies šoruden ASV. Eiropas tirgū auto parādīsies 2006.gada sākumā.
izskataas baaigi jauks.