Ir grūti formulēt sajūtas, kas liek izvēlēties lietas mums līdzās. Apģērbu, ikdienas patēriņa priekšmetus, mājas elektroniku, interjera akcentus, auto!
Esam atšķirīgi pasaules uztverē, skatījumā uz notikumiem un parādību skaidrojumā. Mūsu uzskatus veido apkārtējā pasaule- vecāki, skola, augstskola, draugi, darbs.Arī sapņi. Bieži vien tieši sapņi palīdz mums nospraust mērķus dzīvē, izvēlēties savu dzīves ceļu. Satikt mīlestību un iegūt laimi. Varbūt vēlmē sapņot cilvēki izvēlas elkus un rada savus pielūgsmes objektus mantiskajā, materiālajā pasaulē. Ikdienas mietpilsoniskā līmenī mums ir svarīgi, lai piederētu vismaz tādas lietas kā kaimiņam vai labākajai draudzenei, jo, iespējams, tas apliecinātu mūsu varēšanu primitīvā līmenī. Lai izskatītos skaisti, prestiži un dārgi, mēs izvēlamies labas lietas- fetišus, ko noteikusi materiālā pasaule. Labas lietas izraisa cieņas pilnus apkārtējo čukstus gan atrodoties uz ielas, gan augstākās sabiedrības ballītē. Šie zīmoli palīdz pretimnācējam , bankas darbiniekam, darba devējam uztvert mūsu dzīves gājumu , ļauj nosaukt mūs par veiksminiekiem.
Zīmolu radīšanai tiek tērēti milzu līdzekļi. Saskaņā ar teoriju, materiālajā pasaulē nav perfektu lietu. Viss atrodas ceļā uz pilnību, viss attīstās. Arī automobilis. Audi izvēlētais ceļš saucas: „Pārākums tehnoloģijās”(„Vorsprung durch Technik”). Tas nozīmē, ka, iespējams, kaut kur ripo dārgāki, pilnīgi varbūt, kaut kur drāžas dizainā pilnvērtīgāki auto, taču ikvienam Audi īpašniekam ir skaidrs, ka viņš ir iegādājies auto, kas tehniski ir viens no pilnvērtīgākajiem Homo Sapiens radītajiem spēkratiem visā pasaulē no Horna raga līdz pat Barenca jūras šaurumam.
Ja ikdienas steigā Audi īpašniekam aizmirstas mašīnas formu pilnība, par šī automobiļa tehniskajiem panākumiem aicina atgādināt jaunā, vienotā, monolītā stilā vertikāli veidotā radiatora reste, kas modernos Audi spēkratus dizainiski vieno ar leģendārajām Auto Union „sudraba bultām”. Uzmetiet acis Audi radiatora restei! Varbūt nākamajā acu skatā katrā Audi īpašniekā mēģināsiet sazīmēt kāda leģendāra autosportista vaibstus.
Audi to provocē, jo ir pasaulē pilvērtīgākās pilnpiedziņas transmisijas -quattro īpašnieks. Ikvienam Audi īpašniekam pieder priekšrocības šo auto vadīt droši arī situācijās, kur citu automašīnu stūrēšana prasa profesionāla sportista prasmi. Šis priekšrocības ir iekļautas tikai un vienīgi Audi cenā. Vai var nopirkt laiku? Vai var pagarināt stundu, nedēļu, gadu? Nē! Vai var nopirkt sajūtas? Parasti jau ne, taču tomēr eksistē izņēmumi, kad svētkus var izraisīt pavisam ikdienišķas lietas! Laba rīta kafija, ērts krēsls darba vietā vai sajūta vadot tehniski izcilu auto!
Ceļš uz pilnību
Spēks, izturība un enerģija! Tieši šos jēdzienus ietver sevī radiatora reste - ikviena automobiļa identifikācijas pase. Rūpīgi pārdomāta ergonomika - vienīgi šāds apzīmējums piestāv Audi interjeram. Lūkojoties gan uz mēraparātu paneli, gan uz progresīvi veidoto viduskonsoli ar MMI (Multi Media Interface) vadības paneli par spīti modernajām tehnoloģijām, viegli pamanāms nezūdošais markas stils. Tieši Audi elegance un izsmalcinātība ir šī automobiļa panākumu atslēga. Četri savstarpēji savienotie apļi mūsdienās tiek uztverti kā Audi harmonijas, pabeigtības, kvalitātes un pilnības simbols. Nekas nav absolūts, taču Audi ir tuvu pilnībai tieši tehnoloģiju dēļ.Jaunāko modeļu Audi radiatora reste simbolizē dizaina evolūciju no horizontālām plaknēm un līnijām uz vertikālu, monolītu plakni un vienotu, elegantu, agresīvu, muskuļotu kopēju stilu visā automobilī. Novatoriskā stila kulminācija slēpjas modernajā vienotajā vertikālajā radiatora restē, kas atgādina unikālos, uzvarētāja lauru smaržas apvītos Auto Union no Rozemeijera, Nuvolari, Karčiolas un fon Brauhiča laikiem. Ļaudis mīl personības un leģendas! 1932. gadā aizsākās Audi un NSU savienība, kas turpinājās līdz 1969. gadam. Tieši šo divu tehniski unikālo auto kopdarbības rezultātā 1971. gadā dzima jēdziens: „Vorsprung durch Technik” jeb „Pārākums tehnikā”, ietverot gan Audi tehnoloģijas, gan leģendāro NSU rotormotorus. Tie bija pietiekami argumenti pretenciozajam sauklim, par kura atbilstību šobrīd neviens nešaubās. Tauta dievina tos laikus, kad zāle bija zaļāka un debesis zilākas, kad ļaudis bija draudzīgāki un auto- skaistāki!
Jā, Audi spēlē uz nostalģiskām jūtām, uz Homo Sapiens atmiņas producētām ainiņām, uz vācu nacionālās pašapziņas, uz visu to apziņas kam patīk vācu kvalitāte, darba kultūra un simpatizē švābu automobiļu panākumi sportā. Radiatota reste- tā nav tikai evolūcija četru auto paaudžu garumā- no pieprasītā Audi 100 caur Audi V8 uz ambiciozajiem Audi A6(C5) un modernajiem Audi A6(C6).Radiatora reste- tā ir iespēja atcerēties un neaizmirst,..... iespēja padarīt neatkārtojamu katru automobili. Audi tas ir izdevies.! Der atcerēties pēdējo gadu futūristiskos konceptautomobiļus Pikes Peak quattro,Nuvolari Quattro, Le Mans quattro! Arī šiem spēkratiem bija vienotās radiatora restes, kas iezīmē kopējo šī zīmola identitāti tuvākajā nākotnē. Audi uzstādījis jaunu atskaites punktu sportiskā premium segmenta limuzīnu ceļā uz nākotni. Audi lietotāji tiek aicināti jaunajā dizaina ērā, kas uzcelta uz iepriekšējo modeļu ceļā pavadīto kilometru dinamikas pieredzes, komforta un ērtību simbiozes, kura augusi agrāk vēl nepieredzētā līmenī.
Kā sasniedzams Audi progress? Tas radās 19. gadsimtā, kad ļaudis vienatnē dzinās pakaļ jaunām, idejām, skaidroja parādības un svaigas domas. Kā Pītera Pena „Nekurzemē” dzima dīvaiņi, kas vēstures griezumā nu aplūkojami kā automobilisma pionieri. Mūsdienās izgudrotāju smadzenes bieži vien darbojas kopsolī vai soli pēc mākslīgā intelekta un modernajām tehnoloģijām, kas nosaka jauno automobiļu vajadzības dizainā un tehnoloģijās. Jaunais Audi A6 ir spilgts piemērs- cilvēka prāta un datoru mākslīgā intelekta kopdarbs. Audi oriģinālais un vienlaikus respektablais dizains ir kā svaiga gaisa malks starp klasiskā dizaina premium segmenta sedaniem. Tā motora un piekares tehnoloģijas pārsteidz visu līdzšinējo Audi īpašnieku sapņus par Ingolštates autobūvētāju futūristisko izpratni pilnpiedziņas transmisijā, daudzvārstu motoru būvē un komfortu interjerā.
Aizsācies ar unikāliem Auto Union AG sasniegumiem sportā pagājušā gadsimta trīsdesmitajos, Audi kā leģendāro Auto Union, Wanderer, Horch, NSU mantinieks, šobrīd iemieso leģendāro zīmolu lepnumu, izpratni par autobūves kultūru un kvalitāti. 2004. gadā Augusta Horha( August Horch, 1868-1951) ģīmetne tika ievietota autobūves slavas zālē, līdzās citām personībām, kas cilvēcei devusi automobilizācijas ēru. Horhs radīja izpratni par skaistu un superjaudīgu auto. Zvikavā Augusts Horhs 1904. gadā izgatavoja pirmo Horch, bet 1910.gadā ģēnijam dzima doma, kas turpmāk pārauga Audi leģendā. Iegūt īpašumā sestās paaudzes Audi A6, moderno Audi A4 vai A3- tas nozīmē saņemt augstāko braukšanas izaicinājumu jaudas pārpilnajam motoram, joprojām vienam no ekonomiskākajiem savā segmentā.
Nesamierināmo pretinieku – superjaudīga sportiskuma un izcilu degvielas ekonomijas rādītāju savietojamība šajā motorā ir Audi inženieru veiksme. Šai veiksmei nav gadījuma raksturs. Tas ir izcilu tehnoloģiju panākumu rezultāts. FSI degvielas sadegšanas process, kas aizgūts no Audi sportiskajām uzvarām 24 stundu LeMānas ātrumsacīkstēs, vai beidzamās paaudzes tiešās iemidzināšanas augstspiediena rampas(Common Rail) tehnoloģijas ar pjezo izsmidzinātājiem – tie ir tikai vieni no daudziem uzskaitījuma vērtajiem panākumiem, kas summējas modernā auto lietotājam- Tev, man viņiem , visiem mums. Pašpārliecinātība? Jā, tieši tā vislabākajā nozīmē nosaucams sportiskā stila un elegances visizcilākais savienojums Audi izpildījumā! Sestās paaudzes A6 automobilis vai modernais A4 ir daudzo cienītāju tūkstošu uzticības vērts, jo iemieso visu par ko šo auto ir iemīļojuši, dievina un cienīs visos kontinentos.
Jauninājumu gūzma - elektromehāniskā stāvbremze, elektroniski kontrolējams spiediens riepās, izmaiņas automobiļa dimensijās ļauj neaizmirst zīmola iepriekšējos produktus, taču, vienlaikus ikviens jauns Audi modelis viennozīmīgi ir gluži cits, nevis vienkārši uzlabots auto. Jaunais A6 ir otrais modelis pēc A8 , kas aprīkots ar MMI. Tas apliecina Audi vidējās un lielās klases modeļu nozīmīgumu ražotāja piedāvājumā. Audi daudzvārstu motori mūsdienu izpratnē, tās ir piecas jaudas ierīces. Trīs benzīna motori un 3,0 TDI dīzelis ir labi pazīstami agregāti. Ievērības cienīgs ir 4,2litru V8 ar 335 zirgspēkiem.2002. gadā šis motors debitēja sportiskajā Audi S4, taču šobrīd veiksmīgi tiek pārdots arī A6 masveida ielas auto versijā. Nākošais solis jaunumu pasaulē - 3,2 litru V6 FSI motors, kas spēj 255 Zs.
Svaiga vēsma Audi motoru piedāvājumā ir arī 2,4 litru V6 177Zs motors, kas būs lieliska izvēle ekonomiskajā A4 un A6 versijā. Taupīgajiem prestiža kārotajiem labi pazīstams arī 2,0l 140Zs TDI dīzeļmotors. 6,1litrs dīzeļdegvielas uz 100km ceļa premium segmenta automobilim! Vai tas nav lieliski? Šeit tiešām var aizmirst, kur atrodas degvielas tvertnes vāciņš! Vai jēga runāt par quattro pilnpiedziņas transmisijas nepieciešamību tiem, kas pēc saspringtas darba dienas, stresa noņemšanai, savā limuzīnā vēlas arī nedaudz pasportot? 1980. gada Ženēvas autosalonā Audi pasauli iepazīstināja ar pastāvīgas pilnpiedziņas sistēmu pasažieru automobilim. Šodien quattro ir visā pasaulē pazīstama preču zīme. Audi quattro transmisija -tas nozīmē 27 dažādus patentus, kā arī vairākkārtēju žurnāla „Automobile Magazine” prestižo balvu „Gada tehnoloģija”. Šis zīmols ir viens no kvalitatīvākajiem pilnpiedziņas tehnoloģijas sinonīmiem vispār. Laikā no 1982. gada līdz 1984. gadam quattro izcīnīja četrus pasaules čempiona titulus rallijā.Viens no dominējošajiem Audi reklāmas virzieniem vēsturiski meklējams panākumos rallijā un sacīkšu trekos.
Audi pieredze -tie ir galvu reibinoši panākumi un sāpīgi zaudējumi, kuru rezultātā tika analizētas pieļautās kļūdas un radīti ģeniāli auto. Audi jebkuros laikos pulcē izcili talantīgus auto inženierus un milzīgus līdzekļus investē jaunu tehnoloģiju attīstīšanā. Audi novitāšu popularizēšanai tiek izvēlētas pārdrošas idejas. Spilgtākā epizode šogad piedzīvoja savu turpinājumu. Kaipolā, Somija, 2005. gada 24. janvārī, plkst. 13:27, 300 kilometrus uz ziemeļiem no Helsinkiem –Pitkävuori. Ir grūti noticēt, ka. Audi inženieris Uve Bleks atkārtoja varoņdarbu, ko pirms viņa 1986.gadā paveica rallists Haralds Demuts, sarkanajā Audi 100 CS quattro (136 ZS) uzbraucot Pitkävuori tramplīnā. Toreiz nofilmēja klipu, kas kļuva par leģendāru quattro piedziņas reklāmu.
Lai atzīmētu quattro divdesmit piekto gadadienu, Audi uzfilmēja turpinājumu šim notikumam. Audi A6 4.2 quattro ar 6-pakāpju tiptronic ātrumkārbu, kas devās augšup pa tramplīnu, bija ikdienišķs auto. Tikai divi nelieli izņēmumi: automātiskā ātrumkārba bija uzstādīta uz pirmo pārnesumu – nelielais jaudas zudums, kas rodas, pārslēdzot ātrumu, būtu padarījis uzbraukšanu ar auto tik stāvā leņķī neiespējamu, un riepas ar sešu milimetru radzēm. Šādas riepas tiek izmantotas arī rallijos. Ar pirmo pārnesumu, 4200 apgriezieniem minūtē un ātrumu 60 kilometri stundā Audi A6 sturmēja tramplīnu, neticami viegli pieveicot 80 procentu slīpumu. Jau pēc deviņām sekundēm Bleks bija tramplīna startā 47 metru augstumā virs zemes. Zīmīgi, ka slavenā rekorda atkartojums notika tikai nedaudz agrāk par citu Audi spēju atzinumu. Žūrija, kas izveidota no četrdesmit astoņiem pasaulē slaveniem auto žurnālistiem, februāra sākumā paziņoja: godpilnais “Pasaules gada auto” (“World Car of the Year”) tituls piešķirts Audi A6.
Aldis Bite
Subaru