Pagājušajā nedēļā kāds iAuto lasītājs iekļuva sadursmē. It kā jau elementāra situācija - "distances neievērošana", kuras rezultātā tika uzspēlēti "vagoniņi", tomēr sagribējās apskatīt šo situāciju tuvāk...
Tātad - no Bauskas ielas (tilta) uz Mūkusalas ielas pusi brauca trīs automobiļi: mācību mašīna, Mazda un Audi 80. Pie "Mūsa Motors" ir krustojums, kur piekļaujas brauktuve no Ulmaņa gatves. Kaut arī brauktuves šķir labi redzama nepārtrauktā baltā linija, lejā braucošajiem ir arī ceļazīme "Dodiet ceļu".Tad nu šie trīs auto dodas lejā... Parasti visi uzmet acis pa kreisi, un dodas tālāk, jo šeit nav kam dot ceļu - auto brauc pa atdalītu joslu.
Tomēr šoreiz sanāca citādi. Pēkšņi "mācībnieka" vadītāja nolēma strauji apstāties krustojumā. Aiz viņas braucošās Mazdas vadītāja arī paspēja noreaģēt un apstāties dažus centimetrus aiz "mācībnieka". Savukārt Audi vadītājs pārliecinājies par to, ka no kreisās neviens traktors nelido, pēkšņi savā priekšā pamanīja neiespējamo - abas automašīnas bija apstājušās krustojumā!
Bremžu kaukšana un neliels "bumm", kā rezultātā Mazdai iznīcināta aizmugure un tā vēl pamanās iebuktēties mācībnieka "dupsī".
No Jūrmalas atbraukušās mācību mašīnas izkāpj meitene, kas neko nespēj pateikt vairāk par to, ka šeit CSDD eksāmenā liekot desmit soda punktus, ja auto netiekot apturēts. Uzdevām jautājumu, ko viņasprāt nozīmē zīme "Dodiet ceļu"? Vai tad bija, kam dot ceļu? Nē. Pat pa blakus joslu neviens nebrauca...
Protams, parasti šādas situācijas tiek traktētas elementāri - "distances neievērošana". Bet kādu distanci ir jāietur no šādiem "mācībniekiem", kas brauc nevis tā, kā būtu jābrauc, bet brauc pēc kaut kādām dumjām idejām, ka pie "Dodiet ceļu" būtu jāapstājas?
Skaidri redzama situācija - "mācībnieks" apturējis auto krustojumā, kaut viņu no blakus brauktuves šķir nepārtraukta līnija.
Šoreiz situāciju varētu pagriezt arī citādi: pirmkārt "mācībnieka" vadītāja strauji apturēja savu braucamo, nerēķinoties ar aizmugurē notiekošo. Otrkārt, aiz "mācībnieka" braucošie arī drīkst rēķināties ar to, ka mācību auto brauks pēc tiem pašiem CSN un strauji nebremzēs bez iemesla.
Pa priekšu braucošais ar savu rīcību radīja tādu situāciju, kā rezultātā aiz viņa braucošajiem vajadzēja strauji bremzēt. Iespējams, ka Audi vadītājs būtu paspējis izvairīties no sadursmes, ja būtu braucis tieši aiz "mācībnieka", nevis aiz vēl vienas mašīnas, kas šoreiz "nomaskēja" situāciju...
Tagad atkārtosim nedaudz teoriju:
1.14. dot ceļu − prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;
6. Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.
un pats svarīgākais:
10. Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
Kā domājat jūs? Ja ņemam vērā ne tikai populāro uzskatu, ka vienmēr vainīgs ir tas, kurš "beidzamais", bet arī CSN, tad kurš te īsti vainīgs? Domāju, ka vismaz daļēja vaina būtu jāuzņemas arī šādu situāciju provocētājiem.
P.S. Neatbalstu arī distances neievērošanu.
P.P.S. Audi vadītājam ir 10 gadu bezavāriju stāžs.
E.Biele, iAuto
Teiksim taa cien. Redaktor, tev shinii vieta ir pilnigi nepareiza izpratne par situaaciju. Tas ka tur ir nepaartraukta liinija shis jolas sakuma nenoziimee, ka var ta mieriigi njemt un braukt virsuu uz shii joslas. Jo tie kas naa leja no Ulmanja gatves ar pilnaam tiesiibaam driikst ( tur kur jau driikst) liidst shaja te 1. joslaa nedodot nevienam no tiem kas tur uzgriezjas celju. Un liekot eskaamenu ja tur tieshaam naak mashiina lejaa, tad vinja ir jaalaizj, ja ne tad eksaamenaa - caurbira. ( nu OK konkretajaa situacija varbut taa nebija)