«MG Rover» glābšana valdībai izmaksā 7 miljonus 3

 
11.aprīlis 2005 11:01

Kā jau eksperti prognozēja, mēnesi pirms vēlēšanām britu valdība nav uzskatījusi par iespējamu slēgt pēdējo lielo auto ražotni Albionā. Svētdien tā piešķīra MG Rover aizdevumu 6,5 miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

Valdība izsniegs kredītu ar aprēķinu, ka rūpnīcas vadība nesāks atlaist no darba strādniekus. Nauda ļaus kompānijai izdzīvot vēl nedēļu, kuras laikā nāksies izlemt, ko darīt tālāk.

"Piektdien valdība un arodbiedrības apsolīja, ka darīs visu iespējamo, lai novērstu atlaišanu un nodrošinātu ražošanas nākotni Longbridžā. Pēdējais lēmums rāda, ka mēs to esam izdarījuši," paziņojusi Britānijas tirdzniecības ministre Patrīcija Hjūita (Patricia Hewitt) preses konferencē.

Pēc ministres vārdiem, valdība visīsākajā laikā izstrādās reālistisku biznesa plānu problemātiskajai rūpnīcai. Vēlāk Hjūita kopā ar arodbiedrības vadītājiem un opozīcijas partiju pārstāvjiem gatavojas apmeklēt Ķīnu, kur dokuments tiks prezentēts Ķīnas lielākajam autoražotājam Shanghai Automotive Industry Corp, kas gatavojās pirkt MG Rover, bet pagājušo ceturtdien pārtraucis sarunas.

Atgādināsim, ka pēc tam angļu kompānijas piegādātāji atteicās to nodrošināt ar rezerves daļām, bet pati rūpnīca sāka bankrota procedūru. Tad britu valdība iedalīja 40 miljonus sterliņu mārciņu piegādātājiem. Izziņojot šo jaunumu, Hjūita izteica cerību, ka nauda palīdzēs novērst atlaišanu MG Rover partneru iestādēs un tādējādi palīdzēs rast "jaunu biznesu un nodrošināt to nākotni".

Tomēr, kā izrādījās svētdien, tas nav līdzējis - daudzas MG Rover piegādātājkompānijas savus darbiniekus atlaiž. Bez darba palikuši simtiem darbinieku Vestmidlendā un Velsas dienvidos.

Notikumiem Longbridžā uzmanīgi seko līdzi opozicionāru partijas. Svētdien līderi Maikls Hovards un Čārlzs Kenedijs praktiski vienlaicīgi paziņoja, ka ierēdņi darbojoties pārlieku tūļīgi. Pēc Hovards domām Rover vadības krīzē vainojami premjers un finansu ministrs. Politiķis ir pārliecināts, ka vēl gadu atpakaļ valdībai vajadzējis vērts uzmanību uz to, kas notiek Longbridžā un sākt rīkoties, pirms kļuva par vēlu. Līdzīgs viedoklis ir Čārlzam Kenedijam.
 
Visi komentāri
 
163980. viesis 11.aprīlis 2005 11:11
0 0 Atbildēt

A varbuut vienkaarshi stuuri vajaga otraa pussee pieskruuveet????

163996. viesis 11.aprīlis 2005 11:47
0 0 Atbildēt

Man domaat vispirms jau pashiem britiem butu jaagrib saakt kaartiigi stradaat, bet kameer to vinji nedariis nekadas valdibas nepiespiediiis nevienu pasaulee sho atpalikusho marku iegadaaties. Un piedevaam tagad ljooti daudziem rajotaajiem klaajas gruuti, un ir spiesti pat likvideet atsevishkjus brendus.

163997. viesis 11.aprīlis 2005 11:49
0 0 Atbildēt

ja tie iedomīgie briti ar savu relikto karaļnamu priekšgalā būtu domājuši par MG, kā branda marketēšanu centrāleiropas tirgū, viss būtu kedās, jo pēdējie modeļi patiešām nav slikti. Tieši to pašu var teikt par Lad Rover - jaunais Discovery ir vienkārši skaists. Droši, ka Roveru iegāza nespēja sastrādāties ar BMW, kuram kādu brīdi šī ražotne piederēja ( ja nemaldos ) - šodien faktiski nav saglabājušās neatkarīgas auto ražotnes - visas ieprieš ekskluzīvās vai savdabīgās pieder lielajiem mostriem, kas ļāuj ieekonomēt gan uz modeļu izstrādes, gan ieviešienas izmaksām - Roveram šāda pratnera nebija, tāpēc šie šodien to vien kā sūkāt ledu vien var.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti