Pasažieru autopārvadātāji kritiskā situācijā 10

11.aprīlis 2005 12:00

Straujā degvielas cenu pieauguma dēļ pasažieru autopārvadātāji nonākuši kritiskā situācijā. Viņi uzskata, ka situāciju var uzlabot tikai biļešu cenu paaugstināšana vai arī valsts piešķirto dotāciju palielināšana pārvadātājiem, uzskata aģentūras LETA aptaujātie pasažieru pārvadātāji Latvijā.

SIA "Jēkabpils autobusu parks" direktora vietnieks Ivans Lavrinovičs sacīja, ka vēl pirms gada SIA "Jēkabpils autobusu parks" iepirka degvielu par 28 santīmiem litrā. Pašlaik degvielas litra iegāde uznēmumam izmaksā jau 51 santīmu. Tā kā aptuveni 40% no autopārvadājumu izmaksām veido degvielas iegāde, kļūst skaidrs, ka strādāt pēc iepriekšējiem tarifiem autopārvadātāji vairs nevar. Vēl vairāk situāciju sarežģī tas, ka nevar noprognozēt, līdz kādam līmenim pieaugs degvielas cenas.

Pēc Lavrinoviča domām, šajā situācijā ir divas izejas: paaugstināt biļešu cenas vai arī panākt, ka Satiksmes ministrija paaugstina autopārvadātājiem piešķiramās dotācijas apmēru. Ņemot vērā iedzīvotāju mazo maksātspēju, autopārvadātāji uzskata, ka pieņemamāks būtu otrs variants.

Līdzīgu viedokli pauda arī SIA "Daugavpils autobusu parks" valdes loceklis Avrāmijs Mihailovs un AS "Rēzeknes autobusu parks" prezidents Vasīlijs Smuļs. Abu uzņēmumu ekonomisti veic aprēķinus, kādiem būtu jābūt jaunajiem pasažieru pārvadāšanas tarifiem. Pēc dažām nedēļām aprēķinus plānots iesniegt izskatīšanai sabiedrisko pakalpojumu regulatoram. Jaunie tarifi varētu stāties spēkā aptuveni pēc diviem mēnešiem.

14.aprīlī gaidāma Latvijas pasažieru autopārvadātāju tikšanās ar Satiksmes ministrijas pārstāvjiem, kurā arī tiks lemts par turpmāko rīcību.

Autobusu biļešu cenas pilsētas maršrutos Jēkabpilī pašlaik maksā 18 santīmus. Daugavpilī pilsētas maršrutos biļetes cena ir 15 santīmi.

SIA "VTU Valmiera" 1.maijā stāsies spēkā jauns, paaugstināts pārvadājumu tarifs, bet, kā atzina uzņēmuma rīkotājdirektore Ineta Kļaviņa, jau tagad iespējams prognozēt, ka tas būs uzņēmumam neizdevīgs. Par jauna tarifa projekta sagatavošanu uzņēmums domās šā gada nogalē, jo pirms tam būs jāievieš patlaban apstiprinātais tarifs un jāskatās, kā tas tiek īstenots.

Kļaviņa sacīja, ka situācija autopārvadājumu jomā straujā degvielas cenu kāpuma dēļ ir neprognozējama.

SIA "Gulbenes autobuss" administrācijā informēja, ka uzņēmums, vērtējot pašreizējo situāciju, tuvākajā laikā neplāno paaugstināt biļešu cenas, taču cenas saglabāšana pašreizējā līmenī būs atkarīga no benzīna cenu kāpuma tempa nākotnē.

Patlaban autobusa biļete no Gulbenes līdz Rīgai maksā 3,10 latus.

Bauskas autopārvadājumu uzņēmuma SIA "Aips" tehniskais direktors Aivars Pundurs sacīja, ka uzņēmums domās par iespēju paaugstināt biļešu cenas, taču no sīkākiem komentāriem atturējās.

SIA "Dobeles autobusu parks" rīkotājdirektors Normunds Narvaišs norādīja, ka uzņēmums šogad autobusu biļešu cenas neesot paaugstinājis un patlaban negatavojoties to darīt.

"Taču, ja degvielas cenas turpinās kāpt, mums būs jādomā par izdzīvošanu un droši vien arī par cenu paaugstināšanu, jo, visticamāk, valsts dotācijas pārvadātājiem nepaaugstinās, jo tas saistīts ar budžeta grozījumiem," sacīja rīkotājdirektors.

SIA "Tukuma auto" valdes priekšsēdētājs Ilgvars Kalniņš sacīja, ka uzņēmums vēl neesot izskatījis biļešu cenu paaugstināšanas jautājumu. "Ja degvielas cenas turpinās kāpt, mēs būsim spiesti domāt par šo jautājumu," piebilda valdes priekšsēdētājs.

Saldus autobusu parka direktore Zigrīda Kupče uzsvēra, ka uzņēmums aptuveni pēc mēneša gatavojas paaugstināt autobusu biļešu cenas visos tālsatiksmes maršrutos, jo vairs neesot par ko nopirkt degvielu. Rajona maršrutos cenas pagaidām vēl netikšot celtas.

"40% no mūsu budžeta kopējiem izdevumiem, ir izdevumi par degvielu. Bijām spiesti pat par 10% samazināt darbinieku algas," sacīja direktore.

Pēdējo reizi biļešu cenas uzņēmums paaugstinājis pagājušā gada 15.novembrī, bet kopš tā laika degvielas cena pieaugusi par 30%. Arī valsts piešķirtā dotācija šogad ir palikusi tāda pati, kā iepriekšējā gadā.

Turklāt Saldus autobusu parkam sagādājot problēmas no Valsts ieņēmumu dienesta Saldus nodaļas saņemt atpakaļ pārmaksāto pievienotās vērtības nodokli, uzņēmums no šā gada janvāra turpina maksāt PVN 18%, nevis 5% apmērā, skaidroja uzņēmuma vadītāja.

Arī SIA "Jelgavas autobusu parks" valdes priekšsēdētājs Pēteris Salkazanovs norādīja, ka "obligāti cels biļešu cenas un jo ātrāk, jo labāk, citādi uzņēmums bankrotēs".

Valdes priekšsēdētājs uzsvēra, ka esot sākta cenu saskaņošanas procedūra ar Satiksmes ministriju, rajona padomi un pilsētas domi. Cenas šogad plānots paaugstināt visos maršrutos, bet tālsatiksmes maršrutos cenu paaugstinājums varētu būt jau maijā.

Kā informēja AS "Liepājas autobusu parks" direktors Rūdolfs Embutnieks, saistībā ar degvielas cenas paaugstināšanos, biļešu cenu kāpums būs jūtams visos pasažieru pārvadājumos.

Liepājas pilsēta maršrutu autobusos biļešu cenu kāpums vasaras vidū varētu palielināties aptuveni par 30%. Ja pašlaik biļete braukšanai pilsētā autobusos pamaksā Ls 0,15, vasarā tā varētu maksāt Ls 0,20.

AS "Liepājas autobusu parks" biļešu cenas tarifa projektu jau ir iesniedzis izskatīšanai un apstiprināšanai Liepājas pilsētas regulatorā. Divu mēnešu laikā regulatoram ir jāpieņem lēmums.

Aptuveni pēc mēneša biļešu cenas par 10% palielināsies starppilsētu maršrutos. Embutnieks norādīja, ka šajā gadījumā nav nepieciešams jaunā tarifa projektu iesniegt regulatoram apstiprināšanai, tāpēc jaunās biļešu cenas tiks ieviestas agrāk. "Liepājas autobusu parks" apkalpo aptuveni 50 starppilsētu maršrutus.

Savukārt starptautiskajos pārvadājumos cenu kāpums nebūs īpaši krasi jūtams. Embutnieks atzina, ka biļešu cenu sadārdzināšanās nav patīkama, taču, ņemot vērā degvielas cenu paaugstināšanos, nav citas iespējas. 
 
Visi komentāri
 
164009. viesis 11.aprīlis 2005 13:04
0 0 Atbildēt

30sant. butu normala cena

164019. viesis 11.aprīlis 2005 13:40
0 0 Atbildēt

Labāk jau lai liek pamatiigu cennjiku, transportaa buus mazaak smirdiigu alkaanu, nevarees vinji to atljauties. Pashlaik taa ir galvenaa probleema, kamdeelj pretiigi tramvajaa iekaapt

164025. viesis 11.aprīlis 2005 14:00
0 0 Atbildēt

toč, vajadzetu Ls 2 degvielai maksat, varetu tramvaja braukt ka kungs

164028. viesis 11.aprīlis 2005 14:13
0 0 Atbildēt

Viesi 164025. viesis 11.04.2005 14:00 - Ja degviela maksātui Ls 2 litrā tu tramvajā brauktu nevis kā kungs bet kā siļķe ;)

164033. viesis 11.aprīlis 2005 14:21
0 0 Atbildēt

Domāju, ka līdz gada beigām busos biļetes cenu dubultos, nebūtu brīnums arī 50 santīmi par reisu...Šobrīd jau katram mazam bērnam ir skaidrs, ka Rīgas busisti itin labi "iedzīvojušies" uz troļļuku un trambajnieku rēķina, kuri ir galvenie pelnītāji jaunveidotajā Rīgas satiksmes kantorī.

164038. viesis 11.aprīlis 2005 14:37
0 0 Atbildēt

Dienā sestdien bija TTP izteikumi, ka, ja nebūtu Rīgas Domes subsīdiju, tad biļetes aptuveni 70 sant. maksātu

164039. viesis 11.aprīlis 2005 14:37
0 0 Atbildēt

sabtransporta cenas ar neva nemeeraa celt, saaks veel visi paarvietoties ar velosipeediem :) ja sabtransporta biljete maksaas 30 sanji, ta 0,60Ls x 22 darba dienas meenesii x 9 velobraucami meeneshi gadaa = 120Ls un par to jau var tiiri cieshamu velo nopirkt :) pie esoshajiem 0.20Ls sanaak 80Ls uz velobraucamo laiku un par tiem taads suuduks vien sanaak

164040. viesis 11.aprīlis 2005 14:38
0 0 Atbildēt

ja sabtransporta biljete maksaatu 70 sanji sabtransports piedziivotu krahu, riiga buutu sastreegusi no auto, buutu chupaam velobrauceeju liikju, masu kautinji velobrauceeju starpaa, utt :)

164045. viesis 11.aprīlis 2005 15:09
0 0 Atbildēt

Runaajot par velo jau sen bija laiks par to domaat, jo godiigi sakot tikai uz darbu vien braucot tadu velo pa 300+ Ls gada laikaa nobraukt nav iespeejams un visdriizaak arii ka 3 gadu laikaa nee. Taa ka ari pie pashreizeeja biljeshu izcenojuma tas amaksaatos, ja vien paari tiltiem un paarvadiem nebuutu jaabrauc gaajeejiem virsuu, bet butu savs individuaals celinsh. Taapat arii uz ielaam nebuutu slikti ja taadi butu, bet nu to laikam buutu par daudz prasiit.

WALA

164081. viesis 11.aprīlis 2005 17:38
0 0 Atbildēt

Es domaat, ja beza maksaatu 30 sant, tad tas buutu ne tikai mums labi, bet arii pasiem benziincilveekiem :) 100% vairaak pirktu, un arii autorazotaaji uzvaritos, jo cilveki saktu pirkt lielakas un dargakas masinas...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viens no 799 "Ferrari F12tdf" sadedzis uz automaģistrāles Vācijā 3

Viens no tikai 799 savulaik izlaistajiem "Ferrari F12tdf" varenauto aizvadītājā ceturtdienā aizdedzies uz ātrgaitas automaģistrāles A3 starp Dīrdorfas un Noivīdas pilsētām. Tikai gadu vecā automašīna sadegusi pilnībā, zaudējumi – aptuveni 1 miljons eiro. Lasīt vairāk

 

"Chevrolet-Niva" iegūst jubilejas versiju 8

"GM-AvtoVAZ" kopuzņēmumā ražotais apvidus auto "Chevrolet-Niva" ieguvis jubilejas versiju, kas tiks izlaista 300 eksemplāru lielā skaitā un tirdzniecībā nonāks 25.septembrī. Lasīt vairāk

 

Solīts makā nekrīt - policija turpina konkrēti slēpties krūmos (+ foto) 44

Gada sākumā Valsts policijas priekšnieks Ķuzis solīja, ka policija vairs "neslēpsies krūmos", diemžēl aculiecinieka 20.septembrī izdarītie uzņēmumi gan liecina par pretējo. Lasīt vairāk

 

Ja kapucē, tad drošībā ? - gājējas nesatricināmais miers (+ video) 26

Zem kapuces paslēpusies sieviete neskatoties dotas pāri gājēju pārejai un šoreiz tiešām izdzīvo (no 0:25). Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti