Drīzumā iecerēts uzsākt Ķekavas apvedceļa un autoceļa A7 jeb "Via Baltica" posma Rīga-Ķekava projektēšanu, ko plānots pabeigt 2006.gadā, liecina VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) informācija.
Būvdarbus paredzēts veikt divās kārtās. Pirmajā kārtā līdz 2009.gadam tiks rekonstruēts pašreizējais autoceļš A7 posmā no 7,9. līdz 25.kilometram. Posma rekonstrukciju plānots uzsākt 2008.gadā. Savukārt apvedceļa būvniecības otro kārtu iecerēts realizēt pēc 2013.gada, kad valstij būs pietiekams finansējums.Galvenie darbi, kurus iecerēts veikt projekta realizācijas gaitā, saistīti ar ceļa klātnes atjaunošanu un paplašināšanu, ceļa nestspējas palielināšanu, satiksmes drošības uzlabošanu pieslēgumos, krustojumos un Ķekavā, satiksmes organizēšanas tehnisko līdzekļu ierīkošanu, kā arī Ķekavas tilta rekonstrukciju.
Jau ziņots, ka pagājušajā gadā notika projekta būvniecības ieceres publiskā apspriešana, kurā tika piedāvāti trīs ceļa rekonstrukcijas un Ķekavas apvedceļa izbūves varianti.
Iedzīvotāji un uzņēmumi publiskajā apspriešanā atbalstīja variantu, kas paredz izbūvēt apvedceļu, pilnībā apejot putnu fabrikas kompleksu. Plānots, ka trase aptuveni trīs kilometru garā posmā šķērsos purvu. Kā atzīst LVC, tas ievērojami palielina zemes darbu apjomu, līdz ar to pieaugs arī projekta izmaksas.
Realizējot projektu, plānots rekonstruēt ceļa posmu no Rīgas robežas 7,9.kilometra līdz apvedceļa sākumam par divbrauktuvju ceļu. Autoceļa V3 Rāmava-Baloži pieslēgumu autoceļam A7 paredzēts ierīkot divos līmeņos.
Pāri plānotajam divbrauktuvju autoceļam A7 paredzēts izbūvēt gājēju un velosipēdistu ceļa pārvadu.
Uzlabojot satiksmes drošību Ķekavā, paredzēta ceļa segas rekonstrukcija. Plānots autoceļu A7 un V6 krustojumu, pagriezienu uz Ķekavas pagasta domi pārbūvēt par regulētu krustojumu, kā arī izbūvēt gājēju un velosipēdistu ceļu.
Pēc rekonstrukcijas autoceļš A7 līdz jaunizbūvētā Ķekavas apvedceļa sākumam kalpos kā divbrauktuvju ātrsatiksmes autoceļš, bet autoceļš A7 cauri Ķekavai līdz 25.kilometram - kā vispārīgas lietošanas ceļš. Ķekavā tas būs kā maģistrālā iela.
Pēc jaunā Ķekavas apvedceļa izbūves kravas tranzīta kustība cauri Ķekavai tiks slēgta, atstājot iespēju pagastā iebraukt tikai apkalpojošajam kravas transportam.
Plānots, ka SIA "Projekts 3", kas izvēlēts par uzvarētāju LVC izsludinātajā konkursā, projektēs autoceļa A7 posma 7,9.-25.kilometra un Ķekavas apvedceļu, sagatavos minētā A7 ceļa posma būvprojektu tehniskā projekta stadijā un būvdarbu iepirkuma dokumentus, izstrādās Ķekavas apvedceļa skiču projektu un iepirkuma dokumentus kompleksam būvprojektēšanas un būvniecības iepirkumam, kā arī būvniecībai nepieciešamās zemes iegūšanai.
LVC tas izmaksās 477 947 latus. Kopumā konkursā bija saņemti četri piedāvājumi.
Būvprojektēšana daļēji tiks finansēta no Eiropas Savienības TEN-T programmas līdzekļiem, bet būvdarbiem plānots lūgt Kohēzijas fonda atbalstu.
LETA
Vot pie Kjekavas domes krusta tik veel truuka taads pats neapteests luksafors kaa pie Balozhu pagrieziena! :| Taada saujuuta, ka Balozhu celjsh ir svariigaakas noziimes nekaa Bauskas (spriezhot peec sarkanaas gaismas).